Sziasztok,
Nissan Almera II N16 QG15DE 2003 -as bordó :o).
Kb. egy hónapja vettem az autót külföldröl. A honosítás során a müszakiztató szakember megállapította, hogy a fötengelyszimeringnél szivárog a motorlaj.
1. Ennek a cseréjéhez meg kell bontani a vezérlést? Ki mekkora munkadíjat számolna fel érte?
A futómü úgy érzem nem az igazi. Nem biztos az úttartása, kisebb úthibákat is megérzek és a kormányt fognom kell emiatt rendesen.
Zörög, kopog, ha gyorsan megyek búg (itt a kerékcsapágyra tippelek, bár nem vagyok szakember csak volt már ilyen az elözö verdámnál is).
2. A szervízben elég ha azt mondom, menjenek vele és, amitöl úgy érzik, hogy biztosabb és halkabb lesz azt cseréljék ki? Vagy van valami pad, ami kimutatja, hogy hol a probléma? Van olyan, hogy futómü átvizsgálasa vagy állapotfelmérése?
Szeretném a szükséges olajakat, folyadékokat lecseréltetni.
3. Miket érdemes? (Motor-, Váltó-, Fékolaj , hütövíz stb.) Az olajteknöben lerakódott olajsár eltávolíttatása mennyire fontos?
A kupplung sem az igazi, van mikor duplán kell kupplungolnom, hogy bevegye a sebességet. Kicsit mintha akadna. Finoman nem nagyon megy.Ez megszünik ha bemelegszik.
A német hölgy még számlát is mutatott a kuplungszerkezet nyári felújításáról 200 Euró volt. Ennek ellenére nem érzem az igazinak..
4. Elöször érdemes lenne a váltó olajat lecserélni, majd aztán megbolygattatni a kupplungszerkezetet? Mit javasoltok?
Szeretném, ha nem húznának le fölöslegesen, de amit muszáj azt pedig szívesen cseréltetném, de max 200 ezret szánnék rá.
Elöre is köszönöm a tippeket és a tanácsokat!
További szép napot mindenkinek!