Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Kisa Creative Commons License 2015.12.11 0 0 147615

Haj, akkor már ebbe mélyen belemásztál, így nehéz lesz újat mondani.

Fordulaton magához tér, az is érdekes.

 

A hiba számomra "szelepkitámasztós" hibának tűnik, Opel (Daewoo, Chevy) motoroknál sokszor előfordul különböző formában. Volt egy-két olyan hibám, ahol beindítás után pár másodperccel állt le a henger és soha be nem indult, míg le nem állítottam.Önindítóval hiába mértem végnyomást, hibátlan volt. Így beindítottam gyertya és trafó nélkül. Mérni sem nagyon kellett, az eleinte igencsak fújtató henger pár másodperc után csillapodott. Ekkor belenyomva egy olcsó gumivégű mérőt csak 1-2 Bart mért, hirtelen fojtószelep nyitásra, fordulaton sem ment sokkal feljebb. Persze ez fordulaton is sánta volt, sőt tovább járatva már a hármas is égéskimaradást dobott, érezhetően az is kezdett leállni.

Előzmény: Hyuing-II (147607)
Kisa Creative Commons License 2015.12.11 0 0 147614

Kösz, nem tudtam, hogy már ebben is volt ilyen, de a menet közbeni hibatörlésre gyógyulás erre utal.

Előzmény: cam aro (147610)
mica-r Creative Commons License 2015.12.11 0 0 147613

Gyáriban is kapsz ilyet, lehet hogy olcsóbb mint az ebay.

2003-as lehet hogy már zavarba fog jönni, ecu szám alapján lehetne megmondani (vagy próba és kiderül).

Lassabban fog bemelegedni egr nélkül a motor!

Előzmény: ''csiga (147604)
cam aro Creative Commons License 2015.12.11 0 0 147612

opcomban van gyujtas beavatkozo teszt. 

ott egyesevel ki tudod vezerelni a trafokat. ( nagyfesz oldal ivhossz ) 

ha ez rendben - van centis szikra- akkor valoszinu a trafo, es kivezerlese rendben van.

(ami nem mindig szokott, az az ecu egy betegagy )  

 

 biztosat szkop arammeres mondana, ami igaz az injektorra is.  

ha e ketto rendben, akkor megis mecha hiba lesz. 

 

jaro motornal kompressziot merni oraval.. hat nem tom. 

aldozz fel valami oreg orat. es fejszelep nelkul alapjaraton > osszehasonlito teszt < 

 

Előzmény: Hyuing-II (147607)
mica-r Creative Commons License 2015.12.11 0 0 147611

Nincs a közelben Bosch ESI? Abból valószínűleg át lehet konvertálni a cikkszámokat. Egyébként valószínűleg nagyobb vill. javító cégeknél is megoldható.

Előzmény: jégmámor (147606)
cam aro Creative Commons License 2015.12.11 0 0 147610

xep szerintem mar tiltja az injektor kivezerlest ha eges kimaradast ismer fel. 

ilyenkor hibatorles utan 'visszaall', amig felnem ismeri ismet. 

Előzmény: Kisa (147605)
cam aro Creative Commons License 2015.12.11 0 0 147609

 ez olyan kismotor, hogy amikor jo akkor 160km/h a vege.. :D 

 

dontes szuletett. 

kap atmosos olaj cseret, azt ha uj olajban is megjelenik a fem, akkor igyahogy van megy a haztol elfele.

=======================

Előzmény: novothauto (147596)
Hyuing-II Creative Commons License 2015.12.11 0 0 147608

,,Járó motornál kellene nyomást mérni, hamar kiderülne merre tovább. Ezt akár hagyományos kompresszió mérővel is lehet, csak macerás."   ezt hogy gondolod?    Ilyet még nem próbáltam.  

