Az a helyzet ,hogy már korábban észrevettem,hogy lassan csökken a fékfolyadék szint. Mivel a kerekeknél nem folyik+a föfékhenger is száraz..ezért marad a szervó. Vagy 15 éve kapta meg ezt a mostanit akkor újonnan sikerült szerezni. (Elötte 3 ból nem lett 1 sem jó,pedig felhajtottunk mindenféle javítókészletet stb. Legutóbb muszáj volt az alsó kuplung munkahengert karmantyúzni ,akkor egy füst alatt gondoltam nem árt lecserélni a fékfolyadékot is...Nem volt extrém öreg hanem inkább fel volt zavarosodva ki tudja miért... Kapott bele való dot 3-ast. A légtelenítés járó motorral történt (öreg moszkvicsos szakik tanácsára--ha nem jó akkor javítsatok nyugodtan..) Hazafelé látom ,hogy füstöl fehéresen...Persze a szaga is egyértelmüen jelezte,hogy a vákuum csövön szívja be a motor az anyagot. Lehet az évek során átengedett fékfolyadék most érte el azt a szintet,hogy át tud szivárogni a motorba..
Érdekes módon a rásegítés ennek ellenére tökéletesen müködik. (ez a másik 3-nál nem volt jellemzö.)
Míg nem lesz másik addig ideiglenes megoldásként azt gondoltam leengedem a vákuum dobból a fékfolyadékot. Pár kör alatt úgyis kiderül,hogy szív-e át...Ha csökken a tartályban a szint akkor nincs mese muszáj lesz felhajtani egyet.
A sok rossz mellett annyi jó is történt,hogy a fékfolyadék lemarta a szelepekröl a kokszot,mert teljesen kisimult az alapjárat.
(Mondjuk ezt az "öntsünk a torkára pár deci fékolajat módszert" amúgy is meg szokta kapni pár évente..)
Lehet ,az oroszoknál sosem lehet tudni... Közben kaptam egy tippet. Itt van fénykép is.. Ez az ! Mondjuk ha ez új akkor 20 évig a fészerben rohadt...Felszerelve lehet rosszabb mint ami most van..
Van ötletetek, hogy honnan tudnék új fékszervót szerezni egy moszkvics 412-eshez ? Ez még az a fajta amelyik teljesen külön van felszerelve a jobb oldali belsö doblemezre.A szakirodalom szerint Svéd Master-Vac licensz... :) Tudomásom szerint a latvián volt még ugyan ilyen..
(Ukrán stb felújító készlet nem érdekel mert soha sem lesz jó...)
Köszönni szoktam, de fórumon csak témaindító kérdésnél, vagy, ha tanácsot kérek. Egyébként nem vált szokássá...
Sok Ilyen Nissant csináltam, több ügyfelünknek is van, de nekem látnom kell, nem tudom felidézni a részleteket, 100 féle autót javítunk.
Pedig a részletek fontosak.
Csak egy jól behatárolt elképzelésem van arról, hogy mivel jár egy első főt. szimmering csere ezen a típuson.
Azzal kezdődik, hogy tényleg ez e a probléma, mert az ügyfélnek ezt mondták internetes fórumokon , így meg van róla győződve...
Mennyire folyik?
Tiszta dzsuva az alja, vagy egy kis olajköd? Teljes motormosás, szárítás kell, vagy egy kis féktisztítós tisztogatás? Ez egyből sok ezres különbség. Könnyen lehet azt fogom mondani, hogy igen, igaza volt, ez a hiba. Akkor én ugye nem számíthatom fel a munkám, mert hiszen megmondta előre.
Sokszor van, hogy kicserélem az ügyfél által kért és hozott alkatrészt, és bár az is lehet, meg nem is , de végül nem lesz jó. Akkor is én vagyok a hülye, hiszen ő honnan tudhatná, nem szerelő...
