Keresés

Részletes keresés

koller andor Creative Commons License 2014.11.01 0 0 413607

És itt a ráadás. :-)

Előzmény: koller andor (413606)
koller andor Creative Commons License 2014.11.01 0 0 413606

Szabadkikötőben a nemzetközi helyzet fokozódik. :-)

Abymot Creative Commons License 2014.11.01 0 0 413605

"a páratlan Kálmán Imre később fog belépni Hegyesben, és majd Nagyszentjános előzi az "ütemes" gyorsvonatot... Ez nagyon gáz."

Legalább ezzel a 9209-es vonatnál hivatalosan is elismerték, hogy a gyorsok 120/120-as menetvonala esetén sem kellett volna korábbra hozni Tatabányán az indulást (egy percre csökkentve ezzel az Oroszlány felőli átszállási időt), sőt lehetett volna hagyni Győrből is az óra.31-es, ütem szerinti indulást. (ha nem előz közben semmi)

 

"Mostanában olyan nagy zűrök nincsenek a belépővel sem, ráadásul most egy kicsit későbbre is került, tehát pl. a belgrádi csatlakozásra várások miatti késések esélye szerintem csökkent."

A belgrádi indulási idő elírás lehet, a másik irányt nézve inkább 7.25 lesz az (nem 7.45), de még így is elég sokat leszedtek a Belgrád-Ópazova közötti menetidőből, nem tudom ennyivel javult-e ott a pálya?

 

"valamint (részben a a 155-es vonali személyvonat kiváltás miatt) a "szent" km-korlátba is jobban befér."

Viszont azt nem értem, hogy a Kelebia-Kiskunhalas szakaszon miért csak ebben az irányban váltja ki a személyvonatot, a másik irányban miért nem?

Előzmény: István Gyuri (413590)
manhattani Creative Commons License 2014.11.01 0 0 413604

Úgy húsz évet.  :-))

Előzmény: pallee (413603)
pallee Creative Commons License 2014.11.01 0 0 413603

Mennyit is késik a  Szajol- Püspökladányi átadás ??

 

Semmit.

Előzmény: chicagoi (413601)
István Gyuri Creative Commons License 2014.11.01 0 0 413602

vrobee: Annyi, hogy az érintettek egy része, akikkel akkoriban te vitáztál, nem olvasta el figyelmesen a hozzászólásokat, vagy egy kalap alá vette több ember mondanivalóját, és a leghülyébb érveket kipécézve, kisarkítva, azokkal vitába szállva cinikusan visszautasította az összeset, nyilvánvalóan problémás dolgokat így helyénvalónak állítva be.

Ne haragudj, de konkrétumok nélkül nem tudok ezzel mit kezdeni, pláne azokkal, hogy A-t kérdezek, de miért B-t nem írsz és egyéb absztrakt ide-oda utalások valamilyen ködös régmúltba.

 

De íme, az én jóslatom: a legközelebbi őszi hosszú hétvégén az lesz

Úgy látszik, hogy a kérdést sem olvastad el. Jövőre, augusztus 20-án lesz ilyen 4 napos ünnep, az meg nem ősszel lesz...

És akkor ugye már lesz egy "mentesítő" EC is, szóval annyival nem lehet le tudni, hogy ugyanúgy sokan lesznek és majd szar lesz nekik...

De hagyjuk, ha nem, hát nem akarsz Te sem, más sem előre véleményt nyilvánítani, csak akkor majd utólag nem kell okoskodni, hogy kinek mit kellett volna tennie.

 

Luigi78: Azért a 20-30 perc gyakori.

Egy cimborát megkértem, hogy gyűjtse le nekem az októberi adatokat - abból én mást olvasok ki (és a saját személyes tapasztalataim is mások).

Egy hónap alatt 9 esetben volt belépő késés: 2x5p, 2x10p, 3x15p, 1x25, 1x35.

