azert ha 30 percenkent megall szunetre a kazan, az teljesen ok. emiatt ne allj neki varialni.
raadasul a radiatoraid holeadasa nagyon fugg az eloremenotol. pont az lesz a lenyeg, hogy a kazan minimum teljesitmenyenek, es a radiatorok holeadasanak fuggvenyeben megtalald a legkisebb eloremeno hofokot, ahol meg nem tul gyakori a kapcsolgatas. mert ugye a kondenzacios kazannak annal jobb, minnel hidegebb vizzel futhet.
Sejtettem, hogy a kazán leadott teljesítménye nagyobb mint a radiátoroké.
Korábban, még táblázatból a 75 /65 fokos hőlépcsőre, ha jól emlékszem olyan 9 kW- ot olvastam - ennyi a radiátoraim össz. teljesítménye.
Az indulásnál egy szerelő ennek a felét javasolta - gondolta benyelem. Tény állandó üzemnél ennél az 54 m2 -es lakásnál az elegendő lett volna. 4.5 kW.
. Csakhogy nem mindig van állandó üzem, pl. egy lehülés utáni indulásnál kell a nagyobb teljesítmény. No az első szerelő pont ezért nem kapta meg a projektet. (meg kihagyta légtelenítőt és iszapleválasztót se tett volna be ) Vagy gondolta csalinak jó az ilyen megadás.
Viszont bánom, hogy még egy radiátort nem tetettem fel valahová.
Tehát a kérdés : le lehet - e venni a katalógusban megadott kb. 9 kW - ra ennek a kazánnak a teljesítményét ?
Sauniel Duval Semia f24.
Különösebben nem zavar, mert a fürdőszobában van - tehát nem halljuk a kapcsolgatását, de minek kapcsolgasson szegény, ha nem muszály.
De lehet még frissiben rendelek egy pót munkát - az 1 millánál ez a 15 - 25 eft már úgyis mindegy.
kezdésnek szerezz egy erős, husszúszőrű ecsetet+porszívó és takarítsd ki azt a sok port a regiszterbordák közül....az akár több fokot is le tud "szigetelni" a melegből.....aztán meglátod mennyivel lesz melegebb....ha nem elég utána ugyanigy ecsettel ki lehet mosni a maradék dzsuvát....persze legjobb lenne levenni aztán gőzborotvával lenyomatni, de mondjuk azt nem télen/bár most is lehet/....ha jól látom laminált padló van alatta, arra vigyázz ne legyen vizes, mert akkor annak annyi.....tegyél alá valami tálcát, vagy tepsit és csak óvatossan ilyen bordás csőregiszterrel váltottam ki egy ablak alatt a radiátort én is, mert ki lett cserélve üveg tolóajtóra...még nincs besülyesztve, csak "ideiglenesen" van beállítva, jobban fűt mint a radiátor - ez nem igen tud "elromlani"
Meg kell kocogtatni, hátha attól megjavul. Amúgy feltöltéskor (lassan) lehet hallani, hogy ha sziszeg ki rajta a levegő akkor jó, más tesztet nem tudok.
Át kell vinni az erkély ajtó alatt a fűtés csövet.
A falban fog menni a vezeték, az ajtónál le kellene bukni a padlózatba, majd a másik oldalon ismét fel.
Az ajtó mind két oldalán lesz egy radiátor. Az ajtó utáni radiátor egyben a vezeték vége is. Ebben az esetben ugye nem szükséges légtelenítő szepep, mert a radiátorokon keresztül lehet légteleníteni?
Ez akkor szokott lenni, ha nem jó a csőhálózat lejtése. (Vízzsák alakul ki a rossz ejtés következtésben, ahol is megszorul a levegő.) A hupniban megszorul a levegő. Meg az is kellhet hozzá, -mármint a lötykölődéshez- hogy valahol levegőt szívjon be amikor hülésben van. Szerencsésebb esetben elég a beszívás helyét újra hegyeszteni, -mondjuk ezt mindig ki kell javítani- de az sem kizárt, hogy a lejtést ki kell cserélni egyenes szakaszra.
Az az elképzelésem, hogy a padlóban lesz elvezetve a fűtéscső, az megdölt. Ugyanis már le van betonozva, én meg azt hittem, milyen könnyű lesz feltörni, hát nem. Baromi nagy munka.
Marad a falban való csővezetés. Kérdés, hogy lehet egy 20 méteren bevésni a falba a csövet? Nem gyengíti meg a falat. Bár, szerintem ha a 30-as falból bevések 4 cm-t, attól nem fog meggyengülni.
A másik kérdésem, hogy az emelkedésre a falba is figyelni kell, hogy ne legyen kontrás? Ha vizszintbe rakom az nagy gond lenne? Szerintem a gázkazán simán kitolja az esetleges levegőt.