Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2014.10.27 0 0 413424

Miért nem intézkedtek előre, a felszálláskor?

Erről vajmi keveset tehetett az a Vonatvezető, aki biztonsági és kényelmi okok miatt lefölözte a felesleget a vonatról...

Előzmény: vrobee (413421)
vrobee Creative Commons License 2014.10.27 0 0 413423

Kíváncsi vagyok, hogy akik szerint mindez rendben van, mit szólnak, amikor az áruzházban/postán/bankban viselkednek velük így. Mondjuk amikor húznak egy sorszámot, várnak három órát, majd zárás előtt elzavarják őket, hogy bocs, de sokan vannak. Ja, és tetszettek volna a fizetős privátbankingot használni, meg olyankor jönni, amikor kevesebben vannak.

Előzmény: Rollende Landstrasse (413420)
mcg Creative Commons License 2014.10.27 0 0 413422

az, igen.

Előzmény: schlumbergerrrr (413414)
vrobee Creative Commons License 2014.10.27 0 0 413421

Gyönyörűen demonstrálod a vasutas hozzáállást...

 

A helyfoglalás lehetősége _extra_ szolgáltatás.

Nem kötelező.

Az alapszolgáltatás az, hogy a vasút elviszi az utast A-ból B-be a meghirdetett menetrend szerint.

Ez a kiindulási alap. Ha ez esetleg valamiért nem megy (előfordulhat), akkor illik _előre_ intézkedni. Legkésőbb felszálláskor.

Nem pedig az út 3/4-énél kib*szni az utast, hogy ja, most jutott eszünkbe, hogy nem biztonságos.

Előzmény: cs1014 (413419)
Rollende Landstrasse Creative Commons License 2014.10.27 0 0 413420

Csodálod, hogy ifjú kollégánk elveszíti a türelmét? Az általános vélemény szerint minden vonat akkor ideális, ha üléspáronként egy utas van szigorúan ülésen tárolható táskával. Minden ettől eltérő állapot kiváltja a minekmegyazüresvonat/túlzsúfoltavonat panaszáradatot. Főleg ezen a fórumon. 

Előzmény: cs1014 (413419)
cs1014 Creative Commons License 2014.10.27 0 0 413419

Minden tiszteletem melett megjegyezném, hogy a reakciót mindig akció előzi meg.

 

Az eset, amin itt a csámcsogás megy, nem ér ennyit.

A túlzsúdfolt vonatokról leszállnak azok, akik meg akartak spórolni 3 eurót. Ez Salzburgban is így működik, nemcsak Hegyesben. És lássuk be, aki kifizette a helyét, az nem szívesen viseli, ha egy pitlákos ül az ülése karfájánn, vagy meg fél óra dzsungelharrc kimenni a klóra.

Másrészt a vonat alagutazik, azaz a komfort melett a biztonság szempontjából sem mellékes, hogy kezelhető méretű marad-e az élőáru.

 

Szvsz a massza először a saját utazásához szükséges dolgokkal legyen tisztában, aztán ha az már megy, akkor érdeklődjön az adott jármű műszaki és egyéb paraméterei után.

Mert ahogy azt türelmetlen kollégám is leírta, a szállítható személyek száma nem tartozik a vendégre jobban, mint a kocsi kerékátmérője középkopott állapotban. Számára ez haszontalan info. Ő váltsa meg a helyjegyét, ha meg nem váltja meg, ne csodálkozzon, ha lemarad.

 

Enyi az egész.

 

 

Előzmény: trizs77 (413406)
Törölt nick Creative Commons License 2014.10.27 0 0 413418

Nem hát. Sokkal jobb autóban szorongani a dugókban :-)

Meg venni Bécsig autópálya matricát, meg kifizetni arra a napra a parkolási díjakat, meg csorgatni a nyálunkat ebéd közben hogy de jól is esne a Schnitzel mellé egy vagy két sör....

