Én tudok vezetni,nem zavar a 3. pedál sem,sőt a kart is szivesen tologatom... A vezetési élményből,amire most mindenki alapozik bőven elvesz az autómata váltó... :(
nno, látom a kuplunggal morgolódtok, no ezért is szeretnék ótómatát, azzal nincs ilyen gond :-)
Ma voltam ismét egy kereskedésben (Zalaegerszeg, Suzuki Szántó) Elárulták, hogy a nyár közepén -mikor jön a 3 ajtós- jön pár akciós modell. Lesz más extraösszeállítás, mint a mostaniak. Amiről biztosan tudott az értékesítő, az a GLX AC, amiben nem lesz CD-rádió, így olcsóbb lesz, mint a mostani 2,750e. Sajna arról nem volt infója, hogy mikor lehet 1,3 GC AC AT modellt rendelni, nem bíztatott. Még a végén lemondhatok a swiftről, hacsak nem akcióznak valamit az 1,5 GS AC AT modell 3,350e forintos árán.
Amugy a rovid teszt soran nekem is feltunt, hogy nagyon magasan fog az uj swift kuplungja. Legalabbis az altalam hasznalt jarmuvekhez kepest. A multkoriban jo 500km-t huztam le egy masik geppel, utana az enyem is szokatlan volt. De 1 utca alatt azert visszarazodtam. Az ujat lehet, hogy sokaig szoknam.
Oké,nem támadó akart lenni... Nekem nem voltak bajaim az oktatás alatt,mert haverom megtanított az alapokra... A véremben van a vezetés...14 magasságában megcsapott a büdös gokartos benzingőz a Vidámpark csúcs gépeiből... "Jó sofőr,jó kasztni-nincs kockázat!" :)
Nekem ez tényleg komoly nehézséget jelentett. Nem tudom, emlékszel-e még rá, amikor elkezdtél vezetni, és minden új, szokatlan, időnként "félelmetes" volt. Na most ehhez adj hozzá egy nem szokványos kuplungolást...
Mi a véleményetek az index karról. Nekem kevéssé érzékeny. Pl. sávot váltok indexelve és nem ugrik vissza a helyére hanem tovább indexel. Ezen az sem segít, hogy a kormánnyal még visszamozdítok az ellenirányba.
A támadást ott éreztem,ahol azt mondtad,hogy nem tökéletes... Tudom,hogy nem az,de ez rossz indok volt...
Basszus,nem Avia...És nem is Ifa... Mercedes!!!Viszont egy 6000-11000 ccm-is motorhoz komoly erőátiteli elemek tartoznak,így a kuplung is komoly.Bár ismétlem 25éves,1 évvel idősebb,mint én... Az új tgk kuplungja olyan mint a vaj,sok kisautó megirigyelné... Képet nem találom...
Támadási felület? Nincs itt semmiféle támadás. :) Egyszerűen küzdelmes volt az első néhány nap, és nyilván egyszerűbb lett volna az élet, ha semmiben sem tér el a Szuzi kuplungja a többi autóétól. De ezt számomra akkor is egy negatív élmény marad.
Degenera,akkor nem jó támadási felület az autó... Tényleg rutin kérdése... Kiváncsi lennék,ha ki kéne nyomnotok egy 25! éves tgk kuplungját,ami közel sem olyan vaj,mint a Swifté...Ja,nem sokszor,szerintem napjában 1000-szer!
A sógorom kb. hatszázféle autót vezetett már, és beült a Szuziba, aztán gond nélkül tolta. Azt mondta utána, hogy észre se vette, hol fog a kuplung. Nem kicsit voltam irigy. :))))
Én egy hete nyüstölöm, és olyan 500Km-t mentem vele, de még mindig külön kell figyelnem a kuplungra. Ami a budapesti örületben, az én rutintalanságommal nem egyszerű feladat. :(
Lehet, hogy a rutintalanság is benne van a béna kuplungkezelésemben, de pl. mikor megkaptam a jogsit, a zastava kuplungját 1 óra alatt megszoktam és csont nélkül tudtam elindulni és váltani is.
