Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

no_holy_shit Creative Commons License 2016.01.05 0 0 148269

Előzmény: no_holy_shit (148268)
no_holy_shit Creative Commons License 2016.01.05 0 0 148268
Előzmény: no_holy_shit (148267)
no_holy_shit Creative Commons License 2016.01.05 0 0 148267

 

csak most ebben a nagy hidegben csinalja?

 

(AKK most nem mond semmit, de volt egy szeria aminel ilyen hidegben befagyott a karterszellozo es kinyomta az osszes olajat. neha annyit hogy mar nem volt bent es megkakkantak a motorok)

 

(csütürtöktöl nem lesz ma rilyen hideg)

Előzmény: bszabii (148256)
bszabii Creative Commons License 2016.01.05 0 0 148266

Ezt ki tudnád fejteni bővebben? Tehát be kell szereznem valamit, le kell cserélnem, stb? Esetleg url/linket tudsz adni? Vagy típust? Köszönöm!

Előzmény: 409 (148264)
Biri01 Creative Commons License 2016.01.05 0 0 148265

Értem Akkor azt megrendelem tömítésekkel együtt.

 

Előzmény: fourwheels (148262)
409 Creative Commons License 2016.01.05 0 0 148264

Erre a problémára van módosított szellőző, elektromos fűtéssel.

Előzmény: bszabii (148260)
fourwheels Creative Commons License 2016.01.05 0 0 148263

Nagy valószínűséggel valamelyik szimeringet kinyomta a vezérlésnél!

 

Előzmény: bszabii (148260)
fourwheels Creative Commons License 2016.01.05 0 0 148262

A tankszivattyútól emlékeim szerint 3db cső jön kötegben a szűrőhöz és az tud az alvázon vagy a tankon dörzsölődni! 

Azt a regulátor szelepet amelyik taknyos, gázolajos volt minden esetben cseréltük!

Előzmény: Biri01 (148261)
Biri01 Creative Commons License 2016.01.05 0 0 148261

Kérlek fejtsd ki bővebben.  Ha hátúl kidörzsölődik valamelyik cső gondolom folyik, csöpög. A regulátornál Némi üza szívárgás tapasztalható, mert ha odanyúlok akkor gázolajos lesz a kezem. 

Előzmény: fourwheels (148253)
bszabii Creative Commons License 2016.01.05 0 0 148260

Azért reménykedek, hogy nem azt nyomta szét (nem vagyok autószerelő, csak ügyes kezű :)), mert ha jól gondolom, a vezérlés szimeringje a vezérműszíj burkoltatával  le van védve/takarva. Ha ott nyomta volna ki az olajat, akkor nem csapja szét az egész motortérben. Így azt gyanítom, vagy a nívópálcánál nyomta ki, vagy a olajbeöntőnél (bár ezt kétlem), vagy a légszűrőházon keresztül a pipánál folyt ki, ami jelenleg le van törve. Tehát simán ráfolyhatott a generátor-szervopumpa szíjra. Ami aztán terítette szét.

 

Holnap átnézem, csak lenne valami fedett hely, mert kint jelenleg mínuszok vannak, brrrrrr

Előzmény: fourwheels (148257)
bszabii Creative Commons License 2016.01.05 0 0 148259

Köszönöm a gyors válaszodat, közben találtam pont ehhez a motorhoz kapcsolódó hozzászólást.

Az biztos, amit tudok, mindent leszedek, és kipucolok. Reménykedek, hogy talán nem nyomott szét semmilyen szimeringet, mert gyanítom, azok cseréje, elég sokba fog fájni :S

 

Annyi kérdésem lenne, hogy mivel érdemes ezeket tisztítani? Eltávolítani a ráégett szutykot? Benzinnel?

Előzmény: fourwheels (148257)
bszabii Creative Commons License 2016.01.05 0 0 148258

Közben találtam egy hozzászólást: http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=106085047&t=9026488

 

Úgyhogy amit lehet, ki kell pucolni. Már csak az a kérdés, mit nyomott szét :S

Előzmény: bszabii (148256)
fourwheels Creative Commons License 2016.01.05 0 0 148257

Ami még eszembe jutott, hogy a nívópálca mellett jön fel egy gumicső, ami ketté ágazik, és egyik megy talán a levegőszűrő házba. Azt egyszer lehúztam, és valami habos szutyok volt benne. Lehet befagyhatott, és ez okozta?

 

Igen!

 

A blokk hátsó oldalán ahol a cső indul van egy üllepitő doboz abban is lehet jégdugó! Leszed kitakarít, valószinűleg a vezérlés oldali szimeringeket (veztengely) kinyomta mert a kartergáz nem tudot távozni! 

Előzmény: bszabii (148256)
bszabii Creative Commons License 2016.01.05 0 0 148256

Üdv!

