Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

technikman Creative Commons License 2015.12.17 0 0 147835

Szia!

 

Inditási fordulatszám, ilyenkor szikra, akkufesz,  üzemanyag befecskendezés, előgyújtás, kompresszió...

 

Előzmény: Kicza (147829)
Quattroman Creative Commons License 2015.12.17 0 0 147834

a dúsítófúvókát akár egy nyomógombbal is működtetheted.

sok más gond is lesz ott, pl a melegüzem szabályzó tömbbel is...

Előzmény: Dzsany (147833)
Dzsany Creative Commons License 2015.12.17 0 0 147833

Segítségre lenne szükségem. Elakadtam a javításában az Audimnak, benzin 2,3 Ke- Jetronic vezérlésű Audi 100, 90- es évjáratú utolsó szivar modellnek Motorgondokkal küszködik, ugyanis nem megy sem a hidegindítás, sem az alapjárata sem. A késleltető hőgomba amelyik indításnál kellene hogy funkcionáljon nem kap áramot, így nem működtetheti a hidegindítási dúsító keveréket biztosító hatodik benzinporlasztót. Problémámat megoldaná ha erre a típusra megszerezném a pontos gyári villanyrajzot. Bármilyen megoldás érdekel, vagy valaki aki kiigazodik ebben a típusban.   

soldy53 Creative Commons License 2015.12.17 0 0 147832

Kössszi, Diagnet!

Előzmény: diagnet (147831)
diagnet Creative Commons License 2015.12.17 0 0 147831

Az összes volvo 15 éve az.

Ha arra irányult volna a kérdés, hogy az utólagosan beszerelt xenon, vonóhorog stb okoz-e majd kárt, nem lehet előre megmondani.

Előzmény: soldy53 (147830)
soldy53 Creative Commons License 2015.12.17 0 0 147830

Szép estét!

 

Kedves Kollégák! Valaki tudja, hogy a Volvo V60 D3 2011. évi CAN-bus rendszerű-e vagy sem?

Kicza Creative Commons License 2015.12.17 0 0 147829

Sziasztok!

 

A következő problémával küzdök : hidegen egyáltalán nem akar beindulni az autóm. Melegen jól indul. Ha behúzatom másik autóval, könnyen indul, hidegen is azonnal van alapjárat, szépen veszi a fordulatot. Kizárólag hidegen, önindítóval nem hajlandó beindulni.

Naponta ott vagyok vele a szerelőnél. Először gyertyákat cseréltünk. Aztán hőfok jeladót. Aztán úgy tűnt,falsot szív az injektornál. Megcsináltuk. És továbbra sem indul.... A szerelő befecskendező egységet akar cserélni, de szerintem ha az a rossz, az melegen,és menet közben is jelentkezne... Ez viszont remekül megy, szépen jár, jól gyorsul. Amikor már beindult...

Egyébként egy 1986-os, C16LZ motorkódú Kadettról van szó. Igen, tudom, hogy öreg, de sok mai autó irigyelhetné az állapotát.

Szóval szerintem nem az a baja, hogy 29 éves...

Előre is köszönöm a válaszokat.

fourwheels Creative Commons License 2015.12.17 0 0 147828

Hütő felső csőről jövő, és a tartályba menő vékony csövet nézd meg! Gyakran eldugúl és nem tud megfelelően légtelenedni a rendszer!

Előzmény: Rebellisch Süss (147826)
Törölt nick Creative Commons License 2015.12.17 0 0 147827

Eko-t keresd meg.

Előzmény: gesszti (147822)
Rebellisch Süss Creative Commons License 2015.12.17 0 0 147826

Szép napot !

 

Adott egy audi a6 97' 2.4  ,hogy száradt volna le a kezem amikor megvettem. Nem,nem szeretem mert van benne illatosító is ami szomszéd asszonynak nagyon bejött -é is nekem -igaz nem gyári extra de funkcional, nem ugy mint a vas .A fűtőradiátorban víz helyett csak levegő van , ami igen csak elszomorít .Igy messziről valami tipp akadna valakinek a tarsolyában ? Gyanakszom a vízpumpára de mivel éppen bicepsz szakadással egybekötött kényszer pihin vagyok nem nagyon faggattam .Az viszont tuti , hogy a kiegyenlitő tartályból amint bemelegszik nyomja ki a vizet mint ha kötelező lenne . 

