Keresés

Részletes keresés

attus germanicus Creative Commons License 2010.08.23 0 0 29189
>A belföldi távolsági közlekedésre most is bevezethető lenne a piac, csak politikailag kényes.
Így van, iszonyú botrány lenne a hirtelen sokszorosára növekvő jegyárakból.

>nemzetközi és belföldi távolsági.
Belföldi vonatokra továbbra sincs uniós irányelv, hogy ott a piacot meg kéne nyitni.

>Persze amíg nem építik meg a pályát, addig nyilván az állami szubvenció maradna, azzal, hogy nem lehet diszkriminatív, amilyen most.
Ja, értem. Tehát a miniszter sógorának magánvasútja simán elvinné a boltot, maradna napi 1-2 vonatpár, a szubvencióból meg szépen megélnek.
Előzmény: Excelsior84 (29185)
Siemens113 Creative Commons License 2010.08.23 0 0 29188
"A Zarándon van 3 másodosztályú kocsi, a Körösnek van egy utolsó, Lőkösházáig közlekedő kocsija, és a Pannoniának és az Isternek van egy másod- és egy elsőosztályú kocsi Lőkösházáig."

A Zaránd péntek és vasárnap kivételével kettő csak, első osztállyal együtt áll 3 kocsiból a vonat. A Transsylvania szintén ilyen felállásban közlekedik. Az Ister változatos, standard talán 2 másod és 1 első osztály, van amikor ez 2 db másodosztály, 1 db másod és 1 első osztály (mint pl ma) de volt már hogy csak egy másodosztályú kocsi jött magában.
Előzmény: Excelsior84 (29187)
Excelsior84 Creative Commons License 2010.08.23 0 0 29187
v_peti

"Ha Békéscsabáról akarsz Marosvásárhelyre menni, vagy Budapestről Marosludasra, akkor már előnyösebb lehet a vonat, mint a repülő"

Dj. Bakterral egyetértve, és kiegészítve Budapest, Szolnok, Békéscsaba, Arad és Marosvásárhely között zajlik releváns forgalom.

"3 kocsis IC-k járnak Békéscsaba felé! Na ne már!!! :("

De de...

A Zarándon van 3 másodosztályú kocsi, a Körösnek van egy utolsó, Lőkösházáig közlekedő kocsija, és a Pannoniának és az Isternek van egy másod- és egy elsőosztályú kocsi Lőkösházáig.

a 100 és 120 vonalakon csapnivaló a menetrend. Tudnék mit változtatni rajta.
Excelsior84 Creative Commons License 2010.08.23 0 0 29186
"Olyan is :-) Nagy-Britanniában igazán csak Londonban van színvonalas városi közlekedés, ott pedig pont, hogy nem piaci alapon, hiszen a díjakat és a menetrendet is a TfL állapítja meg"

Glasgow-ban, edinburgh-ban, ahol van releváns, nagy kereslet, ott működik. London esetében politikai okok vannak. Margaret Thatcher, egy tory-kormány élén nem merte megkockáztatni, hogy az angol szavazókat is elveszítse. A skótok, a walesiek és az yrek meg úgyis a labour party-ra vagy a saját helyi pártjaikra szavaznak (Scottish National Party, Plyde Cymru)
Előzmény: attus germanicus (29180)
Excelsior84 Creative Commons License 2010.08.23 0 0 29185
"Ja, hogy a nemzetközire gondoltál? Bocsánat, erre nem jöttem rá."

nemzetközi és belföldi távolsági. Az Antal Dániel nevével fémjelzett, már megszűnt Magyar Vasúti HIvatal dolgozott ki jogszabálytervezetet, mely az Utasjogi rendeletet kiterjesztette volna a belföldi távolsági közlekedésre is. vagyis az elővárosi és a városi vasúti közlekedésre nem, továbbá alkalmazna a versenyjogból jól ismert de minimis szabályt, vagyis az x összeget el nem érő értékű távolsági személyfuvarozási szerződésekre sem lett volna alkalmazandó.

