Segítségre lenne szükségem. Elakadtam a javításában az Audimnak, benzin 2,3 Ke- Jetronic vezérlésű Audi 100, 90- es évjáratú utolsó szivar modellnek Motorgondokkal küszködik, ugyanis nem megy sem a hidegindítás, sem az alapjárata sem. A késleltető hőgomba amelyik indításnál kellene hogy funkcionáljon nem kap áramot, így nem működtetheti a hidegindítási dúsító keveréket biztosító hatodik benzinporlasztót. Problémámat megoldaná ha erre a típusra megszerezném a pontos gyári villanyrajzot. Bármilyen megoldás érdekel, vagy valaki aki kiigazodik ebben a típusban.
A következő problémával küzdök : hidegen egyáltalán nem akar beindulni az autóm. Melegen jól indul. Ha behúzatom másik autóval, könnyen indul, hidegen is azonnal van alapjárat, szépen veszi a fordulatot. Kizárólag hidegen, önindítóval nem hajlandó beindulni.
Naponta ott vagyok vele a szerelőnél. Először gyertyákat cseréltünk. Aztán hőfok jeladót. Aztán úgy tűnt,falsot szív az injektornál. Megcsináltuk. És továbbra sem indul.... A szerelő befecskendező egységet akar cserélni, de szerintem ha az a rossz, az melegen,és menet közben is jelentkezne... Ez viszont remekül megy, szépen jár, jól gyorsul. Amikor már beindult...
Egyébként egy 1986-os, C16LZ motorkódú Kadettról van szó. Igen, tudom, hogy öreg, de sok mai autó irigyelhetné az állapotát.
Adott egy audi a6 97' 2.4 ,hogy száradt volna le a kezem amikor megvettem. Nem,nem szeretem mert van benne illatosító is ami szomszéd asszonynak nagyon bejött -é is nekem -igaz nem gyári extra de funkcional, nem ugy mint a vas .A fűtőradiátorban víz helyett csak levegő van , ami igen csak elszomorít .Igy messziről valami tipp akadna valakinek a tarsolyában ? Gyanakszom a vízpumpára de mivel éppen bicepsz szakadással egybekötött kényszer pihin vagyok nem nagyon faggattam .Az viszont tuti , hogy a kiegyenlitő tartályból amint bemelegszik nyomja ki a vizet mint ha kötelező lenne .
Ja majd elfelejtettem , hogy a benzinpumpa sem 100as,mivel benzin özemben nem indul,nem hallani a megszokott búgást,ill. csak néha egy-egy halk sóhajt . Gázüzemben/lpg/ normálisan indul , de mivel nincs fűtés igy lefagy a reduktor . Nagyon meg köszönném ha lenne valami segítség .
"nagyon drágán" - elektronika, vagy hidraulikus egység?
Az elektronika összeköttetésben van a motorvezérlővel? Ha vissza van alakítva abs nélküli rendszerre, amíg nincs megjavítva, az okoz valami működésbeni konfliktust?
BMW R 1100 RS motorkerékpárokról van tapasztalatotok / ismeretségetek? 93-97 évjáratok közt nézelődök. Nagyon megtetszettek ezek a gépek, talán jobban, mint a 10 évvel fiatalabb japánok ugyanannyiért...
Van egy, ami abs hibás. Álló helyben villognak az abs lámpák, ez így jó is, viszont menet közben egyik, vagy mindkettő világítva marad.
NKH műszakin, ha abs hiba van, az bukás ok lehet, vagy nem foglalkoznak vele?
Üdv! Sajnos a legtöbb autószerelő ( Tisztelet a kivételnek ) nem azt fogja nézni,hogy több pénz maradjon a zsebedben. Van olyan szerelő,hogy ha nem Ő adja az alkatrészt szóba sem áll veled. De viszont van sok rafinált ember, szintén ( Tisztelet a kivételnek ) aki csak árajánlatokat gyűjt és nem nézi a munka minőségét,és ha összegányolják az autóját utána meg szaladgál fűhöz-fához. A szerelési díj valóban sok mindentől függ,hol csináltatod ( szerviz,sufni műhely,stb ). Az első főtengely szimering cseréje esetén a vezérlést meg kell bontani,de pontosan megállapítani a hibát csak akkor lehet,ha látod. Aki nem látja és máris tudja mi a hiba, ATTÓL MENEKÜLJ !
Valami hasonlót terveztem, csak előtte rákötök egy próbalámpát a szivattyú vezetékére, hogy mikor kap áramot. Gyakorlatilag ugyanúgy mutatja, hogy a szivattyúban, vagy előtte van a hiba. Ha fordulatjelre kapcsol, akkor be kell, hogy menjen a műszerfalhoz (óracsoporthoz) mert ennél egyenesen oda bemegy a generátortól a drót. Kb. logikus is lenne, hogy a műszerfaltól megy vissza egy jel egy relébe.
(bár a csigazabálókat ismerve, még a csomagtartóvilágítással is össze lesz valami módon variálva ;-))
Attól még nem tudni melyik tömítés ereszt. :) És így még nagyobb a különbség az első és a hátsó munkadíja között, ha elöl nem kell a vezérlést basztatni a cseréhez.
