Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Tie Creative Commons License 2015.12.13 0 0 147686

Pedig ez itt az. Bárdi is, meg minden más is tudja a 2.4i motort 93-ban. :)

Amúgy ugyanaz a motor, mint a 2.2, meg a 2.0, csak más a furat-löket. Asszem ennek a dugómérete nagyobb, mint a kisebbeknek, ez a méret a lotus omega 3.6-jával passzol. Ez a 2.4 vót a legnagyobb még nem hathengeres CIH. Jó kis motor amúgy, nyomatékos bivaly, valami 2500-nál már megvan a csúcsnyomatéka, vagy még lentebb, igazi automtaváltóhoz való motor. El is gondolkoztam rajta, hogy ráfaragok egy turbót, hogy 3000 fölött elmenjen az esze. :)

Előzmény: combi27 (147675)
C20NE Creative Commons License 2015.12.13 0 0 147685

Miért szereled ki? Mérsz egy hőfokot merülős hőmérővel vagy infrással és utána megméred az ellenállását. Az ellenállás közvetlenül nem mérhető, a műszer egy áramgenerátorból áramot folyat át az ellenálláson majd megméri a rajta eső feszültséget, pont úgy ahogy az ECU teszi.

 

A katalógusban mindig a termisztor 25 Celsius fokon mért ellenállását adják meg és azt , hogy NTC vagy PTC jellegű-e. Az egyiknál a hőmérséklet növelésére csökken az ellenállás a másiknál nő.

 

Egy álló motor ha kihűlt nagyjából garázs hőmérsékletű ami nálam 22 fok, így a helyén gond nélkül ki tudom mérni még infrás hőmérő sem kell.

Előzmény: combi27 (147682)
Paco155 Creative Commons License 2015.12.13 0 0 147684
Paco155 Creative Commons License 2015.12.13 0 0 147683

"Végülis nem ugyanaz?"

 

Hááát.... Ha elektronikai szempontból nézzük vagy fizikai alapokon akkor nem. A jeladó fajlagos ellenállása R= ró*(l/A) egy az áramtól és a feszültségtől független érték, viszont van hőmérsékleti tényezője (a ró függ a hőmérséklettől). Ezt használják ki ezekben a jeladókban. Olyan fizikát viszont nem ismerek ami a feszültséget változtatja meg hőmérséklet-változás hatására.   (A képletben nem nagy I hanem kis L van .)

 

Az, hogy utána az ellenállást mérjük vagy a rajta eső feszültséget valóban tökmindegy, mert egyiket sem tudjuk megtenni. :P

Hiszen az összes galvanikus műszer a rajta átfolyó áram erősségét méri, és annak függvényében tér ki. Hogy a skálán végül mi áll az csak a műszer bekötésének kérdése.

Előzmény: 409 (147681)
combi27 Creative Commons License 2015.12.13 0 0 147682

így ebben a formában nem... a Data azt írja hogy ki kell szerelni, majd megfelelő hőfokokon ellenálást kell mérni  a csatlakozókon a vezetékek lekötött állapotában ( feszültséget ugye így nem lehet mérni...) Persze egyszerűbb lenne hogy a vezeték másik végén mekkora feszt kell mérni milyen hőfokon...de mint írtam engem jó sokszor átvert xar adatokkal...

Előzmény: 409 (147681)
409 Creative Commons License 2015.12.13 0 0 147681

"a vízhőfok jeladók  általában ellenállás alapon működnek, nem feszültség alapon."

 

Végülis nem ugyanaz? Normálisabb manuálok a hozzátartozó feszültségadatokat is megadják. Ahogy a Data is, ha megfelelő helyen nézed......

Előzmény: combi27 (147674)
Hyuing-II Creative Commons License 2015.12.13 0 0 147680

Köszönöm!

Előzmény: novothauto (147679)
novothauto Creative Commons License 2015.12.13 0 0 147679

Még pár kábel, csipesz, pirszing, primer méréshez 20:1 osztó és kész is.

Ritkán szkópolunk mi is, de akkor nagyon kell.

Arra vigyázz, hogy csak korlátozott ideig használd, mert könnyen el lehet

vele baszni egy műszakot az erdőben botorkálva :)

 

 

 

 

Előzmény: Hyuing-II (147677)
Kisa Creative Commons License 2015.12.13 0 0 147678

Igen az ott egy stabkkocka, jónak tűnik az 5V, de javítottam már párat és a stabilizált fesz. nekem 8V körül rémlik.

