Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

kokesz74 Creative Commons License 2016.01.10 0 0 148451

Már is elnézés kérek tőletek,de sajnos tudásomat meghaladta a kuplung!!Az egészben az a szép,hogy úgy látom  nem csak az enyémet !!!Sok okosságot leírtatok amikre érdemes odafigyelni,de higgyétek el nekem sem ez az első kuplungozásom!A legnagyobb baj az,hogy szerintem minden hibalehetőség kiküszöbölve és a kuplung még sem jó!!!! Szerintem egy nagymenő "jó kuplungosra "fogom rábízni a problémát,ő "Budapesten"hátha többet tanult anno mint én.

Előzmény: Kisa (148450)
Kisa Creative Commons License 2016.01.10 0 0 148450

Ok, ok, mica és Cam, nem trollkodom, nem ez van.

A versenysportból ismerős nevek, dolgoztunk velük, de ide tényleg ez kellene?

Ez egy egyszerű dolognak néz ki, már én szégyenkeztem, hogy ezt ilyen részletesen írom le, hiszen alap.

 

Különbség nincs a főtengely és a satupad közt, csak az , hogy váltó újra le :) Az azért szokott fájni, ha beragad egy állás 2 napra :)

Az a baj nem össze rakni kell, hanem újra szétszedni. (?)

 

Ha már lent van vegyük kézbe és nézzük meg ez az egység mit csinál.

Azt látom sokan annyit dolgoznak, és alig gondolkodnak ilyen ép ésszel felfogható, egyszerűen működő dolgokon.

 

 

Előzmény: cam aro (148447)
cam aro Creative Commons License 2016.01.10 0 0 148449

te mar tudod milyen pandarol van szo ? 

Előzmény: no_holy_shit (148448)
no_holy_shit Creative Commons License 2016.01.10 0 0 148448

az elobb okostelorol irtam. nekem is van egy ilyenem.

 

1. ugye a pandaban a gyari 180Nm le van butitva 145Nm-re.

raflashelemtem a doblo 180Nm-res tartalmat (SW-verzio ugyanaz, raflashelve hiba nelkul megy (azaz beirja a fuel filter heatert hibanak, de ez az egyetlen hiba). a 180Nm-rel tekeri a 30ekm-t futott Valeo kupplungot. 132ekm-nel tekerte mar a kupplungot, azert csereltem)

 

2, a kupplungbowden ebben a szarban beallithatatlan. 0km-resen vettem a verdat. telen es nyaron allitani kell. ha telen jo akor melegen (foleg varos es meleg ido) nem emel ki rendesen. Ha nyaron allitom be, akkor telen amint hozzaerek a pedalhoz (nem labpihentetes, hanem hozzaerek), akkor megcsuszik.

 

van egy gumipuffer a bowden vegen, szerintem az tul lagy

 

tehat ennek a szarnak a kupplung a gyenge pontja (szerintem), ha lesz a kupplungra rendes megoldas szoljatok, akkor rarakom a 105le-s turbojat.

 

Előzmény: no_holy_shit (148432)
cam aro Creative Commons License 2016.01.09 0 0 148447

szét kell szedni újra és tényleg, a satupadon összerakni a lendkerék, tárcsa, szerkezet triót."" 

 

mi kulonbseg van a satupad, es a fotengely vege kozt ez tekintetben ? 

semmi.. csak megzavarod vele.. 

rakja ossze a helyen, merjen ott. azt ha nem latja mi a hiba... akkor jon a mica-r fele verzio. 

:) 

Előzmény: Kisa (148443)
cam aro Creative Commons License 2016.01.09 0 0 148446

nem is tudom, de tengely kapcsolatok talan elso lecke volt anno.. 

persze azota lefolyt par viz a dunan.. de lenyegeben nem sok valtozott. 

 

szvsz igazad van. 

aki egy kuplung csuszas okat nem tudja detektalni,..  annak szakemberre van szuksege. 

(azt viszont rohelynek tartom hogy szakman belul is -mecha- szakosodas van,..) 

