„50 db használt, dízel vagy „dízel-elektromos” hibridüzemű M3/I. vagy M3/II. alacsony padlós vagy alacsonybelépésű, csuklós autóbusz beszerzése rövidlejáratú bérleti szerződés formájában II.”
A nyertes ajánlattevő neve, címe, adószáma, az ellenszolgáltatás összege:
M6 L. O. G. Kft. (2440 Százhalombatta, Benta major 2982/8; 13733353-2-13.)
Ellenszolgáltatás összege a teljes szerződéses időtartamra (22 hónapra) vonatkozóan nettó 1. 980.000.000 HUF + ÁFA
Egyszer mi is majdbem kiszedtuk a volan sofort az ulesebol amikor az ipari tanulo brigaddal voltunk. melos cuccba nem akart minket elvinni az utolso munkas busszal ami ment befele a varosba... 15 km seta 12 ora muszak utan megmondtuk neki merre van az ellore, addig inditsa a motort amig van mivel... apam az oreg partkatona kopni nyelni nem tudott ugy inditozott vegig nyomta az utat 15p hellyett 5 alatt a varosba voltunk
"OFF: Változnak az idők... Az oktatáson direkt megkérdeztem, hogy nagyon szép, nagyon jó ez az elsőajtózás, de abban az esetben mégis mit lehet tenni, ha a renitens felszáll jegy nélkül? Kb. az volt a válasz, hogy szépen meg kell kérni, hogy szálljon le, ha erre sem reagál, akkor vállat kell vonni és továbbmenni. Erőszakkal lerakni nyilván nem szabad, ha meg kvázi ok nélkül ott dekkol az ember a megállóban, akkor a BKK kötbérezi a BKV-t, amit az átháríthat a sofőrre. A mai morális helyzetben egyébként nagy valószínűséggel az utasok is a sofőrt kezdenék el anyázni :/"
Tényleg változnak.
Sráckoromban a 60-as években a Váci úti melósok, nem anyáztak volna a sorőrre, hanem pik,pak lehajították volna a delikvenst a buszról.
Ha meg lefulladt a busz leszálltak és megtolták hóban, fagyban. Azok még más idők voltak.
Igen, amikor 266 meg 256 volt a fő választék akkor a nagy pörgetésnek nem volt sok értelme. Igazából a "kksítás" óta meg a vételi stop óta megy a sakkozás a buszokkal.
pl. a szolnokiak e94-ese ugyan ott nyomja 19 éve vagy közel 19 éve.
zergetollas = Az FGM-698-nak,ami az egyetlen újkorában Hatvanba került 415-ös ,volt egy érdekes rekordja,nem tudom előfordult-e még valahol az országban hasonló,a forgalomba állástól.ami 95 december volt, több mint 21 évig azonos fordán, a salgótarjánin közlekedett.
------------------------
kb. 1968-1988 között ez bevett gyakorlat volt Magyarországon.
Igen sok megyében, ha jött egy új helyközi autóbusz, akkor a főnökség eldöntötte hová kerül, oda került, majd selejtezéséig (kb. 10-12 év) ott is járt.
Sok ezer busz így élte le életét.
Távolsági kocsiknál ez ritka volt, de előfordult.
A helyközi kocsik kb. fele, vagy 35-45%-a (?) egész életében egy vonalon, egy fordán, vagy egy településről a közeli városba járt.
OFF: Változnak az idők... Az oktatáson direkt megkérdeztem, hogy nagyon szép, nagyon jó ez az elsőajtózás, de abban az esetben mégis mit lehet tenni, ha a renitens felszáll jegy nélkül? Kb. az volt a válasz, hogy szépen meg kell kérni, hogy szálljon le, ha erre sem reagál, akkor vállat kell vonni és továbbmenni. Erőszakkal lerakni nyilván nem szabad, ha meg kvázi ok nélkül ott dekkol az ember a megállóban, akkor a BKK kötbérezi a BKV-t, amit az átháríthat a sofőrre. A mai morális helyzetben egyébként nagy valószínűséggel az utasok is a sofőrt kezdenék el anyázni :/
Helyköziben/távolságiban pedig az utastársak szó szerint kidobták a buszból a delikvenst.
