közepes méretű bevásárlókocsimon (papíron 217 lóerő), szintén van , vontatási lehetőség, de ha belegondolok, hogy egy bármekkora futót, húzni kell vele, lever a víz......még vízszintes úton is, nemhogy dombok között..... ne adj' Isten, igazi hegyvidéken...... pedig , elvileg, 1200as fordulattól, már megvan a 680 Nm.....
Azon gondolkodtam, h melyik motorral vennék 9-5-öt. Nekem az alacsony fordulaton ébredő nagy nyomaték tetszik egy turbós, kényelmes autónál, ez kiválóan passzol az automatához, a pickupom is így van hangolva.. Itt ilyen ugye a 2.3 185 ló, viszont a 2.3 220 lovasat nem ismerem.. az is ilyen, vagy inkább az Aero-hoz hasonlóan felül tér magához?
Ismer már, meg nyilván vannak előnyös tulajdonságaim is. :D Egyébként mutattam neki az autókat, és neki az OG 9-3 tetszett a legjobban, na meg a 900 turbo. :D
inkább kihagyom... :D és elnézést, ha az agyatokra megyek, minden bizonnyal több időt igényelt volna ez a projekt.
Srácok, nem kapcsol ki az agyam Saab témában. . folyton arra gondolok, 9-5 aero-t kellett volna vásárolnom. Nem tudom ennek az autónak lesz e olyan nimbusza később... Minden részletet mérlegelnem kellett volna.
Persze az autó tetszik, de nem érzem azt feelinget mintha az autózás hőskorának egy darabja lenne, talán ez még változhat... :)
Nekem volt 68 lóerös up!-om, de ha rágondolok, hogy hazafelé át kellett volna húzni vele egy bármekkora utánfutót a Pack-i autópálya-szakaszon. Brrrrrrrrr.
igazából a 9-3 OG meg a 9-5 Aero vonalai talán egy kicsit jobban lenyűgöznek, de azért fogom tudni szeretni. :) A kicsi ezüst kormánnyal szerintem a komfortérzetem is megoldódhat. :)
Meglehetősen lassan melegszik be ez a motor egyébként.
Egy biztos: ártani nem árt, véd a hőtől, rezonanciától.
De mennyit használ?? Autók tíz, vagy százezreibe rakták az ECU-t közvetlenül a motor közelébe, mondjuk a fsz. házhoz, pár méter kábelt spórolva. Van rosszabb is, közvetlenül az első kerék elé, van ott víz, van sólé, bombázzák a műa. burkolatot a kődarabok. Mégsem kell minden harmadikon ECU-t cserélni..
Nem érzem azt a bizsergető izgalmat amit 9-5 és OG 9-3 esetében.
Tegnap kicsit mentem vele, csak magamra kellett húznom a kormányt, mert különben ütközik a kezem a térdemmel... most azon tűnődőm, vehettem volna a 9-5 Aero-t is, abban sem fértem volna el ennél kevésbé.
Gondoltam majd odaadom neki egy Land Rover talin (hisz’ hozzá került az importőrség) de ez már nem fog összejönni. A LR-t átpozicionálják luxus gyártónak, így nem jelenhetnek meg off-road rendezvényeken. Így múlik el egy világ dicsősége :-(
Már a végefelé egyszer beszélgetteünk Andrew-val (Prest) valami autószalonon a BNV-n (akkor még valaki próbálkozott ilyesmivel). Mondta, hogy a költség/hatékonyságot nézve nem lenne jelentősen drágább, ha mindenkinek adnának a bejáratnál egy Saabot. :-)
Érdekes, hogy a szakmában a Saab mennyire alulreprezentált volt.
Anno a legnagyobb szakmai összeröffenést jelentő Autótechnika rendezvényeken (Széchenyi Egyetem, Győr) figyeltem éveken át a Saabok arányát. Kevés volt, a hazai részaránynál jóval kevesebbet lehetett látni. (legalábbis: láttam)
Hasonlóan érzek a Saab-okkal kapcsolatban, mint te, de nekem a motorokkal soha nem volt komoly bajom, bár szerelni azt kellett őket. De egy jó TMK csapat mellett, ha már ismered a sajátodat, nem szokott vele gond lenni. A TMK csapat és az alkatrészek megtalálásával viszont manapság már lehetnek gondok, de ez nem a konstrukció hibája.
Annak idején azt mondtuk, hogy a Saab olyan, mint egy szerető, a Volvo mint egy feleség. Mindenki eldöntheti, hogy hogyan mire vágyik.
Ezt a kis, jelentéktelen :-) darabot az érdi emelkedőn hagytam el a 99 Turbóról. De még akkor is elgurult a szerelő udvaráig. Ilyen egy jó szerető: nem mindig felhőtlen a kapcsolat, de a problémák megoldása után már alig várod, hogy újra együtt legyetek.