Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

MALWIN Creative Commons License 2006.01.12 0 0 11763
Kösz a finom ledorongot:-)
Itt vagyok,de csak olvasok, mert a múlt időkben nem nagyon volt mihez hozzászólnom.
Kamionos témám nem igazán van most, hacsak nem számítom, hogy a dunaföldvári híd és a rajta érvényes 50km-es sebességkorlátozás le van szarva a kamionosok által (de nem csak általuk).Alkalmam volt állni a hídon egy kis időt, mit mondjak, úgy remeg, majd' leszakad.Érdekes egyébként, hogy van kamion, ami épp csak rezegteti, és van , ami épphogy felhajt a hídra, már táncol is az egész alattam.El is gondolkodtam rajta, de igazi magyarázatát nem találtam, mert szakadt kamion éppúgy előadta, mint vadiúj, és a jelek szerint nem számít az sem, hogy mennyire van rakva, vagy hogy rövidebb, vagy hosszabb a gép.
A hídról lehajtónál van egy körforgalom, kíváncsian várom, mikor fog valaki keresztülvágtázni rajta, mert akkora sebességgel zúgnak le.
Ja, azokat külön szeretem, akik épp akkor dudálnak rám, amikor fotózom a hídon.Mégis, mit gondolnak, ettől beugrok?:-)

Előzmény: Gasolin (11760)
deps Creative Commons License 2006.01.12 0 0 11762

bréékóó gasolin!

 

én a szalay féle mancit úgy tudom, hogy azt csak a balázsék ugy vették, meg hogy széria volt, és ők csak a motort csináltatták kint.....

amúgy meg ha jól tudom akkor azokat a racing-truck's csak puttony nélkűl adják......

 

amúgy meg a kamionok részéről azt is érdemes tudni, hogy annyira nem toppon lévő vasakról van szó, mint pölö a személy gépkocsiknál......

gondolom azt te is látod, hogy a darázsi és a pirosmanci igazán ők fejelnek rá hogy nem érdemes csúcsgéppel elindulni, mert nem éri meg és a széria vas is bőven jóóóóó......

 

amúgy igazad van :)

 

cisszzzz

Előzmény: Gasolin (11754)
deps Creative Commons License 2006.01.12 0 0 11761

bréékóó cicó!

 

én mondjuk még nem találtam ilyet, de ha talánék az tuti összezöldezném!

vannak olyan nők(talákoztam már olyannal és ültem is mellette), aki olyan szinten tud vezetni, hogy én azt mondom, hogy csak pislogtam! én csak hajrázni tudok az ilyen hölgyeknek! ja és még a korát sem szégyellte!

mondtam is neki, hogy a férjedet ne engedd ily lazára mint a vezetést.......

 

cisszzzzz

Előzmény: cicó (11753)
Gasolin Creative Commons License 2006.01.12 0 0 11760
Mostanában nagyon inaktív vagy itt, de a Nagyvasak-ban sokat mocorogsz. :o)
Ha nem olvasgatnám azt néha, már azt is hihetném, hogy nincs időd fórumozni.
Előzmény: MALWIN (11758)
Gasolin Creative Commons License 2006.01.12 0 0 11759
Igen, 8.51-est. Pár napja frisítettem a régi 7.10-est (már annyira megszoktam a régit, ezért nem akartam újat feltenni, de sok oldalt nem tudot már tökéletesen megnyitni ezért frissítettem).
A Flex-es MAN-ről érdekelne a cikk. Van szkennered? Ha igen beszkennelhetnéd úgy, hogy el lehessen olvasni, vagy az is jó, ha lefényképezed az oldalt (ha az is olvasható marad)
Előzmény: Pavel (11757)
MALWIN Creative Commons License 2006.01.12 0 0 11758
De érdekes nyerges:mintha összetolták volna:-)
Pavel Creative Commons License 2006.01.12 0 0 11757
Nekem teljesen jó Operával a beszúrás, frissverziót használsz?
Előzmény: Gasolin (11755)
Pavel Creative Commons License 2006.01.12 0 0 11756

Üdv!

 

Akit érdekel, a RT 2005. októberi számában részletes bemutató olvasható a flexes MAN-ról és a felépítményről, műszeres mérésekkel és egyebekkel. 

