akkor már nekem is lenne egy kérdésem, hogy az "új" merci 50 T-ás 10X8-as billencséről tudtok infókat és képeket adni? Mert a CTM ehónapi számában van róla egy cikk az tetszik is de nagyon, csak kéne még egy kis infó meg kép???
Úgy emlékszem csak mennyiségi vizsgálatra kötelezhető a sofőr és a fuvarozó, minőségire nem (persze gondolom a külső sérüléseket ellenőrizni kell). Sokszor nincs is lehetőség ellenőrizni semmit, például egy dokkolós rakodásnál, ahol a rámpáról is csak úgy állhatsz el hogy a biztonsági őr közben figyel, majd egyböl egy plombát tesz fel, vagy egy 320db-os gyüjtőárunál, ahol nem tudod mi számít éppen egy vagy több darabnak. Elméletileg ilyet nem lehetne csinálni, a sofőrnek mindig lehetőséget kéne adni a rakodás ellenőrzésére, sőt a rakodást neki kéne irányítania (pl Székesfehárváron a Geodis raktárban ezt meg is lehet tenni, Tatabányán a Sanminánál nem). Egyébként ha valami mást találnak mint ami a papirokon van elég nehéz lehet bebizonyítani hogy nem tudtál róla.
GoodYearnek van télije hatott és kormányzott tengelyre is Ultra Grip WTD (Winter Traction Drive) és Ultra Grip WTS (Winter Traction Steer). Buszon láttam Contit is, azoknak ajánlják akik sítúrákat szerveznek.
ESP-s videó tényleg, kár hogy hamar vége, megnéztem volna meddig pörög még a szerelvény :) Érdekes megfigyelni a sofőr mozdulatait, személyautós szemmel teljesen érthetetlenek.
Ehhez kapcsolódik az amit pár napja a borda-n olvastam. A tapasztalatatot az ember mindig pár másodpercel azután szerzi meg, miután szüksége lett volna rá. (vagy valami ilyesmi volt a tartalma)
Épp ezért is irod meg a CMR-t ha nem adnak, ha sérülés van ráirod, iratsz jegyzőkönyvet, darabszámot, a számla alapján ráirod, hogy mi az, és aláiratod a feladóval (ez utóbbit mindenképp).
Amikor a csávesz a jégen tesztel egy TGA-t és megtáncoltatja, ottt igaz megpördül a kocsi de az elején amikor a dobozokat kidobálják elé akkor elég jól veszi a kanyarokat?
Mostmát udod melyik? Vagy ha nem akkor valahonnan próbálok egy linket szedni.
Én úgy tudom tartalmi vizsgálatot bármikor végezhet a sofőr a berakodásnál, és ha csinált ilyet akkor azt vagy jegyzőkönyvezni kell vagy rá kell vezetni a kísérő okmányra. Már csak azért is végezhet tartalmi ellenőrzést, mert ha törékeny árút szállít ami be van csomagolva. A kirakodásnál mind törött (a csomagolás sértettlensége ellenére), akkor hogy igazolja, hogy nem nála menet közben tört össze, hanem már a berakodásnál is sérült volt?
Elméletileg a soför nem nyithatja ki az árut.Feladónak a kötelessége átadni a rakományt és az ellenörzés.A soför csak a colli vagy raklap darabért és biztonságáért felel.Az,hogy mi van benne tök mindegy.Mivel nincs jogom kibontani.Nekem csak sérülésmentesen kell átvennem a feladótól és kiszolgáltatni az árut a vevőnek.
Mi van akkor ha a sofőr nem végez tartalmi vizsgálatot és kiderül, hogy a raklapba a vasaló vagy tv közé (mondjuk ez a rakomány) közé tettek a törökök (mondjuk ez a felrakóhely), raklaponként 15kg kábítószert.
Hogyan mossa tisztára magát a kamionos, hogy ő valóban nem tudok a különleges rakományról semmit?
"Ti hallottatok már kamionra való téligumiról? Én még csak olyanról hogy a húzótengelyre tél elött tették fel az újat/mélyebben bordázottat."
A kérdés jó és ma már nem olyan egyértelmű mint 2 éve, ha olyan téligumira gondolsz mint a személygépkocsiknál, ahol sok apró lamella van a gumiban.
Ha jól emlékszem az elmúlt téli szezonban (talán Pavel linkelte be), lett bemutatva egy olyan téligumi, ahol már lamella is volt és kimondottan nehézteherautóra készült. Talán Goodyear volt. Azóta egy másik gumiabroncs gyártó cég is bemutatott egy ilyen téligumit nehéz teherautókra (talán a Continental vagy Bridgestone). Azért ez a gumiabroncs még mindig nem rendelkezik annyi lamellával mint a szgk. gumi, de "hasonlít" rá. (kérdés megéri-e használni mert zajosabb és a gördülési ellenállása is nagyobb, ami pedig a fogyasztást növeli, és nyugaton azért nem csak felkészülnek a télre, hanem elég gyorsan el is takarítják a havat)
Korábban valóban nem létezett olyan, hogy téligumi kamionra, hanem a húzó tengelyre mindig olyan gumi került, ami M+S jelőlésű volt ami alkalmas a téli útakra is (mert ugye egy kamionon nem szokás 5-6 havonta gumit cserélni csak azért mert hideg van).
Eleve a tgk. a nagyobb tengelynyomás miatt a latyakos úton illetve esőben sokkal biztonságosabban tud közlekedni mint egy szgk., a jégen meg oly mindegy, mert ott téli gumi ide vagy oda, az autó úgyis irányíthatatlan.
Road jól irta. CMR-en rajta van minden, ha meg nem adnak irsz egyet magadnak és aláiratod velük. Nyugat fele a határt elfelejtheted, angliáig észre se lehet venni, hogy "határt" léptél.
Álltalában az árú be van csomagolva,te mint soför nem vagy köteles megnézni a doboz tartalmát.Bármi lehet benne,de elméletileg a CMR-en rajta van,hogy mit viszel :o)))
Egy kis segitségért tévedtem be ide gondolom a nicknevem elárul minden apró részletet kivéve talán hogy 23 éves vagyok!!
Annyi millió kérdésem lenne hogy nem is tudom hol kezdjem talán a legfontossabbal!
Szoval mostanság sikerült megszereznem a c kategóriát meg az árufuvarozóit ( belföldi nemzetközi ) az e folyamatban van!
Első kérdésem az lenne hogy mi történik akkor ha tegyük fel a pilóta nem tudja pontosan hogy mi a rakomány vagy tévesen tudja és ne adj isten valami gáz történik a határon???
Egyáltalán elindulhatok e bárhová hogy ne tudnám az áru pontos "adatait"????
Ja bocsi szzem meg kéne tanulnom írni pontosabban gépelni! :)
szonalk: szörnyet halt
Csak azért voltam ilyen felületes mert aszittem látta valaki már is mert az volt, hogy ment egy transemexes merci törökbe műanyagot vitt és asszem a szerd határon megált és 110-el belérohant egy kocsi akinek a vezetője részeg volt. És szerintetek? Nem engedik haza a kamionost és asszem jan 3.-án lesz a tárgyalás! szívás! :()