"Az, hogy az amúgy állami alapon megépített és fenntartott pályán a személyforgalom egy pici töredékén lehetővé kell tenni a szabad versenyt, az szép, de a vasút egészét tekintve marginális jelentőségű kérdés"

A belföldi távolsági közlekedésre most is bevezethető lenne a piac, csak politikailag kényes. Persze amíg nem építik meg a pályát, addig nyilván az állami szubvenció maradna, azzal, hogy nem lehet diszkriminatív, amilyen most. Ha pedig 160-as vagy 200-as lenne a pálya, akkor szerintem szubvenció nélkül is versenyképes maradna
Előzmény: attus germanicus (29180)
Excelsior84 Creative Commons License 2010.08.23 0 0 29184
amicus

"Fordítva, az adható mentességtől a magyar jogalkotó csak feláras vonatok esetében tekintett el"

Nem egészen. A rendelet hatálya az Unión belüli határokon át közlekedő vonatokra terjed ki, de nem terjed ki az elővárosi vonatokra (Stúrovo-Budapest, Hodos-Zalaegerszeg). A rendelet alól 5 évig adható mentesség, mely két ízben 5-5 évvel meghosszabbítható. A Bajnai kormány a mentességgel nem élt, sőt, a rendeletet kiterjesztette a belföldi pótjegyköteles vonatokra is.

"Nem függ össze a dolog. Sajnos több menetrendi-szakmai megfontolás vezetett a pécsi oldal Délibe viteléhez"

Kabátot varrtak a gombhoz. Valószínűleg Páva Zsolt, aki nem régóta pécsi polgármester, és eddig semmilyen teljesítményt nem tud felmutatni, Kósa Lajoshoz hasonlóan szabadságharcot vívott a pécsiekért, az IC-k visszavitele érdekében.

"Ám e vonatok csatlakozásra vonatkozó szabályok alóli kivétele fel sem merült"

Ha kiviszi a Délibe, akkor megszűnik a miskolci, békéscsabai és biharkeresztesi csatlakozás. Ha maradnak a jelenlegi menetrendi adatok, és 08--kor fog beérni a délibe, a miskolci és biharkeresztesi IC-ket esélytelen elérni. Amúgy meg az a tapasztalatom, hogy a szegedi IC-ket is megkéstetik ű, ha a kör-IC késik, és még 30 percnél kevesebb késéssel leér szegedre, és a keresztek elverése miatt az ellenvonat késése is 30 perc alatt marad.

"Erre azért ne vegyél mérget"

Gyál, Ócsa, Dabas, Lajosmizse 10000-25000 közötti települések. Ehhez jönnek a kisebb és a környező települések, mind-mind alvóváros, a lakosság 90 %-a budapestre jár tanulni, dolgozni, ügyeket intézni. Nem gondolod komolyan, hogy a nem ütemesen közlekedő 3 posta bhv el tudja látni ezt a forgalmat? alig lézengenek rajtuk. ez igaz a 150-es vonalra is.
amicus Creative Commons License 2010.08.23 0 0 29183

Továbbá szíves figyelmedbe ajánlom a 2005. évi 183. törvényt, mely megteremti az egymással versengő többszereplős modell jogi feltételeit.

Höhö. Még egy párszor módosítani kell hozzá. De még ha igaz is lenne, szó sem lenne semmiféle valódi piaci versenyről, hanem az állami, a közszolgáltatás finanszírozására szánt pénzek irányába történő versengésről lenne szó. Ez a verseny lehet, hogy kedvező kimenetelű az utasoknak, de lehet, hogy nem. Az biztos, hogy nem róluk szól.

 

A 3. csomagból az Utasjogi Rendelet nem rég lépett hatályba Mo-n, olyannyira, hogy kiterjesztették a belföldi pótjegyköteles vonatokra is.

Fordítva, az adható mentességtől a magyar jogalkotó csak feláras vonatok esetében tekintett el, egyebekben szinte nem volt vita abban, hogy a nyugat-európai vasutakra értelmezve is rendszeridegen, valamint a közlekedési ágazatok közti versenyt a vasút hátrányára torzító utasjogi rendeletnek nevezett izé - bár céljai jók - egyelőre minél kevésbé hasson idehaza. Egy fazék híg fosba beleönthetsz ugyan egy zacskó Vegetát (ami ugye nem is igazi fűszer, csak olyan műizé, mint az utasjogi rendelet), az attól még híg fos marad.

 

Nem véletlenül viszik ki a pécsi Ic-ket a Délibe...nem fognak Budapesten csatlakozó vonatnak minősülni

Nem függ össze a dolog. Sajnos több menetrendi-szakmai megfontolás vezetett a pécsi oldal Délibe viteléhez, ezekkel személy szerint nem tudok egyetérteni. Ám e vonatok csatlakozásra vonatkozó szabályok alóli kivétele fel sem merült.

