Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Peet.. Creative Commons License 2017.04.10 0 0 20033

Sziasztok!

Mi annak a csőnek a neve és mi a funkciója, ami az olajbetöltőnyílás kupakjából jön ki és a levegőszűrőház oldalába megy be? Ez kirepedt és folyik belőle valami olajos cucc.

Előre is köszi.

trafo2000 Creative Commons License 2017.04.07 0 0 20032

Ez a ritka 8 szelepes változat,ezt nem ismerem.

Előzmény: papus89 (20030)
system77 Creative Commons License 2017.04.06 0 0 20031

Sziasztok,

ugyanilyen motorterű Fiestának hogy lehet leszedni a szelepfedél feletti műanyag borítást?

Szeretném a szelepfedél csavarokat kicsit meghúzni alatta kicsit nyomja az olajat. Egy patentot már letörtem...

papus89 Creative Commons License 2017.04.06 0 0 20030
Előzmény: trafo2000 (20029)
trafo2000 Creative Commons License 2017.04.06 0 0 20029

Ilyenben másik rendszer van,fojtószelepház tisztítás segíthet.

https://www.247spares.co.uk/res/images/engines/lots/27790293/27790293_8.jpg

Előzmény: trafo2000 (20028)
trafo2000 Creative Commons License 2017.04.06 0 0 20028
Előzmény: trafo2000 (20027)
trafo2000 Creative Commons License 2017.04.06 0 0 20027

Így néz ki.A légszűrő házon van.A kiszedéséhez egy lyukas torx kulcs kell.

http://wrcauto.hu/files/legtomegmero-ford-fiesta-1.4-16v-ka-1.3-i-puma-1.6-16v-8et009142-471.jpg

Előzmény: papus89 (20024)
trafo2000 Creative Commons License 2017.04.05 0 0 20026
Előzmény: Peet.. (20025)
Peet.. Creative Commons License 2017.04.05 0 0 20025

Nagyszerű. Jó hogy most harcoltam meg a műszakiért. Árban mennyire lehet számítani kb?

Előzmény: trafo2000 (20023)
papus89 Creative Commons License 2017.04.05 0 0 20024

Helló mindenki!

 

Visszatérő P0172-es hibakóddal (túl dús keverék: 1-es hengersor) szenvedek, az áldozat egy 2002-es 1,3-as Zetec (51W, 69LE) benzines csoda. Már többször voltam hibakód törlésen, de pár száz km után mindig visszajött. A szerelő is csak saccolni tudott, hogy mi lehet, de nem akart belehasznolni egy egy lambda szonda, majd ha nem az egy katalizátor cserébe. Igazából nincs vele baj, húz rendesen, bár városon kívül 80 felett eléggé lustán reagál a gázadásra, de ezt a nem túl nagy motornak szerintem be lehet tudni, fogyasztásbeli problémát sem észleltem. Az alábbi tippeket találtam a neten:

 

- Injektor (behugyozik de ilyenkor komolyabb esetben égés kimaradás hibakód is megjelenik)

-Légtömegmérö ( Ha szerencséd van, hibakódban is megjelenik, de ha "picit" rossz akkor tuti nem látsz hibakódot, de még oszcilloszkóppal is hiába mérsz. Picit elkoszolódott. Érdemes féktisztítót adni neki és ÓVATOSAN megszárítani.)

-Motor hütüfolyadék hömérséklet szenzor  ( termosztátot is vizsgáld meg !)

-Üzemanyag nyomás túl magas ( ritka, hogy túl jó :-). Ha vákumos a nyomás szabályzás az injektor rail csöben, ezt a részt is ellenörizd le.

-Tömítetlen kipufogó rendszer ( lambda szonda így nem tud jót mérni)

-Gyújtás kimaradás ( rossz gyertya,trafó

-Szoruló szelepszár ( opeloknál gyakori, de ekkor sokszor égéskimaradás hibakód is elöjön)

-Hibás lambda szonda szenzor
-Hibás motorvezérlö (opeloknál, föleg hibrid motorvezérlök esetében)

 

Gyertya nemrég lett cserélve, ha üresben állok akkor néha berángat a motor, mintha kihagyna egy ütemet, de ez menet közben nem érezhető valamint váltásnál a kuplung felengedésénél mintha egy szisszenést hallanék. Eddig legolcsóbb megoldásnak a légtömegmérő kitisztása tűnik, de nem tudom hol van :D

 

Aki esetleg tudja, azt megoszthatná velem, már ha van benne egyáltalán.

 

Egyébb ötleteket is várok, hátha találkozott hasonlóval és sikerült megoldania a problémát.

 

Előre is köszi!

trafo2000 Creative Commons License 2017.04.04 0 0 20023

Vontatás beírásához új műszaki kell.

