Amikor a kompresszor leáll akkor 2 dolog történik, a nyomáskapcsoló leállítja a motort és leengedi a nyomást a henger és a visszacsapó szelep közötti csődarabból. Ha ez nem működik vagy a visszacsapó szelep nem zár és a dugattyú tető nyomás alatt marad akkor van ez a jelenség. Először szedd szét és ellenőrizd a visszacsapó szelepet majd hallgasd meg, hogy amikor leáll szisszen-e egyet.
Hozzáértők segítségét kérem. Van nekem egy Einhell BT-AC400/50 kompresszorom, rajta egy 2.2 KW-os motor, két kondival, egyik 45, mások 200 mikroF. Tegnap cseréltem mindkettőt újra, hátha valamelyik rossz. Nem.
Jelenség: nem pörög fel rendesen, kapocsdobozba épített túlaramvédő kapcsoló pár másodperc után kiold. Érdekessége, hogy tavaly még azt játszotta, hogy egyszer csak gondolt egyet és működött rendesen, felnyomta 8 légkörik, ahogy kell, akárhányszor egymásután is.
Könnyen forog, semmi szorulás, ventit kézzel könnyem forgatom, hallom, hogy a komresszor szuszog. Leállást követő azonnali kézzel tekerés is ugyanezt mutatja. A kompresszor 2 éves, összesen nincs benne egy üzemóra, csak keréknyomás beállításhoz használjuk pár autóhoz és bicajhoz, illetve téli-nyári gumi átálláskor 3 autó kereke le-fel.
Először is nem találtam neten olyan rajzot, ahol két kondi van rajta állandóra (indítókapcsolót sehol sem látni, a vezetékek, amelyekre a kondik kötve vannak, bemennek mind a motortestbe), illetve találtam is, az nyomógombos, vagy automatás volt egyikre.
Ismeri valaki ezt a szutykot? Van esetleg valakinek használható ötlete? Miért van ezen két kondi, ha állandó? Vagy nem az? Van valahol a testben egy elrejtett kapcsolóautomatika? Ami esetleg beragadva marad? Pár 4-5 másodpercig megy, nem teljesen felpörögve, majd biztije leold. Meghűl, visszakapcsolom, megint pár másodpercet megy.
Igazad van, fordítva mondtam! :) Most van bent AC-s
""A" típusú - Az egyre gyakrabban alkalmazott félvezető, szabályozó elektronikák zavaró hatásait megfelelően kezelő életvédelmi relé. A hibamentes működés garantált egyenáramú összetevők jelenléte esetén is. - Ilyet érdemes venni! Jele: "AC" típusú - Csak tisztán szinuszos váltakozó áramú körben alkalmazható. Ez a legelterjedtebb, de ma már "A" jelzésűt érdemes venni. "
Az A-jelű ami jó neked, ki ne cseréld AC-re! Az AC csak a szinuszos hibaáramot érzékeli, az A pedig a torz, kapcsolóüzemű eszközök által generált hibaáramot is érzékeli.
Vannak ma már egzotikus egyenáramra, nagyfrekvenciás áramokra is hatásos darabok de azok háztartásba feleslegesek!
Már vagy két hete jó :) Előtte napi szinten csinálta, kivéve hétvégén és essőben. (Amikor nem dolgoztak.) Persze igaz, csak logikai alapon jutottam erre, semmi mérés. Azt is terveztem, veszek egy "AC" jelzésű zavarszűrt fi relét, a sima régi "A"- jelzésűm helyett, de hamarabb megjavult, mint hogy megtettem volna.
Nekem kívülről jövő zavar veregette le a fi relét, mióta nincs építkezés a szomszédban (50m távolságban), azóta tökéletes. A megoldásban az segített, hogy csak munkaidőben hülyéskedett.
Ez a FI kérdéskör nem olyan egyszerű, mint amennyire egyszerű az elve az eszköz működésének.
