Már is elnézés kérek tőletek,de sajnos tudásomat meghaladta a kuplung!!Az egészben az a szép,hogy úgy látom nem csak az enyémet !!!Sok okosságot leírtatok amikre érdemes odafigyelni,de higgyétek el nekem sem ez az első kuplungozásom!A legnagyobb baj az,hogy szerintem minden hibalehetőség kiküszöbölve és a kuplung még sem jó!!!! Szerintem egy nagymenő "jó kuplungosra "fogom rábízni a problémát,ő "Budapesten"hátha többet tanult anno mint én.
az elobb okostelorol irtam. nekem is van egy ilyenem.
1. ugye a pandaban a gyari 180Nm le van butitva 145Nm-re.
raflashelemtem a doblo 180Nm-res tartalmat (SW-verzio ugyanaz, raflashelve hiba nelkul megy (azaz beirja a fuel filter heatert hibanak, de ez az egyetlen hiba). a 180Nm-rel tekeri a 30ekm-t futott Valeo kupplungot. 132ekm-nel tekerte mar a kupplungot, azert csereltem)
2, a kupplungbowden ebben a szarban beallithatatlan. 0km-resen vettem a verdat. telen es nyaron allitani kell. ha telen jo akor melegen (foleg varos es meleg ido) nem emel ki rendesen. Ha nyaron allitom be, akkor telen amint hozzaerek a pedalhoz (nem labpihentetes, hanem hozzaerek), akkor megcsuszik.
van egy gumipuffer a bowden vegen, szerintem az tul lagy
tehat ennek a szarnak a kupplung a gyenge pontja (szerintem), ha lesz a kupplungra rendes megoldas szoljatok, akkor rarakom a 105le-s turbojat.
Mármint a hibakód. Hogy ennek van-e köze a hibához? Valószínűleg nem sok.
Sajnos ez egy olyan tipikus hiba, amit 100 féle dolog okozhat, még akkor is gond lehet megtalálni, ha teleakasztjuk műszerekkel.
Szóval elsőre érdemes megtalálni a kopogás szenzort miért írja be hibának. Lehet ez megoldódik, de az autó ugyan úgy fog viselkedni, de mégsem kidobott pénz.
Alap dolgok ellenőrzése, tisztítása az első lépés, kis szerencsével az utolsó is. Fojtószelepház, alajárati rendszer, vákuumcsövek, szelepek átvizsgálása, elektromos kontakthibák felderítése...
Talán nem túl pontos a leírásod és akkor lehet ez egy egyszerű gyújtáshiba, kábelhiba is.
Elég zsúfolt az a motortér, bármi megtörténhet :)
Ha reprodukálható a hiba, akkor könnyebb megtalálni, ha véletlenszerűen jön elő, akkor nem lesz egyszerű.
Ne már..., jó kuplungoshoz. Rákerestem, nem volt találat erre :)
Még az sem kizárható, hogy az új kuplung is hibás, (törött membránrugó..) érdemes alaposan átnézni egy jó lámpával.
Nehéz konkrétumokat mondani, de általában a szerkezet és a lendkerék síkja közötti hézag lehúzás előtt 3-5mm. 1-2mm biztos kevés, 5mm-nél több általában sok.
Lehúzás közben a membránrugó a kirugózott állapotból előfeszített lesz, majdnem "beáll síkba".
Ha kicsi az előfeszítés az egyértelmű, nincs elég összeszorító erő. Ha nagy akkor az előfeszítés abban a szakaszában van,mikor a membránrugó "szervo" hatása érvényesül, azaz újra csökken a tárcsát összeszorító erő.
Sajnos szét kell szedni újra és tényleg, a satupadon összerakni a lendkerék, tárcsa, szerkezet triót.
Aztán egy nagy dugófejjel, ami illik a szerkezetre, mint egy kinyomó csapágy és egy zártszelvénnyel, egykarú emelőként használva lehet nézegetni mi van. Kell némi tapasztalat, meg ráérzés, hogy milyen erők dolgoznak ott.
Persze ez így nem túl tudományos, de a hiba olyan nyilvánvaló, hogy talán ennyi is elég, hogy lásd mi az oka.
Így a kuplungszerkezet "szervo" hatása is nagyon jól érződik, határozottan pattan át egy ponton, ahol már könnyebb tartani, vagy visszafelé hirtelen megnövekszik a visszarugó erő.
