Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

_spyglass_ Creative Commons License 2011.02.10 0 0 54997

Nem gondolnám, hogy ez népszerűtlen lenne, tök egyetértek azzal, hogy agyament módon vágjuk magunk alatt a fát ezen a bolygón.

Számora ott hibádzik a dolog, hogy szerintem messze nincs már 1 liter fogyasztás különbség egy automata váltó kárára. Ráadásul számtalan olyan embert ismerek aki ilyen-olyan okból (lusta, hülye hozzá, nem érti egyáltalán miért baj ez, nem figyel oda) megy 4-esben huzamos ideig százzal meg városban 2-3-as fokozatban 50 körül és éget el nagyságrendekkel több üzemenyagot, mint valaki egy okosan váltó automatával.

Úgyhogy szerintem népszerű ámde demagóg megközelítés ez. :))

(Félre ne érts, nem szeretnélek megbántani a kifejezéssel)

Előzmény: ádibébi (54992)
Sas-307 Creative Commons License 2011.02.10 0 0 54996

Még szerencse, hogy a következő dízel-hibrid verdádat már csak aut váltóval tudod elhozni. Egy dilemmával kevesebb.

 

Thx!

Előzmény: ádibébi (54992)
Sas-307 Creative Commons License 2011.02.10 0 0 54995

Na igen, csak ami neked érzésre puha, az nekem lehet hogy kemény - ettől ez a kérdés nagyon egyedi. Gondoltam már hogy egy konyhai mérleggel egyszerűen meg kellene mérni a pedálerőket, de nem kapnánk reális képet mert az egész pedálút karakterisztikáját kellene ábrázolni...

Előzmény: _Haszi_ (54990)
_Haszi_ Creative Commons License 2011.02.10 0 0 54994

Küldtem mailt:)

Előzmény: ádibébi (54992)
_Haszi_ Creative Commons License 2011.02.10 0 0 54993

Naj, szvsz ez az egyetlen előnye az automata váltónak, de én nem bírnám megszokni. Utána meg visszaülni rendesbe megint foscsi

Előzmény: Sas-307 (54984)
ádibébi Creative Commons License 2011.02.10 0 0 54992
Hát Sas, köszönjük a kérdést! Megtisztelő, hogy számítasz a véleményünkre!

Az ezzel kapcsolatos álláspontom esetleg nem lesz túl szimpatikus. Ettől még nem változik, döntően azért, mert az alapjául szolgáló tények sem változnak.

Na, szóval :). Én bem vennék (ha jól rémlik) hagyományos működésű automata váltót, minden kényelme ellenére sem, mert utálnám a tudatot, hogy minden 100 km-en 15%-kal több NO-t, CO2-t és miegyebet eregetek ki, pusztán kényelmi okokból. Pláne, hogy ugyanoda el lehet jutni kézi, vagy ha volna, robotizàlt váltóval is (megvan a kényelem is), egy literrel kevesebből.

Nézzétek, 150 millió év alatt felgyűlt, eltárolt energiának 150 év alatt a seggére vertünk. Ráépítettük az egész életet, kezdve a populáció méretével, ekkora tömeg etetésével, aztán szórakoztatásával. Mindeközben itt vagyunk az olajkitermelés csúcsán, innentől már csak kevesebb és kevesebb jut majd, nekünk meg gőzünk sincs, hogyan oldjuk meg a dolgot. A környezet elszennyezéséről nem is szólva.

És hát ebbe a világlátásba nekem nem fér bele, hogy egy literrel többet használjak el minden 100 km-en, csak mert nem akarok váltogatni. Mást úgysem tudok tenni, mint felismerni a szörnyű problémát, támogatni olyan politikát, ami le akarna jönni a szerről (nincs ilyen), és mindent megtenni, hogy a lehető legkevesebbet használjak el belőle, a lehető legkevesebb csomagolóanyagot használjak, legkevesebb energiát használjak. Tudván, hogy ez semmire sem elég. De ha mindenki így látná, az már számítana...

Mondtam, hogy nem lesz népszerű ;))
Előzmény: Sas-307 (54971)
Sas-307 Creative Commons License 2011.02.10 0 0 54991

>gari után nem sokkal lecserélsz egy újabbra.

 

Öt év garival tervezem elhozni és 8-10 évig használni. De már tudom utána a következő verdát is :-)

Előzmény: Martinka. (54977)
_Haszi_ Creative Commons License 2011.02.10 0 0 54990

Az enyém 2.0Hdi 107 LE és puha kuplung. Még a vétel előtt kipróbáltam egy 1.6 HDI SW 109 lovast, na annak brutál kemény volt, meg a legelső 1.6os hatchback 109 lovasnak is az volt....

Előzmény: Sas-307 (54981)
Sas-307 Creative Commons License 2011.02.10 0 0 54989

Vált az rendesen - én ötvennél még nem pakolnám fel hatodikba, Ő már megette és amikor elporoztak előlem nyomtam egy erős padlót. Én nem tudtam volna kézzel olyan gyorsan hármasba visszaváltani, úgy lőttünk ki mint az 'állat'.

