Jön a hideg és tankolnom kell. Ér valamit a prémium/alpesi gázolaj egy hagyományos dízelnél, segíti a hidegindítást (1999 V40 1.9 di 70kw )? Esetleg egyéb praktika?
Hello mindenki !!:) szeretnek segitseget vagy tanacsot kerni :) van rgy hibajelenseg csutortokon meg hasznaltuk az autot semi gond problema nem volt vele ma probaltam kicsit be inditani hogy hadd jarjon ugyis hideg van be ultem szokasos modon kulcs elfordit gyujtas es inditas ... es csak katoggas halatszik a motorterbol valoszinu hogy az onindito bendix ugral csak ki be de nem indul az auto es csak katog... de nem hiszem hogy akumlator problema mert nem az hogy probalna tekerni az onindito es a lampakbol a tompitot minden megy radio oke tehat akumlator nem hiszem tehat varom az otleteket javaslatokat :) hogy mi lehet a problema :) az auto Nissan Almera 1.4 benzin gx 5 ajtos :)
Én is jártam így vw golf 4 tdi-vel. Piszkosul idegesített,végére jártam a dolognak ! Önindító levétele után láttam hogy 4 kefe közül 1 nem ért hozzá a forgórészhez(beszorult) vagyis 3kefe dolgozott. Sztem le kellene venni az önindítót kitakarítani le ápolni a csúszó részeket,megnézni a keféket hogy mozog-e , De lehet hogy cserés mert el van kopva.
Sziasztok, hatha van ötletetek. Ilyen megtorpanas mitol lehet? Csak a napi elso hideginditasnal. Ebben a hidegben most kb mindig csak a megtorpanas hosszabbodik. Kb 11 honapja kapott 4 uj izzitogyertyat, berut. Nem ertek hozza, de en valamiert arra tippelek. Akksibis kb annyi idos, de az kb mindig ilyen 12.4 korul van inditaskor, visszavittem bemeretni es elvileg jo, masok is azt mondjak, hogy annyit mar eshet a fesszultseg, ha mar kinyitom az autot...
Nekem jelenleg 60-62 és a felső zöld vonalon van vag-ban. Helyes ez így? A motor irányítás kért értéke viszont nem valósul meg. A 004 blokkban nézve. : Specified start 2 to - 3 : 0.9 BTDC, Actual start 2 to - 3 : 1.8 BTDC Cold Start valve 3-70 : 2.8 %
Egy kis szerelési segítségre lenne szükségem. A Citroen C4-em (2012, 1,4B) akkumulátorát szeretném kicserélni. Levettem a biztosítékház fedelét, kiszereltem elöl két csavart (ez rögzíti a + saruhoz menő kábelt), most már elég jól mozog, de úgy látom, hogy elöl ki kellene húzni egy dugót (ebbe vékony kábelek mennek alulról: balról jobbra piros-fehér-zöld-sárga-zöld színben, ld. a képen). Nem tudom, hogy a csúcsával felfelé néző kb. háromszög alakú narancssárga műanyagot (ami a dugó elülső részén van, csak az alja és a csúcsa látszik) ki kell-e szednem vagy hagyjam; meg azt sem, hogy előtte oldalt valahol be kell-e nyomnom, vagy egyszerűen csak húzzam ki.
"Tehát akkor igy nem lehet rájönni,hogy mi az oka amikor egyszer egyszer nem ránt a leállitásnal?"
Erre írtam azt:
"Hogy éppen mekkorát ránt az függ attól is, hogy a motor forgásának éppen melyik pillanatában szakítom meg a folyamatot."
Tehát mekkorát tud még süríteni mielőtt a felső holtpont környékéről a nyomás visszalökné vagy átmenne a fhp-on és a normál forgásirányba tolná a nyomás a dugattyút.
Szerintem.
Az, hogy fojtószelep lezár és a (kb fél mp alatt) kialakult vákuumhatás érdemben befolyásolja a folyamatot?
Tehát akkor igy nem lehet rájönni,hogy mi az oka amikor egyszer egyszer nem ránt a leállitásnal? Amúgy felvillant egy hibajelzés,a szerviz főtengelyre utaló jelet állapitott meg,kicserélték a jeladót,de semmi változás. Ők a motorvezérlőre gyanakodnak.
Dízelmotor alkatrészei robosztusabbak mint benzinesé. Nehezebb a főtengely, hajtókar, dugattyú. (ami mozog)
Nagyobb a kompresszió is.
Leveszed a gyújtást (befecskendezést), a dugattyú stb még mozog, sűrít is. De már nem lesz befcskendezés, így a működése nem a normál ütemben megy tovább hanem vagy visszatartja a dugattyút vagy ha átfordul akkor is egy furcsát lök rajta.
Így el tudod képzelni? Én igen.
Hogy éppen mekkorát ránt az függ attól is, hogy a motor forgásának éppen melyik pillanatában szakítom meg a folyamatot. Ez is könnyen el tudom képzelni.
Aztán típusonként is különböző 1,9 pd nagyobbat ránt leállításnál mint a 2,0HDI. De a hdi amúgy is finomabban jár. Meg biztos számít a motortartó bakok állapota/minősége is abban, hogy ebből mennyit érzel.
Én inkább azt nem látom így elsőre, hogy a fojtószelepnek mennyi köze van ehhez.