Sziasztok! Egy olyan kérdésem lenne, hogy hol tudnék 1000 de még jobb ha 1500-as hosszú fúrószárt bérelni?. Egy 18-as földelő szondát kellene leütni de sajnos brutál a talaj és fúrni kéne. Viszont 400-asnál hosszabbat nem találtam.
Sziasztok! Véleményeteket kérném. Mosógép kábele nem ér el a konnektorig csak úgy ha hosszítóval. Ezt megoldottam, de lehet elkövettem azt a bakit, hogy nem hajlékony hanem tömör vezetéket vettem hozzá. Szerintetek ebből lehet gond később ha sok ki és bedugás van a konnektorba?
Másik érintésvédelmet hogyan lehet leghatékonyabban leellenőrizni?
Kérdezném, hogy az egyfázisú frekiváltóknál mennyire kell komolyan venni a fázis-nulla bekötését a bemenetnél? Van egy Altivar ATV12-es frekiváltó, és a 3 bemenet: R/L1 - S/L2/N - föld.
Mivel nem fixre lesz kötve, hanem konnektorba fog menni, előfordulhat, hogy a fázis-nulla fordítva lesz rajta. Nem tudom, hogy ez mennyire gond? Ha ilyenkor hibát ír ki és nem működik, az nem nagy baj, mert legfeljebb megfordítom a dugót a konnektorban, de nem tudom, hogy esetleg nem megy-e tönkre a frekiváltó mert azt nem szeretném, kipróbálni meg nem merem.
Pfff, törzskocsmámban is valami hasonló miatt sötétedett el mindan pár napja. Majd megpróbálom leképezni a biztitáblát, mert akkora rohadást szerintem nem sok helyen látni.
Vagy az nem plomba ott két oldalt? Cserélj izzót, utána meg azt a kismegszakot. Nem mai gyerek, mióta is van deklaráltan 230V? Ezen még 220 látszik :) 99%, hogy aludrótok vannak a rendszeredben, azokat is végig kell húzogatni. Tegyél félre egy 20ezrest.
Ez a zörgős sistergős dolog olyasmi, mintha valami kontakt hiba volna a dobozban. Lehet, hogy csak meg kell húzni a kismegszakító csavarját, ami az idők során kilazult. Az izzó rákapcsolásánál van egy hirtelen áramlökés, ha esetleg rögtön ki is ég, akkor különösen izgalmas tranziens jelenségek lehetnek, ilyenkor mellékesen egy egyébként gyenge pont is megadhatja magát a rendszerben.
Hogy mennyiért csinálja meg az elég nehezen megmondható. Egyrészt nem is ismert a pontos probléma, másrészt ahány villanyszerelő annyiféle összeg.
Ha egy csavar meghúzás, akkor is lehet több ezer Ft kiszállással, de ha a szomszédból ugrik át valaki, akkor lehet azt mondja, hogy ajándék. A kismegszakító cseréje sem sokkal bonyolultabb, csak ott több csavart kell ki be csavargatni. Ha meg keresgélni kell a hibát a lakásban, akkor...
A napokban fel akartam kapcsolni egy villanyt, majd szikrázott egyet a kapcsoló, vagy a fölötte lévő égő, már nem emlékszem és a lakás felében kiment az áram.
A villanyóránál az egyik kapcsolódoboz (csatoltam a képet) pár percig zörgött, sistergett, majd elnémult.
Szerintetek, egy a fotón látható megszakító cseréje megoldja a problémát?
Egy ilyen kaliberű problémát megközelítőleg mennyiért csinál meg egy villanyszerelő?
Azt gondoltam, hogy a 25 konnektor nem mind van sorba fűzve, de ettől még azon a körön valószínűleg vannak olyan dugaljak, melyeknél az áram 10-nél is több kötésen átfolyik. Ha mondjuk ott két az elosztótól messze eső dugaljat megterhel valaki két nagyfogyasztóval (pl mosógép porszívó páros), akkor az elfogadhatónál valószínűleg nagyobb esély van arra, hogy valahol füstölni kezd a rendszer. Itt nem kizárólag a terhelhetőségi táblázat alapján kell gondolkodni, az átmeneti ellenállások (és kialakításaik) is számítanak, sőt a feszültségesés is lehet túl magas.
Meg lehet csinálni a külső csövezést, csak két falvastagsággal hosszabb cső és vezeték kell szinte minden szakaszra, plusz kanyarok lesznek a rendszerben és a csöveknél külön gond lesz biztosítani, hogy ne csapódjon le bennük a pára és folyjon ki a szerelvényeknél, és főleg ne forogjon bennük a levegő konvekciósan.
Bár egy komplett hálózatot így szerelni nem előnyös, de ha a jelenlegi hálózat rendben van és csak kiegészítésnek egy-két erősebb áramkört viszel néhány helyre, akkor persze nem feltétlenül érdemes a belső hálózatot kerülgetve belül vésegetni. Éppenséggel megoldható jól is a külső csövezés, és az új körökkel a terheléseloszlás is alakítható úgy, hogy a régi hálózatot biztonságos értékekre lehessen biztosítani.