Előzmény: Kisa (147605)
Hyuing-II Creative Commons License 2015.12.11 0 0 147607

Nos ez egy 2 hónapos sztori.  2 hónappal ezelőtt kapott minden féle tisztító lőttyöt, mert sántított a 4-es henger alapjáraton. Volt kompresszió mérés, trafó kivezetékelés,  gyertya csere, injektor csere, trafó csere. Miután semmi pozitiv változás nem történt valószínűsítettem, hogy a hengerfejben lehet a hiba. (meg kell bontani)( én arra gondoltam, hogy a szeleptányéron áll a trutyi vastagon és nem kap levegőt +kaját) és még estleg szorul is a szár.  1 hete ismét keresett a tulaj, hogy volt az Opel márka szervízben ahol megnézték és azt mondták, hogy lehet a trafó vagy injektor vagy kábel vagy gyertya ezeket kellene megnézni és ha ezek rendben vannak akkor meg kell bontani.    És megint én kaptam meg a lehetőséget, így  már most nem néztem semmit hanem levettem a hf-t.  1-4 hengernél nem zártak a szívószelepek tökéletesen, de itt már gyanús volt nekem mert véleményem szerint nem ez volt a hiba. A  szelepen szinte semmi koksz, és nem is szoros a szár, de azért kapot új sz.sz.szim, + szelepcsiszolás. Indítás után 2 henger megy 1 és 2.  Trafó gumik szétmálva így kapott egy új trafót és már csak a 4 -es hengernél van valami baj.     A régi probléma.       Viszont:    Az autó sokkal jobban megy mint előtte  (gondolom a szelepek rendbetétele miatt)   Nagyon jól indul azóta szép az alapjárat hidegen is, csak mikor megáll egy kereszteződésben pl.  jár alapjáraton és pár  mp. múlva leáll a 4-es henger. Fordulaton magához tér. Vagy ha törlöm járó motornál a h.kódot.  A motor belül patyolat tiszta nem lelakott de ismeretlen km futású. 100000 km  nél nem több szerintem.

Előzmény: Kisa (147605)
jégmámor Creative Commons License 2015.12.11 0 0 147606

Sziasztok! A csapágyak lassan bekrepálnak! Segítsetek! Milyen méretű típusú csapágyat vegyek bele? Fesz szabályzót mar beszereztem! Laikus vagyok! Válaszotokat előre is köszönöm! Attila

Kisa Creative Commons License 2015.12.11 0 0 147605

Biztos, hogy köze van hozzá a hibatörlésnek? Attól indulna újra, nem inkább a leállítástól és az újra beindítástól?

Én is mechanikai hibára tippelnék, a hengert biztos nem a vezérlés állítja le (szándékosan.)

 

Milyen olaj van benne? Új ? 5W-40? Öreg, kormos 10w-40-el tud ilyet csinálni, de talán újjal is...

 

Járó motornál kellene nyomást mérni, hamar kiderülne merre tovább. Ezt akár hagyományos kompresszió mérővel is lehet, csak macerás.

 

Előzmény: hyuing (147599)
''csiga Creative Commons License 2015.12.11 0 0 147604

Kis segítséget kérnék.

 

2003-as évjáratú  Seat Ibiza 1.4 PDTDI  ( AMF)  autónkon levakolnám az EGR szelepet. 

Ebayen lehetett venni hozzá szettet  ( 1,5 mm ill 3 mm a lemez) 

 

 

 

Ha beépítem, kell-e valamit szoftveresen valamit kiüttetni utána?  Vagy csak simán beszerelem, és elfelejtem, hogy volt EGR?

 

 

 

technikman Creative Commons License 2015.12.11 0 0 147603

Tavalyi évben talán? Égéskimaradás ... szelepszár ragadás volt, korom miatt.

Néhány nappal javítás után ugyanaz... el volt törve a szeleprugó az adott hengerben.

 

Előzmény: hyuing (147599)
Hyuing-II Creative Commons License 2015.12.11 0 0 147602

Ja és még ilyet-sem tapasztaltam, hogy a hiba lámpa úgy pislog  (mint az index) mikor leáll a 4-es henger.

Előzmény: hyuing (147599)
Hyuing-II Creative Commons License 2015.12.11 0 0 147601

Megpróbálom!

Előzmény: combi27 (147600)
combi27 Creative Commons License 2015.12.11 0 0 147600

injektor kábele  nem lehet kontaktos? tudom, csak melegen csinálja, de lehet akkor hajlik el a vezeték valahol a melegtől...bár akkor ha mozgatod hidegen a kábelt a motortérben  akkor is leállna  4-es henger... 

 

Előzmény: hyuing (147599)
hyuing Creative Commons License 2015.12.11 0 0 147599

Urak!       Ez a tetű opel  Z14XEP   ugyan azt csinálja mint előtte.   4-dik henger ,,gyújtáskimaradás". Amit eddig tettem:   injektor csere, trafócsere, nem záró szívószelepek rendbe téve, hidrotőke kicserélve,gyertyacsere,   falslevegő nincs.    Csak alapjáraton jön elő, elkezd pislogni a hibalámpa és beírja az égéskimaradást a 4-dik hengerbe és nem is megy az a henger.   Mikor törlöm a hibát beindul a 4-dik ismét de pár fordulat után ismét leáll.  Bekábeleztem a gyújtást hogy lássam mikor nem megy a henger,  de  szikra akkor is van.  Ja és csak melegen csinálja.  Miért kapcsolja le  állandóan azt a hengert? Csak a 4-dik-et.

