AZ új akciós modell ESCAPE12000 lbs, ideális felhasználási területe terepjárókon, önmentő csörlőként, autómentőkön munka eszközként. Nem tartalmaz műanyag alakatrészeket, ezért strapabíró és hibamentes működést várhatunk a csörlőtől éveken keresztül. A kapcsolódobozt (relédobozt) bárhova fel lehet szerelni a járművön, hogy védjük a víztől és a párától vagy két rúd (tartozék) segítségével a csörlőre is felszerelhető.A csörlő CE tanusítvánnyal rendelkezik és 2 év garanciát vállalunk rá. A szett tartalmaz: 1 db ESCAPE 12000lbs (5443kg) csörlőt feltekert drótkötéllel, relédobozt a bekötéshez szükséges összes kábelekkel, 3,7 méter hosszúságú kézi vezetékes távirányítót, széria tartozékként 50 méter hatótávolságú rádió távirányítót, kötélvezető görgős ablakot, horgot, a felrögzítéshez szükséges csavarokat.
70 3384260 talán ezen eléred a jimny árust.Babod nekünk jóó volt,mi jól éreztük magunkat.Fotókat nem találok magunkról.Pedig siratófalaztam és sárgyorsultam is.
Jó, de azt legalább húzhatok vele? Ha elfogadjuk (pontosabban elfogadják), hogy valóban csak egy segédeszköz az emelve vontatáshoz, akkor nincs baj - azt leszámítva, hogy üresen hogy szállítod. Ja, és ha nem kell neki valamiféle bevizsgálás - ami sztem kellene kelleni. :-)
De különösebb erőltetés nélkül belefér a pótkocsi fogalmába, így viszont önmagában rendszámköteles.
Ha kutyával, akkor az pótkocsi a KRESZ fogalma szerint, akkor viszont Bécsi Egyezmény: "Ha a gépjármű egy vagy több pótkocsit vontat, a vontató jármű rendszáma az egyetlen pótkocsin, vagy az utolsó pótkocsin legyen, ha azok nincsenek nyilvántartásba véve."
Csakhogy a az el nem romlott autót üzemanyagspórolás vagy helyhiány miatt vontató autó kombója nem járműszerelvény (a KRESZ szerint legalábbis), mert nem egy vezetővel vesz részt a forgalomban. Innentől nem is jogsikérdés szerintem.
A Nyuszy által említett kutya és vonó3szög esete viszont már járműszerelvény.
Már rég kiszúrtam, hogy ezt is jól megfogalmazták:
D1: legfeljebb 3,5 tonna megengedett legnagyobb össztömegű gépjármű bármilyen vontatmánnyal is
Tehát ebben benne vagy.
De:
D2: a 3,5 tonnát meghaladó, legfeljebb 7,5 tonna megengedett legnagyobb össztömegű gépjármű, valamint járműszerelvény (gépjármű és vontatmány)
Azaz ebben is benne vagy.
:-)
A D2 úgy lenne korrekt, mint a D1: a 3,5 tonnát meghaladó, legfeljebb 7,5 tonna megengedett legnagyobb össztömegű gépjármű bármilyen vontatmánnyal is.
Sztem ezt is akarták kifejezni (ha ide akarnák sorolni, úgy lenne egyértelmű, hogy a 3,5 tonnát meghaladó, legfeljebb 7,5 tonna megengedett legnagyobb együttes tömegű gépjármű, valamint járműszerelvény (gépjármű és vontatmány)), csak nem sikerült. Mondjuk ez nem meglepő azután, hogy a legújabb KRESZ-módosítás szerint autópályán már nem kell besorolnod a gyorsítósáv végéig a szélső sávba, lehet később, a leállóból is... :-)))
Jó a téma,örökös vita tárgya.Kérdeznék én is.Nakam vajon milyen katagóriás pályamatricát kell vennem,ha az autóm bruttó össztömege 2 800 kg és 2 tonna össztömeget vontatok?A mérlegelt salyát súlyom,2.6 tonna.csak a vonó járműnek..d 1 3.5 tonnáig jó.D2 meg már dupla pénz körül van.Babodról majd húzok vissza 1 patrolt,ami már a 2 tonna össztömegbe,trélerrel együtt elég nehezen fér bele.Vagy hozzam el a volt trailemet,mert annak 2.7 tonna volt a bruttója? Mi a biztonságosabb,rendőri megfontolásból?
Egyébként az én értelmezésem szerint úgy van, hogy létezik olyan, hogy egyéb vontatmány, bár nincs normálisan leírva, hogy mi az - tehát szerintem minden, ami nem pótkocsi, vagy mezőgazd. vontatmány, és vontatva van, az egyéb vontatmány lesz.
Nincs szabályozva, hogy mivel, mekkorával lehet vontatni, mennyivel, hol, tehát gyakorlatilag bármivel, bárhol, bármekkorát, hiszen nincs tiltó szabály.
Ami probléma, az a jogosítvány része, a jogsinál ugyanis egyértelműen és nyilvánvalóan le van írva, hogy melyik kategóriákkal milyen járművek és járműszerelvények vezethetők, és sajnos sehol sincs olyan, hogy bármiből, és egyéb vontatmányból álló szerelvény.
Tehát gyakorlatilag az van szerintem, hogy bármilyen járművekből lehet csinálni jármű és egyéb vontatmány szerelvényt képezni, cska éppen nincs élő ember, aki jogosult lenne ilyen járműszerelvényt közúton vezetni.
Nyilván nem, hiszen a kresz egyértelműen definiálja, hogy mi a pótkocsi.
Volt erről tavaly egy hosszú vita a szégyentáblán, érdemes visszaolvasni.
Én azt mondom, pontosan a vonóháromszöggel húzott el nem romlott gépjármű az "egyéb vontatmány", amiről viszont sajnos kurvára szőrmentén nyilatkozik a kresz, meg hogy milyen jogsival lehet húzni olyat, meg hogy milyen járművel lehet olyat húzni, és hol, és mennyivel.
Tákó szerint az egyéb vontatmány az olyan, mint a gurulós eke, meg az ilyenek, de az szerintem nem, mert az a mezőgazdasági vontatmány, ami külön létező dolog, és ahhoz van külön vizsga, papír, a gépkönyvbe is be van írva, hogy mi vontathatja, meg ilyesmik.
Szóval szerintem az van, hogy ezt egyszerűen elfelejtették kifejteni normálisan a kreszben.