A benzinszint mérő korrekt értéket mutat ? Az is innen kapja a ref. feszkót, így annak is kevesebbet kellene mutatnia.

 

Egy (nem ledes) próbalámpával zárd rövidre a jeladó két vezetékét, nem lesz semmi baja, csak ki kell térnie koppanásig. Valószinű nem fog, jó ha eléri majd a középállást.

 

Előzmény: Tie (147670)
Hyuing-II Creative Commons License 2015.12.13 0 0 147677
BoFe24 Creative Commons License 2015.12.13 0 0 147676

Marmint ezt irna ki? Vagy csak ha tobb rossz?

Előzmény: novothauto (147673)
combi27 Creative Commons License 2015.12.13 0 0 147675

Autodata szerint 1993-ban nem volt 2.4-es A Omega, csak 2.6-os.... de az értékek ugyan azok az ECT szenzornál (régi Opel  sornégyesek furat-löketben különböznek, segédberendezések szinte ugyan azok mindnél :D ) 

Előzmény: Tie (147670)
combi27 Creative Commons License 2015.12.13 0 0 147674

a vízhőfok jeladók  általában ellenállás alapon működnek, nem feszültség alapon.. oxidos vezeték oldali csatlakozás valahol? mondjuk akkor 5 volt se lenne, de kérdés hogy valóban 5 voltnak kell e lennie..én csak ellenállás értékeket találtam.. (Autodatában sokszor hibás értékek vannak, remélem ez azért  jó..)

 

Előzmény: Tie (147670)
novothauto Creative Commons License 2015.12.13 0 0 147673

"Izzítási idő vezérlés" szokott lenni, ha rossz valamelyik, vagy több izzító.

 

 

Előzmény: BoFe24 (147672)
BoFe24 Creative Commons License 2015.12.13 0 0 147672

Valaki nem tudja veletlenul, hogy a 159-es Alfa irja-e az izzito gyertya hibat?

BoFe24 Creative Commons License 2015.12.13 0 0 147671

Tobb markahoz kellene, de csak hobbiszinten. ha a porlaszto nyomasokat latna az is jo lenne.. :)

Előzmény: novothauto (147589)
Tie Creative Commons License 2015.12.13 0 0 147670

Még mindig A Omega '93, 2.4i.

Eljutottam odáig, hogy megmozdult a vízhőfokmérő. De a hiba ugyanaz.

Miután kicseréltem a termosztátot, és az új nem nyit ki 70 fokon, hanem csak 92-n, ahogy köll, be is melegszik a motor üzemmelegre, és autópályán se hűl vissza. Egyből lett fűtés is ugye...

Nade, a vízhőfokmérő, ami eddig meg se mozdult, most kiderült, hogy működni működik, valszeg nem a műszer a hibás, már csak azért sem, mert kicseréltem a műszert is, az egész műszeregység nyák-fóliáját is, és a vízhőfok-jeladót is (amúgy szerintem az előző se volt rossz, reálisnak tűnő ellenállásokat mértem rajta). Ha belemérek a vízhőfokjeladóra menő csatlakozóra, akkor gyújtáson 4.98V-ot látok benne, ez klasszikus 5V computer jelnek. Sajnos nem találtam leírást, hogy mennyinek kéne lennie, de az 5V elég általános jelnek a komputereknél. Aztán mégis az van, hogy amikor üzemmeleg a motor, akkor is csak annyit mozdul a mutató, hogy éppen eléri a kék tetejét, azaz a mutató végén nézve mozdul kb 1,5-2mm-t. Ami lófasz. 

 

Van még egy kicsi panel a műszeregységen belül, ki lehet venni, négy tűn kapcsolódik a fólia-nyákhoz egy műanyag-csatival, ott van a vízhőfok és a benzinmutató mellett, van rajta pár ellenállás, egy-két pici kondi, és egy tranyónak tűnő valami, gondolom valami fesz-stabilizáló lehet. Kicserélem még azt is holnap, de nem várok tőle túl sokat, hiszen most is stabil 5V a jel, ami alapján az vízhőfokjeladó változó ellenállásának megfelelően kéne visszajöjjön valamekkora feszültség, ami mozgatná a mutatót. 

Van valakinek ötlete, hogy mi a lófasz lehet a baj? 