 

Üdv. Pavel

 

 

Előzmény: Gasolin (11754)
Gasolin Creative Commons License 2006.01.12 0 0 11755
Bocsi de az Opera nem szereti ha képet akarok berakni, ezért a tűzoltóról a képet majd beteszem Mozilla-val.
Meg a vastag betű is egy rosz HTML kód miatt alakult így.
A gyári versenykamion képek se működnek. Erről beteszem még egyszer a linket, ha nem megy, akkor fel kell keresni az oldalt és meg kell keresni a képeket (már ha valakit érdekel). http://www.man-mn.com/de/Media/Pressemeldungen/show_press.jsp?key=58506&lang=de

Na nem baj, hibázni csak az tud aki dolgozik. :o)
MAN-BAI  Toni Maurer
Előzmény: Gasolin (11754)
Gasolin Creative Commons License 2006.01.12 0 0 11754
A Gasolin Press
szerzett némi info-t a Dakar-os MAN-ekről.
Ne nem a magyar autókról hanem úgy általánosságban. (tegnap a RTL önmagához képest elég sok kamionos info-t adott megvolt vagy 5 perc)
De vissza a kamionokhoz. Van egy gyári támogatású holland MAN csapat (Exact-MAN Team). Gyári képek itt
Ők széria alkatrészekből épített TG-A kamionnal versenyeznek
Néhány műszaki adat:
A D28-as MAN motort 700LE-sre "pumpálták" fel, míg a motornyomaték 3000Nm lett. Ezzel aztán repül a 8,5t-s kamion.
Az egyik versenyző a holland Hans Stacey, a másik Franz Echter (aki az MAN-nél dolgozik) és a feladata a Dakaron az, hogy mindenben segítse a hollandot (amolyan vízhordó).

Az a kamion, amivel Darázsi-ék és a Flex Team (Szobi-ék) mennek az egy MAN LE 18.280-as gép, amit az egyik MAN márkaszervíz (Toni Maurer) épít a gyár (MAN Motorsport-Team) segítségével. (Toni Maurer-ról annyit érdemes tudni, hogy amelett, hogy MAN márkaszervíz mindenféle MAN átalakítást épít. Ő építette pl. azt az összkerekes 4x4 MAN tűzoltó alvázat, aminek mindkét tengelye kormányzott és az elején és a hátulján is van egy-egy fülke. Az autó alagút tűzoltónak készült. De ő építi a 20t-s 3 tengelyes LE teherautót is, kormányzott 3. híddal, amit a gyárnál lehet megvásárolni, de ő épít be utólagos is bármelyik MAN teherautóba plusz futóművet, szóval nem mai kezdő a fiú)
De visszatérve a kamionhoz, a motor (280LE-s) némi átdolgozás után 450LE-s lesz, a gyárból kigördülő alváz, hosszabb rugóútra képes laprugókat kap, erősített lengéscsillapítókkal, nagyobb 1000L-es üzemanyagtankot, bukócsöveket és egyéb biztonsági kiegészítőket.
Ezzel az MAN az egyetlen gyár, ahol meglehet venni egy olyan kamiont, amivel azonnal el lehet indulni a Dakar-on, azaz az autó kulcsra készen fel van készítve a versenyre.
Az idei évben ráadásul a gyár elindított egy szervízkamion-t ami csak azért van, hogy minden MAN-t használó bajbajutott kamionnak segít a versenyben, azaz javít, szerel, cserél, alkatrész ad stb. Így a versenyzőknek nem kell magukal alkatrészt vinni.
Ezek után nem csoda, hogy a legtöbb induló versenyző és kisérőkamion MAN márkájú.


Csak a VW 2 versenykamion indított, akik a versenyben segítik az autókat, és emelett 5 szervízkamiont (az egyik versenykamionjuk tegnap ép felborúlt elzárva ezzel az versenypályát és ezért a legtöbb kamion tegnap átlagidőt kapott. A Flex Team probált visszaborítani az útra, de elszakadt a spanifer.)
A BMW is 2 MAN versenykamiont és 3 szervízkamionnal vágott neki a Dakarnak, de a KTM is jópár MAN-t használ)
A német állami TV a ZDF is közvetítőkocsinak a Dakar-on egy LE 18.280-as 4x4-es autót használ.

Teszek be egy képet a Maurer tűzoltóról. [image1]
cicó Creative Commons License 2006.01.12 0 0 11753
...de azért nyugtass meg lécci, hogy nőiautóvezetőszidó topicot nem találtál? :)))))
Előzmény: deps (11749)
poiuzf Creative Commons License 2006.01.12 0 0 11752
OK
Egyébként a Levegő Munkacsoportos mű egy része nem igaz más része meg baromság
Előzmény: manf2000 (11751)
manf2000 Creative Commons License 2006.01.12 0 0 11751

"Sokkal okosabb lenne ha csak félpótkocsik/cserefelépítmények utaznának. A RO-LA vonat a hosszához képest még legalább még egyszer ennyi súllyal terhelhető lenne."