A többire nem válaszolok, mert azok még bonyolultabbak, de egy apróság az első kérdésedhez:
"Kb. egy hónapja vettem az autót külföldröl. A honosítás során a müszakiztató szakember megállapította, hogy a fötengelyszimeringnél szivárog a motorlaj.
1. Ennek a cseréjéhez meg kell bontani a vezérlést? Ki mekkora munkadíjat számolna fel érte?"
Rögtön az elején kezdve. MELYIK főtengelyszimeringnél? Első vagy hátsó? HA az első akkor esélyes a vezérlés megbontása is a művelethez, (nem értek hozzá ez milyen motor) de ismerek olyan motort aminél azt teljesen ki kell venni, és a kartert meg mindent leszedni a cseréhez. Szóval K sok lehet a munkadíj és a munka.
HA a hátsó akkor meg 100 %, hogy váltó le, kuplungszerkezet le, lendkerék le, és akkor talán a helyén cserélhető, majd minden vissza. Ez sem kis meló, leginkább K sok munkával jár.
És az összes kérdésed ilyen. Nem tudod megmondani mi a baja, az itteni autószerelők meg nem tudják kitalálni, mert lehet mondjuk 100 dolog ami okozza.
1. Aki már csinált ilyet ennél a típusnál az meg tudja válaszolni. (Kicsi az esélye tudom, hogy olvassa ilyesvalaki, de hátha.. (vártam egyébként, hogy aki nem csinált ilyet, az egyböl azt mondja, hogy hát ezt nem lehet megválaszolni. ) illetve nincs kizárva az sem, hogy valamelyik kedves fórumtárs, aki ért is hozzá, belenéz nekem a leírásba és megválaszolja.) Szerintem azért így mehet.
2. Full általános kérdés volt. "kérdéseket több (1-2) óra munka lehet erre válaszolni." Meg is válaszoltad nekem úgy látom. Köszönöm. Szerintem azért így mehet.
3. Full általános kérdés ismént. Egyszerübbre nem tudom sajnos lefordítani. Itt megválaszolták. Bár nem tudom mennyire hozzáértök. Itt egy csomó fórumtárs láttam, hogy jó pár éve itt van. Azért kikértem volna az ö véleményüket is. Biztos, ami biztos. Szerintem azért így mehet.
4. Lehet, hogy ez a kérdés valóban nem a legmegfelelöbb. De a neten láttam olyan tanácsokat, hogy elöbb a holtjáték állítással kellene próbálkozni. Elviekben 80%-ban eredményt hoz. (Nem tudom, hogy ennél a típusnál lehet-e egyáltalán ilyesmit csinálni. Ismét azért tettem fel a kérdést, hogy aki már csinált ilyet ennél a típusnál az hátha meg tudja válaszolni.) Aztán máshol írták az olaj cseréjét. stb. Sok helyen segítökészek és javasolják az esetleges olcsóbb valódi hibaforrások kiküszöbölését, mielött nagy fába vágnánk a fejszénket. Szerintem azért így mehet.
"Az autójavítás is bizalmi kérdés, én nem verem át, ő pedig nem kételkedik ebben. És fordítva."
Ezt olyannak mond, akit még nem vert át autószerelö. Ne nekem!
Kb. egy hónapja vettem az autót külföldröl. A honosítás során a müszakiztató szakember megállapította, hogy a fötengelyszimeringnél szivárog a motorlaj.
1. Ennek a cseréjéhez meg kell bontani a vezérlést? Ki mekkora munkadíjat számolna fel érte?
A futómü úgy érzem nem az igazi. Nem biztos az úttartása, kisebb úthibákat is megérzek és a kormányt fognom kell emiatt rendesen.
Zörög, kopog, ha gyorsan megyek búg (itt a kerékcsapágyra tippelek, bár nem vagyok szakember csak volt már ilyen az elözö verdámnál is).
2. A szervízben elég ha azt mondom, menjenek vele és, amitöl úgy érzik, hogy biztosabb és halkabb lesz azt cseréljék ki? Vagy van valami pad, ami kimutatja, hogy hol a probléma? Van olyan, hogy futómü átvizsgálasa vagy állapotfelmérése?
Szeretném a szükséges olajakat, folyadékokat lecseréltetni.
3. Miket érdemes? (Motor-, Váltó-, Fékolaj , hütövíz stb.) Az olajteknöben lerakódott olajsár eltávolíttatása mennyire fontos?
A kupplung sem az igazi, van mikor duplán kell kupplungolnom, hogy bevegye a sebességet. Kicsit mintha akadna. Finoman nem nagyon megy.Ez megszünik ha bemelegszik.
A német hölgy még számlát is mutatott a kuplungszerkezet nyári felújításáról 200 Euró volt. Ennek ellenére nem érzem az igazinak..
4. Elöször érdemes lenne a váltó olajat lecserélni, majd aztán megbolygattatni a kupplungszerkezetet? Mit javasoltok?
Szeretném, ha nem húznának le fölöslegesen, de amit muszáj azt pedig szívesen cseréltetném, de max 200 ezret szánnék rá.