Előzmény: Peet.. (20021)
Csaba Décsei Creative Commons License 2017.04.02 0 0 20022

Sziasztok,

 

Pár hete átvettem a faterom 2008-as évjáratú 1.4 TDCI Fiestáját. Nagyon tiptop a gép, de miután én külföldön dolgozom, nagy távolságokat megyek vele szinte csak autópályán. Most voltam vele először Frankfurtban és néhány hiányosságával rögtön szembesültem. Először is nagy gond vele hogy nincs benne tempomat, ami egy több mint 10 órás útnál igen nagy hátrány. Van-e köztetek olyan aki szereltetett be utólag tempomatot, és ha igen hol, mennyiért és mik a tapasztalatok? Igaz-e hogy ennél a típusnál nem megoldható csak egy bajuszkapcsoló cserével a dolog?

A másik gondom, hogy nagyon kényelmetlenek benne az első ülések. Nem az a gond hogy ki van ülve, mert mindössze 80.000 km van benne, hanem abszolút nincs oldaltartása és nekem totál kényelmetlen ilyen hosszú úton.  Van-e esetleg valaki aki cserélt már Fiestában első ülést? Melyik az a típus aminek az ülése a legkisebb bonyodalommal átszerelhető a Fiestába és még kényelmes is?

 

Köszönöm a válaszokat :)

Peet.. Creative Commons License 2017.04.02 0 0 20021

A féknyereggel kapcsolatban igazad van, jó ötlet. Eszembe sem jutott. Nézek valami bontót a környéken. A gumiharang is fenn van a listán de gondolkozom még a gömbcsuklók cseréjén is mert már a jobb oldali kicsit ropog amikor teljesen kitekerem a kormányt. Kiszámolom mennyibe kerülne az egész aztán még gyűjtögetek egy kicsit :).

Most jut eszembe, hogy ha szeretnék vonóhorgot, akkor mi a teendőm? Úgy értem szerelővel felrakatni aztán újra kell vizsgáztatni az egész autót?

Előzmény: todi21 (20020)
todi21 Creative Commons License 2017.04.01 0 0 20020

Ha csak a co érték miatt akartak veled szondát cseréltetni ,akkor tényleg nem kell babrálni...jól megjáratod a kocsit és valoszínűleg működik rendessen....

( A téli hideg inditások,és a rövid utak a szonda "koszolodását" szokta okozni...)A gumiharang miatt aggodnák..... az a fétengely időelötti "halálát"szokta okozni..!

a sürgös csere kategoria! ..Szintén sürgős a féknyereg rendbe hozatala  ..azt hittem,hogy a hátsó fékmunkahengerbe szakitottad a légtelenítőt...de  végűl is

mideggy ..(ha mást nem egy bontottat felújjítani....)

Előzmény: Peet.. (20019)
Peet.. Creative Commons License 2017.03.31 0 0 20019

A lambdaszondát nem babráltam. Egyenlőre határ este, de még jó (máshová vittem vizsgára :)). Persze nem felejtem el még a kis apró hibáit sem és ahogy időm és pénzem engedi szépen javítgatom. Ha nem muszáj nem viszem szerelőhöz, mint ahogy eddig sem tettem. A szerelő még az elején 65000.-ft-ot mondott alkatrész költséget, plusz 20000 munkadíj. Megoldottam kb. 290000.-ft-ból az egészet aztán vittem vizsgára.

A féltengely gumiharangot nem is olyan vészes kicserélni. Youtube-on amit néztem az nagyon profi szerszámos szerelő volt, de van egy egyszerűbb módja is. Persze le kell szedni az elsőkereket, ki kell kötni a lengéscsillapítót, levenni a gömbcsuklót aztán simán fel lehet rá tolni a gumiharangot. A másik még a bal első féknyereg amit ki kellene cserélnem, mert abba törtem bele a légtelenítő csavart. Felniket akarok még venni. Ha valakinek van eladó esetleg akkor szóljon :).

Előzmény: todi21 (20018)
todi21 Creative Commons License 2017.03.31 0 0 20018

Na ..mostmár ,nemcsak mé áll,hanem papir is van róla...!...Ha kicsit gondozod nagyon sokáig örömöt fog okozni ez a kocsi..!(..a szerelőket kerüld..!)

Egy kérdés a végére: mi lett a lambda-sztori vége..?

Előzmény: Peet.. (20015)
hszs Creative Commons License 2017.03.30 0 0 20017

Sziasztok,

 

2011-es 1,4-es Fiesta-m van.

2 kérdésem volna, örülnék, ha valaki tudna tanácsot adni.

 

Az első probléma: kiparkolásnál, illetve nagyon alacsony sebességnél a kormányzás során ropogó hang hallatszik a kormányoszlop felől.