 

Igen igen, ez már németben alap. DE én asszondom, hogy ne ezzel foglalkozzunk hanem valami vidámabb dologgal, aki vízfejű az az is marad. :)   

Előzmény: poiuzf (11750)
poiuzf Creative Commons License 2006.01.12 0 0 11750
Azért ez a vasutas dolog nem teljesen rossz ötlet. Szerintem úgy kéne megoldani hogy a vasút és a közút kiegészítse egymást. Erre a RO-LA a lehető legrosszabb megoldás, csak azért találták ki hogy a lakosságnak betömjék a száját. Sokkal okosabb lenne ha csak félpótkocsik/cserefelépítmények utaznának. A RO-LA vonat a hosszához képest még legalább még egyszer ennyi súllyal terhelhető lenne.
Párszor használtam a Novara - Freiburg (olasz-német) RO-LA-t. Sokkal több pótkocsis/cserefelépítményes vonat érkezik/indul mint kamionos. Ez lehet a jövő egyik útja, bár teljesen nem válthatja ki a közutat.
A vasútnak sokkal rugalmasabbnak kéne lennie. Nem napokkal (hetekkel) elöbb megrendelt vagonok, vagonhiány stb. Ha Tatabányáról feladsz egy vagont Bécsbe azt felhúzzák Ferencvárosba mert onnan indulnak a nemzetközi tehervonatok. Nonszensz!
De a ráérős árukat vonattal kéne szállítani.
Vagy ott van a BILK, oda érkezhetnének a félpótkocsik, aztán azokat magyat traktorok húzhatnák szét kb 200-300km-es körzetben. Kéne még pár ilyen központ Magyarországon.
Arra semmi szükség hogy a traktorok és a sofőrök is utazzanak.
deps Creative Commons License 2006.01.12 0 0 11749

bréékóó uraim!

 

kamionosok, nem unjátok őket?? címszóval van egy topik..... nézzetek bele, de nem kell aztán jóra számítani....

 

cisszzzzzz

MALWIN Creative Commons License 2006.01.12 0 0 11748
A levegő munkacsoport egy profi szabotőr alakulat-mindenbe belekötnek, amivel reklámozhatják magukat.
egyáltalán, tele a tököm a zöldekkel, belekotyognak mindenbe, főleg abba, amihez nem értenek.
Előzmény: Gasolin (11745)
deps Creative Commons License 2006.01.12 0 0 11747

bréékóó gasolin!

 

a vasút egy olyan dolog itthon, amibe olyan szinten felesleges pénzt fektetni, hogy na.......

azért mert én konkrétan nem látom, hogy mit fejlesztenének rajta..... állítólag milliárdokat tesznek bele.... igen a vezetők zsebébe, az tuti... nem bántom őket, mert egyáltalán nem tisztem és akaratom, de egy állami cégnél a rentgeteg vezetővel lehetne ritkítani a boss-ok sokasságát...

 

másik, hogy a vasúti fuvarozás egy 80 évekbeli olyan fuvarozási módnak nevezett kötöttpályás dolog, ami a 21.században igenis elavult dolog!

beszélnek itt emberek olyan nagy dolgoknak vélt logisztikáról, meg egyesülésekről..... a vasútnál kellene ilyet alkalmazni, nem?????? itt kéne az érdekeket egyesíteni, meg a vasúti fuvarszervezőket és irányfuvarokat olyan gyors mértékben lereagálni, mint a kerekesek....

de mint ez tudjuk soha nem lesz, mert egy vonat nem azért közlekedik, hogy egy vagy 5kocsit húzogasson, másrészt a vasút soha nem fogja tudni felvenni a közútasokkal a vesenyet!!!!!(személyszállításra elsőosztályúúúúúú)

igen ez verseny, mert a mebízó nem ér rá napokat várni arra, hogy győrből egy 6 kocsiból álló masina eljöjjön tiszaújvárosba, amin olyan lemeztáblák vannak, hogy már tegnapra be kellet volna építeni a tartályparkaba.......

