Nekem most van óra szerint 206018km x20xev autómata. 4000km-t tettem bele mióta megvan (3 hónap). A motor és a váltó is volt már bontva, de szép munkát végeztek, szerencsére sem olajfolt, sem cseppek nincsenek a kocsi alatt sem a váltónál, sem a motornál. Fogyasztásom stabil 10l, országúton 110-120km/h városban 50-60km/h. Ha valaki lassabban megy előttem, szívbaj nélkül nyomok egy padlót, s előzök. Az autó erejével semmi gond, könnyen indul, szépen jár. Hidegen kicsit jön a hidrotőkék hangja, melegen teljesen megszűnik, szépen csendesen jár. Castrol olajat tettem bele mikor megvettük.
Az égési nyom számít! Mekkora az a billenés? Esetleg mm-ben mérhető? Nem vagyok ebben nagy szaki, de ha jól tudom max tized mm lehet. Régen szoktunk hengereket furattatni, (simson) ott 0,03mm-es illesztést szoktunk ráhagyatni. Az összerakásnál meg szigorúan derékszögeltünk mindent hézagmérővel, ha ez mond neked valamit.
A honolás nyomát azt nem tudom. Vála szerintem nincs a hengernek vagy az az égési nyom az számít? Ami biztos hogy a dugók bilegnek a hengerekben. Nem billeghetnek egyáltalán?
Te tudod a tiédben mennyi van, a viszont a "balkániban" annyi amennyit látni akarsz álltalában 160e körül. Régen a szamarákban volt keleti és nyugati széria Te is tudod mekkora volt a külömbség. A tiéd nyugati szereltségű ezért bírja ilyen jól , az meg keleti ezért zörög 200 körűl.:(
Ha belenézel a motor hüvelyébe akkor a honolási nyomokat közép tájékon látod? Akkor az még gyári méret viszont ha az már kitükrösödött, esetleg felül vállat érzel ( az emberi bőr képes századmilimétert is érzékelni !) vagy szemmel is látható akkor kezdődnek a gondok! Fúrni kell ! Ha a dogattyúk szoknyáján látsz kopásnyomokat akkór az már" lötyög, billeg " a hüvelyben, egy mérést azért ez is megér . Furat miko.-val végig kell nézni, mérni a hüvely ovalítását és hordosságát. Utána jöhet a gondolkodás.......
Az enyémben február 10-óta van benne az LPG. Ezen idő alatt majd 5e km-et mentünk vele. Már van rálátásom a fogyasztásra. Amúgy pöpecül működik szinte tökéletes javaslom mindenkinek.
Azért a kérdés mert most darabokban van de szervi baja nem látszik hogy lenne de ha már szét van szedve akkor főtengej köszörülés új főtengely és hajtókar csapágyak na meg gyürűzés csak egy emberke látatlanban azt mondta hogy ennyi kilóméternél úgy is fúrni kell és annyi kess lenne hogy kár vele foglalkozni.
Elvileg megoldódott a gázos téma. Mostmár kezdem érteni a gázos elméletet. Amelyik szervínek van sorozat átalakítási engedélye(tipusengedély) és arra a márkályú gázszettre is!!!, az adhat olyan papírt, amivel az okmányiroda beírja a forgalmiba. Ha a cégnek a kettő közül valamelyik nincs, akkor egyedi átalakítási engedély kell kérni + kpm vizsga. A legközelebbi aki Opel omegát Landi Renzo-val csinálhat,az Pécsen van. Szóval megyek Pécsre a jövő héten. Ott csináltatok eredetiség vizsgát is, ha már szabadságon leszek.
Remélem amilyen egyszerű elméletbe, olyan lesz gyakorlatba is.
Hagyjátok ezt a reduktor kérdést, mert nem azt kell csrélni, hanem a multiszelepet + tartályt.
Ez hogy jon ide? Amugy az enyem lpg-s ne nekem oszd. Arra pdobaltam ravilagitani, hogy lehet a 100km-es tankolasnak laza 30% meresi hibaja is tartalymerettol, homerseklettol es kuttol fuggoen. Tulfogyik meg 20% korul, alatta tobb benzin megy mellette vagy tul szegeny es eleg a szelep.
