Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Paco155 Creative Commons License 2016.01.03 0 0 148164

Bocsánat, visszavonom a "fizikus" jelzőt.  Még a fotelhez is tudatlan vagy.

 

Te viszont utánanézhetnél annak, hogy a FOLYADÉKOK milyen mértékben nyomhatóak össze (és ide kapcsolódóan, hogy hogyan működik a hidraulikus fék), 

illetve, hogy a GÁZOK összenyomásakor mi történik.

 

Elég lesz ha előveszed az általános iskolai fizikakönyveidet.

Előzmény: Matenak (148162)
Matenak Creative Commons License 2016.01.03 0 0 148163

Csak a futóművet, elvégre egy felújítás hogy nézne ki anélkül? :) Még a végén valaki elesik az autó mellett és felszíni rozsdát kellene nézegetnie, nem kockáztathatok.

Előzmény: Törölt nick (148159)
Matenak Creative Commons License 2016.01.03 0 0 148162

Akkor a dízelmotor szikra híján mitől indul be?

Előzmény: 409 (148153)
automágusBp Creative Commons License 2016.01.03 0 1 148161

Tekerj még egy kört a főtengelyen, de inkább ne nyúlj hozzá! 

Előzmény: centrikus1 (148160)
centrikus1 Creative Commons License 2016.01.03 0 0 148160

Sziasztok. Vezérlést cserélek az octaviámon. Jelre tekertem a főtengelyt de a veztengely ilyenkor az 1 es henger szelepváltáson van és a 4 es meg felső holtponton. Nem forditva szokott lenni ?  1.9 tdi alh motorkód.

Törölt nick Creative Commons License 2016.01.03 0 0 148159

te fested a kocsid alját?

Előzmény: Matenak (148149)
enter2 Creative Commons License 2016.01.03 0 0 148158

Tehat akkor az akumlatort erdemes elso korben meg neznem hogy egyatalan mi ujsag van :) mert az aksi telleg igen csak regi benne :)) multimetert be kell szereznem meg egy aksit ha az a problema :))

ivancr250 Creative Commons License 2016.01.03 0 0 148157

Tudom! Nem egyszerű de volt már rosszabb is a helyzet... De az biztos hogy "csodálatos" találmány!  

Előzmény: 409 (148156)
409 Creative Commons License 2016.01.03 0 2 148156

Akkor biztosan vannak hozzá vezérlésbeállító szerszámok. Csak azért kérdeztem, mert a vezkerék nincs ékelve a főtengelyen.

Előzmény: ivancr250 (148154)
Quattroman Creative Commons License 2016.01.03 0 1 148155

ha elkottáztad, van egy elfekvő hengerfejem hozzá, egyenes szelepekkel.

;)

Előzmény: ivancr250 (148154)
ivancr250 Creative Commons License 2016.01.03 0 0 148154

Komplett Vezérlés, csere. 

Előzmény: 409 (148148)
409 Creative Commons License 2016.01.02 0 0 148153

Pedig nem. A hidraulikus féknek pont az az alapelve, hogy folyadékok összenyomhatatlanok.

Amitől felmelegszik az a fékbetéteken/fékpofákon termelődő hő. A fék a mozgási energiát hővé alakítja.

Előzmény: Matenak (148151)
409 Creative Commons License 2016.01.02 0 0 148152

"Szakemberek ilyenkor előkapják a tömlőelszorító alkalmatosságukat és rárakják a fékcsőre, hogy minél kevesebb levegő kerüljön a rendszerbe,..."

 

 A szakemberek azért teszik az rá, hogy ne folyjon ki, meg szanaszét a fékfolyadék. Levegő akkor kerül bele, ha mát kifolyt mind.

Előzmény: Matenak (148149)
Matenak Creative Commons License 2016.01.02 0 0 148151

Nekem az konyhanyelvnek elmegy, de azért finomítottam némileg, annyira, ami még méltó, atommagokat szigorúan nem belekeverve!

Előzmény: Paco155 (148150)
Paco155 Creative Commons License 2016.01.02 0 0 148150

"másrészt amikor rátaposunk a fékre, a folyadék összenyomásakor hő keletkezik,"

 

Ööööö.... mint fizikus ha csak fotelból is, ezt ugye kicseréled valami másra ami nem képtelenség?  (lásd: folyadékok összenyomhatatlansága)

Előzmény: Matenak (148149)
Matenak Creative Commons License 2016.01.02 0 0 148149

Mint képzetlen fotelfizikus, hobbiszerelő irodista, féknyeregbe pattantam. Hátha a profik is megbocsátják. :)
http://csipszer.blog.hu/2016/01/02/a_kepzetlen_fotelfizikus_feknyeregbe_pattan

409 Creative Commons License 2016.01.02 0 0 148148

Nagyobb levegőnyomás, alkalmasabb légkulcs, méteres cső..... szóval, nyers erőszak.

 

Miért akarod levenni?

Előzmény: ivancr250 (148145)
Menci23 Creative Commons License 2016.01.02 0 0 148147

Sziasztok!

 

1 Hónapja tulajdonosa lettem egy 98-as Renault Megane 1,6e-nek. (K7M703) 455 kék.

Tegnap történt, hogy mentünk a városba és meg kellett állni a piros lámpánál. Ez még nem volt akkora probléma, de aztán mikor zöldre váltott.... 1-es indul... 2-es kuplung fel és bumm egy nagy robaj a motortérből. Nem mondom nagyon megijedtem, gyorsan félreálltam, közben folyamatosan egy kerregő hang. Motor leállít, géptető fel, a motor bedőlve jobbra... Pff... Szétnéztem és a hossz bordás szíj megvezetője beleért egy műanyag tartóba amiben vékony fémcsövek futnak. Kicsit elhúztam a műanyag tartót, és ujjra indítottam a motort. A hang megszűnt, de a motor ugyan úgy be volt dőlve...