A külső hőszigetelést meg mihamarabb érdemes felrakni...
Kiveszel a kölcsönzőböl egy horonymarót vagy egy gyémánt tárcsás marót és megcsinálod rendesen belső csövezéssel, még ha 10-es is a fal valahol. Egy 80-as dobozfúró 5ezerFt
Ha nincs kölcsönző a közelben, veszel egy gyémánt tárcsát és flexxel kivágod a csövek helyét
Nem mondom, poros munka!
Rajzold/tervezd meg a konnektorok, kapcsolók, kötődobozok helyét és a vezetékezést rendesen, aztán egy életre rendben vagy
Ugyanannyi vagy több időt fogsz eltölteni a bilincsezéssel és fal átfúrással mintha belül csövezel és csak gányolás lesz a vége
A sok konnektor nem sorba egymásután van, hanem csak egy fázison, egy vezetéken a főelosztóba.
De a házon belül vannak kötődobozok és onnan van felfűzve 2-3 konnektor. Tehát ha egyet kiégetsz akkor jóesetben max egy szobában megy el az áram. Nem olyan szar mint ahogy elsőnek tűnik, megnéztem azóta jobban :-)
Padlás beton monolit födém, azt nem is lehet átfúrni esetemben, kívül meg úgy vinném hogy kívül nem lenne kötődoboz, csak a vezeték futna, bent, belül a meglévő konnektor, kötődobozba lenne befúrva és abba kialakítva a kötés már beltéren... de akkor belül nem kell vésni semmit bent. Így lenne minden szobában legalább 1 izmos konnektor + esetleg ami arra van fűzve + 1 vagy kettő.
Kívül meg nem lenne semmi csak a vezeték így ha valaha lesz hőszigetelés akkor sem kell rá ellenőrzőlyuk.
Meg van ahol 10 centis a válaszfal, ott ha vések ki is dől esetleg...
AMúgy saját célra lesz a ház, NEM eladásra!
Szóval maradna a régi, + mellé egy párhuzamos új ami lehet másik fázison.
Baromi ronda lesz kivülről a dobozok körbevágott helye. Ha meg vágás után leszinezed, a szin is ugy összefogja, eltünteti, te lehet, hogy ki tudod majd venni, ha kell, de a köv. tulajdonos megőrül, mert nem érti, hol a sok zsinór meg doboz.
Sokat fogja a villanyszerelője emlegetni kedves felmenőidet, pedig műszakilag alapvetően nem szabálytalan ez szerintem, csak egyszerűen nem szokás.
A hőhídra pedig rohadtul kell figyelni, ez az egyik veszélye, ami miatt mégis necces lehet.
Ha valaki egyszer kiveszi a szigetelő "kupakot" a dobozokról, majd nem teszi vissza, mert "há láccon má az a doboz hő", onnantól LITERSZÁMRA fog ebben az időben a gégecsőben a víz kóricálni, mindent szétrohaszt, végül akár ki is gyulladhat az egész a francba.
Vidéken édesanyámék házában, 10éve, kínomban már üveggyapotot tömtem a sok kültéri,beltéri kötő dobozba kintre és bentre is!(valaha ikerház volt, ahol a szoc. lakók mindent elkövettek a "vidéki villanyszerelőkkel" kalákában).
A légáramlás teljes megszüntetésére szilót nyomtam be a csőbe (tudva ,hogy magamat szivatom, mert beragad a vezeték)
Előtte a fürdő közelsége miatt szószerint folyt az előszobai dobozból a viz ilyen teleken!!
Vastagon, reggelre fél pohárnyi vizek álltak a linóleumon a doboz alatt, elkorhadt a lambéria, stb..nem ilyen egy-két csepp!
Általában vagy kihagyják és mögé megy annyi amennyi fér, vagy kiemelik a faltól, hogy aláférjen a szigetelés.
Utóbbi valóban elég drága tud lenni, az előbbi meg kissé macerássá teszi a szigetelést és némi hőhidat jelent.
A külső oldali csövezésnek ott látom esetleg létjogosultságát ilyen hőszigeteléses megoldással, ahol mondjuk nem oldható meg a lakás belsejének előkészítése a nagyobb vésésekhez, vagy a falazat belső oldala nem véshető valami más okból.
"A kötődobozoknál kivágva és visszaragasztva, hogy látni lehessen a nyomát"
Írd le részletesen is, hogy ezt hogyan gondolod véghezvinni.
Tehát vannak a ház külső falán kívül a kötődobozok és rajta van mondjuk 12 centi vastag hőszigetelés. Hogyan állapítod meg a dobozok PONTOS helyét a hőszigetelés felszínén, hogyan/mivel vágod ki a lyukakat/dugókat, hogy azok visszahelyezhetők legyenek a lyukba, hogyan oldod meg a hálózást/színezést, hogy a dugók később kivehetők legyenek?
Az ilyen megoldandó "aproságokra" céloztam, amikor azt írtam, hogy nagyon jól át kell gondolni, mert a kívül vezetett csövezéssel esetleg több új probléma keletkezik, mint amennyitől a belső csövezés elhagyásával megszabadulsz.