Előzmény: Excelsior84 (29172)
amicus Creative Commons License 2010.08.23 0 0 29182

Most sincs több utas, mint amikor csak kőbányáig járt.

Erre azért ne vegyél mérget.

Előzmény: Excelsior84 (29163)
DJ. Bakter Creative Commons License 2010.08.23 0 0 29181

Ilyen különbség tényleg van, de attól még az az utas, aki Budapestről Marosvásárhelyere megy, még mehet repülővel.

És ilyen utas nyilván több van, mint a két, Általad említett viszonylaton utazó utas.

Előzmény: v_peti (29179)
attus germanicus Creative Commons License 2010.08.23 0 0 29180

>Bp-Marosvásárhely repülővel töredékébe kerül, mint vonattal.

Ez valamikor így volt (bizonyára azt is tudod, hogy miért, korántsem piaci logika alapján), de azok az idők már elmúltak.

 

>>Halihó, olyan EU-irányelv NINCS, hogy a személyszállítást piaci alapon kell végezni.
>Ajánlom a railway package-eket a figyelmedbe.

Ja, hogy a nemzetközire gondoltál? Bocsánat, erre nem jöttem rá.

Ebben azért van egy furcsa kanyar is: a nemzetközi miatt néhány elszigetelt kivételtől (törpeállamok, határmentén épült nagyvárosok elővárosi forgalma) eltekintve sehol nem érné meg vasutat építeni és fenntartani. Az, hogy az amúgy állami alapon megépített és fenntartott pályán a személyforgalom egy pici töredékén lehetővé kell tenni a szabad versenyt, az szép, de a vasút egészét tekintve marginális jelentőségű kérdés.

 

>Nagy Britanniában nem bukás, olyannyira nem, hogy még a nagyvárosok helyi közlekedését is magántársaságok látják el, egymással versenyezve.
Olyan is :-) Nagy-Britanniában igazán csak Londonban van színvonalas városi közlekedés, ott pedig pont, hogy nem piaci alapon, hiszen a díjakat és a menetrendet is a TfL állapítja meg.

Előzmény: Excelsior84 (29172)
v_peti Creative Commons License 2010.08.23 0 0 29179
A vonat és a repülő között van egy nagy különbség. A repülő csak két város viszonylatában visz el, míg a vonaton sok közbeeső pont van, ahová már előnyösebb lehet, mint a repülő!
Ha Békéscsabáról akarsz Marosvásárhelyre menni, vagy Budapestről Marosludasra, akkor már előnyösebb lehet a vonat, mint a repülő!
v_peti Creative Commons License 2010.08.23 0 0 29178
3 kocsis IC-k járnak Békéscsaba felé! Na ne már!!! :(
Előzmény: Excelsior84 (29174)
stepboy_a_Xből Creative Commons License 2010.08.22 0 0 29177
Van ilyenfajta kedvezmény Romániába is (Fortuna menetjegyek), igaz, h pont Marosvásárhely nincs a célállomások között.
Előzmény: Excelsior84 (29176)
Excelsior84 Creative Commons License 2010.08.22 0 0 29176
itt már volt arról szó, hogy az logikus, hogy olcsóbb legyen a jegy annak, aki időben veszi, mint annak, aki "hirtelen felindulásból" akar utazni
Előzmény: stepboy_a_Xből (29175)
stepboy_a_Xből Creative Commons License 2010.08.22 0 0 29175
Mondom, ha holnap akarsz utazni, csak malév jegyet vehetsz 60 ezer forintért oda-vissza útra. Kedden van wizzair jegy kb. 20 ezer forintért csak oda (jó nagy "verseny" van egyébként, mert kedden nincs malév gép, hétfőn meg wizzair...).
Ha ugyanakkor elmész valamelyik nemzetközi pénztárba akár a holnapi vonatra is kapsz jegyet ennél olcsóbban szerintem. Tehát csak nagyon korlátozottan igaz az, h a repülő olcsóbb.
Azok a gépek amik Marosvásárhelyre mennek 110-180 utast tudnak elvinni maximum, de ez igazából lényegtelen.
Előzmény: Excelsior84 (29174)
Excelsior84 Creative Commons License 2010.08.22 0 0 29174
azért nem kell jóval előre...Persze vannak frekventált időszakok, amikor nehezebb jegyet kapni. mellesleg 200 utast tud elvinni egy ilyen boeing 737-es. Megnézném, hogy összességében egy héten utaznak-e ennyien a Maros IC-vel. tegnap pl. nem lehetett több ilyen 2+1 kocsis csabai IC-re pótjegyet kapni. Én nem tudom, hogy mennyi helyet tesznek félre a nemzetközi utasoknak, de azért ez gáz, hogy kétóránként mennek ilyen 3 kocsis IC-k fullon, nem pótjegyköteles vonat meg nem megy. Békéscsabáról pedig 18.17 után nem lehet eljutni Szolnokra és bp-re. ezek a Békéscsaba-Mezőtúr, Békéscsaba-gyoma, Mezőtúr-Szolnok személyvonatok meg full üresen járnak.
Előzmény: stepboy_a_Xből (29173)
stepboy_a_Xből Creative Commons License 2010.08.22 0 0 29173
"Bp-Marosvásárhely repülővel töredékébe kerül, mint vonattal. "