Tető le, beszáll, Go haza... (kb: 5 km) Hazaértem, tető fel és láss csodát a motor visszaállt a helyére. Ami eddig beleért műanyag tartóba, az között most kb 4cm. 

 

A sztorihoz még hozzá tartozik, hogy feltűnt (már amikor megvettem) 3.ba felváltok és kb 1500as fordulattól elkezd rázni az egész autó, a többi fokozatba is csinálja de akkor nagyon enyhén, 3.ba viszont elég határozottan ráz... Lehet összefüggés ?

 

Kérdés: Motor tartó bak ? Ha igen, milyen márkát ajánlotok ? 

 

Üdv: Attila

 

 

útazó Creative Commons License 2016.01.02 0 0 148146

Ez így van ahogy le írtad !!

Előzmény: combi27 (148143)
ivancr250 Creative Commons License 2016.01.02 0 0 148145

Üdv Urak! Tanácsot kérnék. Ford Fiesta 1.4-Benzines,(2006)  le szeretném venni a főtengely ékszíjtárcsáját, de az istenért le nem jön, természetesen légkulccsal. Tudna valaki adni tanácsot mi a titka? 

_smasszer_ Creative Commons License 2016.01.02 0 0 148144

Akkor kipróbálom azzal ami benne volt, a számozás belül ugyanaz, csak van rajta két kis csöcs ami a mágnesszelephez megy. Meg találtam egy videót is, ebben elmondja mit hova, holnap folyt köv. Ez az amivel 2 hónapja tököltem itt a K-jet életre keltésével. Azóta beköltözött a motor a donorból a sajátba, csak gondos magyar kezek nyesték ám a köteget, és eléggé pöcsölõs volt összehozni a donor kötegével. Színre szagra évjáratra ugyanaz a két kocsi. Mellesleg azt az olcsó univerzális AC-t rendeltem amin páran röhögtek is a leírásán, hogy ha nem elég a 6 bar akkor duplán is be lehet rakni, egy cseh gyártású bosch valami, elég a nyomása a k-jethez úgy tûnik. :)

 

 

 

https://m.youtube.com/watch?v=5sIEQgM6gCQ 

 

 

Előzmény: bambi942 (148142)
combi27 Creative Commons License 2016.01.02 0 1 148143

multiméter és rámérsz az akkura...10 volt alatt halott...indításhoz kevés, mást simán működtet még...

A kattogás is valószínűleg az akku halála miatt van..az enyém is így járt tavaly...

Mnet rajta minden (rádió, lámpák, ventillátor), indításnál csak kattogott...

Multiméter, és lám, akksi halott ( mivel "varázsszemes" volt, a fekete pöttyből rájöhettem volna...)

Előzmény: enter2 (148133)
bambi942 Creative Commons License 2016.01.02 0 0 148142

Valahová nem megy ki a gyújtás +.    De lehet rossz a gyújtáskapcsoló betét is???

Előzmény: _smasszer_ (148141)
_smasszer_ Creative Commons License 2016.01.02 0 0 148141

Urak,

 

1982es Merci W126 280SE volt lánykorában, majd tizenévig 300D most visszaalakult 280SE-re, cseréltem gyújtáskapcsolót is, mert egy w123 as dieselé volt benne a vákuumos leállítás miatt. A hiba: csak akkor jár a motor, ha önindítózok! Gyönyörûen jár, amint elengedem a gyújtáskulcsot leáll.... Ac relé jó, külön akksiról tápot adva az ac-nak is ugyanezt a hibát produkálja. Csak indítózáskor jár a motor...

 

MI LEHET ELKÖTVE??? Valamit elköthettem a gyújtáskapcsolóban? 

lacipécs Creative Commons License 2016.01.02 0 0 148140

Lehet ez az önindító behúzótekercsén lévő mágneskapcsoló hibája is.(A kábelek és akku mellett.)

Mérjél rá egy próbalámpával a kattanáskor,hogy zár e a mágneskapcsoló.:próbalámpa egyik fele negatívra-legjobb az önindító házára- másik fele a mágneskapcsoló állórészre menő 8-as csavarra.

Előzmény: enter2 (148133)
pingui Creative Commons License 2016.01.02 0 0 148139

Köszönöm a válaszokat akkor kapja továbbra is a sima agip gázolajat. 

Akku karbantartó töltésen, de lélekben felkészülve egy akku vásárlásra, mert nem tudom mikori. 

automágusBp Creative Commons License 2016.01.02 0 0 148138

Ideje aksit venni :)

Előzmény: enter2 (148133)
C20NE Creative Commons License 2016.01.02 0 0 148137

Tudományos alap nélkül a sima MOL diesel - hez képest semmi különbség, pont ugyanúgy indul. Az akkumulátor jó legyen !

Előzmény: pingui (148135)
enter2 Creative Commons License 2016.01.02 0 0 148136

En is a test kabelre gyanakszom mert ez a hideg meleg para kod fagy kicsit meg jatszadozik a kabelekel a testekel :)) nem?!

pingui Creative Commons License 2016.01.02 0 0 148135

Üdv Urak!

Jön a hideg és tankolnom kell. Ér valamit a prémium/alpesi gázolaj egy hagyományos dízelnél, segíti a hidegindítást (1999 V40 1.9 di 70kw )? Esetleg egyéb praktika?

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!