 

Kormánymű hiba? Esetleg valami kisebb mértékű probléma jele? 

 

A másik dolog - reggelente induláskor, mikor még hideg a motor, 1-esben, vagy felkapcsolva 2-esben is picit "dadog", enyhén rángat és nem gyorsul, mintha nem akarná venni a gázt - nyilván nem szoktam erőltetni, és kis idő elteltével a jelenség megszűnik, gyakorlatilag a következő kereszteződésnél, ahol meg kell állni és újra elindulni, már nem észlelhető.

 

Ezt mi okozhatja?

valakivoltam222 Creative Commons License 2017.03.29 0 0 20016

Sziasztok.

Keresek Fiestára jó állapotú alufelnit 15"-os, 4x108 osztókörűt. Ha valakinek lenne felesleges, értesítsen, köszi

Peet.. Creative Commons License 2017.03.29 0 0 20015

Rákeresek köszi.

A többieknek is köszi a segítséget, sikerült a vizsga :). A fékek jók lettek.

Előzmény: biota orient (20014)
biota orient Creative Commons License 2017.03.26 0 0 20014

Megnéztem. youtube :ford fiesta handbrake adjustment.

Előzmény: Peet.. (20012)
biota orient Creative Commons License 2017.03.26 0 0 20013

Bocs! A youtube-on láttam ezt a beállítást.Lehet hogy nem a Te évjáratú autod volt.Mégegyszer elnézést.

Előzmény: Peet.. (20012)
Peet.. Creative Commons License 2017.03.26 0 0 20012

Köszi a képeket, még keresgélem.

 

biota orient sajna nincs a fékkarnál belül semmi ilyen csavar. Már többször is átnéztem, még a kárpitot is megvágtam miatta.

Előzmény: trafo2000 (20011)
trafo2000 Creative Commons License 2017.03.24 0 0 20011

Egyébként lehet hogy hővédő lemez takarja.

Előzmény: trafo2000 (20010)
trafo2000 Creative Commons License 2017.03.24 0 0 20010

A feketét ha nem találod,a febi felirat i betűjén van.

Előzmény: trafo2000 (20009)
trafo2000 Creative Commons License 2017.03.24 0 0 20009

Fura mert a képeket nézve mindegyik fiestának ott van ahol mondtam.

Itt a műanyag anyák fekete színűek: https://zsu.hu/cikkkepek/0101/05886.jpg

Ezen fehér,ez a gyakoribb.A két alsó részén ,középen látszihttps://cromax.hu/img/P0384460.JPGk.

Előzmény: Peet.. (20005)
biota orient Creative Commons License 2017.03.24 0 0 20008

Úgy tudom belülről kell állítani. Vedd le a kézifék műanyag burkolatát és a kar alatt van az állító              csavar. A burkolatot felfelé kell húzni. Üdv.

Előzmény: Peet.. (20007)
Peet.. Creative Commons License 2017.03.24 0 0 20007

Végigolvastam, köszi de nem találtam meg. Fel volt emelve az autó teljesen, alatta kommandóztam végig a bowden mentén de még ott sincs semmi ahol a kézifékkar van közvetlen alatta. A doboknál szintén semmi. Belül a fékkarnál megbontottam a kárpitot is, de ott sem találtam semmi feszíthető valamit. Szerintem valahol lennie kellene, logika szerint, de tényleg nem tudom hol lehet feszíteni a bowdent.

Előzmény: todi21 (20006)
todi21 Creative Commons License 2017.03.24 0 0 20006
Előzmény: Peet.. (19998)
Peet.. Creative Commons License 2017.03.24 0 0 20005

Aláfeküdtem, végignéztem a kézifék bowdent már ahol lehetett persze volt ahol alá ment a burkolat alá ott nem láttam, de nem találtam rajta sehol állítási lehetőséget.

 

nyebojsza: menet közben csak azért próbálgattam a kéziféket, hogy teszteljem mennyire fog, meg összeakartam koptatni az új fékpofákat a frissen esztergált dobokhoz. Amúgy soha nem szoktam a kéziféket használni, pont ez a bosszantó hogy emiatt kellett ennyit kínlódnom.

 

Todi21: igen, ennek én is örülök. Ha minden jól megy hétfőn megyünk vizsgázni :) Majd megírom mi lett.

Előzmény: trafo2000 (19999)
todi21 Creative Commons License 2017.03.24 0 0 20004

Nagyon jó érzés ,hogy sikerült a fékedet rendbe rakni és jó tudni,hogy fehérvár közeléből lözelit egy  1.1-es kistestvér és meg is tud állni.....!

Előzmény: Peet.. (19995)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!