Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Soma.01 Creative Commons License 2016.09.01 0 0 34845

Az olaj beszerzési forrásuk megbízhatósága miatt tettem fel a kérdést. Sokat lehet olvasni hallani a hamisított olajokról és én szeretnék kimaradni ezek megvásárlásából. Én mondjuk Total/Elf olajat vettem, a Castrol az amit leginkább szoktak hamisítani, ahogy én olvastam, de a Total is érintett. Szóval a beszerzési  forrás megbízhatóságára lennék kíváncsi. 

 

Előzmény: -prokee- (34844)
-prokee- Creative Commons License 2016.08.31 0 0 34844

Nekem van, ott dolgozom :)
Nyilván nem vagyunk hibátlanok, de igyekszünk, hogy mindenki szeressen minket vásárlás UTÁN is.

Előzmény: Soma.01 (34843)
Soma.01 Creative Commons License 2016.08.31 0 0 34843

A Kauffer áruházzal van tapasztalatotok, olaj vásárlás ügyben? Megbízható bolt?

-prokee- Creative Commons License 2016.08.31 0 0 34842

Semmi nem garantálja, hogy ez bármit is javulna, az viszont simán lehet, hogy a nem a gyári ajánlásnak megfelelő olajtól romlik a helyzet.

 

Egyébként 2.7l feltöltési mennyiséget találtam.

Előzmény: Szokecigany (34841)
Szokecigany Creative Commons License 2016.08.31 0 0 34841

meleg motornál akadósabb a váltó és hangosabb, mintha fütyülne. 14e km van az autóban.

Előzmény: -prokee- (34840)
-prokee- Creative Commons License 2016.08.31 0 0 34840

A Renault elég határozottan 75W-80-as olajat ír elő majd minden váltójába, a személyautóknál is. Miért akarsz ezen változtatni?

Előzmény: Szokecigany (34839)
Szokecigany Creative Commons License 2016.08.31 0 0 34839

Sziasztok. 2.3-as masterba milyen váltó olajat tegyek? 75w80gl5 helyett mehet bele 75w90 gl5? Az autó 99%ban autópályán jár 130-as tempóval. A mennyiség is kérdéses, gyárilag 2,75 litert írnak, de külföldi fórumokon 3,25 litert ajánlanak. 



Soma.01 Creative Commons License 2016.08.30 0 0 34838

(telefonról írok ide) 

A számokat, határértéket nem látom jól át itt, de ezt találtam: "Az SM olajokban alkalmazható adalékelemek foszfortartalma és kéntartalma a korábbi telejsítményszintekhez képest korlátozott, a jobb katalizátor-kompatibilitás érdekében." plusz üzemanyag takarékosság. Ez a SN-nél csak szigorodik. 

Forrás: triboligic.hu

 

Plusz itt is kb. erről van szó :  http://tribologic.hu/hirek/oktobertol-uj-api-sn-motorolaj-teljesitmenyszint/

 

40-0832-2 Creative Commons License 2016.08.30 0 0 34837

A 0,1 foszfor tartalom miatt ilsac GF-3? SM és SN nél ezt figyelmen kívül lehet hagyni?

Előzmény: oLayos (34832)
Soma.01 Creative Commons License 2016.08.30 0 0 34836

Szulfáthamu (SA), foszfor (P), kén (S). A lényeg itt van valahol... Nem? 

Soma.01 Creative Commons License 2016.08.30 0 0 34835

De ha rosszul látom, nem jól értem, javíts ki! Magyarázd el, én örülök neki ha segít nekem valaki, vagy ha én segíthetek valakinek. :-) 

Előzmény: oLayos (34832)
40-0832-2 Creative Commons License 2016.08.30 0 0 34834

Nem, ez így szerintem nem teljesen igaz.

 

 

Foszfor tartalom tekintetében  egyedül a C1 határoz meg alacsonyabb értékeket, mint az SN.

C2-C4 ig kb azonos, vagy több.

A kén szintje viszont jóval alacsonyabb a Cx olajokban.

 

 

 

 

Előzmény: Soma.01 (34831)
Soma.01 Creative Commons License 2016.08.30 0 0 34833

A többi minősítés alapján, API SL. De az SAPS szint dönt szerintem, hogy meddig megy "fel" az API szint. Vagy azon összetevők szintje, amelyek itt lentebb fel vannak sorolva.  Azt nem értem, miért van ott annyi API szint egymás után. 

Vagy nem erre gondoltál? 

Előzmény: oLayos (34832)
oLayos Creative Commons License 2016.08.30 0 0 34832

" ... Így már értem.

Tehát az SN, SM minősítésűek low vagy mid SAPS szinttel rendelkeznek. ... "

 

... és akkor ezt most hova sorolnád? (csak egy a sok közül)

Előzmény: Soma.01 (34831)
Soma.01 Creative Commons License 2016.08.30 0 0 34831

Köszönöm! Így már értem. 