A modern gázinjektoros rendszerek minimálisan fogyasztanak többet.majdnem fele a gáz ára.nem mindegy hogy 5000 ből mész el 1000 kilómétert vagy 2500 ból.10000 kilóméter alatt bejön a befektetés.
Nem kókányolt a gázszett. Nagyon precízen, és szépen be van építve. A tartály a régi és azt a valamilyen szelepet kell kicsrélni, nem a reduktort.
A kpm-re nem tudok mit mondani. Sztem megvan nekik, hogy minden akárhányadik autót meg kell vágni! És az lehet tip-top, akkor is megvágják ha akarják. Az ellen nem tudok mit tenni.
Van másik gázos autóm, tudom hogy télen legalább 15%-al többet kajál.
Ha kokanyolt cucc van benne nem igazan eri meg lepapiroztatni, de ha ugy szeretned hajra. A listarol a gazbiztonsagi szemlet kifelejtetted, az osszegek meg ketlem hogy belefernek 100ba. Aztan nehogy a kpmesek meghuzzak valami teljesen mas miatt a kocsit. Ha egyebkent mukodik nem ertem miert cserelni a reduktort? Ha pedig szervizelni kell, van hozza felujitokeszlet is. Masik a gazos fogyasztas: 100km utan ugyan meg nem mondod a fogyasztast, de meg egy telitank kiautozas utan is csak talalgatni tudsz. Kb 3 tankolas ugyanazon a kuton uresrol telire lehetoleg azonos homersekleten es akkor lehet orulni. Vagy nem.
A kisebb fajta csoda megtörtént: a mai napon reggel megérkezett a biztosítótól az átutalt kárösszeg! 10 nappal a kárfelvétel után, minden nyűg és akadékoskodás nélkül! Már csak egy másik, kisebb csodára lenne szükségem: egy Z359-es színű komplett bal hátsó ajtóra :-))
Pénteken megy lakatoshoz a jószág, előbb utóbb készen lesz...
Omegatd: talira persze hogy elmegyek, ha lesz és nyilvános! Naná! A pálinka ügyben pedig nem engedek a 48-ból: a Matheus igenis jó! Az nem bosszantott soha, ha valami drága és minőségi! Az a gáz, ha drága és még szar is. Tudnék ilyet mondani nagy hírűnek mondott pálinkafőzdék termékeiből, nem is egyet. Lévén, hogy az én alkoholfogyasztásom kizárólag száraz, minőségi vörösborra és JÓ pálinkára korlátozódik! Házi főzésből sajnos meglehetősen ritka a hibátlan párlat, de természetesen nem lehetetlen olyat találni! Az esély akkora rá, mint Z359-es hátsó ajtót találni... :-))
A board elött persze van más fontos is, amire fel is voltam készülve. Többek között a benne lévő autógáz rendszert kéne legalizáltatni. Tartály csere, valami nyomás csökkentő csere, egyedi átalakítási engedély,KPM vizsga. Ez eddig 100eFt.Egyébként tegnap tankoltam 110 km után 11l autógázt, aminek 240 FT/l-je. Eléggé gazdaságos így,és talán megspórolja nekem az alkatrészek árát, amit vennem kell majd hozzá.Ja és még át kell íratnom.
Az alkatrészeket azért kérdeztem, mert hátha valakinek csak útba vannak ezek, és kicsi pénzért megválna tőlük.
Nem vettem, hanem cseréltem, egyébként a csereérték kb. 430-450eFt volt.
Futóműve úgy tűnik rendbe van, nem kopog,nem kóvályog menet közbe. Tempomat jól működik, autómata szépen vált, klíma működik...Téli kerekekkel vettem, gyári acél felnikkel.
Belül vannak apró, számomra bosszantó hiányosságok. Műszerfal világítás ohne, bal hátsó ajtó elektromos ablak nem megy...vezető oldalon lábhoz csak meleg levegő jön, bármit állítok...
Most a műszerfalba való nagyobbik foglalatot hajtom ,mert 3-ból csak 1 volt benne.