Ez csak akkor igaz, ha jó előre veszed meg a jegyet - mostantól nézve szeptemberre például. Ráadásul nem is minden nap megy a repülő (még a Malév sem), ezzel a szemben a vonat minden nap, ugyanakkor indul. A legkorábbi jegy wizzairrel 24-re van, minimum 20 ezer forint - ennél a Start azért olcsóbban elvisz szerintem akkor is ha holnap indulok.
Előzmény: Excelsior84 (29172)
Excelsior84 Creative Commons License 2010.08.18 0 0 29172
"Attus Germanicus"

Valószínűleg elgépelted, és ezt akartad írni: "Piaci alapon sokkal drágább volna".
Bp-Marosvásárhely repülővel töredékébe kerül, mint vonattal. Én pedig azt mondom, hogy az ICE "meddig" működik piaci alapon. Már csak a formállogika is ezt támasztja alá. Miért érné meg a német államnak ennyit beleölni, ha nem tudna profitot realizálni a dologból.

"Halihó, olyan EU-irányelv NINCS, hogy a személyszállítást piaci alapon kell végezni."

Ajánlom a railway package-eket a figyelmedbe.

http://nfm.gov.hu/data/cms244355/harmadik_vasuti_csomag.pdf
angolul: http://ec.europa.eu/transport/rail/packages/2007_en.htm

Nagy Britanniában nem bukás, olyannyira nem, hogy még a nagyvárosok helyi közlekedését is magántársaságok látják el, egymással versenyezve.

Továbbá szíves figyelmedbe ajánlom a 2005. évi 183. törvényt, mely megteremti az egymással versengő többszereplős modell jogi feltételeit.

A 3. csomagból az Utasjogi Rendelet nem rég lépett hatályba Mo-n, olyannyira, hogy kiterjesztették a belföldi pótjegyköteles vonatokra is. Nem véletlenül viszik ki a pécsi Ic-ket a Délibe...nem fognak Budapesten csatlakozó vonatnak minősülni
Előzmény: attus germanicus (29171)
attus germanicus Creative Commons License 2010.08.18 0 0 29171
>finoman fogalmazva a teljesárú jegyek és a nemzetközi jegyek nem annyira versenyképesek. A piacon sokkal olcsóbbat lehet(ne) kapni.
Valószínűleg elgépelted, és ezt akartad írni: "Piaci alapon sokkal drágább volna".

>A piaci átállás nem odázható a végtelenségig. van EU-irányelv, csak az államok mentességgel élnek.
Halihó, olyan EU-irányelv NINCS, hogy a személyszállítást piaci alapon kell végezni. Már csak azért sem, mert az EU is tudja, hogy az azonnali bukás lenne. Tehát még egyszer: ilyen irányelv NINCS. És ez ténykérdés.

>És tessék figyelembe venni, hgy ez az ár félig-meddig piaci körülmények között alakult ki.
Inkább félig, mind meddig... Piaci alapon bizony jóval drágább volna, óriási rajta az állami támogatás, még így is.
Előzmény: Excelsior84 (29169)
Excelsior84 Creative Commons License 2010.08.18 0 0 29170
Nincs jelentősége. Számunkra Portugália, Csehország, Szlovákia és Ausztria mérvadó méret, lakosságszám és Ausztriát leszámítva gazdasági mutatókat illetően.
Előzmény: attus germanicus (29168)
Excelsior84 Creative Commons License 2010.08.18 0 0 29169
Siemens113