Itt csak egyszer ijedtem meg, akkor mindent leírtam, letanúztattam, mert én a busz hátuljánál álltam (Ik-255) tényleg ott, az első nyitott lengő ajtón meg szó szerint légi úton távozott a jegyet venni nem akaró utas+a csomagja.
Utastársai küldték légi kirándulásra.
Igen ám, de lent egy 2 méter mély árokba esett, amiben több mint 1 méter hólé ill hideg víz volt.
Bele talán nem fulladt, de akkor féltem, hogy baja lehetett.
Mivel én ugye az eset időpontjában nem voltam a buszon , "nem láttam semmit", ezért hiába hallgattak volna ki később, csak azt vallhattam volna, hogy nem tudom mi történt, nem láttam semmit, az utasok összevesztek, minek eredményeképpen az egyik utas leszállt.
Azt valószínűleg nem tettem volna hozzá, hogy a leszállást itt, és most, szó szerint kell értelmezni.
Helyijáraton rendszeresen alkalmaztam. Szóltam egyszer jól hallhatóan. Nem történt érdemi változás akkor motor leállít. Nem telt egy perc az esetek többségében le is szállt. Ha keményebb fajta volt akkor szoktam a rendőr szót kiejteni a számon, esetleg a telefont a kezembe venni. Na erre nem kellett 3másodperc az illető már a buszon se volt.
Az interneten megvásárolt belföldi menetjegyet a járatra történő felszállás során a járművezetőnek, a menetjegy- és bérlet ellenőrzés során pedig az ellenőrzést végző személynek kell felmutatni. A menetjegyet az esetleges ellenőrzés céljából az utazás végéig meg kell őriznie. Kérjük, hogy az indulást megelőzően legalább 15 perccel érkezzen az autóbuszhoz, mert az előre lefoglalt ülőhelyét csak így áll módunkban biztosítani.
A belföldi menetjegyet fel lehet mutatni – az e-mailen kapott menetjegyek otthoni vagy pénztári kinyomtatását követően – papír alapon, illetve a VOLÁNBUSZ Zrt, a ÉNYKK(Bakony), ÉNYKK(Somló) és ÉNYKK(Zala) és járataintörténő utazás esetén a jegyeket jól olvasható formában megjeleníteni képes mobil eszközökön (pl: okostelefon, tablet, laptop) is.
Felhívjuk a figyelmet, hogy azokban az esetekben, amikor a mobil eszköz műszakilag alkalmatlan a menetjegy ellenőrzés céljából történő bemutatására (pl. lemerült, meghibásodott stb), vagy az utas a jegy(ek) jól látható módon történő ellenőrzését nem biztosítja, akkor a szolgáltató részéről vélelmezhető az érvényes utazási igazolvány nélküli utazás, így a jegy(ek) újbóli megvásárlására és pótdíjazásra kerülhet sor."
Vastag bőrrel az arcán csinálta, és bejött neki :(
Vajon ugyanilyen nyugodtan ült volna a T. utas, ha ellenőrök szállnak fel és a kezébe nyomnak egy kötelezvényt 8000 forintos csekkel együtt?
Reggeli társ-KK-s járat Budapest felé. Utas felszáll, mondva, hogy a neten vett jegyet (volanbusz.hu-n), amit a telefonjára le is mentett, de nem találja. És leül, leszállni nem hajlandó, sofőrbá meg elindulni nem hajlandó. Állóháború 10 percen keresztül. A többi utas is kiabál már az utassal, hogy szálljon le, vagy vegyen jegyet, mert már közel 10 perce el kellett volna indulni. Végül sofőrbá elunja a dolgot, föladja a szócsatát, és elindulunk.
Kinek milyen jogai és milyen kötelezettségei vannak ilyenkor? Ha valaki a neten vesz jegyet, hogyan lehet azt ellenőrizni ilyen esetben?