Minden amit az újra előtérbe kerülő megújuló energiaforrások eltüzelésére alkalmas készülékekről tudni érdemes, hogyan kell kiválasztani, hol lehet kapni, hogy lehet csinálni
Közben eszembe jutott, mi lenne, ha begyújtáskor a megfúvatnád egy kis ventillátorral a gyújtós lángját a kazánba a füstcső felé, talán segítené a kéményből kiszorítani a hideg levegőt. Addig, amíg nem lesz nagyobb sűrűségű, hidegebb a levegő a kazán körül mint a kéményben, nem fog kialakulni megfelelő huzat, max csak kényszerhuzattal.
Létezhet hogy a kazán kazettáiben hamarabb megforr a víz mint ahogy a többi részen, ezért mutat csak 80fokot mikor már sistereg bugyorog a kazán, olyan mintha a kazettákból jönne, de mit tehetnék ellene?
Köszönöm a választ és azt külön, hogy képben vagy. Jólesett. Kisebb adagokkal tüzelni megpróbáltam, de minimális eredményt hozott, azért a piciért nem érdemes olyan sokat lemászkálni a pincébe. A huzatfokozóról légy szíves írj valami közelebbit! Korábbi válaszomban már írtam, hogy egyik ismerősöm Viadrusát ugyanilyen béléscsővel szerelve 4 méteres hoszal üzemelteti eszméletlen jól megy és húz neki.
Na ezért a fixa ideám, hogy egy lefújó az előremenőbe egy meg a visszatérőbe. Ott kiengedi a vizet , fent meg a gőzt, így nem tud durranni. szerintem (legalábbis kisebb az esélye)
Való igaz nem írtam semmit a kéményemről, bocsánat, mentségemül szolgáljon, hogy írás közben 1-szer már meghalt a levél, így újra kellett írnom és figyelmetlen voltam, hiába olvastam vissza. Szóval a kéményem 10,5 méter magas, pincéből indul, gyakorlatilag a fele a lakáson, fele a szabadban helyezkedik el. Belső átmérője 200 mm, 8 mm-es falvastagságú vascső, téglakémény, közte perlittel kiöntve. A kazánom továbbra is Viadrus 7 tagos, mivel a kísérletképpen beszerelt 65 kw-os lemezkazán egyáltalán nem váltotta be a hozzáfűzött reményeket. Tudom, hogy kémény és kémény között nagy különbségek vannak, de azt megjegyzem, hogy egyik jó ismerősöm is ugyanezt a béléscsövet használja, 4 méter hosszúságú kéményében, az egész kémény a szabadban helyezkedik el, semmi szigetelés, és semmi probléma, kitűnően működik, szépen ég, reggel és este tesz cvsak a tűzre.
3télen át használtam zárt rendszerben, lapradiátor, réz cső, 88m2 hasznos alapterület, 247 m3 hőszig nyílászárók, délután 4kor begyújtottam 50-60fokos vízzel este 9re 24fok volt, kátrány bőven volt, vastagon mindenhol, ezért is csináltam meg a pufit. Ez a 27kw nagy ehez a házhoz, viszont kisebbre cserélni nem akartam a tűztér miatt. most ősszel raktam be asaco kazánvédőt ami úgy megfogta az emelőmagasságot, hogy alig tudtam használni, úgy a mutató szerint 70fokos vízzel is kátrányos volt ugyan annyira, melegebb volt a víz de kisebb az áramlás így tartotta a 23fokot bent.
Padlófűtés osztó-gyűjtőn helyiségenként termofejek,melyrk összekötve a termosztátokkal kondez.kazánnal keringtetővel.Napközben a fenti hálók, fürdő termosztátja csak 17fokot kér,este 7kor átáll20-ra/9 kor 19-19,5fok van/,majd hajnal 1 kor visszaáll 17-re.Reggelre a hálók 19 re hűlnek vissza.Hajnal 4-kor a földszint termosztátjai/nappali,fürdő/indítanak 19,5fokra,majd 7 kor leáll a fűtés.Délben indul újra a nappali,étkező mire a gyerkőc hazaér a suliból 21 fok van.A termosztátok alapesetre 17-re vannak állítva.Délután 3kor indul a konyha,5re meleg az egész lakás a földszinten.Évi 3200m3 ből így lett 2500m3.
Ismertek. Számomra túl sok a csap és a tekerenc, amitől agyvérzést kapok. ;-)
Amit én gondolok erről. A puffer nélküli állapotban egy alacsonyabb hőfokú VTC patronnal használnám, utána a puffer rákerülése után egy magasabbal. Lehet több lépésben kell kikisérletezni milyen hőfokú kell.
Amit látok: Rugós visszacsapót nem szerencsés a szivattyú szívott ágába tenni (lehet de nem a legjobb megoldás).
A tágulási és a kazán között ne legyen elzáró ha lehet (én a leffentyűsnél csatolnám be a tágulásit, persze bonthatóan ha javítani kell))
A kazán alján a leffentyűs körül tennék be egy biztonsági szelepet is. (ez a mániám, hogy egy az előremenőbe és egy a visszatérőbe)
A VTC bekötése nekem nem tiszta. Mi hova megy mi honnan kap vizet????