Már Kelenföldön sem fértek fel. De ez állítólag normális, csak az utasokban van a hiba, akiknek inkább máskor, vagy máshová kellene utazniuk, amerre éppen a vasút biztosítja a megfelelö kapacitást.
Mégegyszer mindenkinek köszi a segítséget, 23-n kifelé gond nélkül -0-val érkeztünk Breclav-ba így kényelmesen elértük a kicsit késő Vindobonát, ahol az egyik első kocsiban utaztunk tovább. Mindkét esetben bőven volt hely az első vagonokban.
Hazafelé izgalmas volt:)
11.39, Berlinből jön... a peron zsúfolásig tele... kis késés, és bár nem néztem utána az összeállításnak, szerencsére feltűnt két feltehetőleg rátolásra várakozó CZ kocsi a szomszéd vágányon. Ettől függetlenül, mivel bizonytalanra nem fogadunk családostul, a vonat megérkezésekor egyik elsőként felszálltunk a START (új irány szerinti) utolsó előtti kocsiájába.. de hiába, lényegében minden hely foglaltnak bizonyult. Ahogy nőtt a tömeg, emelkedett a hangulat, rövid közjátékok, tolakodás után előbb egyedül aztán családostul előre/visszarohantunk a közben valóban rátolt CZ kocsikhoz, ahol - köszönhetően egy kedves magyar párosnak, akik tartották a helyet - végül kényelmesen (amennyire a rohadék fix karfáktól lehet:), 4-es ülésben utazhattunk haza.
Érdekességek:
- Habár a 2 új vagonban nem volt egy álló utas sem, sőt maradt elvétve egy-egy szabad hely, a START vagonokban végig maradt olyan szintű zsúfoltság, hogy jól megérdemelt kávéig nem lehetett eljutni a "menekülttáboron" át az étkezőbe..
- 3nyelvű bemondás végig kivéve START..
- valamiért csak a START bemondása recseg, biztosan addigra széjjelrázódtak a hangszórók..
Hát ez tényleg érdekes. Szolnok-Siófok között a német kereső mutat egy másik, nem minden nap közlekedő vonatot, ami Ferihegy-Köki között azonos menetvonalon fog menni:
délután a 413340-es hsz-en vki irta a menetrendet, ott azáll h jun-20-aug.30.-ig csak hétfő-péntek-ig közl. Hétvégén nem. Ez tényleg igy lesz, v a németek elirták?
majd 1 évvel később már a átadják a Hbf-et végleg, s nem lesz betérés a Westre úgyis borulnak a jetik..szóval mire megszokja valaki a most bevezetendő új vonatokat, akkor meg majd azok módosulása lesz a baj...:(
Ha az új Debrecen-Bécs EC Szolnokon állna még egy kicsit Kőbánya-Kispest helyett, akkor jó csatlakozása lehetne az első hajnali vonattól Békéscsaba felől. Így éppen lekési:(
Kőbánya-Kispesten azért kell a pufferidő neki, hogy kocsikat kapcsolhassanak hozzá, vagy csak így jön ki a menetvonal?
Az ÖBB-t is megkerestük az ügyben, akik azt válaszolták, hogy a vonattal nem az volt a baj, hogy állnak rajta. A járművekre meg van határozva az ülő- és állóhelyek száma, ezt lépték túl
Látom lelki szemeim előtt, hogyan számolta ki a túllépést az osztrák jv.: - Na kérem, álljon fel az, akinek nem jutott ülőhely!
A pályafelújítások EU-s pénzekből mennek. A járművásárlások is, de az arra jutó pénz szerintem jobban kell a mindennapi forgalom járműveire, mint a sátoros ünnepeken a bécsi vonatba való kocsikra. Ha azon felül marad, annak meg a hétvégeken az IC-ken nyomorgók megsegítésére kéne mennie.