A Grundfos A2-es megorzi a beallitasait? Arra gondolok, hogy csotermosztatra van kotve, ha az lekapcsol, akkor megszunik a tapellatasa. Amikor ujra bekapcsol, akkor milyen uzemmodban indul ujra? Elore is koszi!
Azt szeretném kérdezni a szakértő uraktól hogy a képen látható Vaillant kéményes kombi cirkó - sajnos pontos típust nem tudok mondani - teljesítményét lehet-e (felhasználók részére elérhető módon) szabályozni? Esetleg vissza szabályozni?
Sziasztok! Cirkónk van és lapradiátorok (kétoldalas és közte a hőleadó bordák).
Az a problémám, hogy a sarokszobában kettő fokkal hidegebb van mint a lakás összes többi részében (vagyis ott hideg van). Hogyan tudnám csak a sarok szobában feljebb vinni a hőmérsékletet úgy, hogy nem lesz az egész szoba szétverve. Esetleg létezik nagyobb hőleadású lapradiátor (mondjuk háromlapos amit a kettes helyére be lehetne tenni); esetleg a cirkónál lehet valamit állítani a fűtés körökön, hogy több menjen a sarokszoba felé?
Milyen megoldások vannak?
yilván alulméretezték a sarokszoba fűtését, melyen ráadásul egy csomó ablak is van, ami megint csak csökkenti a hőmérsékletet.
tuti ezres alatt. leveszed a gombot, es a legnagyobb kitekerheto cuccot egy nagy allithato kulccsal kitekered. (miutan alul elzartad a vizet!!!!) elviszed a boltba, es kersz egy ugyanolyat csak jot. jo esellyel lotyog rajta a szeleptanyer, vagy le is szakadt. ha nincs rajta a korong a gumikoronggal, azt kulon ki kell horgaszd. ne barkacsaruhazba menj, hanem vizgazszereloellatoba.
Tegnap leltem segítségre ebben a topicban,gondoltam leírom a tapasztalatom:
A villanybojleremben iszonyatosan büdös volt a víz.Szétszedtem,természetesen tele volt vízkővel,anód fele elfogyva.Szépen kitisztítottam,egy két napig nem is volt szaga.Aztán,mint ahogy itt többen ugyan ezt leírták,újra nagyon büdös lett a víz.Ekkor olvastam itt,hogy fel kell venni a hőfokot max-ra.Ezt is tettem,így másnapra már elviselhető lett a szaga a víznek,mára pedig teljesen elfogadható a víz szaga!Hozzá teszem hogy a bemenő csövet ami kb.40 cm hosszú,letekertem,kiöntöttem belőle a vizet,és Domestos-al feltöltöttem,,visszacsavartam,és megnyitottam a csapot.Egy napig kicsit fertőtlenítő szaga volt a víznek,de megérte! :)
Igen, ezen túl vagyunk, zuhanyrózsa csere, meg vezeték is cserélve van, de még mindig fenn áll a hiba, már fél éve, és elég hangos, ezért is írtam ide, mert nem hinném h csak a vízkő a baja... :/
J. Péter! Pár éve nálunk is volt otthon ilyen probléma (már ha jól értelmeztem amit írtál) Nemes egyszerűséggel vízköves volt a zuhanyzórózsa és a vezeték is. Ha szétszeded és kitisztítod valami erős vízkőoldóval, akkor helyre kellene jönnie vagy ha ez már régebbi, akkor lehet, hogy érdemes lenne venni egy újat. Most hirtelen ez az egy tippem van a problémád okára.
Felújított panellakásban lakom albérletben, és valamiért csak maximumra tekerve fűt a radiátor. A csövek melegek, de amíg kisebb fokozatra van tekerve, addig teljesen hideg maga a radiátor. Maximumon meg túl meleget csinál. Ha éjszakára bekapcsolva hagyom, akkor hajnal 4 körülre elviselhetetlenül meleg lesz, ha felfűtöm a szobám lefekvés előtt aztán lekappcsolom, akkor pedig reggelre meg lehet fagyni a szobában. A szabályzóval lehet valami baj? Vagy esetleg ki kell tisztíttatni valamit a radiátorban? A lakásban a többieknek nincs ilyen gondjuk, ezért gondoltam, hogy nálam lehet a hiba. Jó lenne tudni, hogy mi lehet a baj, mert úgy mondanám majd a főbérlőnek/szerelőnek. Ha van tippetek, hogy mi lehet a baj, vagy esetleg én is meg tudom oldani, akor léci írjatok.