A swift nehéz eset. Beletettem már 11e km-t és mostmár elmondhatom, hogy tudok vele váltani.
Lehet, hogy egy rutinos sofőr 500km alatt megszokja.
Sumati írja, hogy neki csak egy éves a jogsija, ezért nehézkesen szokta meg a kuplungot.
Nos én meg egyidős vagyok a Szuzival, vele tanulok tulajdonképpen vezetni. És bizony küzdelmes néha a kuplung téma, bár rengeteget javult a helyzet. De első nap tiszta dráma volt az egész. Szóval akinek van rutinja, annak nem okoz gondot. De akinek annyi a rutinja, mint nekem, bizony nagyon oda kell figyelni.
Megértem a zsörtölődésedet. Én Zastavából ültem át swiftbe és nekem hónapokba telt, míg megszoktam. Jó, nekem még csak 1 éves a jogsim, de a zastava kuplungja klasszisokkal kezelhetőbb volt, könnyebb volt vele elindulni - emelkedőn is.(Megjegyzem: a fék is sokkal de jobban fogott a jugoszláv csodában)
A Suzuki a kiskategóriában is a legolcsóbb (volt). Nem lehet minden tökéletes.
Hiába 92 lóerős az új swift, ha alacsony fordulatszámon lead mondjuk 22-t. (Lehet ez badarság, de itt csak az arányokra gondoltam).
Én értem,hogy mire gondoltok és valahol igazatok is van,de csak 2-en kifogásoltátok ezt...A többiek mind a megszokásról nyilatkoztak,mintsem arról,hogy sz*r lenne... Ja,és még valami...Sokan tesztelték már az autót,tévés és újságos tesztek alapján SENKI még csak említeni sem említette a fent fogó kuplungot,vagy a zavaró módon lefulladásra hajlamosságra...Szerintem...
Hallottam off100 kisérleteiről és remélem mindenki csurizik!!! :) Hogy miért az titok!Ha siker lesz,mindenkinek tetszeni fog...
Kuplung:én évi 40-60e km-t vezetek (ONLY BUDAPEST) teherautót,elindulok 1 párszor naponta... Amikor tesztelni voltam (de már leírtam),akkor majdnem lefullatam első indulásra,ami számonra oltári ciki lett volna.Aztán,mikor visszaértünk és bekanyarodtam a kereskedés elé szintén azthittem,hogy sikerült a vissza 2-őt elcseszni és lefulladni.Mikor ránéztem a fordulatszám mérőre láttam,hogy az 800-on áll mint a cövek!!!Csak ajánlani tudom a fordulatszám mérős indulást-beállást.Az autó nagyon csendes és igenis szükséges a megszokása... Fogyasztás-pörgetés:aki láttot az autómról fotót,az sejtheti,hogy nem az 50-el szötymörgős tipus vagyok...Ráadásul volt 1 hete a Tököli reptéren gyorsulás,ahol "megröptettem" a gépsárkányt,és hogy fokozzam,185/55 R14-es gumi van a gépen,ami számításom szerint fél litert jelent 100km-en.3-4000 körül váltok,V.-et csak 65-70 körül kapcsolok,így 6,8 liter lett a most mért átlagom!!!!
Szia !
Én is hétvégén tankoltam először, de már 200 km után. Nekem 6.9-re jött ki és én sem mentem egy alkalmat kivéve 3000 fölé. Persze így olyan volt vele autózni, mintha nekünk négykézláb kellene gyorsgyaloglani. A szürcsölést azonban még nem hallottam. Én is észrevettem a dobkörül az égési nyomokat, csak nem tulajdonítottam neki sokat.
Más. Iszonyúan lehet vele kanyarodni, szinte helyeben fordul.
Ti is felfigyeltetek rá ?
Pig