Ez néha egy kicsit csökkent a határtartózkodás alatt, néha 5 perccel nőtt a határőrök miatt.

Jövőre meg +10 perc lesz Kelebián, valamint lesz 15 perc Halason, amikből lehet hozni (meg a 155-ösön is az Uzsgyihoz képest is lehet majd menetidőt nyerni)...

 

Múlt szombaton 149'. ( Tudom ez nem mindennapos, de ha ez januárban lett volna kimarad egy ütem az egyébként sem sűrű vonalon.)

Az ilyen szintű késést már nem menetrendi eszközökkel kell kezelni, hanem zavarhelyzet-kezeléssel, pl. mentesítőjárat indításával a 155-ösön.

 

A tervezet jelöli hogy a 7925-ös kap kocsikat az Avaláról.

Azon sem lepődnék meg ha az egész vonat szerelvényét az Avala hozná fel Kelebiáról.

Hiszen gyakorlatilag honnan lenne szerelvény egy új, Halasról induló vonatnak?

Sokféleképpen megoldható lenne, de ha Kelebián össze is zár az alapszerelvény és az Avala, az Halason nem feltétlenül jelent plusz munkát, ha az eleje leakad és megy a 150-esen felfelé. (A 155-ös felé menő Avalára pedig nem kell körbeadni a gépet, hanem elég, ha ott ráfarol Halason a másik végén...)

 

A személycsoportban meg ebben a helyzetben azt jelenti, hogy ezeket a tolatási mozgásokat akadályozzák a többi közlekedő vonat.

Ez konkrétan egyetlen egy személyvonatot jelent, ami Baja felől bejár a 2-re, átjáró előtt megáll, majd onnan vissza is indul (Uzsgyi).

Szóval, semmilyen zavaró tényező nincs ebben a "csoport"-ban...

Előzmény: vrobee (413591)
chicagoi Creative Commons License 2014.11.01 0 0 413601

Ott állandóan bombákat találnak :-)))))))))))))) / valaki oda hordja  : :-)))) /

Mennyit is késik a  Szajol- Püspökladányi átadás ??

Előzmény: htibor (413589)
r1232 Creative Commons License 2014.10.31 0 0 413600

Hatósági előírás.

Előzmény: kihúzóvágány (413599)
kihúzóvágány Creative Commons License 2014.10.31 0 0 413599

Akkor szerinted csak valakinek a túlbuzgósága?

Előzmény: r1232 (413597)
Csőmester Creative Commons License 2014.10.31 0 0 413598
r1232 Creative Commons License 2014.10.31 0 0 413597

a többi kocsirész eltérő száma csak azok számára van felírva, akik dolgoznak vele.

 

Nekik sem kell.

Előzmény: kihúzóvágány (413568)
r1232 Creative Commons License 2014.10.31 0 0 413596

A feketék az "alpályaszámok", az "főpályaszám", amivel az egész jármű azonosítva van, az fehér.

Előzmény: Ashi Valkoinen (413544)
Luigi78 Creative Commons License 2014.10.31 0 0 413595

Ha jól értem a kérdésed:

Az Avala hoz kocsikat Halasig, amiket egy másik vonat végére (elejére) tesznek. Általában más a célállomás.

A személycsoportban meg ebben a helyzetben azt jelenti, hogy ezeket a tolatási mozgásokat akadályozzák a többi közlekedő vonat.

Előzmény: 1014 (413594)
1014 Creative Commons License 2014.10.31 0 0 413594

Sziasztok, "Viszont ha rendes is a vonat, szinte kivitelezhetetlen a gépkörbejárás és kocsik átsorozása Halason (személycsoportban) ennyi idő alatt.": mit jelent a "kocsik átsorozása Halason (személycsoportban)"? 

 

Kösz!