Előzmény: mica-r (148445)
mica-r Creative Commons License 2016.01.09 0 0 148445

Tudtam volna többet is ajánlani, de nem reklámot akartam.

Pl: Jármű mechanika kft, Whistler kuplung, Martin kuplung.

Előzmény: Kisa (148443)
Kisa Creative Commons License 2016.01.09 0 0 148444

Kopogás érzékelő lesz az...

Mármint a hibakód. Hogy ennek van-e köze a hibához? Valószínűleg nem sok.

 

Sajnos ez egy olyan tipikus hiba, amit 100 féle dolog okozhat, még akkor is gond lehet megtalálni, ha teleakasztjuk műszerekkel.

Szóval elsőre érdemes megtalálni a kopogás szenzort miért írja be hibának. Lehet ez megoldódik, de az autó ugyan úgy fog viselkedni, de mégsem kidobott pénz.

 

Alap dolgok ellenőrzése, tisztítása az első lépés, kis szerencsével az utolsó is. Fojtószelepház, alajárati rendszer, vákuumcsövek, szelepek átvizsgálása, elektromos kontakthibák felderítése...

Talán nem túl pontos a leírásod és akkor lehet ez egy egyszerű gyújtáshiba, kábelhiba is.

Elég zsúfolt az a motortér, bármi megtörténhet :)

Ha reprodukálható a hiba, akkor könnyebb megtalálni, ha véletlenszerűen jön elő, akkor nem lesz egyszerű. 

Előzmény: Oliber (148442)
Kisa Creative Commons License 2016.01.09 0 0 148443

Ne már..., jó kuplungoshoz. Rákerestem, nem volt találat erre :)

 

Még az sem kizárható, hogy az új kuplung is hibás, (törött membránrugó..) érdemes alaposan átnézni egy jó lámpával.

 

Nehéz konkrétumokat mondani, de általában a szerkezet és a lendkerék síkja közötti hézag lehúzás előtt 3-5mm. 1-2mm biztos kevés, 5mm-nél több általában sok.

 

Lehúzás közben a membránrugó a kirugózott állapotból előfeszített lesz, majdnem "beáll síkba".  

Ha kicsi az előfeszítés az egyértelmű, nincs elég összeszorító erő. Ha nagy akkor az előfeszítés abban a szakaszában van,mikor a membránrugó "szervo" hatása érvényesül, azaz újra csökken a tárcsát összeszorító erő. 

Sajnos szét kell szedni újra és tényleg, a satupadon összerakni a lendkerék, tárcsa, szerkezet triót.

 

Aztán egy nagy dugófejjel, ami illik a szerkezetre, mint egy kinyomó csapágy és egy zártszelvénnyel, egykarú emelőként használva lehet nézegetni mi van. Kell némi tapasztalat, meg ráérzés, hogy milyen erők dolgoznak ott.

Persze ez így nem túl tudományos, de a hiba olyan nyilvánvaló, hogy talán ennyi is elég, hogy lásd mi az oka.

Így a kuplungszerkezet "szervo" hatása is nagyon jól érződik, határozottan pattan át egy ponton, ahol már könnyebb tartani, vagy visszafelé hirtelen megnövekszik a visszarugó erő.

Előzmény: mica-r (148440)
Oliber Creative Commons License 2016.01.09 0 0 148442

Hello segítséget szeretnék kérni abban hogy van egy Opel Astra F-em 1994 1.6 16v x16xel amelyet ha lemosok vagy esőben használom akár pocsolyába hajtok akkor fölmegy az alapjárat nem tudom pontosan mennyire mert nincs fordszám mérőm néha rak be hibakódot miszerimt a kopogasertekelő nincs jel (ezt villogta ki) merre fele keressem a hibát lehet hogy tenyleg a kopogas értékelő a problema ? Vagy az ECU-nál van valami gubanc ? Előre is köszönöm a válaszokat :) 

Oliber Creative Commons License 2016.01.09 0 0 148441

Hello segítséget szeretnék kérni abban hogy van egy Opel Astra F-em amelyet ha lemosok vagy esőben használom akár pocsolyába hajtok akkor fölmegy az alapjárat nem tudom pontosan mennyire mert nincs fordszám mérőm néha rak be hibakódot miszerimt a kopogasertekelő nincs jel (ezt villogta ki) merre fele keressem a hibát lehet hogy tenyleg a kopogas értékelő a problema ? Vagy az ECU-nál van valami gubanc ? Előre is köszönöm a válaszokat :) 

mica-r Creative Commons License 2016.01.09 0 0 148440

Jó kuplungoshoz!!!