"Biztos hogy ezt várják el?"
Persze, hogy ezt várják el. Az emberek, a családok, amikor pl. a nyaralást tervezik, tudják, hogy x összeg áll rendelkezésre. És hát finoman fogalmazva a teljesárú jegyek és a nemzetközi jegyek nem annyira versenyképesek. A piacon sokkal olcsóbbat lehet(ne) kapni. Vagyis "én hajlandó vagyok ennyit fizetni, de ezért azt várom, hogy..."
Szociálisnak sem nevezném. Én nem hiszem, hogy abban, hogy a havi 100-200 ezres nyugdíjasok is, meg a 40 ezresek is ingyen utaznak, lenne bármilyen szociális szempont. Ebben inkább az van, hogy tuti bukta lenne a következő választáson a "Gyula-bérlethez" hozzányúlni.
A piaci átállás nem odázható a végtelenségig. van EU-irányelv, csak az államok mentességgel élnek. Társadalmilag könnyebb lenne apránként bevezetni, mint úgy, ahogy itt szokták: mindent egyszerre borítanak az emberekre az utolsó utáni pillanatban.

"Ha 10x ennyi lenne mindenki vígan perkálna."

Szerintem az nagy előrelépés lenne, ha a nyugdíjasoknak kellene 10 %-ot fizetni. Talán ennyibe még a fidesz sem bukna bele. Szlovákiában nem magasabb az életszínvonal, de a vonatjegyárak igen.

Attus Germanicus

"Erről van szó. Lehet irigyelni az ICE-t a Pécsre fél nap alatt lekocogó IC helyett, de akkor tessék irigykedni arra is, hogy ott egy ilyen útért jócskán 10 ezer forint felett van a jegy ára..."

Én irigykedem a fizetésükre. És tessék figyelembe venni, hgy ez az ár félig-meddig piaci körülmények között alakult ki. Ugyanez igaz a Eurostarra is. Gyorsabb Párizsból vagy Brüsszelből London szívébe utazni, mint fapadossal beauvis-ról stanstedre vagy akár Frankfurt am Mainból Berlinbe.

Az is nagyon előremutató lenne, ha belátható időn belül a corvinus és a szegedi gyors/IC-ktől eltekintve az összes IC-t és a kanizsai gyorsokat betennék a Keletibe. Nem kellene nagy tömegpusztítást véghez vinni a Keletiben ehhez, igaz lenne mit.
attus germanicus Creative Commons License 2010.08.18 0 0 29168
>>"Ott sok milliós nagyságrendű város van. "
>Magyarországhoz képest igen: négy :)
Ez igaz, a 80 milliós Németországnak összesen 4 darab millió feletti városa van. Ugyanakkor egy város mérete színtiszta statisztikai trükk. Ha nem hozzák létre 1950-ben Nagy Budapestet, akkor ma Budapest is 1 millió alatt lenne talán, de a közlekedési szituáció pont ugyanez lenne, mint így.
Nem véletlenül használják a németek a városok helyett inkább a Metropolregion-adatokat. Bár ezekkel is trükköznek időnként (pl. Metropolregion Nürnberg, ami erősen eltúlzott ebben a formában), de a Ruhr-vidék városait egyenként számolni talán jól néz ki papíron, de a valósághoz nincs sok köze. Ha meg kerülöm is a túlzásokat, és csak a tényleg teljesen egybeépült, Duisburgtól Recklinghausenig terjedő területet számolom, az is 2,5 millió ember. És a közlekedési igényük ugyanaz, mintha ezt Ruhrstadt-nak hívnák, és egyetlen város volna.
Előzmény: Grgabácsi (29165)
attus germanicus Creative Commons License 2010.08.18 0 0 29167
Erről van szó. Lehet irigyelni az ICE-t a Pécsre fél nap alatt lekocogó IC helyett, de akkor tessék irigykedni arra is, hogy ott egy ilyen útért jócskán 10 ezer forint felett van a jegy ára...
Előzmény: Siemens113 (29166)
Siemens113 Creative Commons License 2010.08.18 0 0 29166
Biztos hogy ezt várják el? A vasút nem üzleti hanem döntő mértékben szociális szolgáltatást nyújt belföldön. Elég megnézni a bevételeik megoszlását és azt hogy abban mekkora a teljesárú jegyek megoszlása, mennyi kedvezmény van, hányan utaznak ingyen. (és ezek közül valószínűleg hányan akarnák ezt az állapotot fenntartani ilyen minőség mellett is) én az összes ingyen van nevű dolgot azonnal törölném el de ez itt soha nem fog megtörténni. Másfelől pedig amíg itt a jövedelmek 5-600 eur körül mozognak átlagban addig a rendszer kódolja is a szociális vasút létét. Ha 10x ennyi lenne mindenki vígan perkálna.
Előzmény: Excelsior84 (29160)
Grgabácsi Creative Commons License 2010.08.18 0 0 29165
"Ott sok milliós nagyságrendű város van. "
Magyarországhoz képest igen: négy :)
Előzmény: Excelsior84 (29164)
Excelsior84 Creative Commons License 2010.08.18 0 0 29164
Ha Budapestről Szegedre akarok menni, nem hiszem, hogy érdekel az útirány. Ha van egy vonat, amely x összegért elvisz 2 óra alatt, míg van egy másik, amely 1,5x-ért 50 perc alatt visz el, megéri elgondolkodni, hogy megéri-e a gyorsabbat választani. De a németországi példák nehezen adaptálhatók. Ott sok milliós nagyságrendű város van.