Előzmény: Luigi78 (413587)
Törölt nick Creative Commons License 2014.10.31 0 0 413593

Nem lehet online vonatjegyet venni

Leállt a MÁV e-ticket rendszere, bejelentkezés után csak egy fehér lapot látni. Tovább »

forrás: Index.hu

Luigi78 Creative Commons License 2014.10.31 0 0 413592

"Nem mozdultak a személyvonatok menetvonalai..."

Ja, itt Én az Avalára gondoltam.

 

"A csehek felől inkább voltak rendszeres késései, mint a szerbek felől. Pláne, nem "órákat" késett."

Azért a 20-30 perc gyakori.

Múlt szombaton 149'. ( Tudom ez nem mindennapos, de ha ez januárban lett volna kimarad egy ütem az egyébként sem sűrű vonalon.)

 

"És milyen kocsikat kellene majd átsorozni Halason?"

Ez jó kérdés.

A tervezet jelöli hogy a 7925-ös kap kocsikat az Avaláról.

Azon sem lepődnék meg ha az egész vonat szerelvényét az Avala hozná fel Kelebiáról.

Hiszen gyakorlatilag honnan lenne szerelvény egy új, Halasról induló vonatnak?

 

Előzmény: István Gyuri (413590)
vrobee Creative Commons License 2014.10.31 0 0 413591

Ugyan miért? Annyi lesz, hogy itt az Uzsgyiról át kell szállni az Avalára és viszont.

Hű, ha ezt a néhány évvel ezelőtti éned olvasná...:)

Amúgy persze én is így gondolom, és gondoltam már akkor is: egy ilyen megoldás elfogadható megoldás abban az esetben, ha az esetek nagytöbbségében ott lesz mind az Avala, mind az Usgyi (egyszerre és nem órákkal később)...

 

Nem értem az összehasonlítást.

Annyi, hogy az érintettek egy része, akikkel akkoriban te vitáztál, nem olvasta el figyelmesen a hozzászólásokat, vagy egy kalap alá vette több ember mondanivalóját, és a leghülyébb érveket kipécézve, kisarkítva, azokkal vitába szállva cinikusan visszautasította az összeset, nyilvánvalóan problémás dolgokat így helyénvalónak állítva be.

 

hát, akkor itt lett volna a lehetőség, hogy megmondják előre a tudós emberek, hogy jövőre mi lesz a szituáció,

Itt például többünk számára végig nem az volt a baj, hogy nem láttak az érintett cégek a messzi jövőbe, és még csak az sem, hogy nem alakult minden tökéletesen. Ezt már amúgy leírtam, válaszként egy hozzászólásodra, amikor tőlem idézted A-t és egy füst alatt számon kérted, hogy miért írok B-t, amikor A.

De íme, az én jóslatom: a legközelebbi őszi hosszú hétvégén az lesz, hogy sokan lesznek, az érintett társaság pedig nem fog tudni mit kezdeni a problémával, viszont ha van kire, akkor a másikra fog mutogatni, hogy ő szólt későn (értsd: nem egy évvel előre), meg nem engedte, pedig mi úúúúgy szerettük volna megoldani a helyzetet.

Előzmény: István Gyuri (413590)
István Gyuri Creative Commons License 2014.10.31 0 0 413590

vrobee: És mi lesz a bajai vonattal? Dél-alföldi ütemesnek annyi?

Ugyan miért? Annyi lesz, hogy itt az Uzsgyiról át kell szállni az Avalára és viszont.

 

aki pár éve még igen nagy hévvel (és teljesen jogosan) keltél ki a világos problémáknak az "ez van, ezt kell szeretni", meg "csináld te, ha jobban tudod" jellegű bagatellizálása ellen.

Nem értem az összehasonlítást.

Itt sokan azt mondták, hogy "de hát a Start előre tudta PONTOSAN, hogy mennyi utas lesz az egyes RJ-eken" (akár állomásközre is lebontva...), hát, akkor itt lett volna a lehetőség, hogy megmondják előre a tudós emberek, hogy jövőre mi lesz a szituáció, hogy miként készüljön a Start (mert ha talán egy hónappal előtte szól a "szent" ÖBB-nek, akkor talán meg tudja oldani, hogy duplázzon egy RJ-et...)