Ja majd elfelejtettem , hogy a benzinpumpa sem 100as,mivel benzin özemben nem indul,nem hallani a megszokott búgást,ill. csak néha egy-egy halk sóhajt . Gázüzemben/lpg/ normálisan indul , de mivel nincs fűtés igy lefagy a reduktor . Nagyon meg köszönném ha lenne valami segítség .

 

 köszönöm 

gesszti Creative Commons License 2015.12.17 0 0 147825

"nagyon drágán" - elektronika, vagy hidraulikus egység?

 

Az elektronika összeköttetésben van a motorvezérlővel? Ha vissza van alakítva abs nélküli rendszerre, amíg nincs megjavítva, az okoz valami működésbeni konfliktust?

Előzmény: Quattroman (147824)
Quattroman Creative Commons License 2015.12.17 0 0 147824

sajnos a bajor kétkerekűeknél gyakori az abs hiba és nagyon drágán javítható

Quattroman Creative Commons License 2015.12.17 0 0 147823

nem igazán/attól függ...

Előzmény: gesszti (147822)
gesszti Creative Commons License 2015.12.17 0 0 147822

BMW R 1100 RS motorkerékpárokról van tapasztalatotok / ismeretségetek? 93-97 évjáratok közt nézelődök. Nagyon megtetszettek ezek a gépek, talán jobban, mint a 10 évvel fiatalabb japánok ugyanannyiért...

 

Van egy, ami abs hibás. Álló helyben villognak az abs lámpák, ez így jó is, viszont menet közben egyik, vagy mindkettő világítva marad.

 

NKH műszakin, ha abs hiba van, az bukás ok lehet, vagy nem foglalkoznak vele?

Steven 68 Creative Commons License 2015.12.17 0 0 147821

Üdv!   Sajnos a legtöbb autószerelő ( Tisztelet a kivételnek ) nem azt fogja nézni,hogy több pénz maradjon a zsebedben. Van olyan szerelő,hogy ha nem Ő adja az alkatrészt szóba sem áll veled. De viszont van sok rafinált ember, szintén ( Tisztelet a kivételnek ) aki csak árajánlatokat gyűjt és nem nézi a munka minőségét,és ha összegányolják az autóját utána meg szaladgál fűhöz-fához. A szerelési díj valóban sok mindentől függ,hol csináltatod ( szerviz,sufni műhely,stb ).  Az első főtengely szimering cseréje esetén a vezérlést meg kell bontani,de pontosan megállapítani a hibát csak akkor lehet,ha látod. Aki nem látja és máris tudja mi a hiba, ATTÓL MENEKÜLJ !

Előzmény: Seatosúr (147813)
gesszti Creative Commons License 2015.12.17 0 0 147820

Valami hasonlót terveztem, csak előtte rákötök egy próbalámpát a szivattyú vezetékére, hogy mikor kap áramot. Gyakorlatilag ugyanúgy mutatja, hogy a szivattyúban, vagy előtte van a hiba. Ha fordulatjelre kapcsol, akkor be kell, hogy menjen a műszerfalhoz (óracsoporthoz) mert ennél egyenesen oda bemegy a generátortól a drót. Kb. logikus is lenne, hogy a műszerfaltól megy vissza egy jel egy relébe.

 

(bár a csigazabálókat ismerve, még a csomagtartóvilágítással is össze lesz valami módon variálva ;-))

Előzmény: henger fej (147776)
Paco155 Creative Commons License 2015.12.17 0 0 147819

Attól még nem tudni melyik tömítés ereszt. :) És így még nagyobb a különbség az első és a hátsó munkadíja között, ha elöl nem kell a vezérlést basztatni a cseréhez.

Előzmény: 409 (147817)
mormogi76 Creative Commons License 2015.12.17 -1 0 147818

Kaptam egy rajzrészletet, állítólag így van megcsinálva eredetileg

409 Creative Commons License 2015.12.17 0 0 147817

Láncos.

Előzmény: Paco155 (147816)
Paco155 Creative Commons License 2015.12.17 0 0 147816

A többire nem válaszolok, mert azok még bonyolultabbak, de egy apróság az első kérdésedhez:

 

"Kb. egy hónapja vettem az autót külföldröl. A honosítás során a müszakiztató szakember megállapította, hogy a fötengelyszimeringnél szivárog a motorlaj.

