Ez az autó döntően nem közúton közlekedik (afrikában nem mindenütt van közút ahova ennek az autónak el kell jutni). Ezért van az összkerékhajtás. Emiatt nem is gond, hogy 4 méternél magasabb.
Gas, Milyen út bir el ekkora súlyt??? Egyébként ha belegondolok, erre már lehetett volna akár egy Ren Clio fülkét is rakni. A lényeg ezek szerint "alul" van :)
Karácsony előtt beszéltem egy Nicolas vontatóról amire Tector valami olyasmit mondott hogy hormonkezelést kapott a Premium.
Ime a részletek. Képek a 2. és a 3.oldalon az érdekességek mappában.
Nicolas Tractomas D100
Nicolas cég egy francia cég aki önjáró platformokat, félpótkocsikat vontatókat gyárt túlméretes árú szállításhoz. A cég a német Otto Rettenmayer TII-Group nevű céghez tartozik, aminhez a német Scheuerle és a tavaly v. tavalyelőtt megvásárolt KAMAG is tartozik (szintén ugyanazzal foglalkoznak mint a Nicolas)
A vevő a Dél-Afrikai Rotran Heavy Transport cég, akik villamos erőműveknek trafókat, generátorokat és hasonló eszközöket szállítanak.
Hajtás: 10x10/4
A jármű hossza 12,6m, magassága (a szirénával) 4,514m szélessége 3,5m. A 2db pótkereket hidraulikus daruval lehet leemelni a fülke mögötti torony mögül.
A gumiabroncs Goodyear gyártmányú átmérője 1,6m szélessége 495mm
A jármű hátsó vonócsapja közvetlenül az alvázhoz van hegesztve, és így 1000t-t vontathat.
Maximális szerelvény összgördülőtömeg 600t.
Önsúly 40t, maximális össztömeg 71t.
Hidak elől-hátul Kessler gyártmányúak. Teherbírás elől 12,5t/db, hátul 25t/db.
A fülke azért van olyan magasra megemelve, hogy beférjen alá a 27L-es V12-es Caterpillar motor, ami 912LE-s és 3460Nm-es.
Dana-Clark-Spicer automata WSK váltó van benne. 8 előre és 4 hátramenettel
A vevő 4db-ot vásárolt belőle.
Az alváz hátsó része úgy lett kialakítva, hogy nyeregszerkezetet vagy ballaszt súlyokat lehessen felszerelni (attól függően mit vontat).
"Fúrdalja a kíváncsiság az oldalom, hogy melyik újság-magazin szerkesztőségében dolgozol!!
Mondd meg lécci ha publikus!"
Hát hogyne lenne publikus.
Roadtrain a megmondója!
A Gasolin Pressnél.
Igaz csak társadalmi munkában végzem a dolgokat. :o)
De ki tudja mit hoz a jövő!
Ja a közeli jövőt én már tudom. Nemsokára beizzítom a szkennert és kaptok nemsokára olyan képeket közúti mozdonyról, hogy nem gyöztök az egérrel kattintani az újabb képekért. :o)
A "csodálatos" Fliegl pótokat én is nagyon szerettem:) Az egyetlen előnyét abban láttam hogy ez volt az első függönyös pótom. A lehető összes irányban hajlott, akkor volt az igazi, ha rátettek 24-25tonna papírt - ilyen szépen ívben hajló pótot még nem láttam. A hátsó ajtót csak úgy lehetett becsukni ha jó erőben voltál és megemelted (hahaha) vagy a traktoron teljesen leengedted a légrugót a póton meg teljesen megemelted és lehetőleg teljesen vízszintes helyen álltál meg (a gratkorni papírgyárban néztek is az osztrák sofőrök vajon mit csinálok). Egy másik póton annyira feszült minden hogy kinyitni is csak úgy lehetett ha a fülkepumpáló vassal nagyokat ütöttél a zárszerkezetre. Állítólag olcsó, az biztos hogy nagyon könnyű a DAF traktorral teletankkal ráment 25500kg. A legjobb Fliegl megoldás a függönyponyva alsó kampós beakasztós módszere (szerencsére csak az egyik pót ilyen). Itt van alul egy egyben mozgatható kampósor oda kell beakasztani a ponyva alján lévő hevederen lévő 3szög alakú vasakat. A hevederek sajnos nem sikerültek pont egyformára így amíg a felét beakasztod a másik fele leakad. Ja és megfeszíteni sem lehet így a ponyvát. (arról már ne is beszéljünk milyen igényes feszítőszerkezetet sikerült kitalálniuk, egyszer láttam egy ilyet széttörve a benne lévő stift egy 4cm hosszú zöldre festett betonvas volt, hát ugye német minőség)
nem tudom hogy lehet majd latni a kepeket kiteve, ezeket talaltam a gepemen, teloval vannak csinalva, minosegileg biztos hagy kivannivalot magautan...nahh, proba...:)
mar lassan kezdodik a bolondokhaza...tegnap voltam rakni debrecenbe, de a penteki unnep miat csak 7fore kell kivinni nemetbe...de mar tudom a kovetkezo kanyarom is...