Előzmény: kokesz74 (148439)
kokesz74 Creative Commons License 2016.01.09 0 0 148439

Bővebben!!!

Előzmény: mica-r (148438)
mica-r Creative Commons License 2016.01.09 0 0 148438

Kuplungoshoz!

Előzmény: kokesz74 (148437)
kokesz74 Creative Commons License 2016.01.09 0 0 148437

Hová?

Előzmény: mica-r (148436)
mica-r Creative Commons License 2016.01.09 0 0 148436

Levenném a komplett szettet lendkerékkel és elvinném megméretni/beállítani

Előzmény: kokesz74 (148429)
cam aro Creative Commons License 2016.01.09 0 0 148435

Kupplungbowden""

 

nbzmeg... megint beneztem.. :DD 

puntot olvastam, es 1.3 cdire gondoltam. .

 

mindegy.

mert akkor meg kabel nelkul probalnam meg. lotyogos villaval persze.. 

a tobbi all. :)

 

 

Előzmény: no_holy_shit (148432)
cam aro Creative Commons License 2016.01.09 0 0 148434

megprobalnam nyitott legtelenitovel, hatha csak a hidro kor tamaszt ki. 

ha ez nem jon be, erdemes lenne merni egy fellazitott szerkezet, es lendkerek kozti hezagot is, hatha kiderul, hogy csak elofeszitese nincs a nyomolapnak. 

 

tanyerkereket kizarnam, mert bar elofordul/t/ puntokon, ez az egyseg a nyomatekvalto vegen van,, tehat ha megakar csuszni.. akkor azt inkabb az alsobb fokozatokban tenne.. (mikor nagyobb a raeso nyomatek ) 

 

 

Előzmény: kokesz74 (148429)
cam aro Creative Commons License 2016.01.09 0 0 148433

 Ez mennyire jó adat?"" 

amennyire egy hideg kompresszio meres lehet. 

 

 a beindult motornál 6-8 bar-t mért, de ugrált is a mutató nem tartotta meg a levegőt, leállás vége felé (mikor már nem robbantott) 10-12-re felugrott.""

 

 

mert jaro motornal zart a fojtoszelep, igy nincs megfelelo henger toltes. 

leallas vegen viszont ranyit,. a fojto. 

 

ugyhogy ez igy teljessen rendben van. 

 

 

Előzmény: Isti betyár (148422)
no_holy_shit Creative Commons License 2016.01.09 0 0 148432

Loggolj ra obd-n hogy hany mg-t fecskendez be. Nehogy tuning legyen rajta 

 

Kupplungbowden nem feszül?

Előzmény: kokesz74 (148429)
kekszi1977 Creative Commons License 2016.01.09 0 0 148431

Köszi, remélem alul a baj én is. Ha az a nyomatékkonverter a rossz, amit írtál, akkor mire számíthatok? Nagy műtét???

Üdvözlettel!

Előzmény: combi27 (148420)
kekszi1977 Creative Commons License 2016.01.09 0 0 148430

Szia!

 

Köszi az ötletet, megnézem mi van alul. Lehet igazad van mert ahogy bejött ez a hó, akkor kezdte.  Köszi. :)

Előzmény: Kisa (148412)
kokesz74 Creative Commons License 2016.01.09 0 0 148429

Természetesen azt a felületet is leszedtük ahol a szerkezet felfekszik.A gazda szerint még sértetlen volt a kuplungja a kocsinak!Sajnos már nem tudom hogy mihez nyúljunk.Egyszer már fiatnál találkoztam egy olyan váltóval,amiben  tányérkerék megfordult a difin és ezáltal nem volt hajtás,már erre is gondoltam,hogy ennél is nem-e ez csinálja a galibát!!Az a baj hogy használt ledkereket nem találtam sehol.az új pedig közel 100ropi. Ennyit meg nem szivesen kockáztatnék meg!!!!

