Sok-sok olyan, nyilvános, meghírdetett, közforgalmú, menetrendszerinti autóbusz járat halad át hazánkon, melyről a hazai autóbusz közlekedés, az utasoknak semmilyen tájékoztatást nem ad.
Több meg is áll.
Fel is szállhatsz rá, vehetsz is jegyet, ha épp arra jársz.
De mivel nem tudnak róla az utasok, így hiába jár erre, magyar utas nem nagyon veszi igénybe.
A Népligetben anno megállt 30-30 percre Egy:
- Bukarest-Barcelona járat
meg egy
- Hannover-Várna
járat is.
Mindkettő sok-sok, magyaroknak érdekes várost érintett útja során.
Mindkettő személyzetét megkérdeztem, hogy vehetek e jegyet az átlaluk érintett városok valamelyikébe Budapestről/re?
Azt válaszolták, természetesen hiszen ezek nyilvános EUROLINES járatok.
Hiába kerestem a VB nemzetközi hálózatában, egyiket se találtam meg.
Magyarul ha sok pénzzel a zsebenben éppen arra kolbászolok, nyugodtan vehetek jegyet, felszállhatok és elutazhatok kb. 30-40 olyan városba a Népligetből amit sehol se hírdetnek.
Ha nem abban a 30 percben járok a Népligetben, amikor hetente kétszer, ők pont ott pihennek az 5-ös kocsiálláson 30-30 percet, akkor így jártam.
Nem, fekvés alapján ez a Bordeaux-Bukarest vagy a Rennes-Bukarest normál FlixBus járat lehetett.
Hajnalban a magyar szakaszon több (naptól függően francia, német, luxemburgi) járatuk halad ugyanabban a fekvésben Románia felé (a Népligetet érintők 5:30-kor indulnak tovább, de némelyik az M0-on rövidít). Ez meg is magyarázza, hogy miért ért oda a rendőrséggel együtt a mentesítés is.
A "vendégmunkásokat szállító autóbusz" pedig bár szakmailag kicsit pongyola (hiszen közforgalmú nemzetközi járatról van szó), nyelvtanilag helyes, mert hiába a trendi Y-Z generációs marketing, ezek a járatok szinte kizárólag nyugaton dolgozó román vendégmunkásokat szállítanak...
Nem tudom, mi lehet az elírás. Sőt azt sem tudom, hogy a Flixbus-nak van-e Franciaországból Romániába tartó járata, de legalábbis én ilyenről még nem tudok (persze ez nem zár ki semmit).
Az ilyen munkásjáratokat nem magyar módra, amolyan műszakos szerződéses járatnak kell tekinteni, hanem olyannak, amik idényjelleggel közlekednek. Főként a nagy szabadságolási időszak(ok)ban jár sok, amik az ünnepekre, vagy szabadságra hazahozzák a külföldön dolgozókat, majd visszaviszik. (És ugye sokan családostul vannak kint, így simán lehet az utasok között is gyerek.)
Nem tudom ez mennyire menetrendszerű, vagy ad-hoc jelleggel közlekedő busz volt, de pl. augusztus végén a szabadságolási időszakban, mikor tömegével mennek vissza a Balkánról és Törökországból a vendégmunkások nyugatra, akkor pl Röszkénél nagyon sok ilyen busszal (és természetesen sokkalta több autóval lehet találkozni.) És az esetek egy jelentős hányadában komplett családok utaznak, egy, vagy akár több gyerekkel is.
A munkásszállító lehet hogy csak firkász melléfogás. Szerintem flixbusz járat amin román vendégmunkások tartottak haza főleg. Munkásszállítón mit keresett volna egy kislány?
Hát igen. Egy 5 órás Wizzair késésből olyan felhajtás tud lenni, hogy na, de az elteszzük a pénzt majd nem megy a járat és a pénzt sem adjuk vissza csalást nem nagyon kapják fel az újságok.
Hát nem tudom a weboldaluk vígan üzemel tovább. Szóval hiába a hatóságok minden próbálkozása ellenére simán mennek tovább?
DE MINEK?
A bedöntött, törölt cégek nyelik az utasok pénzét meg a sofőrök fizetését. Nem rég még valamelyik portálon is paroláztak, hogy új buszok meg megújulás..
Valószínű már meg van az új cég és viszik tovább az egész csődtömeg bizniszt..
Letiltotta a GVH az ww.orangeways.com-ot, illetve felszólította az Orangeways márkanév alatt működő cégeket, hogy fejezzék be a személyszálllítást, nem csinálhatják tovább.
A helyi tömegközlekedés tarifáiról is tárgyalt legutóbbi ülésén a város képviselő-testülete.
A döntés értelmében az önkormányzat egy évvel meghosszabbította a szolgáltatási szerződést a KMKK Középkelet-magyarországi Közlekedési Központ Zrt.-vel. A grémium tagjai emellett a menetdíjak növeléséről is határoztak, így januártól 15 százalékkal emelkednek a jegy- és bérletárak a helyijáratú autóbuszokon. Elhangzott: jövőre hat, alacsony kihasználtsággal működő járat szűnik meg a városban, később pedig további racionalizálás várható.
Januártól új szerződés hiányában kijelölik a Dél-alföldi Közlekedési Központ (DAKK) Zrt.-t a helyi autóbusz-közlekedés biztosítására, ezzel megvalósul a szükséghelyzeti közösségi közlekedés Békéscsabán, írja az MTI városi közgyűlés határozata alapján.
Tudomásom szerint Magyarországon ilyen kijelölés autóbusz-közlekedés területén még soha nem történt.
– fokozta az izgalmakat Szarvas Péter független polgármester a közgyűlésen.
-------------
de történt.
Péternek pont tudnia illene, hisz amikor történt, akkor Ő még Volán Vezérigazgató volt.
Elsőnek Komlón történt 200x-ben. Majd FOMA beírja a pontos dátumot.
Arra gondolsz, ahová a megfejtéseket írják? Mert oda lenne a megoldás :D (Mondjuk lassan ott tartok, hogy a képről leszűrt információkat berakom nekik, én meg feladom. Addig eljutottam, hogy a BKV, Volánbusz, Pannon Volán vagy MKV területén járunk és ennyi. Egyikük területén sem találtam olyan helyet, ahol ezt a látványt el tudnám helyezni. Elsőre Mecsekszabolcs villant be, de ahhoz nem stimmelnek a templomok.)
Győr: Javaslat a helyi autóbusz-közlekedéssel kapcsolatos döntések meghozatalára Közszolg szerződés hosszabbítása(maximum 2019. december 31-ig), feltételek-költségtérítési összeg változása és a végére táblázatos formában egy előzetes kalkuláció a bevételek és kiadásokról 2018. és 2019. évekről: http://onkormanyzat.gyor.hu/data/files/kozgyulesek/8_autobusz.pdf