Srácok, please! Elkezdtem a Trabi hátsó lököst és a két fényszóró karikát csinálni. Felcsiszoltam őket, ki gitteltem, rozsda átalakítóztam ahonnan nem tudtam teljesen kiszedni a rozsdát, utána wash primert kapott, a lököst tegnap lefújtam szép is lett.
ma fújtam a karikákat, más töltővel. Elsőre jó lett, második fújásra ilyen lett ...
Mi a bú bánattól lehet ... nem értem. Ahol beráncosodott ott ugye könnyen le is jön a festék ...
Nekem levegős van 13000 körül vettem postával és még semmi baja 4 éves kb elég sűrűn használom majdnem minden nap és semmi baja. Le is esett már párszor de bírja. Erba márka ha jól emlékszem. De egy jó kompresszor sem árt hozzá különben semmire nem mész vele.
Hali. Én kb. fél éve vettem egy Extol excentergépet és azóta szinte napi használatban van. Azt kell mondanom kiváló. Adnak hozzá 125 és 150-es talpat is. Előtte havonta elszagattam ilyen tescós féléket, vagy a kapcsoló ment tönkre,vagy megszorult a csapágya.
Most azon agyalok, hogy érdemes e egy excenteres csiszológépre beruháznom, elég húzós áron mennek, ha a 150 mm-eseket nézem. 51.000-től kezdődnek, és az is Bosch, max levegős van olcsóbban, 15.000 is lehet már kapni, de gondolom nem túl tartós... vagy nem tudtok eladó használtat? neten hiába kerestem.
Off lehet, de karosszériázáskor biztos találkoztatok már egy kis felületi rozsdával ezért kérlek mondjatok valami megoldást...
Kerítést szerettem volna csinálni.
Leszabattam az anyagot és elhozattam.Ilyen anyagot kaptam...
Visszaküldeni nem tudtam, mert ez plusz fuvar lett volna (2x).Ráadásul sötétben vettem át és akkor még nem láttam, hogy ennyire nem felületi, hogy már erősen dörgölve sem jön le teljesen.Mit lehet ezzel csinálni?
A rozsdára való festék nem jó, mert sok helyen nem rozsdás, és oda nem tapad.A sima alapozó meg nem jó rozsdára.Én meg festeném a hétvégén...
Ilyesmire akarom csinálni, retrósabb ... az oldalán ugye két színű lenne, dekor szalaggal ragasztanám fényezésnél, de hogy érdemes csinálni, hogy ne legyen eltérés a két szín felülete között. Nyilván kerül majd oda is díszléc, ami takar ... de mégis, a profik hogy csinálják, hogy a két szín "összeolvad" ?
Ő fényezőként dolgozik, és ő így csinálja. Külön külön csinálja a külső és a belső felét, motorháztetőnek is ... csak tudod így ahol leragasztod ott lesz majd nyoma, hisz nem olvad egybe a szélénél ...
Ha csak sima külső festést kap mondjuk az ajtó akkor ott nyilván az élénél ragasztják le a dolgot, szélénél ködölnek is?
Nem értem ezt a fényezési módot. Minek kiragasztani az ajtót külön mikor mind a külseje mind a belsejét fényezni kell azt állványon egy munkamenetben meg lehet oldani. Mindíg az adott munkához ill. munkadarabhoz kell kiválasztani a megfelelő anyagot ami lehet üvegszálas,töltő finom vagy/soft/ kitt.
Gittből is mehet rá a "hagyományos"? Illetve ti hogyan csináljátok pl. az ajtók fényezését? Mert ismerősöm mondjuk a belsejével kezdni, a külsejét teljesen kiragasztja ajtó élétől körbe, majd leszed és a belsejét ragasztja ki ... ahol a ragasztószalag széle van ott neki kicsit meglátszik, hogy nem egybe lett az ajtó kívül/belül lefújva, szóval esztétikailag neki nem a legtökéletesebb.
Még nem csináltam trabit de ugyan azokkal az anyagokkal csinálhatod nyugodtan mint eddig az alu részre meg wash primer és utána alapozó. Ja és nem kell bele rugalmasító adalék szerintem.
Moci után újabb feladat ... Trabant külső fényezésről lenne szó, csak ugye a külső borításának egy része "duroplast-ból" van, arra mehet a sima töltőalapozó amit fémre szokás használni? Kell az akril festékbe rugalmasító adalék mint műanyagoknál? Illetve az elején van alumínium, oda speckó alapozó kéne? Lényegében mindenütt rajta van a fesék, csak egy két helyen van lepattogva. :) Na meg gittből milyet szabad használni?
Ez is egy viszonylag új technológia. Ugyanarra az elvre épül ,mint a fogászatban használatos tömőanyagok amelyek UV lámpa hatására száradnak meg. Előnyei a gyors hatékony munkavégzés hátránya mint minden ilyen jellegű technológiának a nagyon magas ár. Egy speciális UV berendezést kell hozzá megvenni ,hogy használni lehessen illetve a kimondottan UV rezisztens fényezőanyagokat. Nem csak alapozóban létezik hanem kittben füllerben és lakkban is. Nem elterjedt alkalmazás a fent említett okok miatt. Bp-n a Dukko-Lux Kft használ ilyen fényezést.
Ezt legelöször az old timerekre feljesztették ki. Utána hozták forgalomba a széria javításoknál. Nem csak kittben van ilyen hanem töltőalapozóban is. Már használtam és csak pozitív visszajelzésem van mert bár kicsit vékonyabb mint a hagyományos töltő de jobban gyorsabban szárad, könnyű csiszolni és ugyanolyan töltőképessége is van.