Az interneten megvásárolt belföldi menetjegyet a járatra történő felszállás során a járművezetőnek, a menetjegy- és bérlet ellenőrzés során pedig az ellenőrzést végző személynek kell felmutatni. A menetjegyet az esetleges ellenőrzés céljából az utazás végéig meg kell őriznie. Kérjük, hogy az indulást megelőzően legalább 15 perccel érkezzen az autóbuszhoz, mert az előre lefoglalt ülőhelyét csak így áll módunkban biztosítani.
A belföldi menetjegyet fel lehet mutatni – az e-mailen kapott menetjegyek otthoni vagy pénztári kinyomtatását követően – papír alapon, illetve a VOLÁNBUSZ Zrt, a ÉNYKK(Bakony), ÉNYKK(Somló) és ÉNYKK(Zala) és járataintörténő utazás esetén a jegyeket jól olvasható formában megjeleníteni képes mobil eszközökön (pl: okostelefon, tablet, laptop) is.
Felhívjuk a figyelmet, hogy azokban az esetekben, amikor a mobil eszköz műszakilag alkalmatlan a menetjegy ellenőrzés céljából történő bemutatására (pl. lemerült, meghibásodott stb), vagy az utas a jegy(ek) jól látható módon történő ellenőrzését nem biztosítja, akkor a szolgáltató részéről vélelmezhető az érvényes utazási igazolvány nélküli utazás, így a jegy(ek) újbóli megvásárlására és pótdíjazásra kerülhet sor."
Vastag bőrrel az arcán csinálta, és bejött neki :(
Vajon ugyanilyen nyugodtan ült volna a T. utas, ha ellenőrök szállnak fel és a kezébe nyomnak egy kötelezvényt 8000 forintos csekkel együtt?
Reggeli társ-KK-s járat Budapest felé. Utas felszáll, mondva, hogy a neten vett jegyet (volanbusz.hu-n), amit a telefonjára le is mentett, de nem találja. És leül, leszállni nem hajlandó, sofőrbá meg elindulni nem hajlandó. Állóháború 10 percen keresztül. A többi utas is kiabál már az utassal, hogy szálljon le, vagy vegyen jegyet, mert már közel 10 perce el kellett volna indulni. Végül sofőrbá elunja a dolgot, föladja a szócsatát, és elindulunk.
Kinek milyen jogai és milyen kötelezettségei vannak ilyenkor? Ha valaki a neten vesz jegyet, hogyan lehet azt ellenőrizni ilyen esetben?
Miért kellett ebből is a BKV-s Volvo hibridekéhez hasonló mutyit csinálni... Ráadásul a Volvo Hungáriát meg sem említik, pedig ugye ők is részt vesznek a buliban.
„50 db használt, diesel vagy „diesel-elektromos” hibrid üzemű, M3/I. vagy M3/II. kategóriájú, alacsony padlós vagy alacsony belépésű, csuklós autóbusz beszerzése rövidlejáratú bérleti szerződés formájában.”
Az érvényes ajánlatot tevők: Leftaton & Meadow Kft
Ellenszolgáltatás összege a teljes szerződéses időtartamra (24 hónapra) vonatkozóan nettó 2.160.000.000 HUF + ÁFA
„Közösségi közlekedésre alkalmas 30 db új, vagy újszerű szóló, emelt komfortfokozatú T100 M3/III –as autóbusz beszerzése pénzügyi lízingszerződéssel.”
Az érvényes ajánlatot tevők:
MKB Euroleasing Autólízing Szolgáltató Zártkörűen Működő Részvénytársaság
Volvo Hungária Kereskedelmi és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság
Nettó gépérték a teljes mennyiségre számítva (HUF-ban megadva): 2.105.768.000,- HUF
Ellenszolgáltatás összege a teljes futamidőre vetítve 2.253.429.272,- HUF
Indokolás: a közös ajánlattevő érvényes ajánlata a rendelkezésre álló fedezeten – 3.114.000.000,- HUF – belüli, így az ajánlatkérő számára elfogadható. Aránytalanul alacsony árról nincs szó, mivel a fedezetet z ajánlatkérő új autóbuszok megajánlására is felkészülve állapította meg. A közös ajánlattevő pedig majdnem egy éves átlagéletkorú autóbuszokat ajánlott meg, ezek pedig az újhoz képest minimum 8-10%-al kevesebbe kerülnek a piacon.
Így van. Tegyük hozzá, hogy immár a sulipéntekes, de különösen a sulivasárnapos járatok masszívan kihasználatlanok. Tehát ha pl. Egerbe egy sima E95 / Intouro jutna másodrészként, akkor sem törne ki semmllyen lázadás, mint ahogyan akkor sem tört ki, amikor éveken a napontás fordán E95, Autosan és Credo EC12 váltogatta egymást.
Nagyjából azt lehet kijelenteni, hogy két turista kocsival is kényelmesen kiszolgálható lenne ez a feladatkör.
Igaz, ehhez járul még a rendőrszállítás, az nem tudom, milyen gyakoriságú és volumenű feladat. Mindenesetre túl nagy / túl folytonos nem lehet, ha Nyíregyháza-Nyírlugos, Nyíregyháza-Napkor szintű járatokból áll ki az egyik turista Volvo fordája, s nem ő az egyetlen ilyen.
