Tehát az SN, SM minősítésűek low vagy mid SAPS szinttel rendelkeznek.
Akkor lehet egy olaj nagyo jó minőségű, jó korom, iszap, kopás... védelem. Csak annyi, hogy nem alacsony az említett összetevők szintje, nem csökkent SAPS-ű olaj, ezért csak API SL-t kap. Kb. ....?
Nem elvileg,hanem valóban!ezt terveztem vvti yarisunkba aztán mannol 5w30 c2 mellet döntöttem.OEM minősités.A4/b4-A5/B5 inkább a kenés biztonságára,C2,C3 a kedvezőbb fogyasztásra,katalizátorkimélésre inkább.
Az API-nál az SL feletti szabványok alacsony SAPS szintet követelnek meg, többek közt ebben térnek el az SL-től? Tehát ACEA Cx-es olajok tudják csak teljesíteni az API SM/SN-t? Azaz A3/B4 olaj is lehet API SN?
" ... inkább egye kicsit, mint hogy nem az előírás szerintit kapja. .... "
Teljes mértékben egyetértek!
" ... Az esetleges katalizátor problémára is írj valami okosságot! ... "
A katalizátornak az esne a legjobban ha még a kipufogógáz se menne rajta keresztül. Ha már az élet úgy hozta hogy mégis dolgoznia kell akkor a low SAPS (ACEA Cx minősítésű) olajokkal érezné magát a legjobban, persze abból is a lehető legkevesebbel vagyis az olajfogyasztás (növekedése) egyértelműen csökkenti a katalizátor élettartamát.
10W-40 van neki benne, ezt is valakinek a tanácsára, az előírt 5W-30;40 helyett.
Én nem tartom helyesnek, mert inkább egye kicsit, mint hogy nem az előírás szerintit kapja. Gondoltam megkérdezek mást is erről, mert most jött elő ez a 20W-60-as ötlete. (ez volt az első verzió, de mondtam neki, hogy a hideg oldali viszkozitással ne menjen annyira el.)
Az esetleges katalizátor problémára is írj valami okosságot!
" ... A kollegám 2001-es 1,4 es Corollája, csipegeti az olajat (3000km/l), most kísérletezni akar, hogy ad neki valami 10W-60as olajat, hátha csökken ... "
Hátha..... Milyen olaj van most a motorban? A magas(abb) SAE osztályú olajjal minden bizonnyal csökkenthető az olajfogyasztás de az sem mindegy hogy milyen alapolajból készül az a bizonyos olaj. Egy SAE 20W-50-es ásványi olaj az első 3-4 ezer km-en minden bizonnyal jól mérhető csökkenést jelentene (mondjuk egy SAE 10W-40-es félszintetikus olajhoz viszonyítva) de lehet hogy később az ásványi olaj gyorsuló ütemű lenyíródása miatt már fordulna a helyzet.
ja, és még valami. én gazdasági szempontpól mondtam neki, hogy jobban jár, ha megeszik a motor valami olcsóbb olajat, mintha vesz valamit aranyáron, és akkor hátha nem.
Viszont attól is tart, hogy a katalizátor élettertamának nem tesz jót a belekerült olaj égéstermék. (füst)
A kollegám 2001-es 1,4 es Corollája, csipegeti az olajat (3000km/l), most kísérletezni akar, hogy ad neki valami 10W-60as olajat, hátha csökken. Mi erről a vélamény?
Először talált valami olajat, de ACEA A3/B4 helyett valami A 2, mondtam neki, hogy az szerintem fontosabb, mint az olajfogyi, azt tartsa be mindenképp.
2 hsz-szel lentebb leírtam mi a fura nekem. Ez a Ford minősítés se abban a bekezdésben van felsorolva,ami egyértelműen jelzi, hogy megvan neki az adott minősítés. Ezek szerint csak az a Jaguar ..... van meg neki.
De ha az az első bekezdés azt jelenti, hogy rendelkezik az ott felsorolt minősítésekkel, akkor ok.
Yaris, OK! A5/B5 megy bele. Valószínűleg a Mobil Super 3000 X1 Formula FE 5W-30. (7.300 Ft/5L) De ha ez nem javasolt olaj, akkor nem veszek ilyet!!!
A TS miatt nem volt gondom, mert több helyen olvastam, hogy A5/B5 mehet bele. A márkaszerviz C2-t tenne bele, Autodata A5-öt ajánl bele, az olajválasztók is dobnak rá A5 olajokat, a Toyota általános ajánlása alapján is A5 kell bele, a spec. modellekre ajánlanak spec. olajokat, általános benzines típusokba A5 az ajánlott. Csak az autó könyvében API SL van, de az idők változnak.. A miatt gondolkodok most csak, ha már így felhoztad, mert 200.000 km van már abban a motorban. Akkor is maximum Mobil 3000 XE lesz az X1 FE helyett. ESP jobb lenne, tudom, de most ennyi a keret rá, több autóban is most kell cserélnem, nem lesz kis kiadás. A 3000-es sorozat is megfelel nekem szerintem.