 

Tehát az SN, SM minősítésűek low vagy mid SAPS szinttel rendelkeznek.

Akkor lehet egy olaj nagyo  jó minőségű, jó korom, iszap,  kopás... védelem. Csak annyi, hogy nem  alacsony az említett összetevők szintje, nem csökkent SAPS-ű olaj, ezért csak API SL-t kap. Kb. ....?

Előzmény: 40-0832-2 (34830)
40-0832-2 Creative Commons License 2016.08.30 0 0 34830

Gondolom mire gondolsz, de B4-es olaj lehet SM, vagy SN is.

 

Az SL csak a foszfor tartalomra ad meg határértéket. (Az SL már több, mint 10 éves!)

AZ SM és SN a foszfor mellet a kénre is.

A B4-nél ezekre nincs semmi kikötés.

A Cx olajok kénre vonatkozó értékei az SM és SN értékei alatt vannak.

A foszfor tartalom a Cx nél csak a max értékben van korlátozva, kivéve a C3, mert ott van minimum érték is,

de nagyon hasonlóak az SM és SN-hez.

Előzmény: Soma.01 (34824)
40-0832-2 Creative Commons License 2016.08.30 0 0 34829

3dl/ 1000 km szerintem nem tragédia. Talán ezt el kell tudni nézni egy 15 éves autónak.

Ha a gyűrűkön keresztül szökik fel sajnos öngerjesztő, idővel rosszabb lesz.

Szerintem egy B4 5W40-t kellene megpróbálni. Ha az nem segít, valszeg semmi.

 

Előzmény: lapar (34818)
Törölt nick Creative Commons License 2016.08.30 0 0 34828

Nem elvileg,hanem valóban!ezt terveztem vvti yarisunkba aztán mannol 5w30 c2 mellet döntöttem.OEM minősités.A4/b4-A5/B5 inkább a kenés biztonságára,C2,C3 a kedvezőbb fogyasztásra,katalizátorkimélésre inkább.

Előzmény: luki7 (34826)
SLX-350 Creative Commons License 2016.08.30 0 0 34827

Én elvileg nyertem a lottón (csak rossz számokat ikszeltem be)..... :))

Előzmény: luki7 (34826)
luki7 Creative Commons License 2016.08.30 0 0 34826

Elvileg az Eneos Sustina 5W-30 és 5W-40 is rendelkezik A3-B4-el és C3-al is.

Előzmény: SLX-350 (34798)
Soma.01 Creative Commons License 2016.08.30 0 0 34825

Olyanra gondoltam, mint az A3/B4 és C3 összeférhetetlensége. 

Előzmény: Soma.01 (34824)
Soma.01 Creative Commons License 2016.08.30 0 0 34824

Az API-nál az SL feletti szabványok alacsony SAPS szintet követelnek meg, többek közt ebben térnek el az SL-től? Tehát ACEA Cx-es olajok tudják csak teljesíteni az API SM/SN-t? Azaz A3/B4 olaj is lehet API SN?

SLX-350 Creative Commons License 2016.08.30 0 0 34823

" ... inkább egye kicsit, mint hogy nem az előírás szerintit kapja. .... "

 

Teljes mértékben egyetértek!

 

" ... Az esetleges katalizátor problémára is írj valami okosságot! ... "

 

A katalizátornak az esne a legjobban ha még a kipufogógáz se menne rajta keresztül.  Ha már az élet úgy hozta hogy mégis dolgoznia kell akkor a low SAPS (ACEA Cx minősítésű) olajokkal érezné magát a legjobban, persze abból is a lehető legkevesebbel vagyis az olajfogyasztás (növekedése) egyértelműen csökkenti a katalizátor élettartamát.

Előzmény: lapar (34821)
lapar Creative Commons License 2016.08.30 0 0 34822

"az sem mindegy hogy milyen alapolajból készül"

nem 20W-50-es botondban gondolkodik, hanem 10-20W-60 as szintetikus racing olajokat nézeget.(természetesen arany árban)

Előzmény: SLX-350 (34820)
lapar Creative Commons License 2016.08.30 0 0 34821

10W-40 van neki benne, ezt is valakinek a tanácsára, az előírt 5W-30;40 helyett.

Én nem tartom helyesnek, mert inkább egye kicsit, mint hogy nem az előírás szerintit kapja. Gondoltam megkérdezek mást is erről, mert most jött elő ez a 20W-60-as ötlete. (ez volt az első verzió, de mondtam neki, hogy a hideg oldali viszkozitással ne menjen annyira el.)

 

Az esetleges katalizátor problémára is írj valami okosságot!