 

méghogy levegő munkacsoport :D :D :D

akkor nekik is kéne mondani, hogy ne cigizz, ne égess gázt, ne járj autóval, otthon a lakásban ne fogyassz gázt, mert életveszélyes, ne dohányozz, a használtvizet ne ngedd bele a szennyvízaknába, hanem ne is tisztálkodj, mert fogyasztod a vizet........ :D :D

ez szerintem olyan emberek egyesülése akik olyan szinten szenvednek hogy nem figyel fel rájuk senki, ezért mindent megtesznek azért hogy a kispolgárokat "megfélemlítsék" , ugyebár.......

 

az a baj, hogy erről nem akarok továbbá szótejteni, mert felesleges........

 

vasút: okéé hogy olcsó, de mire lejön bécsből egy szállítmány tiszaújvárosba, még ma is, addig egy lábonjárósgázolajzabálóembergyilkosútösszetörő háromszor, de minimum 2szer megjárja ezt az utat oda-vissza........

a vasutat én ott látom az előnyét, hogy hétvégére feláll a kamionos a platójára és felviszi megállás nélkűl bp-ről londonba, vagy oslóba, de miért is ne lehetne ankarába, v moszkvába.......

máshol pölö fa-szállítás vagy erőműbe szén v fa és kész! elnézést! olyan tömegtermékeket szállítani nagyfelhasználóknak akik több száztonna ömlesztett árúval dolgoznak.... namost itthon nemsok ilyen van.......

 

út tönkretétel: persze hogy tönkreteszi a kamion az utat!!!!! de csak azokat az utakat, ami nincs megépítve!!!! márpedig itthon egy út sincs megépítve, akármibe kerűlt is! egy útnak még a főútnak is minimum 30-50 cm betonrétegnek kéne lennie az alapnak! errefel jóó ha van 20!!!!! láttam, tapasztaltam és mértem......

autópálya...... annak minimum 80 cmnek kéne lennie..... legjobb tudomásom szerint ez az érték eléri az 50de egyik esetben sem haladta még meg...... a legutóbb épült utak amik vannak jóesetben lehet beszélni átlag 40 ről.......

ez még jóesetben is sz*r! akkor jön erre a tengelyterhelés...... tudjátok azt az emberek nem ismerik fel, hogy ha vmi építenek az süllyed a használattól, tudom nem ebben az esetben, de ha vmi nincs megépítve, akkor miért várják el hogy ne süllyedjen??????? hü**ék......

utakat nem igy kell építeni mint itthon...... a 35 öst úgy kellett volna megépíteniük!!!!!!, hogy alapostúl felszedik... namost ebben az esetben felmarták a beton feletti réteg feléig és akkor réültették magasságban azt a réteget ami a beton felett van és kész...... emberek már süllyed......(ja a 35 ös betonrétege 12cm!!!)

ami a mérlegelés illeti..... egy két kavicskiadó errefelé ráállt a mérlegelésre! nem kell mellreszívni, de a megbízó diktál! nem a fuvarost, meg a kavicskiadót kell ba**tatni, hanem a megbízót kellene elővenni, hogy mibe kényszeríti a vállalkozót/kat.......

igazán a megbízói kör hajszolja a társadalmat, uraim! ez itt a málnás belseje, nem amit a maci ismer...... ennek van egy szerződési feltétele, amit a fuvarozók szóban irnak alá..... innentől, meg nállunk a labda amivel nem tudunk mit kezdeni, csak elviselni......

 

ennyit akartam úgy előre.....

 