Előzmény: Kisa (148428)
Kisa Creative Commons License 2016.01.09 0 0 148428

Gondolom a kiemelővilla stb. könnyen mozog.

Valószínűleg az van, hogy nem jó a szerkezet előfeszítése. Melyik irányba változtattátok ? 

Ha kevés akkor is csúszik, ha sok, akkor is. 

Egy jó állapotú bontott lendkerékkel nézném meg mennyi az előfeszítése a szerkezetnek, azzal valószínűleg jó lesz.

Sokan szabályoznak lendkereket, de csak a tárcsa felfekvő felületéből kaszálnak, ahol a szerkezet fekszik fel, onnan nem.

Lehet előtted már így próbálta valaki javítani ezért nem stimmel az előfeszítés.

Előzmény: kokesz74 (148426)
útazó Creative Commons License 2016.01.09 0 0 148427

Aha !

Előzmény: őrel (148408)
kokesz74 Creative Commons License 2016.01.09 0 0 148426

Sziasztok!

Egy óriási nagy gonddal fordulok hozzátok! Adott egy Fiat Panda 1,3 d kuplung csúszása.Csak röviden" kuplung csúszik 4-5 be,kuplung szett csere,kivétel lendkerék,összerakva az új szettel 'valeó' még rosszabb mint volt,szétszed lendkerék le,felszabályoz és 1mm-el lejeb szed és a végkifejlett állapot az,hogy már minden sebbe csúszik a kuplung!!Szerintetek mi lehet a bibi??????

Válaszotokat előre is köszi:Tamás

kormi07 Creative Commons License 2016.01.09 0 0 148425

Bocs, nem tudom már követni, mit cseréltél, mit nem.

 

Szívócsövön alul úgy rémlik nincs nagy lyuk, az kartergázcső lehet.

Gyújtás környékén kotorássz még, hátha találsz valamit, a tekercsfellazulás is jó tipp.

Előzmény: Tie (148423)
technikman Creative Commons License 2016.01.09 0 0 148424

Egy óvatos tipp: ellenőrizd, hogy az elosztóban esetleg nem mozog a jeladó tekercs?

Ragasztás elengedheti.

 

Előzmény: Tie (148423)
Tie Creative Commons License 2016.01.09 0 0 148423

Map szenzort cseréltem. 

 

ma az aldi parkolóban megnéztem egy ugyanilyent, ki is derült hogy pl az enyimen a szelepfedél bal felén van egy cső (gondolom kartergáz-visszavezetés, vagy ilyesmi), ami csak úgy lóg le a generátor mellé a semmibe, amit meg most néztem, azon meg vissza van kanyarítva valahova az injektorház alá hátulról. Tehát ott nekem valszeg egy nyitott luk van. 

Előzmény: kormi07 (148414)
Isti betyár Creative Commons License 2016.01.09 0 0 148422

Sziasztok!

 

Mitsubishi 4G33 benzin/gáz motor.

Mértem ma a kompressziót/sűrítési végnyomást. Első 12,5-13, a többi meg 12 Bar (2.,3.,4.,). Hidegen mért adat. (4 gyertya kint, kicsit gyenge akksi, de hiteles.) Ez mennyire jó adat?

 

Tegnap melegen mikor csak egy gyertya volt kivéve és indítottam a beindult motornál 6-8 bar-t mért, de ugrált is a mutató nem tartotta meg a levegőt, leállás vége felé (mikor már nem robbantott) 10-12-re felugrott. Gyorsan le is állítottam, a mérő (barkács) szelepének se tesz/tett jót. Aztán nem tudom, hogy félremérés vagy tényleg ilyen kevés lenne üzem közben is, mert az nem jó.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!