Előzmény: SLX-350 (34820)
SLX-350 Creative Commons License 2016.08.30 0 0 34820

" ... A kollegám 2001-es 1,4 es Corollája, csipegeti az olajat (3000km/l), most kísérletezni akar, hogy ad neki valami 10W-60as olajat, hátha csökken ... "

 

Hátha..... Milyen olaj van most a motorban? A magas(abb) SAE osztályú olajjal minden bizonnyal csökkenthető az olajfogyasztás de az sem mindegy hogy milyen alapolajból készül az a bizonyos olaj. Egy SAE 20W-50-es ásványi olaj az első 3-4 ezer km-en minden bizonnyal jól mérhető csökkenést jelentene (mondjuk egy SAE 10W-40-es félszintetikus olajhoz viszonyítva) de lehet hogy később az ásványi olaj gyorsuló ütemű lenyíródása miatt már fordulna a helyzet.

Majd a szakértők is mondanak valamit.... :)

Előzmény: lapar (34818)
lapar Creative Commons License 2016.08.29 0 0 34819

ja, és még valami. én gazdasági szempontpól mondtam neki, hogy jobban jár, ha megeszik a motor valami olcsóbb olajat, mintha vesz valamit aranyáron, és akkor hátha nem.

Viszont attól is tart, hogy a katalizátor élettertamának nem tesz jót a belekerült olaj égéstermék. (füst)

Ezt jól gondolja-e?

Előzmény: lapar (34818)
lapar Creative Commons License 2016.08.29 0 0 34818

uraim, szakértői vélemény kellene  :-)

A kollegám 2001-es 1,4 es Corollája, csipegeti az olajat (3000km/l), most kísérletezni akar, hogy ad neki valami 10W-60as olajat, hátha csökken. Mi erről a vélamény?

Először talált valami olajat, de ACEA A3/B4 helyett valami A 2, mondtam neki, hogy az szerintem fontosabb, mint az olajfogyi, azt tartsa be mindenképp.

Soma.01 Creative Commons License 2016.08.26 0 0 34817

2 hsz-szel lentebb leírtam mi a fura nekem. Ez a Ford minősítés se abban a bekezdésben van felsorolva,ami egyértelműen jelzi, hogy megvan neki az adott minősítés. Ezek szerint csak az a Jaguar ..... van meg neki.

De ha az az első bekezdés azt jelenti, hogy rendelkezik az ott felsorolt minősítésekkel, akkor ok.

 

Yaris, OK! A5/B5 megy bele. Valószínűleg a Mobil Super 3000 X1 Formula FE 5W-30. (7.300 Ft/5L) De ha ez nem javasolt olaj, akkor nem veszek ilyet!!!

Előzmény: 40-0832-2 (34814)
Soma.01 Creative Commons License 2016.08.26 0 0 34816

A TS miatt nem volt gondom, mert több helyen olvastam, hogy A5/B5 mehet bele. A márkaszerviz C2-t tenne bele, Autodata A5-öt ajánl bele, az olajválasztók is dobnak rá A5 olajokat, a Toyota általános ajánlása alapján is A5 kell bele, a spec. modellekre ajánlanak spec. olajokat, általános benzines típusokba A5 az ajánlott. Csak az autó könyvében API SL van, de az idők változnak.. A miatt gondolkodok most csak, ha már így felhoztad, mert 200.000 km van már abban a motorban. Akkor is maximum Mobil 3000 XE lesz az X1 FE helyett. ESP jobb lenne, tudom, de most ennyi a keret rá, több autóban is most kell cserélnem, nem lesz kis kiadás. A 3000-es sorozat is megfelel nekem szerintem.

Az X1 meg most akciós, 7.300 Ft az 5 liter.

 

TBN: nem ragaszkodok hozzá, de mivel városban használom az autót sok, rövid útra, ezért azt gondolom, hogy kell nekem az a TBN. Kb. 10.000-et megyek évente és ekkor cserélem is az olajat. 

A C-s (alacsony SAPS) olajok TBN-je mindig kisebb mint a mid, vagy normál SAPS-ű olajoké. Nekem nem kell SAPS csökkentés, inkább nagyobb TBN, ha már lehet választani.

 

Yarisba egyértelmű az A5/B5 szerintem is. A TS-be a C3 ill. más C-s olajok ellen volt régebben itt egy kis zúgolódás, mert azt akartam tenni bele. Azt kaptam akkoriban, hogy nincs ilyen minősítés előírva neki és felesleges bele ilyen olaj és az alacsony SAPS miatt kieső adalékok hiánya, nem tesz jót a motornak. Szerintem csak a TBN-re gondolhattak akkor, de nem írta le ezt így senki nekem, ha jól emlékszek. Csak annyit, hogy nem ajánlott. Ekkor lett itt egy kisebb C3 diskurzus is... :-)

 

"A shell helix ultra extra 5w-30 ban nekem elég jónak tűnt." Tudsz mutatni olyan helyet ahol kapható is? Kevés helyen találtam meg eddig, nincs nagy web áruházakban. (nem olcsó, 12.000 Ft körül van 5 liter) ;-) Valami Shell Helix Ultra (Extra) ECT 5W-30-at találok csak, ami nem is A5/B5-ös hanem C3-as. C3-as olaj elég sok van.

 

Előzmény: 40-0832-2 (34812)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!