Kisa Creative Commons License 2015.12.11 0 1 147598

Yaris ? Szerintem a Polonál jobb.

Előzmény: tractorsound (147595)
Törölt nick Creative Commons License 2015.12.11 -1 0 147597

A legolcsóbb alkalmazott:

  

novothauto Creative Commons License 2015.12.11 0 0 147596

Ha egyszer kismotorra kényszerülök, tuti hogy Simson

lesz, még ha ki is röhögnek az utcàn.

Előzmény: cam aro (147594)
tractorsound Creative Commons License 2015.12.11 0 0 147595

Nagyon ra vagyok cuppanva a k11 micrara, de ertelmesararban nem sokaig maradnak meg a hirdetesek. Lehet megis Polo lessz, azokkal dunat lehet rekeszteni.

Előzmény: cam aro (147593)
cam aro Creative Commons License 2015.12.11 0 0 147594

off.

ha valakinek van ismerose, aki x9 500  robogoban otthon van mechanikailag (akar bontos ) .. akkor kernek egy kontaktot. 

par napja ido/tav osszefugges nem ismert, de mintha nyerges ifat huzna.

jellemzoen semmi baja hidegen, melegen viszont mintha tonna lenne mogotte.

 

alapjaratot tartja, oil lampa csendben van. nem csorog, nem fustol, kussba van. bar vibral korulotte valami rossz omen .

(de  nem fek, de nem hajtaslanc. ) 

  sacc 30km-et kuldtem egyhuzamban, .ebbol ~10km volt hogy vagy megmondod mibajod, vagy itt doglesz meg.

semmi.

 nem ragadt meg, nem forrt fel, nem esett ki vasdarab belole. 

viszont szep kis sarga femszemcsek megjelentek az  motorolajban. (80e km. nincs csoda ) 

a baj, hogy alkatresz katalogus szerint viszont nincs beepitett sarga alkatresz. :@

 

szvsz perpillanat gyaloglasra vagyok utalva, (tovabbi karok megelozendo ) amit nagyon ruhellek. , vagy y20dtl.. de 1.2 km/20 perc miatt az inkabb hagy pihenjen. 

(biciklit meg lesem merem irni. mer' gyalogolni gyorsabb mint biciklit tolni ) 

======================

cam aro Creative Commons License 2015.12.11 0 0 147593

kuplung (kiemelo motor ) hibaval esik be a tobbseg. 

nem olcso mulatsag, de legalabb javithato. 

 

 

...van ket nylon zsetonom ra, hogy ez 9 ev koruli evjaratban mar minden ez/es az /  kategorias kocsinak van valami komoly nyuge. 

sk velemeny alapjan itt nincs jo tipus alapu dontes. 

faék corsa, polo.. detto. de ahoz legalabb olcsositott az uzembe tartas. 

velemeny SK.

==============

 

Előzmény: tractorsound (147587)
Törölt nick Creative Commons License 2015.12.10 0 0 147592

Kis erdekesseg: az auto beepitett segelyhivo rendszere elarulta a cserbenhagyo sofort:

http://www.wpbf.com/news/car-turns-driver-in-for-hitandrun/36755942

 

Törölt nick Creative Commons License 2015.12.10 0 0 147591

Plusz a km-allast is at kell irnia az uj muszercsoportba.

Előzmény: bambi942 (147586)
ferixa Creative Commons License 2015.12.10 0 0 147590

Szia!

 

Kapott egy bontott szenzort, és most jó. Csatikat mozgattam minden irányba, rezzenéstelenül mutatta álló motornál a 0 MPa - t. Szépen megy, hibakód nincs, úgyhogy egyelőre így marad. Köszi!

 

ferixa

Előzmény: novothauto (147567)
novothauto Creative Commons License 2015.12.10 0 0 147589

Szerintem írd le az igényeidet és a keretet is. Legálisat, lopottat, több márkához, vagy csak egyhez...

 

Én Bosch KTS-t használok főleg, relatív olcsó a készülék, 510-e bruttó áron hozzá lehet jutni, a szoftver

meg csomagfüggő, nekem 10 % frencsájz kedvezménnyel negyedévente 108 ezer.

 

 

Előzmény: BoFe24 (147588)
BoFe24 Creative Commons License 2015.12.10 0 0 147588

Sziasztok! Tud valaki mondani normális autodiagnosztikai szoftvereket?

tractorsound Creative Commons License 2015.12.10 0 0 147587

Mar nem aktualis, a nepiteletek meggyoztek rola hogy inkabb ne.

Előzmény: tractorsound (147583)
bambi942 Creative Commons License 2015.12.10 0 0 147586

komplett óra csere.

Előzmény: dstr (147584)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!