Nekem azon felül, hogy a hátulja semmiképp nem tetszik az újnak, az egészben ugyanazt érzem, mint az Astra G - Astra H váltáskor. Tehát mintha ugyanaz a padlólemez lenne, ugyanakkora méretekben, vagy valahogy puffasztott, erősített, "modernizált". Tehát kb külső méretben ugyanakkora, bennt meg kisebb a magasabb biztonsági cuccok miatt.. Összességében nem jön be. Mint ahogy többen írták, jó, néhol jobb, de összehatásban nincs annyi, hogy megérje átcserélni.
na ez az, ha csak annyi az eletromos kézifék, hogy egy kis elektromotor húzkodja a kábelt, akkor az egy nag yrakat... Azt hittem, hogy ezen már túl van a technikai fejlődés...
Részemről is köszi a kérdést, és hát beletrafáltál rendesen a kérdéseddel.
Ha lesz radaros tempomat= kizárólag autómata, mert amúgy nincs értelme semmi.
Öregszel te is, kényelem =autómata
Ma Nyíregyházán voltam sógoromék 320DA E46 bömijével, és istenkirály, egész úton azon agyaltam, hogyha eladnám a pasuj alól a váltót meg a lendkereket, bőven tennék alá aut váltót, mert VW=legó bármit bárhogy lehet csereberélni.
A bömi 150le piezzo befecsis kerek 1600kg, fogyi 5,6liter országúti vegyes, tehát Ádi érvei megdőlnek ha egy korszerű aut váltóról van szó, ha pl. egy DSG váltót nézünk, az takarékosabb a manuálnál. Nem csak a nyomaték miatt automata az összes modern kamion sem, pedig hagyományos hidraulikus váltójuk van. Szerintem egy életre megbánod ha álmaid autójában egy egy belvárosi araszoláson száz1000szer kell kapcsolgatnod, kuplungolnod. Én régen ellene voltam, de ma már imádom, és csak az nem imádja aki nem használta hosszabb távon, és a következő autóm ha nem ez biztos autómata lesz, öreg vagyok én már (született 1982:)) az állandó kapcsolgatáshoz, jól megútáltam mikor 14sebességet kellett bepakolni 80ig gyorsuláshoz.
És a matematika: ha most veszed az új 2.0hdi-t annak új lendkereke lesz, mivel pugék a mai napig nem tudnak kettőstömegű lendkereket gyártatni, ne is várjuk tőlük hogy megtanulnak, annak az ára mivel új konstrukció lesz így szerintem szettben munkadíjjal legalább 250ezer, és élettartama jó ha az autv. fele, namost ez az autv. amit írsz úgy rémlik még hagyományos hidraulikus így annak élettartama min 250ezer km, most mennyi km-el lesz eladó a 307? Gondolom meg akarsz ennél az autónál is állapodni úgy mint a 307-nél, de lehet majd jön egy új szerelem pl:egy bömi :) meg ha becarik is kiforrott üzletág a felújítása. Én mind a két variációhoz javaslok egy kiterjesztett garit. De én imádom az autómatát, a kényelmet húú de jó volt ma is, kormányon a tempomat és csak azt piszkáltam, néha átlöktem sportba, ha meg olyankám volt pöckölgettem.
Most megyek és megkeresem hogy lehet átkábelezni a passatot autváltóhoz :)
Egyébként ki hozná el a gyári széria 17" abroncsok helyett 16"-ossal?? Mert én így szeretném megrendelni - komfortosabb, a gumicsere a feléből megvan és egy nem egy BMW, hogy kanyarsebesség rekordokat állítsunk fel.
Egyébként ez a hűtött dupla kólásüvegméretű középkonzol csak így jöhetett létre. És tényleg szép meg jó helyen is van a gomb. De a havas vadulások viszlát :-)
""Hogy miért terjed az EPB két oka van (mint gyakorlatilag az összes hasonló autó extrának): lehet vele szeparálni a modellek között (a drágábban adott modell megkapja, az olcsóbb meg nem) és olcsó a gyárnak (nem kell mechanika, az elektronika és az EPB mechanika nem lényegesen drágább, mint egy tisztán mechanikus kéziféket integrálni egy tárcsafékkel, ráadásul sokat spórolnak a tervezésnél, mivel nem kell a karnak helyet csinálni).