szoval a potok...van 5 db Kogel pot es 1 "csodalatos" Fliegl...utobbi 1 hulladek...volt belole 2, csak 1iket leamortizaltak svedbe...vasszerkezetek hordtunk stockholmba es a toronydau visszaejtet egy 12m hosszu, plato szeles, 8to-s darabot...pot folott 4m-rol...gondolhatjatok mi maradt a potbol...lett az alvazba 1 szep V betu...a Kogelekkel viszont maximalisan elegedettek vagyunk, bar meg mast nem probaltunk, de ez az egyik legjobb pot szerintem...van 1 fix tetos meg sajna, a tobbi rolos, oldalfalas, nem fuggonyos...majd teszek fel kepeket a trakikrol es a potrol is, csak nem talalom egyenlore a cdt, amire mentettem...
van 2 automata valtos traktor, az egyik a FH12es, a masik amivel en jarok DAF...(mult honapba csereltek valtokart a volvon, mert a srac lerugta veletlenul...kerult mindez 380 ropiba)...kis izelito az arakrol, bar gondolom mindenki tisztaba van veluk nagyjabol...nekem nagyon bejott ez az automata valto, roppant kenyelmes, nem kell allandoan ide-oda dugdosni a valtokart, hanem indulasnal berakom sebessegbe, aztan mikor behuzom a kezifeket, akkor kiveszem...nagyon hamar meg lehet szokni...egyik kezed es egyik labad mindig szabad...mondjuk telen hoban kicsit rossz, nem lehet hintaztatni az autot olyan jol,de azert meg nem maradtam sehol ott...
a nagykocsik kb 150et mennek 1 evben azota amiota fix emberek vannak rajta, nincs valtos, nincs 4 kez...mikor volt valtos, jobban porogtek, meg ugye regebben a lapot se neztek ennyire, akkor azert tobbet lehetett varialni mint manapsag...volt olyan ev, azt hiszem 2000 v 2001, hogy az egyik DAF ment 186ezret, a masik 192-t...ezt azt hiszem nem szarnyaljuk tul ebben az evtizedben...:)...az enyem februar elejen lesz 2 eves, 288 van benne es kb 2 honapot nem meloztam vele a 2 ev alatt...szabik, betegseg miatt...szoval a 150es atlag megvan...
mindegyik kocsival jartam, mielott sajat kocsim lett, en voltam a valto, igy volt alkalmam mindet kiprobalni...a 380as se olyan veszes 24 to-val, mint gondolna az ember...annyira nem gaz, mint hittem en is elsore...jo, 50LE, az 50 LE, de szerintem vannak olyan markak, aminek a 400, 420LE-s gepei vetekednek a 380as DAF-fal...viszont az 520astol se voltam ugy elajulva, mint hittem volna eloszor...mondjuk nekem eleg fura volt a valtoja, igazan meg se baratkoztam vele...ennek ugyanis a 3alapallasos valtoja van, hat mint altalaban a volvoknak es ez szerintem eleg keves...bar lehet azert gondolom ezt, mert elotte hozzaszoktam a DAF 4 alapallasoshoz...mindenesetre hianyzott nekem az az 1 fokozat...ezert szerintem a teljesitmenye se akkora, mint hinnenk...bar mondom, azert eszre lehet venni a 520 pacit, de nem az igazi...kiprobalnek mondjuk 1 uj FH16ost a 610es mocival...azt hiszem ebbol meg nem is csinalnak automatat, mert tan szetszakitana a gepet a 610paci...
Feltöltés: Ha bejön az oldal kiválasztás (amit fel akarsz tölteni) majd az Upload gombra kattintva elkezdi feltölteni magát.
Ha megtörtént a feltöltés akkor megjelenk 2db link. Az egyik az a link amivel le lehet tölteni, a másik meg az a link amivel a feltöltött cuccot a feltöltő le tudja törölni.
50.000.000kb-nál nagyobb adatot ne tölts fel, vagy ha ennél nagyobbat akarsz, akkor darabolni kell Winrar, vagy más hasonló programmal és több részekben kell feltölteni.
Letöltés: a linkre kattintva megjelenik egy oldal a lap alján a Free gombra kell tattintani. A kattintás után megjelenik egy új oldal és a lap alján elindul egy számláló (ami a feltöltött adat nagysága alapján) elkezd visszafele számolni általában 45-25 másodperc közt egészen addig amig 0-ra nem ér. Miután a visszaszámlálás elért 0-ra, megjelenik 3betű vagy szám, amit be kell írni a mellette levő négyzetbe majd az az mellett lévő gombra kattintva megindul az adat letöltése.
Nem bonyolult csak meg kell szokni.