1. Ennek a cseréjéhez meg kell bontani a vezérlést? Ki mekkora munkadíjat számolna fel érte?"

 

Rögtön az elején kezdve.  MELYIK főtengelyszimeringnél?   Első vagy hátsó?   HA az első akkor esélyes a vezérlés megbontása is a művelethez, (nem értek hozzá ez milyen motor) de ismerek olyan motort aminél azt teljesen ki kell venni, és a kartert meg mindent leszedni a cseréhez.  Szóval K sok lehet a munkadíj és a munka.

HA a hátsó akkor meg 100 %, hogy váltó le, kuplungszerkezet le, lendkerék le, és akkor talán a helyén cserélhető, majd minden vissza.  Ez sem kis meló, leginkább K sok munkával jár.

 

És az összes kérdésed ilyen.  Nem tudod megmondani mi a baja, az itteni autószerelők meg nem tudják kitalálni, mert lehet mondjuk 100 dolog ami okozza. 

Előzmény: Seatosúr (147812)
mormogi76 Creative Commons License 2015.12.17 0 0 147815

Köszi mindenkinek, hétvégén átnézek mindent és le írom a tapasztalatokat. Esetleg rajza valakinek az elektromos hálózatról?

mormogi76 Creative Commons License 2015.12.17 0 0 147814

Nincs eltörve

Előzmény: 409 (147799)
Seatosúr Creative Commons License 2015.12.17 0 0 147813

Az ember próbál igazából óvatos lenni. Információkat gyüjtünk, annak érdekében, hogy több pénz maradjon a zsebünkben. Szerintem ez nem bün.

Elövigyázatosak vagyunk, mert már tanultunk korábbi esetekböl.

Ha ez probléma ezen a fórumon és ezérdekböl itt nem lehet feltenni kérdéseket, akkor valóban rossz helyen járok.

A továbbiakban nem szeretnék vitázni, illetve bármilyen eszmefuttatásba belebonyolódni.

 

Ha nem probléma és valaki szívesen segít, én is szívesen fogadom a segítséget és az esetleges tanácsokat.

 

Üdv minden kedves fórumozónak és további szép napot!

Előzmény: Seatosúr (147812)
Seatosúr Creative Commons License 2015.12.17 0 0 147812

Elöször is szia neked is!

 

1. Aki már csinált ilyet ennél a típusnál az meg tudja válaszolni. (Kicsi az esélye tudom, hogy olvassa ilyesvalaki, de hátha.. (vártam egyébként, hogy aki nem csinált ilyet, az egyböl azt mondja, hogy hát ezt nem lehet megválaszolni. ) illetve nincs kizárva az sem, hogy valamelyik kedves fórumtárs, aki ért is hozzá, belenéz nekem a leírásba és megválaszolja.) Szerintem azért így mehet.

 

2. Full általános kérdés volt.  "kérdéseket több (1-2) óra munka lehet erre válaszolni." Meg is válaszoltad nekem úgy látom. Köszönöm. Szerintem azért így mehet.

 

3. Full általános kérdés ismént. Egyszerübbre nem tudom sajnos lefordítani. Itt megválaszolták. Bár nem tudom mennyire hozzáértök. Itt egy csomó fórumtárs láttam, hogy jó pár éve itt van. Azért kikértem volna az ö véleményüket is. Biztos, ami biztos. Szerintem azért így mehet.

 

4. Lehet, hogy ez a kérdés valóban nem a legmegfelelöbb. De a neten láttam olyan tanácsokat, hogy elöbb a holtjáték állítással kellene próbálkozni. Elviekben 80%-ban eredményt hoz.  (Nem tudom, hogy ennél a típusnál lehet-e egyáltalán ilyesmit csinálni. Ismét azért tettem fel a kérdést, hogy aki már csinált ilyet ennél a típusnál az hátha meg tudja válaszolni.) Aztán máshol írták az olaj cseréjét. stb. Sok helyen segítökészek és javasolják az esetleges olcsóbb valódi hibaforrások kiküszöbölését, mielött nagy fába vágnánk a fejszénket. Szerintem azért így mehet.

 

"Az autójavítás is bizalmi kérdés, én nem verem át, ő pedig nem kételkedik ebben. És fordítva."

Ezt olyannak mond, akit még nem vert át autószerelö. Ne nekem!

 

Üdv!

 

Előzmény: Kisa (147811)
Kisa Creative Commons License 2015.12.17 0 0 147811

Ez nem így megy. Ezeket megválaszolni itt nem lehet.