cisszzzzz

Előzmény: Gasolin (11745)
manf2000 Creative Commons License 2006.01.12 0 0 11746
Igen igen egyet értek veled, és én csak azért tettem be mert gondoltam érdekelhet, engem az elejénn még felháborított de azt rájöttem, hogy az MKFE naponta kap ilyen leveleket tehát csendben végignéztem a videót és röhögtem! :)
Előzmény: Gasolin (11745)
Gasolin Creative Commons License 2006.01.11 0 0 11745
Ezt a levegő munkacsoportot és azért nem tudom komolyan venni, mert minden egyes útépítést, hídépítési engedélyt megtámad a bíróságon, hátráltatva a fejlesztés, ezzel pedig konzerválva a jelenlegi helyzetet.
Ha rajtuk múlna, még 20év múlva is Bp-n át kellene menni, ha valaki az M1-ről az M3-as irányába akarna menni. A kipufogógáz nem probléma ha régi úton pöfögi az autó, csak az ha új építésű hídon, úton teszi.
Olyan kis országban amilyenben mi élünk a terítő fuvarozásban a vasútnak nem nagyon van és lehet szerepe. A tranzit fuvarozásban pedig a RoLa már megmutatta, hogy nem versenyképes alternatíva (drága, nem megfelelő szinvonalú stb.)
Én nem bánom a vasút fejlesztését, de a jelenlegi helyzetben pénzt pumpálni a vasútba, megfelelő átszervezés nélkül olyan mint az ablakon kidobott pénz, míg az autópálya építésnek mindenféleképpen tőke vonzó hatása van.
Az meg hogy a túlsúlyos tgk. valóban tönkre teszi a közútat az tény, de ezért azok a felelősök akik nem tartatják be a törvényeket, holott ellenőrzési jogkörrrel vannak felhatalmazva (gondolok itt elsősorban a Közlekedési Felügyeletre).
Erre pedig nem lehet az mentség, hogy kevés az emberünk meg kevés a pénz, mert mindenki tudja, hogy melyek azok az útvonalak amelyeket használnak a túlsúlyos autók egy-egy építkezésnél. Folyamatos akár mindennapi ellenőrzés egy-egy ilyen építkezésnél hamar rendbe tenné ezeket a dolgokat. Persze ez inkább akarat és nem pénz kérdés.
Másrészt a fuvarozó szakma felvetette a minisztériumnak, hogy bűntessék meg a felrakóhelyet is ha túlsúlyos autó találnak közúti ellenőrzés során, de a minisztérium valamilyen oknál fogva nem partner ilyen rendelet megalkotásában, pedig egy ilyen rendelet hamar rendbe tenné ezt a problámát is, stb...
Előzmény: manf2000 (11740)
_Gabesz Creative Commons License 2006.01.11 0 0 11744
Nagyszerű...
Előzmény: manf2000 (11740)
Tector Creative Commons License 2006.01.11 0 0 11743

Ez a HL 60.02 (vagy 60.62)...

:o)

Előzmény: deps (11742)
deps Creative Commons License 2006.01.11 0 0 11742

bréékóó tector!

 

igen vmi hasonló betűjelzésű pótos volt.. vmi hl, hla......

 

ez...

 

Előzmény: Tector (11741)
Tector Creative Commons License 2006.01.11 0 0 11741

..."ifára visszatérve.... én mint ifarajongó(platós+pótos), ami igazán lever hídba az hogy az öregeink moszkvába meg az érettmálna tudja hová mentek eme jószágokkal....."

 

Na majd ha megtalálom, szkennelek egy képet, amin a jó öreg IFA ácsingózik Moszkvában...

Indulástól érkezésig 74 napot voltam kinn '93 őszén (filmforgatás).

 

Néha nagyon szerettem, néha nagyon nem a "Honecker bosszúját".

 

Bútoros, nagyfülkés szekér volt (W50L/MK), a hozzá való német bútorospóttal (HL 70.80/1), ami hosszú volt mint a vonatfütty, és mindegyik kereke ikerabroncsozású volt.

Tolatni könnyű volt vele, pont a hossza miatt -ám ugye kormányszervó híján kicsit meg is lehetett vele izzadni/combosodni.

:o)

Előzmény: deps (11730)
manf2000 Creative Commons License 2006.01.11 0 0 11740
Lehr Péter Creative Commons License 2006.01.11 0 0 11739
A Kaposgép, Szolnoki mezőgép, Detk gyárak csináltak még ilyeneket.
Előzmény: MALWIN (11738)
MALWIN Creative Commons License 2006.01.11 0 0 11738
Meg a HW60-11, meg a HW80-11, stb, stb:-)
Előzmény: Porond (11737)
Porond Creative Commons License 2006.01.11 0 0 11737

"hogy a futó az vmilyen mezőgazdasági cég gyártja v gyártotta itthon "

 

nem tudom melyikre gondolsz

az Ifákhoz a hagyományos, fixplatós, forgózsámolyos pótkocsit az NDK gyártotta E5/2 néven.

Az NDK-sok gyártottak billencs pótokat is.

 

 

 

Előzmény: deps (11730)
Gasolin Creative Commons License 2006.01.11 0 0 11736
Értjük mi! Az ismerősök félszavakból is megértik egymást. :o)
Előzmény: Tector (11734)
Gasolin Creative Commons License 2006.01.11 0 0 11735
Amikor előjönnek az emlékek. :o)
Előzmény: _Globetrotter (11732)
Tector Creative Commons License 2006.01.11 0 0 11734
(Félreérthető voltam -szóval a lakat azért kell, hogy az ilyen "baleseteket" elkerülhessük. Ha ott van, idegen nam tudja kinyitni a nyerget...)
Előzmény: Tector (11733)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!