Nálunk már az nagy előrelépés lenne, ha a nyíregyi IC-ket és a kanizsai gyorsokat beraknák a Keletibe. Nem ártana erősíteni a horvát és szlovén kapcsolatokat. A citadella, a maestral és a kvarner életképtelen látványvonatok.
Előzmény: v_peti (29162)
Excelsior84 Creative Commons License 2010.08.18 0 0 29163
"Reggel lenne problémás: óránként 3 monori, 3 ceglédi, 3 hatvani, 3 sülyi, 3 szolnoki, 2 mizsei: ez 17 vonat"

Egyáltalán nem lenne problémás, mivel reggel a Beogradon és a Dacián kívül nincs más érkező távolsági vonat, így reggel 8-ig az elővárosi közlekedés maradhatna a Keletiben. Annak pedig hogy a mizsei személy hová megy, semmi jelentősége nincs. Most sincs több utas, mint amikor csak kőbányáig járt.

Továbbá a 4-es metróval és kelenfölddel is lehet számolni pár éven belül.
Előzmény: D55 (29049)
v_peti Creative Commons License 2010.08.16 0 0 29162
Szombathely-Bp viszonylatban szignifikáns a menetidő.

De a Frankfurt-Kassel viszonylatban az IC vs. sebesvonat esetén már igencsak megéri a lassabbat választani (pl. a Hessen Ticket miatt), de amúgyis az 1:59 vs. 2:14 perc miatt 31,40 helyett 39€-t fizetni, vagy 1:28-1:33-ra 49€-t (más útvonal) már nem biztos, hogy annyira megéri.

Távolságok, csak a miheztartás végett: Frankfurt-Köln=Budapest-Debrecen, Frankfurt-Kassel: Budapest-Szeged.


Előzmény: Excelsior84 (29160)
mcg Creative Commons License 2010.08.16 0 0 29161
nem...

keleten van 1-2 ICE-sprinter nevezetű vonat, arra kell helyjegy kötelezően....
Előzmény: v_peti (29159)
Excelsior84 Creative Commons License 2010.08.16 0 0 29160
D55

"De ha nem ismered eléggé, akkor ne példálózz vele szerintem..."

Az interregio-t te hoztad fel, nem én. Én konkrét portugál példát hoztam fel ezúttal.

v_peti

"Ha már szóbajött, akkor legyen tarifapélda oda, ahová 4 féle vonattal is eljuthat az ember."

Budapest-Nyíregyháza: az IC és a gyors között 50 perc a különbség a menetidőben, ebből 16 perc "trükkök százaival" jön össze: a gyorsot Szolnok, Püspökladányban és Debrecenben 5-6 percekre félreállítják, hogy ennyivel nagyobb legyen a menetidő.
Budapest-Győr: gyorssal 1:45, EC-vel 1:22...Itt pedig az a trükk, hogy a gyors megáll Biatorbágyon, Ácson, Nagyszentjánoson, Győrszentivánban és Győr-gyárvárosban.
Budapest-Miskolc: IC 1:59, gyors 2:17.

Azért a több, mint 50 %-os menetidőkülönbség az ICE3 javára szignifikáns. Míg Mo-n irreleváns a különbség. Plusz: Debrecenből se az IC-hez, se a gyorshoz nincs a dunántúl felé csatlakozás.

Siemens113

"nemzetközi business alapon megy"

Az utasok is pont ezt várják el. Fizetnek, és szeretnének kapni valamit, de a MÁV-nál csak kifogásokat kapnak.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!