Nekünk sincs mindig könnyű dolgunk, ha nem lehúzásból élünk még nehezebb.
Hidd el legalább annyi rossz tapasztalatunk van ügyfelekkel,mint nektek, autó tulajoknak rossz autószerelőkkel.
Menj be több szervizbe kérj egy általános átvizsgálást, írd le az általad tapasztalt hibákat, ne zúdíts rá 10 kérdést, mikor még az elsőt próbálja behatárolni, mert joggal hajt el a fenébe.
Talán ezek után meg tudod ítélni, hogy itt javíttatnád az autód, vagy messze kerülnéd.
Nehezen veszi a sebességet hidegen. Mi az oka? Legtöbb esetben egy szerelő beül kerül a bringával egyet és nagy biztonsággal tudni fogja. 10 féle oka lehet, amiből általában nyolcat fél perc alatt ki lehet gyomlálni. Lehet erre tanácsot adni, de csak ping-pongozás lenne.
Ebben a típusban, ha jól rémlik hidraulikus a kuplung nem állítható. Nincs bowden.
Ahogy írtad lehet váltóolaj, kuplung hiba, hidraulika hiba, rudazat kopás, szorulás...stb.
Akkor, ha jól értem, az utastérben levő 6-os, és a motortérben levő 14-es biztosítékhoz van köze. Megnézem, hogy ezeknél nincs-e oxidáció, vagy érintkezési hiba.
Csak így lehet. Viszont sehol nem találok a kormányhoz tartozó biztosítékot. Valamikor szét kell beleznem, hogy hova is megy az a két sárga vezeték a relétől...
Ma csak egy kis kevéske idő volt vele foglalkozni. Annyit találtam, hogy az akksi melletti relédobozban van 2 db 50 A-es relé. Mindkettőre ugyanolyan színű vezetékek mennek, és a kettő közöl bármelyiknél összezárom a be, és kimenő vastag vezetéket, akkor elindul a szervó. Ugyanígy, ha egyiket kiveszem, és elindítom a motort, akkor is megy. Ha a másikat veszem ki, és egyiket visszateszem, akkor is megy. Csak akkor nem megy járó motornál a szivattyú, hogy ha mindkét relé ki van véve. Ennek mi értelme van? Párhuzamosan van 2 kapcsoló áramkör?
Segítségre lenne szükségem. Elakadtam a javításában az Audimnak, benzin 2,3 Ke- Jetronic vezérlésű Audi 100, 90- es évjáratú utolsó szivar modellnek Motorgondokkal küszködik, ugyanis nem megy sem a hidegindítás, sem az alapjárata sem. A késleltető hőgomba amelyik indításnál kellene hogy funkcionáljon nem kap áramot, így nem működtetheti a hidegindítási dúsító keveréket biztosító hatodik benzinporlasztót. Problémámat megoldaná ha erre a típusra megszerezném a pontos gyári villanyrajzot. Bármilyen megoldás érdekel, vagy valaki aki kiigazodik ebben a típusban.
A következő problémával küzdök : hidegen egyáltalán nem akar beindulni az autóm. Melegen jól indul. Ha behúzatom másik autóval, könnyen indul, hidegen is azonnal van alapjárat, szépen veszi a fordulatot. Kizárólag hidegen, önindítóval nem hajlandó beindulni.
Naponta ott vagyok vele a szerelőnél. Először gyertyákat cseréltünk. Aztán hőfok jeladót. Aztán úgy tűnt,falsot szív az injektornál. Megcsináltuk. És továbbra sem indul.... A szerelő befecskendező egységet akar cserélni, de szerintem ha az a rossz, az melegen,és menet közben is jelentkezne... Ez viszont remekül megy, szépen jár, jól gyorsul. Amikor már beindult...
Egyébként egy 1986-os, C16LZ motorkódú Kadettról van szó. Igen, tudom, hogy öreg, de sok mai autó irigyelhetné az állapotát.