 

Olvastam egy régi hozzászólásodban (akyy-nek a hozzászólásában), 2012.10.05-én egy Seat Cordoba AKK motor hirtelen olajfolyásáról: http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=105429092&t=9008022

 

Csak érdeklődnék, ha még emlékszel rá, végül is mi volt az oka? Esetleg mástól is kérdezném, mitől lehet ez?

 

Mióta nálam van az autó, rendszeresen cserélem az olajat, kb 1-1,5 hónapja volt olajcsere (Agip 5W40), Bosch levegő és olajszűrő csere, valamint mivel folyt az olaj (legalább is az olajteknő körbe olajos volt), fel lett szilózva az olajteknő. A szerelő eléggé a maximumig töltötte az olajat, de hát ő a szerelő. És erre tessék, 2016.01.02-én mentem vele, semmi jele nem volt, de valamit éreztem, a vízhőmérséklet mutatója is inkább alaphelyzetben volt, meg általában fel szoktam nyitni a motorháztetőt, akkor is így tettem, és a vezérműszíj oldalán minden csöpögött az olajtól. A jobb oldali lámpa, a motorháztető, az ablakmosó, a légszűrőház olajbeöntő része tiszta olaj. Másnap néztem az olajszintet, jóval a minimum alatt volt, tehát kapásból olyan 1-1,5 literre tippelek, amit kinyomott a 3-3,5 literből....

 

Emlékeim szerint ezt egyszer már csinálta, de azóta nem volt gond. Sajnos nem emlékszem már rá, mikor is csinálta, télen, nyáron, nem tudom. De most olajcsere után, felszilózott olajteknővel, télen, mínusz fokban csinálta. Annyit még észre vettem, hogy a vízhőfok nem ment fel 90 fokra. Vagy ha fel is ment, 5-10 perc után meredeken vissza esett. OBD-vel is néztem a hőfokot, az általában rendben volt, 80 fok körül írta ki még akkor is, amikor a műszerfalon vissza esett. Egyébiránt ez a hőmérséklet ingadozás meg van egy ideje, nyáron is csinálja. Már vettem egy Facet hőmérséklet jeladót, de ezek után már berendeltem egy Facet termosztátot is, lehet a termosztáttal is gond van.

 

Még nem néztem meg, hogy netán a levegőszűrő házon keresztül nyomta-e ki az olajat, ugyanis a pipa le van törve. Simán ott is ráfolyhatott a generátor és a szervomotor hajtására, ami szétcsapta az olajat. Már ha lehetséges, hogy a szűrőházon keresztül jött ki a motorolaj.

 

Ami még eszembe jutott, hogy a nívópálca mellett jön fel egy gumicső, ami ketté ágazik, és egyik megy talán a levegőszűrő házba. Azt egyszer lehúztam, és valami habos szutyok volt benne. Lehet befagyhatott, és ez okozta?

 

Érdekes módon ma megtettem Érd-Budapest, Budapest-Érd távolságot, és a vízhőmérséklet mindvégig 90 fokon állt. Természetesen pótoltam az olajat, de akkor is, meg kell oldanom a dolgot.

 

Valami ötlet? Mit nézzek meg? Oldjam meg a hűtővíz hőmérsékelt problémát? Nézzek utána a kartergáznak? Szedjem le az összes csövet, és tisztítsam meg? Ezeket még én is meg tudom csinálni, egyedül a motor bontásához nem kezdenék. Ahhoz se tapasztalatom, se felszerelésem nincs :)

 

Köszönöm előre is!

Előzmény: akyy (83092)
Biri01 Creative Commons License 2016.01.04 0 0 148255

A 128 rpm az önindítózásnál mért érték. Csak a főtengely jeladójára akartam ezzel utalni ,hogy gondolom müxik. Az autó mar nem volt  üzem meleg. Talán 20-30 fokos mire odaértem. 

Holnap megpróbálom lemérni a tényleges nyomást a tankból jövő pumpától.

Előzmény: cam aro (148242)
Quattroman Creative Commons License 2016.01.04 0 0 148254

nem csak a gumit a kerékcsapágyat és a felfüggesztéseket is nyírja....

Előzmény: -Smiley- (148240)
fourwheels Creative Commons License 2016.01.04 0 0 148253

Két dolog volt ami az üza.rendszer rákfenéje:

 

-A regulátor szelep a hengerfej jobb hátsó sarkán  - nézd meg hogy nem e taknyos!

-A tankpumpa és az üza. szürő közötti csőhalmaz (3db) ami eldörzsölödik!  -  erre emlékeim szerint adtak ki valami visszahívást és módosítottak rajta!

Előzmény: Biri01 (148238)
cam aro Creative Commons License 2016.01.04 0 0 148252

na akkor legyen meg a nap hulyeje is, aki -szinten:)- nem fog szamlat kerni. 