Normális EPB-vel (nem a most gyakran használt kábeles vackok, hanem azok, amik közvetlenül a nyergekre hatnak és csak elektromos vezetékkel vannak összekötve) lehetne jó dolgokat is csinálni (lejtőn elindulás segítése vagy hidegben indításnál, amíg nem elég a vákum, segíthet az abs-nek, stb), de az extra funkciókat tesztelni kell, az meg pénzbe kerül a gyárnak. Szóval egy darabig maradnak ezek a mókusvakító kábeles vacakok.""
""Az elektromos fék ugyanakkora baromság, mint az esőérzékelős ablaktörlő (bazz, egyszer ültem ilyen autóban, két cseppnél már beindult, azt hittem kiszállok és letöröm a lapátokat...), a kártyás kulcs, kanyarfényszóró, stb... De nem az autógyártók a hibásak, hanem azok, akik ezt igénylik...""
Én az ismeretségi körből csak amerikai autókról és Mercikről tudok, amiknek volt aut. váltó javítása. Még tavaly sem volt 300e egyik sem. Nade az ritkán kell (ha szétgyilkolják, és/vagy nem tartják karban -> olajcsere), annyi idő alatt a kéttömegű lendkerék és/vagy kuplung és/vagy kéziváltó is elszállhat.
(Amikről tudok, jellemzően ismeretlen előéletű és futásteljesítményű, ~10 éves korukban vett használtautók...)
Anno a páromnak volt egy Buzuki wagon r-je automata váltóval.
Pesten nagyon szerettem vele menni. Kényelmesebb volt mint folyton váltogatni. Aztán egy szerviz alkalmával az ügyesek megnyomták a váltóházat, amíről ugye mi nem tudtunk, de természetesen késöbb letagadták. A lényeg a javítása 2004-ben 280.000,- jó magyar forintba került.
Persze az Audi féle tiptronic javítása meg még ennél is drágább.
A másik Peugeot féle robot váltó. Egy 1007-ben volt szerencsénk használni négy napig. 1.4 motorral vegyesben nem evett 10 liter alatt, pedig nem is tapostuk. A váltás folyamatosan a kezembe vettem, mert hidegen is melegen is pörgette a motort. Amit én nagyon utálok, kivéve ha sietek :D. Én magam részéről erről inkább lemondanék.
""Az Avensisben megmutatták, hogyan is néz ki a dolog: van egy kis villanymotor, egy csigahajtású feltekercselő mechanizmussal, és ez ugyanúgy két huzallal húzza be a féket, mint egy karos/pedálos rögzítőfék. Csakhogy ennek cirka 3 másodpercig tart, amíg behúzza. Ezek után ugye megérted, hogy nem kisérleteztem a kézifékes fordulóval az Avensissel. De valahogy nem is passzolt volna a kocsi karakteréhez:)
Van itt viszont egy dolog, amit egyszer ki fogok próbálni, de csakis lezárt pályán. A rögzítőfék ugyebár arra is van, hogy legyen valami, ha elment a rendes (hivatalos nevén üzemi fék). Ilyenkor az ember fogja, és húzza a racsnist. Az elektromosnál viszont mit tud tenni: benyomja a rögzítőfé gombját. Mondjuk 90-nél? Nem túl megnyugtató.
Ja, és még egy apróság. Ha lemerül az akksi, rendesen ki kell kurblizni a rögzítőféket, ha mozgatni akarja az ember az autót.""
(De ez előtt mindben volt könyöklő - az is nagyon hiányzik... Milyen utángyártottat érdemes, honnét, mennyiért? A gyári piszkafa az nem jön be... Széles, a kézifék felett lakó kellene :D)
Ezt érdemes lesz körbeszimatolni, én mondjuk helyi dologra gondolnék a keréknél, hiszen be is kell reteszelni - majd ha először aknán lesz, akkor fotó!
A BSI-ben a kényelmi extrákon belül van a tempomat dolga. Kézi működtetésű automata sebességhatároló, vagy valami hasonló néven, van 3 variáció is. A másik hely a motorvezérlő, abban is be kell kapcsolni, de arra nem emléxem hogy milyen néven. Logikus lenne ha azonos volna de saja tényleg nem emléxem. Rég volt. :P