Hello segítséget szeretnék kérni abban hogy van egy Opel Astra F-em 1994 1.6 16v x16xel amelyet ha lemosok vagy esőben használom akár pocsolyába hajtok akkor fölmegy az alapjárat nem tudom pontosan mennyire mert nincs fordszám mérőm néha rak be hibakódot miszerimt a kopogasertekelő nincs jel (ezt villogta ki) merre fele keressem a hibát lehet hogy tenyleg a kopogas értékelő a problema ? Vagy az ECU-nál van valami gubanc ? Előre is köszönöm a válaszokat :)
Hello segítséget szeretnék kérni abban hogy van egy Opel Astra F-em amelyet ha lemosok vagy esőben használom akár pocsolyába hajtok akkor fölmegy az alapjárat nem tudom pontosan mennyire mert nincs fordszám mérőm néha rak be hibakódot miszerimt a kopogasertekelő nincs jel (ezt villogta ki) merre fele keressem a hibát lehet hogy tenyleg a kopogas értékelő a problema ? Vagy az ECU-nál van valami gubanc ? Előre is köszönöm a válaszokat :)
megprobalnam nyitott legtelenitovel, hatha csak a hidro kor tamaszt ki.
ha ez nem jon be, erdemes lenne merni egy fellazitott szerkezet, es lendkerek kozti hezagot is, hatha kiderul, hogy csak elofeszitese nincs a nyomolapnak.
tanyerkereket kizarnam, mert bar elofordul/t/ puntokon, ez az egyseg a nyomatekvalto vegen van,, tehat ha megakar csuszni.. akkor azt inkabb az alsobb fokozatokban tenne.. (mikor nagyobb a raeso nyomatek )
a beindult motornál 6-8 bar-t mért, de ugrált is a mutató nem tartotta meg a levegőt, leállás vége felé (mikor már nem robbantott) 10-12-re felugrott.""
mert jaro motornal zart a fojtoszelep, igy nincs megfelelo henger toltes.
Természetesen azt a felületet is leszedtük ahol a szerkezet felfekszik.A gazda szerint még sértetlen volt a kuplungja a kocsinak!Sajnos már nem tudom hogy mihez nyúljunk.Egyszer már fiatnál találkoztam egy olyan váltóval,amiben tányérkerék megfordult a difin és ezáltal nem volt hajtás,már erre is gondoltam,hogy ennél is nem-e ez csinálja a galibát!!Az a baj hogy használt ledkereket nem találtam sehol.az új pedig közel 100ropi. Ennyit meg nem szivesen kockáztatnék meg!!!!
Egy óriási nagy gonddal fordulok hozzátok! Adott egy Fiat Panda 1,3 d kuplung csúszása.Csak röviden" kuplung csúszik 4-5 be,kuplung szett csere,kivétel lendkerék,összerakva az új szettel 'valeó' még rosszabb mint volt,szétszed lendkerék le,felszabályoz és 1mm-el lejeb szed és a végkifejlett állapot az,hogy már minden sebbe csúszik a kuplung!!Szerintetek mi lehet a bibi??????
ma az aldi parkolóban megnéztem egy ugyanilyent, ki is derült hogy pl az enyimen a szelepfedél bal felén van egy cső (gondolom kartergáz-visszavezetés, vagy ilyesmi), ami csak úgy lóg le a generátor mellé a semmibe, amit meg most néztem, azon meg vissza van kanyarítva valahova az injektorház alá hátulról. Tehát ott nekem valszeg egy nyitott luk van.
Mértem ma a kompressziót/sűrítési végnyomást. Első 12,5-13, a többi meg 12 Bar (2.,3.,4.,). Hidegen mért adat. (4 gyertya kint, kicsit gyenge akksi, de hiteles.) Ez mennyire jó adat?
Tegnap melegen mikor csak egy gyertya volt kivéve és indítottam a beindult motornál 6-8 bar-t mért, de ugrált is a mutató nem tartotta meg a levegőt, leállás vége felé (mikor már nem robbantott) 10-12-re felugrott. Gyorsan le is állítottam, a mérő (barkács) szelepének se tesz/tett jót. Aztán nem tudom, hogy félremérés vagy tényleg ilyen kevés lenne üzem közben is, mert az nem jó.