(AKK most nem mond semmit, de volt egy szeria aminel ilyen hidegben befagyott a karterszellozo es kinyomta az osszes olajat. neha annyit hogy mar nem volt bent es megkakkantak a motorok)
Kérlek fejtsd ki bővebben. Ha hátúl kidörzsölődik valamelyik cső gondolom folyik, csöpög. A regulátornál Némi üza szívárgás tapasztalható, mert ha odanyúlok akkor gázolajos lesz a kezem.
Azért reménykedek, hogy nem azt nyomta szét (nem vagyok autószerelő, csak ügyes kezű :)), mert ha jól gondolom, a vezérlés szimeringje a vezérműszíj burkoltatával le van védve/takarva. Ha ott nyomta volna ki az olajat, akkor nem csapja szét az egész motortérben. Így azt gyanítom, vagy a nívópálcánál nyomta ki, vagy a olajbeöntőnél (bár ezt kétlem), vagy a légszűrőházon keresztül a pipánál folyt ki, ami jelenleg le van törve. Tehát simán ráfolyhatott a generátor-szervopumpa szíjra. Ami aztán terítette szét.
Holnap átnézem, csak lenne valami fedett hely, mert kint jelenleg mínuszok vannak, brrrrrr
Köszönöm a gyors válaszodat, közben találtam pont ehhez a motorhoz kapcsolódó hozzászólást.
Az biztos, amit tudok, mindent leszedek, és kipucolok. Reménykedek, hogy talán nem nyomott szét semmilyen szimeringet, mert gyanítom, azok cseréje, elég sokba fog fájni :S
Annyi kérdésem lenne, hogy mivel érdemes ezeket tisztítani? Eltávolítani a ráégett szutykot? Benzinnel?
Ami még eszembe jutott, hogy a nívópálca mellett jön fel egy gumicső, ami ketté ágazik, és egyik megy talán a levegőszűrő házba. Azt egyszer lehúztam, és valami habos szutyok volt benne. Lehet befagyhatott, és ez okozta?
Igen!
A blokk hátsó oldalán ahol a cső indul van egy üllepitő doboz abban is lehet jégdugó! Leszed kitakarít, valószinűleg a vezérlés oldali szimeringeket (veztengely) kinyomta mert a kartergáz nem tudot távozni!
Csak érdeklődnék, ha még emlékszel rá, végül is mi volt az oka? Esetleg mástól is kérdezném, mitől lehet ez?
Mióta nálam van az autó, rendszeresen cserélem az olajat, kb 1-1,5 hónapja volt olajcsere (Agip 5W40), Bosch levegő és olajszűrő csere, valamint mivel folyt az olaj (legalább is az olajteknő körbe olajos volt), fel lett szilózva az olajteknő. A szerelő eléggé a maximumig töltötte az olajat, de hát ő a szerelő. És erre tessék, 2016.01.02-én mentem vele, semmi jele nem volt, de valamit éreztem, a vízhőmérséklet mutatója is inkább alaphelyzetben volt, meg általában fel szoktam nyitni a motorháztetőt, akkor is így tettem, és a vezérműszíj oldalán minden csöpögött az olajtól. A jobb oldali lámpa, a motorháztető, az ablakmosó, a légszűrőház olajbeöntő része tiszta olaj. Másnap néztem az olajszintet, jóval a minimum alatt volt, tehát kapásból olyan 1-1,5 literre tippelek, amit kinyomott a 3-3,5 literből....
Emlékeim szerint ezt egyszer már csinálta, de azóta nem volt gond. Sajnos nem emlékszem már rá, mikor is csinálta, télen, nyáron, nem tudom. De most olajcsere után, felszilózott olajteknővel, télen, mínusz fokban csinálta. Annyit még észre vettem, hogy a vízhőfok nem ment fel 90 fokra. Vagy ha fel is ment, 5-10 perc után meredeken vissza esett. OBD-vel is néztem a hőfokot, az általában rendben volt, 80 fok körül írta ki még akkor is, amikor a műszerfalon vissza esett. Egyébiránt ez a hőmérséklet ingadozás meg van egy ideje, nyáron is csinálja. Már vettem egy Facet hőmérséklet jeladót, de ezek után már berendeltem egy Facet termosztátot is, lehet a termosztáttal is gond van.
Még nem néztem meg, hogy netán a levegőszűrő házon keresztül nyomta-e ki az olajat, ugyanis a pipa le van törve. Simán ott is ráfolyhatott a generátor és a szervomotor hajtására, ami szétcsapta az olajat. Már ha lehetséges, hogy a szűrőházon keresztül jött ki a motorolaj.
Ami még eszembe jutott, hogy a nívópálca mellett jön fel egy gumicső, ami ketté ágazik, és egyik megy talán a levegőszűrő házba. Azt egyszer lehúztam, és valami habos szutyok volt benne. Lehet befagyhatott, és ez okozta?
Érdekes módon ma megtettem Érd-Budapest, Budapest-Érd távolságot, és a vízhőmérséklet mindvégig 90 fokon állt. Természetesen pótoltam az olajat, de akkor is, meg kell oldanom a dolgot.
Valami ötlet? Mit nézzek meg? Oldjam meg a hűtővíz hőmérsékelt problémát? Nézzek utána a kartergáznak? Szedjem le az összes csövet, és tisztítsam meg? Ezeket még én is meg tudom csinálni, egyedül a motor bontásához nem kezdenék. Ahhoz se tapasztalatom, se felszerelésem nincs :)
A 128 rpm az önindítózásnál mért érték. Csak a főtengely jeladójára akartam ezzel utalni ,hogy gondolom müxik. Az autó mar nem volt üzem meleg. Talán 20-30 fokos mire odaértem.
Holnap megpróbálom lemérni a tényleges nyomást a tankból jövő pumpától.
Ilyen hóban melyik a jobb a hólánc vagy csak simán a téli gumi?
Hegyes részen vagyok néha rendesen le van fagyva. Csak a fagyos részen rakjam rá a hóláncot vagy használható városban is (nem rongálja hosszú távon a gumit?)