Ehhez képest a még mindig nagy forgalmú Hajdúszoboszló-Miskolc vonalon napi rendszerességgel fordul meg tizenéves merev háttámlájú MAN Sü.
Nem lenne talán annyira parasztlázadás a deszkaüléses Intúrók miatt, ha megfelelő fordán lennének. Pl. elég érdekes látvány az, hogy pótjegyet kérnek a fapados kocsival kiszolgált Bp-Szfvár-Siófok-Igal-Kaposvár járaton, miközben a legutolsó falujáró Credo is kényelmesebb tőle. Konkrétan a 12 méteres EC/IC-k közül csak a 2006-os és a 2008-as beszerzésűek magastámlás Halas ülésesek, a többi legalább karfás, de zöme dönthető távolsági ülésekkel rendelkezik.
Egyébként kíváncsi lennék annak a Volvonak a fogyasztására, illetve a normájára. :)
Más. Lassacskán el lehetne kezdeni egy kis reklámot csinálni a Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei közösségi közlekedésnek: amíg az ország legtöbb helyén azzal küzdenek, hogy Ajka-Budapest szintű járatokon merev ülésű, máshol már levedlett Intourók szolgálnak, addig az ÉMKK kisvárdai üzemegységénél lassan igencsak tekintélyes távolsági flotta állt össze annak ellenére, hogy egyetlen távolsági járata sincs a térségnek. Volvo 9500H végez full falujáró fordát napi rendszerességgel.
Kicsit meredek látvány is mikor a 23-ason látok E95-öst reggel 7:40-kor. Nagyon csúcsra van járatva az össze bevezető útszakasz amúgy. Reggel 15 perc kell míg a Szalagházakig bejutok a M5-től az 52-esen, de a délután is katasztrófa mindez a 2-4-2 sávos váltakozások miatt, ráadásul sokszor a ballószögi körforgalom visszaduzzasztja a forgalmat.
A lakosságszám egy dolog, de a belső városrészeket leszámítva elég kedvezőtlen a településszerkezet. A panelek egy része a belváros szélén van, ott nem kell tömegközlekedni, a másik nagy lakótelep pedig a Széchenyiváros, az a legsűrűbben kiszolgált városrész. A belváros nagyon centralizált, sokminden van egy helyre zsúfolva, csúcsban szűkös a közúti kapacitás, dugul is. (És úgy általánosságban nagyon elavult a város úthálózata, a Merci gyár beindulása óta egyre szűkösebb a kapacitás.) A külsőbb és kapcsolt településrészek lazán helyezkednek el, kis lakosságszámúak, nagy iparterületekkel szabdalva, ilyen irányokba nem is nagyon lehet sűrű közlekedést csinálni.
A hálózat elavult, szinte egyközpontú, ritka követésű a vonalak többsége is. A 100 ezret meghaladó városok közül Kecskeméten volt a legrosszabb a modal split is 2011-ben és még Győr, Fehérvár és Nyíregyházánál is magasabb volt a személygépkocsit használók aránya. És a város sem költ valami sokat a helyi közlekedésre, azért is olyan, amilyen.
A teljesítmény sem túl magas, az utóbbi 5-6 évben a Merci gyár miatt még nőtt is, anélkül ennyi sem lenne.
A járművek valós darabszáma valamivel magasabb lehet a megadottnál, mert a reggeli csúcsban min 5-7 kocsi beforog helyköziből (gondolom azok nem szerepelnek a listában), nem tudom más nagyvárosokban ez milyen arányú. A mercis műszakváltáshoz helyiben pedig csak 5 kocsi kell jelenleg.
Emellett a városhoz tartozó Kadafalva és Szabó Sándor telep is a ballószögi és a helvéciai helyközi járatokkal van kiszolgálva, az is leköt még pár kocsit a helyközi üzemnél...
Mondjuk inkább maradjanak a mercik, csak akkor kerüljön mindegyikbe kijelző, meg belül rájuk férne egy kisebb ráncfelvarrás/nagytakarítás, mert némelyik elég gusztustalan már. Ez mondjuk a genfiekre is igaz. Középtávon viszont mindenképp kellenek majd új csuklósok, kérdés, hogy miből.
"Elég érdekes a járművek összdarabszáma: a 110 ezres Kecskeméten 68, a kb. azonos nagyságú Győrben 101, a 145 ezres Pécsett 189 busz szolgál.
Mi lehet ezeknek az aránytalanságoknak a magyarázata?"
Szvsz Győrben az elég érdekes városszerkezet és az ipari területek egymáshoz való viszonylagos közelsége. Az Audi, az Ipari Park és Gyárváros mind-mind ugyanazon a felén vannak a városnak, miközben a külterületi(? ez a jó szó?) városrészek is be akarnak jutni 7 óra környékére a belvárosba, ezért egyszerre sokkal több busz kell a 6:30 körüli időszak utasainak elszállításához, mint máshol. (Hogy hasonlítsam egyik várost a másikhoz, ez olyan, mintha Kecskeméten Ballószöget helyivel kéne kiszolgálni, miközben a Merci Hetényegyháza szomszédságában van.) És most vegyük ide azt is, hogy a fél belváros sétálóutca és/vagy csak a szélét tárja föl a hálózat. Mindehhez még hozzájön, hogy egy -szerintem- elég elcseszett szerződése van a városnak az ÉNYKK-val, így nem nagyon lehet értelmesen felhaszálni az állományt. Kényszerűségből sok a fordákon a holtidő.