Arra már korábban kaptál választ RÉMES-től és 409-től is.
Az előző kérdésedre, hogy fojtás, ("fojtószelep": az új korszerű dízelekben már szinte mindben van.) ami a leállítást segíti van e az autódban (ha jó a motorkód...?) az előbb kaptál egy linket.
Lehet koszos a háza, akadhat a "fojtószelep"..., lehet, hogy csak ki kell takarítani.
Persze lehet más is: kivezérlés, dpf, üza a motorolajban, szoftverhiba.....stb.
Nem azbalapkárati rángatásra gondolok,az más. A leállitásnál. De ez nem hiba ez a legtöbb dizelnél igy van. Csak nem tudom ilyenkor mi az ami rángat benne. Akinek dizele van,cdak az tudja miről irok.
Köszi,lényegébe azért kérdeztem,mert az én koreai dizelemnél néha nem csinálja ezt a rángatást leállitáskor es megfigyeltem,hogy ilyenkor előtte néhány km en keresztül duplájára megy fel a fogyasztás.
Ez általába akkor jelentkezik,ha már több 10 km t mentem. Ilyenkor a főtengellyel lehet gond?
Én úgy tudom, hogy azért, mert a dízelben nincs ( na jó nem mindegyikben ) fojtószelep, ami hatásosan csillapítsná a főtengely ide-oda ringatózását az égés megszünte után.
Nem muszály automatának lenni. Nekem egyszer szétugrott az egész, utána kihézagoltam gumilapkákkal. Ezután úgy működött mint egy hagyományos bowden.:-)
Adott 1 VW polo 1.4 benzin, APQ motoros 99évjárat. Azt kérdezném hogy a kuplung bovden muszáj hogy automata legyen ?? Mindig bent fog (emel ki),már a második van rajta igaz ez 1bontott. Ha én át alakítanám nem automatára akkor gond lenne belőle ? Az új automata ára az 10ezer fölötti körüli. Köszi a választ.
Hááááát, az hogy a 7-es-e nem mondanám rá. Az irány mindenképpen jó, azon irányból jön. Kézzel próbáltam a környéken lévő eszközöket tapogatni, hátha érzem a kopogást, de nem tudok rájönni. Hallani viszont lecsukott motorház tetőnél is hallható.
Udv. Sikerult lecserelni a hunyadit egy ezres vvti Yarisra 2003-bol, 154k km van benne. Latszolag szabalytalan idokozonkent es helybol indulaskor dieselesen zakatol az utolso hengernel. Van ott egy evap szelep, mintha onnan hallana, de nem erzem kezzel hogy vibralna. Alapjaraton, magas fordulaton a motor harmonikus es zajtalan. Meg alig mentem vele, nem tapasztaltam ki a zajt. Otlet vagy tapasztalat? Koszonom.
Bocs, de általános a kérdésem, azért nem a szaktopikban erősködöm.
(ott is feltettem a kérdést, de hülyére vettek, s azon lovagoltak, hogy milyen színű az autó, meg hány éves a tulaj?)
Adott jármű: VW Golf Plusz; 1,6 literes, benzines; 2007-es születésű, 75KW-os; BSE motorkódos.
A nyáron vettem észre, hogy beindítás után a motortérből ütemes kopogás hallható. A motor jobb oldali teréből jön. Szomszédom szerint a kartelgáz elvezető csőbe van beépítve valami kütyü, annak a hangja hallható.
Meleg motornál már nem lehet hallani, de hidegen idegesítő.
Mit lehet -és egyáltalán lehet-e- vele kezdeni, hogy ne csinálja?
Valami eldugult, vagy tönkrement? Eddig miért nem csinálta?
(Elsőre azt hittem, hogy a bordás szíjból vált le egy darab, s az veri a burkolatot, mert olyan hangja van. Ráadásul a fordulattal az üteme is változik.)
Gondolom más autóban is van ilyen kütyü, hátha valaki ismeri a megoldást.