 

 

Luigi78: Persze, mert oda eltolták. :)

Nem mozdultak a személyvonatok menetvonalai...

 

Én inkább a késésektől és azok zavarától félek.

Mostanában olyan nagy zűrök nincsenek a belépővel sem, ráadásul most egy kicsit későbbre is került, tehát pl. a belgrádi csatlakozásra várások miatti késések esélye szerintem csökkent.

 

Néha órákat késő vonat -alternatíva nélkül- hálátlan tud lenni a belföldi utasoknak.

Főként 2 órás ütemben.

A csehek felől inkább voltak rendszeres késései, mint a szerbek felől. Pláne, nem "órákat" késett.

 

Viszont ha rendes is a vonat, szinte kivitelezhetetlen a gépkörbejárás és kocsik átsorozása Halason (személycsoportban) ennyi idő alatt.

Nem kell Halason körbejáratni a gépet a "pók"-ban :)

És milyen kocsikat kellene majd átsorozni Halason?

 

vrobee: Szerencsére alig több mint egy órával nő így a menetidő

Attól függ kinek a szeméből, milyen viszonylaton nézed, de még az egy órás növekedés is csak nagyon kevés utas esetében reális, felesleges túlozni....

A Te stílusoddal élve: a tömeges Belgrád-Pesterzsébet utasoknak valóban több mint egy órával nő meg az utazási idejük :-/

Jelenleg Belgrád-Fradi 7:58, jövőre 8:24 (de a Belgrád-KöKi meg 8:00, ez pedig teljesen összemérhető a jelenlegi Belgrád-Fradival, és az M3 jobb, mint az 1-es villamos elérése).

 

cserébe főpályaudvart nem érint...

És ezzel pl. sok utasnak rövidebb lesz az eljutási ideje. (és nem csak nemzetközi utasok vannak ám a világon!)

 

így már vitathatatlanul alkalmas lesz a későbbi Budapest-Belgrád ChinaCityExpress forgalmának felfuttatására.

Nem is értem a fintorgásod, beszólásaid okát...
Azzal már inkább van problémám, hogy ha nem fog KöKin gépcserézni az Avala, akkor az a 1047-es fordában elég nagy pazarlást fog jelenteni...
Meg azzal is problémám van, hogy beindult az a régi szemlélet, hogy a nemzetközi vonatokat úgy tárgyalják le, hogy az nem illeszkedik a hazai rendszerbe, mert most látom, hogy a páratlan Kálmán Imre később fog belépni Hegyesben, és majd Nagyszentjános előzi az "ütemes" gyorsvonatot... Ez nagyon gáz.

Kifelé is 10 perccel ütem előtt, már 21:00-kor fog menni a Keletiből.

Előzmény: vrobee (413574)
htibor Creative Commons License 2014.10.31 0 0 413589

http://index.hu/belfold/2014/10/31/szolnoknal_bomba_miatt_leallt_a_vasut/

 

Nem közlekednek a vonatok a Budapest-Szolnok-Lőkösháza és a Budapest-Szolnok-Záhony vonalak közös szakaszán, Szolnok és Szajol között. Itt az egyik vágányt épp átépítik, a másikat pedig azért kellett lezárni, mert a tűzszerészek bombát találtak a közelében.

vrobee Creative Commons License 2014.10.31 0 0 413588

Szerencsére alig több mint egy órával nő így a menetidő, cserébe főpályaudvart nem érint... így már vitathatatlanul alkalmas lesz a későbbi Budapest-Belgrád ChinaCityExpress forgalmának felfuttatására.

