OFF: Változnak az idők... Az oktatáson direkt megkérdeztem, hogy nagyon szép, nagyon jó ez az elsőajtózás, de abban az esetben mégis mit lehet tenni, ha a renitens felszáll jegy nélkül? Kb. az volt a válasz, hogy szépen meg kell kérni, hogy szálljon le, ha erre sem reagál, akkor vállat kell vonni és továbbmenni. Erőszakkal lerakni nyilván nem szabad, ha meg kvázi ok nélkül ott dekkol az ember a megállóban, akkor a BKK kötbérezi a BKV-t, amit az átháríthat a sofőrre. A mai morális helyzetben egyébként nagy valószínűséggel az utasok is a sofőrt kezdenék el anyázni :/
Helyköziben/távolságiban pedig az utastársak szó szerint kidobták a buszból a delikvenst.
Itt csak egyszer ijedtem meg, akkor mindent leírtam, letanúztattam, mert én a busz hátuljánál álltam (Ik-255) tényleg ott, az első nyitott lengő ajtón meg szó szerint légi úton távozott a jegyet venni nem akaró utas+a csomagja.
Utastársai küldték légi kirándulásra.
Igen ám, de lent egy 2 méter mély árokba esett, amiben több mint 1 méter hólé ill hideg víz volt.
Bele talán nem fulladt, de akkor féltem, hogy baja lehetett.
Mivel én ugye az eset időpontjában nem voltam a buszon , "nem láttam semmit", ezért hiába hallgattak volna ki később, csak azt vallhattam volna, hogy nem tudom mi történt, nem láttam semmit, az utasok összevesztek, minek eredményeképpen az egyik utas leszállt.
Azt valószínűleg nem tettem volna hozzá, hogy a leszállást itt, és most, szó szerint kell értelmezni.
Helyijáraton rendszeresen alkalmaztam. Szóltam egyszer jól hallhatóan. Nem történt érdemi változás akkor motor leállít. Nem telt egy perc az esetek többségében le is szállt. Ha keményebb fajta volt akkor szoktam a rendőr szót kiejteni a számon, esetleg a telefont a kezembe venni. Na erre nem kellett 3másodperc az illető már a buszon se volt.
Az interneten megvásárolt belföldi menetjegyet a járatra történő felszállás során a járművezetőnek, a menetjegy- és bérlet ellenőrzés során pedig az ellenőrzést végző személynek kell felmutatni. A menetjegyet az esetleges ellenőrzés céljából az utazás végéig meg kell őriznie. Kérjük, hogy az indulást megelőzően legalább 15 perccel érkezzen az autóbuszhoz, mert az előre lefoglalt ülőhelyét csak így áll módunkban biztosítani.
A belföldi menetjegyet fel lehet mutatni – az e-mailen kapott menetjegyek otthoni vagy pénztári kinyomtatását követően – papír alapon, illetve a VOLÁNBUSZ Zrt, a ÉNYKK(Bakony), ÉNYKK(Somló) és ÉNYKK(Zala) és járataintörténő utazás esetén a jegyeket jól olvasható formában megjeleníteni képes mobil eszközökön (pl: okostelefon, tablet, laptop) is.
Felhívjuk a figyelmet, hogy azokban az esetekben, amikor a mobil eszköz műszakilag alkalmatlan a menetjegy ellenőrzés céljából történő bemutatására (pl. lemerült, meghibásodott stb), vagy az utas a jegy(ek) jól látható módon történő ellenőrzését nem biztosítja, akkor a szolgáltató részéről vélelmezhető az érvényes utazási igazolvány nélküli utazás, így a jegy(ek) újbóli megvásárlására és pótdíjazásra kerülhet sor."
Vastag bőrrel az arcán csinálta, és bejött neki :(
Vajon ugyanilyen nyugodtan ült volna a T. utas, ha ellenőrök szállnak fel és a kezébe nyomnak egy kötelezvényt 8000 forintos csekkel együtt?
Reggeli társ-KK-s járat Budapest felé. Utas felszáll, mondva, hogy a neten vett jegyet (volanbusz.hu-n), amit a telefonjára le is mentett, de nem találja. És leül, leszállni nem hajlandó, sofőrbá meg elindulni nem hajlandó. Állóháború 10 percen keresztül. A többi utas is kiabál már az utassal, hogy szálljon le, vagy vegyen jegyet, mert már közel 10 perce el kellett volna indulni. Végül sofőrbá elunja a dolgot, föladja a szócsatát, és elindulunk.
Kinek milyen jogai és milyen kötelezettségei vannak ilyenkor? Ha valaki a neten vesz jegyet, hogyan lehet azt ellenőrizni ilyen esetben?
Miért kellett ebből is a BKV-s Volvo hibridekéhez hasonló mutyit csinálni... Ráadásul a Volvo Hungáriát meg sem említik, pedig ugye ők is részt vesznek a buliban.
„50 db használt, diesel vagy „diesel-elektromos” hibrid üzemű, M3/I. vagy M3/II. kategóriájú, alacsony padlós vagy alacsony belépésű, csuklós autóbusz beszerzése rövidlejáratú bérleti szerződés formájában.”
Az érvényes ajánlatot tevők: Leftaton & Meadow Kft
Ellenszolgáltatás összege a teljes szerződéses időtartamra (24 hónapra) vonatkozóan nettó 2.160.000.000 HUF + ÁFA
„Közösségi közlekedésre alkalmas 30 db új, vagy újszerű szóló, emelt komfortfokozatú T100 M3/III –as autóbusz beszerzése pénzügyi lízingszerződéssel.”
Az érvényes ajánlatot tevők:
MKB Euroleasing Autólízing Szolgáltató Zártkörűen Működő Részvénytársaság
Volvo Hungária Kereskedelmi és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság
Nettó gépérték a teljes mennyiségre számítva (HUF-ban megadva): 2.105.768.000,- HUF
Ellenszolgáltatás összege a teljes futamidőre vetítve 2.253.429.272,- HUF
Indokolás: a közös ajánlattevő érvényes ajánlata a rendelkezésre álló fedezeten – 3.114.000.000,- HUF – belüli, így az ajánlatkérő számára elfogadható. Aránytalanul alacsony árról nincs szó, mivel a fedezetet z ajánlatkérő új autóbuszok megajánlására is felkészülve állapította meg. A közös ajánlattevő pedig majdnem egy éves átlagéletkorú autóbuszokat ajánlott meg, ezek pedig az újhoz képest minimum 8-10%-al kevesebbe kerülnek a piacon.
Így van. Tegyük hozzá, hogy immár a sulipéntekes, de különösen a sulivasárnapos járatok masszívan kihasználatlanok. Tehát ha pl. Egerbe egy sima E95 / Intouro jutna másodrészként, akkor sem törne ki semmllyen lázadás, mint ahogyan akkor sem tört ki, amikor éveken a napontás fordán E95, Autosan és Credo EC12 váltogatta egymást.
Nagyjából azt lehet kijelenteni, hogy két turista kocsival is kényelmesen kiszolgálható lenne ez a feladatkör.
Igaz, ehhez járul még a rendőrszállítás, az nem tudom, milyen gyakoriságú és volumenű feladat. Mindenesetre túl nagy / túl folytonos nem lehet, ha Nyíregyháza-Nyírlugos, Nyíregyháza-Napkor szintű járatokból áll ki az egyik turista Volvo fordája, s nem ő az egyetlen ilyen.
Ehhez képest a még mindig nagy forgalmú Hajdúszoboszló-Miskolc vonalon napi rendszerességgel fordul meg tizenéves merev háttámlájú MAN Sü.