 

És a többletfogyi is fontos kérés persze, de mivel az aut váltó sokkal hamarabb felváltogat még az sincs kizárva, hogy előnybe kerül. Persze ezzel lehet, hogy csak magamat biztatom :-)

Előzmény: Martinka. (54985)
Totyasrác Creative Commons License 2011.02.10 0 0 54988

Miért kéne több olaj?!

Az automataváltó külön olajban fut ugyanúgy, mint a kéziváltó. A legtöbb gyártó szerint "élettartam" olaj van benne, de 60e km-enként érdemes cserélni szűrőstől, meghálálja.

Előzmény: Sas-307 (54984)
Totyasrác Creative Commons License 2011.02.10 0 0 54987

De a hagyományos (hidrodinamikus) automataváltót nem kell cserélni. A komplett, 100%-os felújítása megáll 2-300e Ft-ból, az összesé. Namost egy kuplungcsere az olyan 100e, egy váltócsere az passz, de nekem ~10 éve 50e Ft volt egyetlen szinkron cseréje... Most nem tudom, mennyi lehet. A lendkereket meg ne is említsük, ugye.

Előzmény: _Haszi_ (54975)
Sas-307 Creative Commons License 2011.02.10 0 0 54986

Hát egyszer ültem egy 2.0HDi aut váltós C5-ben (szalonautó) az nagyon mefogott, annyira klassz volt. Vissza kellene ülnöm még egyszer, hogy csak az illúziók kaptak el, vagy másodszorra is ugyanúgy érezném...

 

És csak halkan, de a 2.7 V6 HDi csak Aisin aut. váltóval rendelhető a felsőbb kategóriákban. Vagyis ha ezt kapják meg a kicsik is, akkor bizalomra adhat okot (?)

 

>és mit találtam az első oldalon: :))

Ott vagyunk! :-D

Előzmény: Martinka. (54977)
Martinka. Creative Commons License 2011.02.10 0 0 54985

Itt most konkrétan arra gondolok, hogy ha araszolsz az úton és a váltó úgy dönt, hogy nem vált föl, mert még nem ért el azt a bizonyos fordulatot amikor már (szerinte) fel lehet kapcsolni, akkor én megtehetem, hogy az ideális fordulat alatt kocsikázok vele.

Előzmény: Sas-307 (54983)
Sas-307 Creative Commons License 2011.02.10 0 0 54984

Igen a dugó az egyik halál a kéziváltós kategóriában és épp csak annyira megy a sor, hogy mindig csak egy kicsit tudsz rákuplungolni. És ugye autópályán télen-nyáron ezt könnyű kifogni :-(

 

Délután megyek egyet kipróbálni, de kérdés hogy egy alkalommal vajon rájövök-e a dolgaira.

 

Mennyivel több olaj kell cserekor a váltó miatt? Sűrűbb szervizintervallum?

Előzmény: citromheja (54976)
Sas-307 Creative Commons License 2011.02.10 0 0 54983

Bele lehet piszkálni, de legfeljebb csak két napig fogsz ezzel szöszölni, utána gyorsan leszoksz. Tapasztalat.

 

Egyébként a beleváltás nem minőségi jelző, mert a robotváltó automatákba is bele lehet váltani 1.6HDi (!) és azok nagyooon felejtősek!

Előzmény: Martinka. (54980)
_Haszi_ Creative Commons License 2011.02.10 0 0 54982

Jah, jhát, én magamból indultam ki:) SZóval én vettem 7 évesen, de szeretném minimum 20 éves koráig használni, vagy tovább, mert amúgy nincs is más lehetőségem rá. Hitelt soha nem fogok felvenni kocsira. Igaz, hogy lakásra se kapnék, de ez megint más sztori.

Előzmény: citromheja (54978)
Sas-307 Creative Commons License 2011.02.10 0 0 54981

Thx! Nekem nagyon kemény volt a 307 2.0HDi kuplungja, erre mindig érzékeny volt a lábam. Az etalon az 1.6 benyás 110 lovas Astrám volt, ehhez képest az vaj puha volt. Szóval most véletlen sem szeretnék belefutni abba, hogy az erős motor-megemelkedett nyomaték kompenzálására kemény kuplungot kapjak ajándékba :-)

 

Egyébként azt meg nem tudom Smíró hogy a fenébe koptatta tükrösre - lehet hogy az enyém éppen azért nem csúszik, mert keményebb...

Előzmény: _Haszi_ (54972)
Martinka. Creative Commons License 2011.02.10 0 0 54980

Ilyen váltó az amiről szó van? Mert ha bele lehet piszkálni, hogy akkor váltson amikor én akarom, akkor nem kérdés hogy én azt venném.

 



Előzmény: Martinka. (54977)
Sas-307 Creative Commons License 2011.02.10 0 0 54979

Igen, többek között említették hogy két darab kéttömegűlendkerékből megvan az ára, az meg ugye becsókol 200e alatt.

 

Tényleg, még mindig tönkremennek a kéttömegű lendkerekek? És egy autóamata váltósban miért nincs??