Előzmény: orangutan (413416)
Törölt nick Creative Commons License 2014.10.27 0 0 413417

" A vasutas is csak A-ból B-be szállít 127 darab 80 kg-os biomasszát. "

 

Mi a bánatos rossebet kellene még vele csinálni? Szerinted is a vonatok álló és ülőhely kapacitását feltüntető matricák az utasok legfontosabb igényei közé tartoznak? Megáll az ész...

Előzmény: schlumbergerrrr (413415)
orangutan Creative Commons License 2014.10.27 0 0 413416

A biomassza ne akarjon túl okos lenni...

 

Ha az lenne, nem vonattal utazna :)

 

Ezért van zsúfoltság. Mint a napokban megtudhattuk, akinek van esze, az forgalmasabb idöszakokban inkább nem vonattal utazik.

Előzmény: Törölt nick (413412)
schlumbergerrrr Creative Commons License 2014.10.27 0 0 413415

A biomassza ne akarjon túl okos lenni...

 

Hát ugye... Az orvosnak is csak munkadarab a kése alá fekvő századik páciens... A vasutas is csak A-ból B-be szállít 127 darab 80 kg-os biomasszát.

Előzmény: Törölt nick (413412)
schlumbergerrrr Creative Commons License 2014.10.27 0 0 413414

Első/másodosztály ülőhelyei?

Előzmény: schlumbergerrrr (413411)
trizs77 Creative Commons License 2014.10.27 0 0 413413

Nem étkező/büfé.

 

Valamilyen bringás izé lehet.

Előzmény: trizs77 (413410)
Törölt nick Creative Commons License 2014.10.27 0 0 413412

Bizony. A biomassza ne akarjon túl okos lenni...

Előzmény: trizs77 (413406)
schlumbergerrrr Creative Commons License 2014.10.27 0 0 413411

nem ittasellátó kocsi, hanem ABy(ee) 31-55 sorozatú kocsi

Előzmény: trizs77 (413410)
trizs77 Creative Commons License 2014.10.27 0 0 413410

nem tudom.

 

Ez bizonyára valamilyen étkező/büfé kocsi lehet ?

 

 

Előzmény: schlumbergerrrr (413408)
schlumbergerrrr Creative Commons License 2014.10.27 0 0 413409

Ez a halberstadti kocsi adata  ABy(ee) 31-55 sorozatú kocsik

Előzmény: schlumbergerrrr (413408)
schlumbergerrrr Creative Commons License 2014.10.27 0 0 413408

Férőhelyként az ülőhelyek számát adják meg.

 

Nem mindeniknél: Férőhely:25/46 fő

Ez azt jelenti, hogy 25 ülő, 46 álló utas?

Előzmény: trizs77 (413407)
trizs77 Creative Commons License 2014.10.27 0 0 413407

Férőhelyként az ülőhelyek számát adják meg.

Ok.

 

Ez igaz ?

A műszaki vizsgán is ezt adják meg ?

 

 

Előzmény: schlumbergerrrr (413405)
trizs77 Creative Commons License 2014.10.27 0 0 413406

Vagy mi a f.sznak kell neked ezt tudni???

 

------------------

 

vasutas stílus, 2014.

 

 

schlumbergerrrr Creative Commons License 2014.10.27 0 0 413405

http://www.mav-start.hu/mavstart/jarmuveink.php?mid=147c3eeb06874a

 

Itt van némi adat a kocsik befogadóképességéről

Törölt nick Creative Commons License 2014.10.27 0 0 413404

Te tényleg ilyen vagy, vagy szórakozol a társasággal?

 

"Ki látja a jármű leírást ?" -Akinek dolga van vele, pl a Vonatszemélyzet

 "Utas látja ?"                  -Mi köze hozzá?

 "Jegyvizsgáló látja ?"      -Kiragasztva nem, mert nincs rá szüksége. A munkaadója megbízik benn, hogy jól felkészült és jól el tudja látni a feladatát...

 "Pénztáros látja ?"          -Ezt nem tudom, de amennyiben az a dolga, hogy tudja, akkor tudja is.