 

feher ford erkezik, tul toltotte motor olajal, szivjuk mar le neki. 

beall. 15'-os rendszam, ez szerint 2015 ben adtak ki.. tehat majd uj auto. 

kerdezem mi tortent ? 

aszondgya leesett az olajsapka, kijott az olaj. 

minek vetted le a sapkat ? 

beleakart nezni mivan benne. /elso auto/ 

aha. 

es miert van benne sok olaj ? 

mert jelzett neki a muszer, hogy keves a szint, igy raontott 5 liter olajat ...

:DD 

 

muvelet elvegez. motor lemos.. 

arrebb allok mar neki.

jééé.. >577<  merfold van benne.. es fustol mint egy kodgranat..:DizelD

he, tulporgott a motor ? 

oo.. nem,nem.. csak dadogott.

-------------

 

megkertuk hogy hagyja inkabb a muhelyben az autot, mert ezt kikormolni tobb rutin kell mint utantolteni.. :DD. 

azt vagy szerencseje lesz ... vagy nem. :P

===================

 

Előzmény: cam aro (148251)
cam aro Creative Commons License 2016.01.04 0 0 148251

me' nem szur be kepet ez a dog ? 

Előzmény: cam aro (148250)
cam aro Creative Commons License 2016.01.04 0 0 148250

nyom.szab. 

 

Előzmény: cam aro (148249)
cam aro Creative Commons License 2016.01.04 0 0 148249

nem lesz az ugy jo ahogy irtam. ..

 

a 0.5 bar a tankpumpa /szuro kozt oke. 

de aztan visszamegy a tank pumpahoz.. es  onnan mar 4 bar megy a nyomasszabalyzohoz *.

/szvsz rossz emlek a lapatos primer pumpa /  

 

 The fuel returns to the pump, gets again pressurized to 4 bars and then only goes to the engine

 

http://www.landroverclub.net/Club/HTML/Td5engine.htm

 

*

Előzmény: cam aro (148242)
cam aro Creative Commons License 2016.01.04 0 0 148248

jo kerdes,.. ugy remlett hogy igen. (ha nem is tandem,  de primer pumpa )

 

viszont a lentebbi linken csak egy nyomasszabalyzo van emlitve.

ugyhogy most nem tudom....:"

Előzmény: 409 (148246)
409 Creative Commons License 2016.01.04 0 0 148247

Ja, közben látom a linkeden, hogy milyen.

Előzmény: 409 (148246)
409 Creative Commons License 2016.01.04 0 0 148246

Ennek is van olyan tandempumpája mint a VW féle Bosch rendszerűnek? (sosem láttam ilyet közelről)

Előzmény: cam aro (148242)
cam aro Creative Commons License 2016.01.04 0 0 148245

https://www.landyzone.co.uk/land-rover/td5-fuel-pressure-problem.161412/

 

esetleg kis segitseg a fenti. 

 

es meg egy ami probat megér. bar csak tipp. 

piros/ feher  visszaterot kosd ki a szurobol. (szurot dugozd. ) es kosd ossze oket atlatszo csovel. 

 

(PD az a motor. lehet felfujja visszaterot, igy szurobe kotve levegositi a betapot is. )

 

Előzmény: cam aro (148242)
409 Creative Commons License 2016.01.04 0 0 148244

A láncot csak mély hóban tudod (szabad) használni folyamatos haladásra. Kis hóban, lefagyott jégen szétrázza az autót meg a fogtömésedet.

Előzmény: -Smiley- (148240)
-Smiley- Creative Commons License 2016.01.04 0 0 148243

köszi

Előzmény: Törölt nick (148241)
cam aro Creative Commons License 2016.01.04 0 0 148242

128 rpm az nem valami szivet melengeto eredmeny egy meleg dizeltol. 

mondjuk hidegtol sem. 

bar ez lehet mereshiba is. ezt te hallod. 

 

keves lesz az a jon a nafta gyujtason. 

kellene tudni, mennyi az ertek.. 0.5bar alatt mar kerdeses az indulasi hajlam. 

 

 

 

Előzmény: Biri01 (148238)
Törölt nick Creative Commons License 2016.01.04 0 0 148241

A lanc mindig jobb, de deformalhatja a gumit, ha sokaig van rajta. Ejszakara ne hagyd fent.

Előzmény: -Smiley- (148240)
-Smiley- Creative Commons License 2016.01.04 0 0 148240

Köszi mindenkinek. 

 

Ilyen hóban melyik a jobb a hólánc vagy csak simán a téli gumi? 

Hegyes részen vagyok néha rendesen le van fagyva.  Csak a fagyos részen rakjam rá a hóláncot vagy használható városban is (nem rongálja hosszú távon a gumit?)

Előzmény: cam aro (148223)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!