Az X1 meg most akciós, 7.300 Ft az 5 liter.
TBN: nem ragaszkodok hozzá, de mivel városban használom az autót sok, rövid útra, ezért azt gondolom, hogy kell nekem az a TBN. Kb. 10.000-et megyek évente és ekkor cserélem is az olajat.
A C-s (alacsony SAPS) olajok TBN-je mindig kisebb mint a mid, vagy normál SAPS-ű olajoké. Nekem nem kell SAPS csökkentés, inkább nagyobb TBN, ha már lehet választani.
Yarisba egyértelmű az A5/B5 szerintem is. A TS-be a C3 ill. más C-s olajok ellen volt régebben itt egy kis zúgolódás, mert azt akartam tenni bele. Azt kaptam akkoriban, hogy nincs ilyen minősítés előírva neki és felesleges bele ilyen olaj és az alacsony SAPS miatt kieső adalékok hiánya, nem tesz jót a motornak. Szerintem csak a TBN-re gondolhattak akkor, de nem írta le ezt így senki nekem, ha jól emlékszek. Csak annyit, hogy nem ajánlott. Ekkor lett itt egy kisebb C3 diskurzus is... :-)
"A shell helix ultra extra 5w-30 ban nekem elég jónak tűnt." Tudsz mutatni olyan helyet ahol kapható is? Kevés helyen találtam meg eddig, nincs nagy web áruházakban. (nem olcsó, 12.000 Ft körül van 5 liter) ;-) Valami Shell Helix Ultra (Extra) ECT 5W-30-at találok csak, ami nem is A5/B5-ös hanem C3-as. C3-as olaj elég sok van.
Van egy olyan bekezdés is, hogy "Mobil Super 3000 X1 Formula FE 5W-30 has the following builder approval:" és itt nem a Ford spec. van. Az az előző bekezdésben van megemlítve. Itt a "Jaguar Land Rover STJLR.03.5003" specifikáció van csak megemlítve, ezért kérdezgetek itt erről. Miért nem egy helyen vannak?
De akkor úgy veszem, hogy megvan neki az A5/B5. Lehet nincs meg, de tud annyit, ez a lényeg.
Inkább úgy értelmezd, hogy kenőképesség szempontjából azonosak, csak a C2 olajok még ezen felül kevésbé károsítják a katalizátort és a részecskeszűrőt.
Ez egy olyan pozitív tulajdonság, ami a régebbi járműveknél nem igazán fontos. Az újaknál viszont az.
A C2 használható A5/B5 helyett, fordítottja nem javasolt.
Köszönöm, ezt megtaláltam. De akkor rendelkezik az említett minősítésekkel vagy az a szöveg, hogy:
"Mobil Super 3000 X1 Formula FE meets or exceeds the requirements of:"
Azaz: "A Mobil Super 3000 X1 Formula FE 5W-30
teljesíti vagy meghaladja az alábbi követelményeket:"
Azt jelenti, hogy rendelkezik a felsorolt minősítésekkel?
(értelmezési gondom van) Mivel nem ilyen megfogalmazás szokott lenni a leírásokban. Nekem ez kicsit úgy hangzik, mintha csak a gyártó ajánlaná, mert szerinte teljesíti az xy szintet. De ha rosszul gondolom mondjátok!
Az ACEA és az API minősítések egyaránt úgynevezett öndeklarációval szerezhetőek meg vagyis mindkét szervezet közzéteszi a minősítésekhez fűződő tesztkövetelményeket, a gyártók pedig (jó esetben) elvégzik a teszteket.
Egyik szervezet sem tartja nyilván a minősítéseknek megfelelő motorolajokat.
Hol lehet megnézni, hogy bizonyos olajoknak a minősítése megvan e. Úgy értem, hogy a minősítő szervezet szerint, az ő honlapjulon hol van az a lista.
Konkrétan az érdekelne, hogy a Mobil Super 3000 X1 Formula FE 5W-30-nak van-e Acea vagy Api minősítése, vagy csak a gyártó "ajánlja" és szerinte teljesíti és meg is haladja az erre vonatkozó eljárásokat. A Mobil honlapján a pdf-ből én ezt vettem ki.
Amúgy az A5/B5 és a C2 szabvány is összeférhetetlen egy termékben, úgy mint az A3/B4 és a C3? Most nincs időm átnézni a határértékeket, de akinek a keze ügyében van a "táblázat"vagy fejből tudja ezeket, az írja már meg ezt nekem legyen szíves.