Lenne egy problémám: fürdőszobában a zuhany csaptelepet ha megnyitom, elég gyakram darabosan jön a víz, és a vezetékben hangos "rángatózás" hallatszik. A probléma csak ezen a helyen lépett fel, a ház többi pontján nem jelentkezett.
Az lenne a kérdésem, hogy ez mitől lehet, hogyan lehetne helyrehozni, illetve ez mennyibe kerülne???
colorMATIC360f a termosztát típusa. Vezeték nélküli.
Szia !
A Calormatic 360f gyári alapbeállításban kétpont vezérléssel működik, ezt lehet ( és kell is ) módosítani analóg vezérlésre ! Ez nálad be van állítva ? ( Z/A menüpontot kell 1-re tenni a szakemberszint menüben ). A másik, amivel játszhatsz, a "Szabályozási-szakaszillesztési menü ( OPT menüpont a szakemberszint menüben ) Mindig csak egy egységnyit állíts, és figyeld mennyire tolja el az előremenő görbét.
egy nagy radiator nem oriasi osszeggel olcsobb mint a falfuteshez az alulemez panel meg a cso, es ha ugyis van padlofutes, akkor csak ra kell kotni. ugyhogy maradnek a futott falnal.
a kerdes annyi, hogy a ket falfutes kort kulon vigyem az osztohoz (ekkor plusz egy oszto kiallas is kell), vagy kozositve.
Valami hasonló a radiátorra/fölé szerelve? Időnként Aldiban/Lidlben is szokott lenni olyan tartó, amit a radiátorra lehet akasztani (elfér a tetején levő rések között az akasztója), és 3-4 sorban lehet rá teregetni. Persze ami a legközelebb van a radiátorhoz, az némiképp "árnyékolja" a többit. De nagyságrendekkel olcsóbb/egyszerűbb lehet szerintem. Főleg ha az, aki fürdött, a hálószobában tereget (ha van szellőztető rendszer, úgyis kiviszi/elosztja a párát a lakásban/ból).
Gipszkarton falba szeretnek falfutest. (oriasi torolkozoszaritos radiator helyett) Kb 6m2. A falfutesek tobbsege 10mm csovel megy, de van 12mm-es is. Elonyok/hatranyok?
Ugyanebben a furdoben lenne 6m2 padlofutes is, ami 14mm csobol kell legyen, mert olyan rendszerlemez van hozza.
Az lenne a kerdesem, hogy hogyan kellene megoldani ezeknek az osszehozasat es beszabalyozasat?
A rendszerlemez raadasul 75mm osztasu. 150mm-enkent teve a csovet, nem lesz nagyon egyenetlen? 75mm-enkent meg baromi sok cso belemegy, 2 korre kellene szetvenni 6m2-t? Akkor az mar a ket fali korrel egyutt 4 kor. Vagy a falban ket tokegyforma kor, kicsi kozositessel, es egy harmas oszto, amin a ket padlo kor van, meg az elmeno a falhoz?
6-literes Geberit falon kívüli monoblokos wc-tartály. Lehúzáskor rendben öblített, de nem folyik bele a víz, egy csepp sem. Azaz a befolyás totál áll, valami dugulás? Vizünk van. A teteje ilyen billenős, elöl kell lenyomni (mintha öblítene). Hogy lehet ezt a tetőt levenni? Fogalmam sincs, ha lenyomom, résnyi hely van elöl, összetörni nem akarom.
Ha ez a két "fölső" csonk hőmérséklete, akkor ez azt jelenti, hogy a fogyasztó oldalon nincs meg a keringés.
De ez normális is lehet, ha elég meleg van és lekapcsolt a szobai termosztát. Ezután nemsokkal a kazánoldali visszatérőnek is fel kéne mennie, ettől leáll a kazán.
Kondenzációs kazánom van osztó gyűjtővel, a kazán és az osztógyűjtő közé be van építve egy hydrováltó. A kazánból elmenő víz a hydrováltó egyik oldalán kb. 50 fokos a kilépési oldalán már csak 30. Ez így normális, vagy valahol valami baj van a rendszerbe?
a kérdésem az lenne, hogy régi FÉG-es konvektornál van egy takarékfojtó csavar (asszem így hívják) amivel ki lehet küszöbölni, hogy állandóan begyújtson, és kikapcsoljon a konvektor, gyakorlatilag állandó kellemes hőt lehet csinálni úgy, hogy állandóan ég az egész sor, és nincs pattogás a befűtéskor és lehüléskor.
Ilyen csavar vajon van a Promontor 30-as konvektorokon? Lehet ott ritkábbá tenni az állandó begyújtások és kikapcsolások intervallumát?