Kábelhibára nem gyanakszom, akkor nem lenne meg az 5V a kábelban, és a mutató is jó, hiszen mozdul 2mm-t. (a régi műszer is ugyanennyit mozdult). 

 

Amikor nyáron eldurrant a fűtőradiátor, mert felforrt a dugóban az autó (bennefelejtettem a kartont a hűtő előtt), akkor épp elérte a mutató a 90-et, pedig valójában kb 120 fokos lehetett.

combi27 Creative Commons License 2015.12.13 0 0 147669

Ugye senki nem felejti el meggyújtani a harmadik gyertyàt? 

 

 

Vadasz S. Tamas Creative Commons License 2015.12.13 0 0 147668

Peugeot Partner 2001-es 2.0 HDI RHY motorkód, szürke. Indulás után 1-2 percig világos szürkén füstöl. Ilyenkor a Katalizátor visszajelző lámpa a másodperc tört részéig 1x-2x felvillan. Még bőven hideg a motor, mikor abbahagyja a füstölést. Melegen semmi füst. Hidegen-melegen pöccre indul, szépen jár. Viszont vezettem már másik HDI-t, az mintha erősebb lett volna. Ez 2000 alatt elég langyi, 2000-től viszont fickós. Nem tudom ilyennek kéne-e lennie.

Szerintetek mi lehet? A kocsi nem az enyém, de lehet, hogy megvenném, csak kéne tudnom kb mennyibe lesz a javíttatás. 

Jocy999 Creative Commons License 2015.12.12 0 0 147667

Csak azért kérdeztem mer olyat csinál ez a masina hogy hidegen indul tele gázzal de ha ezres fordulat alá esik a fordulat leáll, melegebben alig indul hiába taposom a gázt be áll 600-as fordulatra aztán egy idő után leáll, és próbálok rájönni mi a baja. gázolaj van ,kompresszió van , izzítás van , holtpontjeladó ezek szerint jó (1167 ohm), attól tartok adagoló. Vélemény??

 

Jocy999 Creative Commons License 2015.12.12 0 0 147666

Köszönöm

 

Előzmény: 409 (147662)
Törölt nick Creative Commons License 2015.12.12 0 0 147665

Mi lett az autoddal vegul?

Előzmény: claas71 (147664)
claas71 Creative Commons License 2015.12.12 0 0 147664

Köszönöm

Előzmény: Törölt nick (147568)
cam aro Creative Commons License 2015.12.12 0 0 147663

 lakatfogoval, igen. (xp/win7 ) 

Előzmény: Hyuing-II (147659)
409 Creative Commons License 2015.12.12 0 0 147662

1150-1400 Ohm

Előzmény: Jocy999 (147660)
409 Creative Commons License 2015.12.12 0 0 147661

Ahogy cam-mal beszéltük, ott lehet a különbség, hogy Te és Ő nyomásmérőszenzorral méritek, én meg mechanikus órával.

De a lényeg végül is annyi, hogy nem lesz semmi baja a nyomásmérőnek. Aztán, hogy mennyit mutat az mellék körülmény, úgy is csak arra jó, hogy össze lehessen hasonlítani egy működő hengerrel.

Előzmény: novothauto (147636)
Jocy999 Creative Commons License 2015.12.12 0 0 147660

Tudna valaki nekem segíteni BMW E36 1996 1.8 TDS főtengely jeladó ellenállás értéke hány ohm ?

 

Hyuing-II Creative Commons License 2015.12.12 0 0 147659

Mouse over image to zoom      Urak!     Ezt most tudtam volna használni ????

Details about  New 2CH Bandwidth Hantek PC Based Digital Storage Oscilloscope 6022BE

Hyuing-II Creative Commons License 2015.12.12 0 0 147658

Semmi baj én vagyok lelassulva.    Én erre is gondoltam de nem tudtam mit szólna ehhez a ecu.  Ezért úgy képzeltem el, hogy  2 stekkert cserélek fel, így  ha ecu hiba: viszi magával a hibát, ha mechanikus hiba :marad ott  a hiba kód. A benyát meg csak beszívta volna a torokból. (   Az anyag nem vész el) mondta valaki:-)

Előzmény: henger fej (147654)
szelkrisz Creative Commons License 2015.12.12 0 0 147657

Köszi!  De sajnos nekem is ez van meg.  Ez alapján nem tudom beállítani. 

Előzmény: technikman (147656)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!