Nálam ma pl azért oldott le a 30 mA-es védőkapcsoló, mert egy kapcsolós hosszabbító kapcsolója kontaktos lett, zizegett, szikrázott. Két rákapcsolási kísérletnél semmi, a harmadiknál lement. Részemről jól tette, mert végül is hiba volt a rendszeren, ok nélkül nem szokott leoldani. Ami külön érdekes, hogy itt volt még egy FI közvetlenül előtte, ami csak 10 mA-es, az nem oldott le.
Ennek például nem jöttem rá eddig a tudományos magyarázatára, legfeljebb ötletelni tudnék.
Jellemzően nem feltétlenül old le azonnal. A vezetékhálózaton keletkező kerülőút ellenállásának aránya az üzemi nullához képest a PEN szétválasztásáig határozza meg, hogy mennyi szivárgás jelentkezik a kerülő vezetékszakaszon adott ponton megjelenő adott terhelésnél. A tranziens jelentségek, több fogyasztó együttes használata ezt még jobban megbonyolítják, sőt a hibahely átmeneti ellenállása is változhat időben.
Ennyi jut hirtelen eszembe és én még nem is vagyok szakértő ebben...
He he ... ez szopás, nekem is volt ilyen gondom. A következő volt az eredmény, egy nagyobb gipszkarton csavar (van több méret) egy kábelt úgy talált el hogy a nulla és földelő vezetéket zárta rövidre. A másik hogy a FI relé adta be az unalmast. Az elsőre x óra szarakodás után úgy derült ki hogy minden vezetéket egyesével szigetelés ellenállást mértem L-N L-PE N-PE között meg a fém szerkezet között. A fém szerkezetet le is földeltem EPH-ba bevittem így mér 3 kábelről derült ki hogy a földelésük sérült. Sajnos ez nem lesz egy egyszerű.
Elméletileg rendesen kivágták mindenhol a lemezeket, de mivel más csinálta, így nem lehet benne biztos az ember. Köszönöm az eddigieket, holnap akkor kísérletezgetek és jelezem, ha megvan a hiba.
Igen, én is pont erre gondoltam, hogy lekötöm teljesen a földelést és végignézem az összes csatlakozást. Csak miközben a többiek dolgoznak, nehéz kísérletezgetni. De van egy szoba ahol az összes vezeték még a gipszkarton mögött van, lehet, hogy ott érintkezik valamelyik föld-nulla. (A fázisok alapból mindenhol le vannak szigetelve.)
Teljesen jogosnak hangzik, mert ha az egyik szakasz nulláját kikötöm a hálózatból, akkor nem old le a relé. Viszont ha valahol érintkezne a föld és a nulla, akkor egyből le kéne kapcsolódnia, nem véletlenszerű idő múlva, nem?
Nem az esetileg rákötött eszközökkel lesz ott a baj, hanem amint már mondták is a nulla és a védőföldelő vezeték közti valamiféle kontakt jár ilyesmi tünetekkel leggyakrabban. Terhelés esetén alapból van szivárgó áram valahol a kettő között és hogy ez mikor lépi át a mágikus határt az ilyen megrúgom a vezetéket, beindítom a fúrót és más hasonló jelenségek következtében lép fel, vagy csak úgy ad hoc bekövetkezik ismeretlen okból. A felszereletlen szerelvények vezetékvégei a fő gyanúsítottak.
Azt korábban számolgattuk, hogy több kilométer kábel kell ahhoz, hogy valamiféle kapacitív szivárgás leverje a 30 mA-es FI relét. pár száz méteren még 10 mA sem szivároghat át így.
Nincs rákötve semmi, csak egy üres aljzat. De már kísérletezve lett 5 féle hosszabbítóval, stb. A reflektor is más Fi-relés hálózaton gond nélkül működik. De üresen, terhelés nélkül is leválaszt egy idő után.
Azért van. Annak így kell működnie. Lehet, hogy valamelyik szerszám a rossz, és az húz át. Főleg ami melegszik használat közben. (hőlégfúvó, vagy a bojlered rossz stb.)
sok esetben a villanyszerelő nem is gondol a fi relére, pedig ha a ház egy részében már van villany, akkor a nullát munka közben nem szabad összeérinteni a földdel és félbehagyott vezetékvég esetén éppúgy le kell szigszalagozni a nullát (is), mintha élő fázis lenne benne.