Egy szervizben, ahol komolyan veszik a kérésedet, kérdéseket több (1-2) óra munka lehet erre válaszolni.

Az olajszivárgás pontos behatárolása is nagyon sok melóval járhat. A megszüntetéséről csak ez után lehet beszélni. Erről kérnél árajánlatot?

És ez csak az első kérdés...

Olyan hiba is van itt, amit biztosra mondani talán csak megbontás után lehet.

 

Az autójavítás is bizalmi kérdés, én nem verem át, ő pedig nem kételkedik ebben. És fordítva.

 

 

Előzmény: Seatosúr (147807)
Seatosúr Creative Commons License 2015.12.17 0 0 147810

Köszönöm a gyors válaszod. Nem olyan nagy gáz ha többet kell fizetni mint 200 ezer. Max valami átcsúszik a következö hónapra.

 

A kérdésekre esetleg tudsz válaszolni?

Előzmény: cam aro (147809)
cam aro Creative Commons License 2015.12.17 0 0 147809

nem fogod meguszni 200e hufbol.

vagy de, akar 50-bol is.. ha az eddigi diagnosztika mind rossz. 

sorry. 

Előzmény: Seatosúr (147807)
cam aro Creative Commons License 2015.12.17 0 0 147808

 annak a leallito szelepnek aram/kor/  kell hogy nyitva maradjon.

definialva az aramkort, ez B- es B+. 

 

barmelyiket veszed el.. az a szelep NEM nyit ki.

na most itt az a problem, hogy nem ZAR le.. 

 

ha nem zar le, akkor B+t kap valahonnan. 

ha valahonnan B+ kap... -es nem fuggetlen kor - akkor mas is tap alatt van.

na most egy max 2w-s gerjesztokori lampa lesz az elso ami elsliccel ha tulterheled.  

azt 15. pontot mondjuk nem 20 watt terheli.. .

 

meddo vita. 

3 - jo- meres tisztazhatna a problemt.  (jo esetben :) 

=============================

 

Előzmény: henger fej (147804)
Seatosúr Creative Commons License 2015.12.17 0 0 147807

Sziasztok,

 

Nissan Almera II N16 QG15DE 2003 -as bordó :o).

 

Kb. egy hónapja vettem az autót külföldröl. A honosítás során a müszakiztató szakember megállapította, hogy a fötengelyszimeringnél szivárog a motorlaj.

1. Ennek a cseréjéhez meg kell bontani a vezérlést? Ki mekkora munkadíjat számolna fel érte?

 

A futómü úgy érzem nem az igazi. Nem biztos az úttartása, kisebb úthibákat is megérzek és a kormányt fognom kell emiatt rendesen.

Zörög, kopog, ha gyorsan megyek búg (itt a kerékcsapágyra tippelek, bár nem vagyok szakember csak volt már ilyen az elözö verdámnál is).

2. A szervízben elég ha azt mondom, menjenek vele és, amitöl úgy érzik, hogy biztosabb és halkabb lesz azt cseréljék ki? Vagy van valami pad, ami kimutatja, hogy hol a probléma? Van olyan, hogy futómü átvizsgálasa vagy állapotfelmérése?

 

Szeretném a szükséges olajakat, folyadékokat lecseréltetni.

3. Miket érdemes? (Motor-, Váltó-, Fékolaj , hütövíz stb.) Az olajteknöben lerakódott olajsár eltávolíttatása mennyire fontos?

 

A kupplung sem az igazi, van mikor duplán kell kupplungolnom, hogy bevegye a sebességet. Kicsit mintha akadna. Finoman nem nagyon megy.Ez megszünik ha bemelegszik.

A német hölgy még számlát is mutatott a kuplungszerkezet nyári felújításáról 200 Euró volt. Ennek ellenére nem érzem az igazinak..

4. Elöször érdemes lenne a váltó olajat lecserélni, majd aztán megbolygattatni a kupplungszerkezetet? Mit javasoltok?

 

Szeretném, ha nem húznának le fölöslegesen, de amit muszáj azt pedig szívesen cseréltetném, de max 200 ezret szánnék rá.

 

Elöre is köszönöm a tippeket és a tanácsokat!

További szép napot mindenkinek!

vezeték Creative Commons License 2015.12.16 0 0 147806

Gyújtásról működő fogyasztó bekapcsolásával le  kéne állnia,ha csak a kontroll lámpán keresztül kapna a mágnesszelep áramot.

Előzmény: mormogi76 (147787)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!