Előzmény: Luigi78 (413587)
Luigi78 Creative Commons License 2014.10.31 0 0 413587

"Míg a Kecskemét-Kiskunhalas szakaszon pont egy meglévő "személyvonat" menetvonalára illeszkedik"

 

Persze, mert oda eltolták. :)

 

Én inkább a késésektől és azok zavarától félek.

Néha órákat késő vonat -alternatíva nélkül- hálátlan tud lenni a belföldi utasoknak.

Főként 2 órás ütemben.

 

Viszont ha rendes is a vonat, szinte kivitelezhetetlen a gépkörbejárás és kocsik átsorozása Halason (személycsoportban) ennyi idő alatt.

Előzmény: István Gyuri (413571)
M63 010 Creative Commons License 2014.10.31 0 0 413586

Irogatnak arról, hogy miért ment 2. osztályon. SZVSZ itt a pénzügyi vonatkozás mellett lehet egy pofoonegyszerű ok is. Ha 3-an vannak, akkor 1. osztályon nem férnének el egy fülkében.

Előzmény: M63 010 (413584)
k.novotny Creative Commons License 2014.10.31 0 0 413585

Azt irtam le, hogy mi volt 1965-ben, illetve 1980 elött

 

Hogy mi van ma, azt nem tudom, mivel jó pár éve nyugdijasok kenyerét kóstolgatom....és ebben a formában nem is igen érdekel már

Előzmény: misi967 (413583)
M63 010 Creative Commons License 2014.10.31 0 0 413584

Ez hogy működhetett? Mert annó még a Megyó idején volt egyszer egy erős havazás. Emiatt vonaton mentek le Debrecenbe a kormány tagjai. De akkorról az rémlik, hogy a biztonsági intézkedések miatt felborult a menetrend a vonalon. A Bécsikeringő EN menetrendjét talán nem borították fel emiatt.

 

 

Előzmény: trizs77 (413569)
misi967 Creative Commons License 2014.10.31 0 0 413583

hogy akik 1980 elött szereztek hivatásos jogositványt törvényileg megkapták automatikusan a PÁV 1-et, akik ez a dátum után vizsgáztak

 

Korkedvezményes jogsihoz,"sima" C-hez jó az a PAV III is...

Buszra,nemzetközi árufuvarozóira(ha kell még egyáltalán) PAV II

Megkülönböztető jelzést használó autóra PAV I.... többek közt.

Előzmény: k.novotny (413578)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2014.10.31 0 0 413582

Sehol nem tartom logikusnak, hogy egy közös forgóvázakon nyugvó zárt motorvonat tagjainak külön pályaszáma legyen.

Előzmény: kihúzóvágány (413568)
vrobee Creative Commons License 2014.10.31 0 0 413581

Aha, értem. Ez alapból persze vállalható, feltéve, hogy a csatlakozás durva késések nélkül teljesül... erre azért nem tennék nagyobb összegeket :( .

Előzmény: Törölt nick (413580)
Törölt nick Creative Commons License 2014.10.31 0 0 413580

Ütemben megy majd az Avala. Csak annyi lesz a különbség, hogy az az egy vonatpár nem megy Bajáig, hanem Halason Kelebia felé fordul. Halas-Baja között marad a helyén személyvonat szintén ütemben.

Előzmény: vrobee (413574)
k.novotny Creative Commons License 2014.10.31 0 0 413579

De ezt a sorozáson mondhatták neked is:-)))

Előzmény: kihúzóvágány (413577)
k.novotny Creative Commons License 2014.10.31 0 0 413578

Kiegészités!!

 

Mindenkit felvettek 

 

Természetesen elötte orvosi vizsgálat volt, és aki azon megfelelt és az kemény is volt, annyira, hogy akik 1980 elött szereztek hivatásos jogositványt törvényileg megkapták automatikusan a PÁV 1-et, akik ez a dátum után vizsgáztak, külön el kellett menniük PÁV-ra (Pálya Alkalmassági vizsgálat)

 

Előzmény: k.novotny (413573)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!