Kíváncsi vagyok, hogy akik szerint mindez rendben van, mit szólnak, amikor az áruzházban/postán/bankban viselkednek velük így. Mondjuk amikor húznak egy sorszámot, várnak három órát, majd zárás előtt elzavarják őket, hogy bocs, de sokan vannak. Ja, és tetszettek volna a fizetős privátbankingot használni, meg olyankor jönni, amikor kevesebben vannak.
Csodálod, hogy ifjú kollégánk elveszíti a türelmét? Az általános vélemény szerint minden vonat akkor ideális, ha üléspáronként egy utas van szigorúan ülésen tárolható táskával. Minden ettől eltérő állapot kiváltja a minekmegyazüresvonat/túlzsúfoltavonat panaszáradatot. Főleg ezen a fórumon.
Minden tiszteletem melett megjegyezném, hogy a reakciót mindig akció előzi meg.
Az eset, amin itt a csámcsogás megy, nem ér ennyit.
A túlzsúdfolt vonatokról leszállnak azok, akik meg akartak spórolni 3 eurót. Ez Salzburgban is így működik, nemcsak Hegyesben. És lássuk be, aki kifizette a helyét, az nem szívesen viseli, ha egy pitlákos ül az ülése karfájánn, vagy meg fél óra dzsungelharrc kimenni a klóra.
Másrészt a vonat alagutazik, azaz a komfort melett a biztonság szempontjából sem mellékes, hogy kezelhető méretű marad-e az élőáru.
Szvsz a massza először a saját utazásához szükséges dolgokkal legyen tisztában, aztán ha az már megy, akkor érdeklődjön az adott jármű műszaki és egyéb paraméterei után.
Mert ahogy azt türelmetlen kollégám is leírta, a szállítható személyek száma nem tartozik a vendégre jobban, mint a kocsi kerékátmérője középkopott állapotban. Számára ez haszontalan info. Ő váltsa meg a helyjegyét, ha meg nem váltja meg, ne csodálkozzon, ha lemarad.
Nem hát. Sokkal jobb autóban szorongani a dugókban :-)
Meg venni Bécsig autópálya matricát, meg kifizetni arra a napra a parkolási díjakat, meg csorgatni a nyálunkat ebéd közben hogy de jól is esne a Schnitzel mellé egy vagy két sör....
" A vasutas is csak A-ból B-be szállít 127 darab 80 kg-os biomasszát. "
Mi a bánatos rossebet kellene még vele csinálni? Szerinted is a vonatok álló és ülőhely kapacitását feltüntető matricák az utasok legfontosabb igényei közé tartoznak? Megáll az ész...
Te tényleg ilyen vagy, vagy szórakozol a társasággal?
"Ki látja a jármű leírást ?" -Akinek dolga van vele, pl a Vonatszemélyzet
"Utas látja ?" -Mi köze hozzá?
"Jegyvizsgáló látja ?" -Kiragasztva nem, mert nincs rá szüksége. A munkaadója megbízik benn, hogy jól felkészült és jól el tudja látni a feladatát...
"Pénztáros látja ?" -Ezt nem tudom, de amennyiben az a dolga, hogy tudja, akkor tudja is.
"Miért titkos ez ?" -Szerintem nem titkos, akit nagyon érdekel, biztosan utána tud járni. De alapvetően senkinek semmi köze hozzá és sokra nem is megy az információval. Te mint utas, végig akarod számolni egy RJ -ben az álló és ülő utasok számát? Vagy mi a f.sznak kell neked ezt tudni???
Az ÖBB-t is megkerestük az ügyben, akik azt válaszolták, hogy a vonattal nem az volt a baj, hogy állnak rajta. A járművekre meg van határozva az ülő- és állóhelyek száma, ezt lépték túl
Látom lelki szemeim előtt, hogyan számolta ki a túllépést az osztrák jv.: - Na kérem, álljon fel az, akinek nem jutott ülőhely!
--------------------
Vasúti vagonokban is ki van matricázva (mint a buszokban) a szállítható személyek száma ?
Kissé torzulnak az állítások... több rétege van a problémának szerintem.
1) nyilván a legjobb az utasnak, ha a vasút akármilyen, bármikor felmerülő igénynek meg tud felelni. Ez adott esetben gazdasági korlátokba ütközhet - a vasút finanszírozóinak (utasok+adófizetők) nem feltétlenül tetszik, ha mondjuk áll tartalékban egész évben egy szerelvény két nap bevethetőség miatt, vagy ha minden vonat mindig egy kocsival/egységgel hosszabb annál, amit a kényelmes kihasználtság indokol, csak azért, hogy nehogy esetleg valaki álljon vagy lemaradjon. Mindenesetre a meglévő keretek között megfelelő járműgazdálkodással nem ártana az ilyen igények kezelésére törekedni. Konkrétan arra gondolok, hogy az ilyen ünnepnapokon a fővonalakon extrém zsúfoltság tud lenni, miközben a mellékvonalakon sokszor a szokásos kényelemben lehet utazni, és ez arra utal, hogy a cégen belül sem tökéletes az eszközök elosztása.
2) amennyiben 1-es nem működik, feltétlenül gondoskodni kell arról, hogy az utas előre tudja, mi vár rá. Lehet, hogy ez neked nem fontos, de ha tudnak rá készülni, akkor sokan megtennék - például a programjuk áttervezésével - inkább, mint hogy lemaradjanak vagy félúton kirakják őket a vonatból. Ez utóbbiaknak nem volna szabad előfordulniuk tömegesen, ha előre látható a probléma.