Előzmény: Totyasrác (54974)
citromheja Creative Commons License 2011.02.10 0 0 54978

Újonnan vett autónál nemtudom, mennyire kell ezzel foglalkozni. Mire elérné a javítási időt, remélhetőleg túlad rajta az ember.

Vagy nagyon meredek, ahogy gondolom?

Előzmény: _Haszi_ (54975)
Martinka. Creative Commons License 2011.02.10 0 0 54977

Én csak érzelmi oldalról tudnám megközelíteni a kérdést. Apósom autómata Navaráját imádtam vezetni. Akkor megfogadtam, hogy a kövi autóm biztosan autómata lesz.

 

Műszaki oldalról megközelítve lehet hogy többet fogyaszt, lehet hogy drágább ha javítani kell, de Te új garos autót veszel, amit úgy is gar után nem sokkal lecserélsz egy újabbra.

 

Jah és rákerestem a váltóra, és mit találtam az első oldalon: :))

 

gugli képkereső

keresett szöveg: 2.0 HDi Aisin váltó 

 

Ide klikk és gyorsabban megtalálod. :)

Előzmény: Sas-307 (54971)
citromheja Creative Commons License 2011.02.10 0 0 54976

Régen sokat sumaherkedtem, de mára énis szivesebben mennék automataváltóssal. Sok a dugó. Araszolni teljesen jó az automata....de! Azért előtte kipróbálnám, hogy milyen érzés, hogy viselkedik a kiszemelt súly/teljesítmény mellett a hozzá kapható váltóval a gép. Időnként nagyon mellé tudnak fogni a gyártók.

Előzmény: Sas-307 (54971)
_Haszi_ Creative Commons License 2011.02.10 0 0 54975

Jelzem az automataváltó cseréje a rendes kuplung, váltómű csere 3x kb.

Előzmény: Totyasrác (54974)
Totyasrác Creative Commons License 2011.02.10 0 0 54974

Én meg csak azt akarnék, ha nem lenne feláras...

(Volt, imádtam. És a klasszikus verziótól nem is kell félni, ha elromlik, ~200e Ft-ból 0km-es, többszázezer km-re hibátlan váltója lesz az embernek, és ha ez soknak tűnik, akkor nézze meg bárki, mennyi egy kuplungcsere, vagy egy kéziváltó-felújítás, mondjuk egyetlen szinkron cseréje!)

Előzmény: _Haszi_ (54972)
_spyglass_ Creative Commons License 2011.02.10 0 0 54973

A "többiek" kategóriából szólnék hozzá...

Én családinak szánt autót, egyterűt, kombit, stb csak automatával vennék ha tehetném. Szerintem a használat túlnyomó részében a kényelem a fontos és az automata váltó ehhez sokat hozzátesz.

Mondom mindezt úgy, hogy autó témában az ars poeticám úgy hangzik (hangzott?), hogy "max 3 ajtó, benzin, kézi váltó, lóerők". De családos emberként ezen már felülemelkedek és győznek az észérvek, illetve ha a pénztárca bírja akkor megférnek ketten egymás mellett a flottában. :)

Előzmény: Sas-307 (54971)
_Haszi_ Creative Commons License 2011.02.10 0 0 54972

Mi a kérdés?:) Véleményt akarsz?:D Én sose akarnék automaa váltót.

Előzmény: Sas-307 (54971)
Sas-307 Creative Commons License 2011.02.10 0 0 54971

Kis segítség kellene Ádi, Ambree, Jena és a többiek...

 

A kérdés a következő, ha nem lenne feláras az automata váltó (2.0 HDi Aisin váltó), akkor vajon automata váltóval hoznátok-e haza???

Nem könnyű kérdés, ha segítetek több oldalról megvilágítani az nagy segítség!

 

Thx!

Ambree Creative Commons License 2011.02.10 0 0 54970

>> "...Van értelme fűtésmotort kikapni és 'kezelni' ha idegesít a hangja?..."

 

"...Na az nem kispályás játék :)..."

 

Nah, akkor majd meglátom mekkora pályás v'ok én... :-)

Előzmény: Zolysys (54906)
Ambree Creative Commons License 2011.02.10 0 0 54969

"...Mától minden EU tagállamban eladott autót fel kell szerelni nappali fényszóróval, amely a motor indításakor automatikusan bekapcsol..."

Peeersze, 'minden EU tagállamban eladott autót'... jó vicc. Ebből elsőre az jön ki, hogy a használtakat is, igaz a cikkben már új autóról beszél, kicsit keverve az új típusengedélyt szerző autók körül is...

de gyaníthatóan az új típusengedélyt szerző autótókról van csak szó. Vagy ez már meg lett tárgyalva?! :-)))

Előzmény: citromheja (54855)
hegizoli 307 SW Creative Commons License 2011.02.10 0 0 54968

Nos igen,veszünk 1 jó gépet és nézzük milyen szép újjjj.Legalább is nekünk:-) Aztán körülnézünk és rájövünk,hogy már le vagyunk

maradva a modellek tekintetében.:-))

De azért még nem adom fel a nickemet..................:-)

Előzmény: Smíró (54868)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!