 "Miért titkos ez ?"          -Szerintem nem titkos, akit nagyon érdekel, biztosan utána tud járni. De alapvetően senkinek semmi köze hozzá és sokra nem is megy az információval. Te mint utas, végig akarod számolni egy RJ -ben az álló és ülő utasok számát? Vagy mi a f.sznak kell neked ezt tudni???

Előzmény: trizs77 (413401)
Törölt nick Creative Commons License 2014.10.27 0 0 413403

Előzmény: trizs77 (413399)
Törölt nick Creative Commons License 2014.10.27 0 0 413402

Annyira csak nem hülyék, hogy ne tudják fejből, vagy ne tudják elolvasni a telefonjukból, stb.

Előzmény: _Nyuszi (413398)
trizs77 Creative Commons License 2014.10.27 0 0 413401

Ki látja a jármű leírást ?

 

 - Utas látja ?

 - Jegyvizsgáló látja ?

 - Pénztáros látja ?

 

Miért titkos ez ?

 

 

Előzmény: cs1014 (413400)
cs1014 Creative Commons License 2014.10.27 0 0 413400

A jármű leírásában meg van adva a szállítható személyek száma. Ez elég.

Előzmény: trizs77 (413399)
trizs77 Creative Commons License 2014.10.27 0 0 413399

Miért lenne kimatricázva? Kinek?

 

----------------

 

A buszban kinek van kimatricázva ?

 

 

Előzmény: Törölt nick (413397)
_Nyuszi Creative Commons License 2014.10.27 0 0 413398

Hát az osztrák jegyvizsgálónak! :)

Előzmény: Törölt nick (413397)
Törölt nick Creative Commons License 2014.10.27 0 0 413397

Miért lenne kimatricázva? Kinek?

Előzmény: trizs77 (413396)
trizs77 Creative Commons License 2014.10.27 0 0 413396

Az ÖBB-t is megkerestük az ügyben, akik azt válaszolták, hogy a vonattal nem az volt a baj, hogy állnak rajta. A járművekre meg van határozva az ülő- és állóhelyek száma, ezt lépték túl

Látom lelki szemeim előtt, hogyan számolta ki a túllépést az osztrák jv.: - Na kérem, álljon fel az, akinek nem jutott ülőhely!

 

--------------------

 

Vasúti vagonokban is ki van matricázva (mint a buszokban) a szállítható személyek száma ?

 - külön ülőhelyre megadva,

 - külön állóhelyre megadva ?

vrobee Creative Commons License 2014.10.27 0 0 413395

Kissé torzulnak az állítások... több rétege van a problémának szerintem.

1) nyilván a legjobb az utasnak, ha a vasút akármilyen, bármikor felmerülő igénynek meg tud felelni. Ez adott esetben gazdasági korlátokba ütközhet - a vasút finanszírozóinak (utasok+adófizetők) nem feltétlenül tetszik, ha mondjuk áll tartalékban egész évben egy szerelvény két nap bevethetőség miatt, vagy ha minden vonat mindig egy kocsival/egységgel hosszabb annál, amit a kényelmes kihasználtság indokol, csak azért, hogy nehogy esetleg valaki álljon vagy lemaradjon. Mindenesetre a meglévő keretek között megfelelő járműgazdálkodással nem ártana az ilyen igények kezelésére törekedni. Konkrétan arra gondolok, hogy az ilyen ünnepnapokon a fővonalakon extrém zsúfoltság tud lenni, miközben a mellékvonalakon sokszor a szokásos kényelemben lehet utazni, és ez arra utal, hogy a cégen belül sem tökéletes az eszközök elosztása.

2) amennyiben 1-es nem működik, feltétlenül gondoskodni kell arról, hogy az utas előre tudja, mi vár rá. Lehet, hogy ez neked nem fontos, de ha tudnak rá készülni, akkor sokan megtennék - például a programjuk áttervezésével - inkább, mint hogy lemaradjanak vagy félúton kirakják őket a vonatból. Ez utóbbiaknak nem volna szabad előfordulniuk tömegesen, ha előre látható a probléma.

Előzmény: orangutan (413393)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!