Keresés

Részletes keresés

kopaszsop Creative Commons License 2014.11.06 0 0 413685

na, arról épp nem írnak semmit, hanem a telefonos ügyfélszolgálatot javasolják

 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=132346574&t=9187033

Előzmény: M.T. (413684)
M.T. Creative Commons License 2014.11.06 0 0 413684

Berlinbe mennék a ma esti Metropollal. A sztrájk miatt csak Drezdáig megy.

 

Van valakinek tapasztalata arról, hogy ilyenkor mit csinál a DB? Lesz vonatpótló busz?

 

Ha lesz vonat, arra jó a jegyem?

trizs77 Creative Commons License 2014.11.06 0 0 413683

Ha a különböző valamire jogosító igazolványokat, tanúsítványokat, engedményeket, igazolásokat egyetlen szervezet adná ki, akkor talán többé-kevésbé megtudnák mondani miből mennyi van forgalomban?

 

De egyelőre több tucat (nem elirás) szervezet, bizottság, hatóság, orvosi csoport, stb. ad ki olyan )különböző című) papírt, melynek alapján valamilyen utazási kedvezmény keletkezik.

 

 

Előzmény: v_peti (413681)
GOLAZ111 Creative Commons License 2014.11.06 0 0 413682

De most már nem képviselő. Sőt lehet, hogy már nem is igazgatósági tag. 

Előzmény: Rollende Landstrasse (413679)
v_peti Creative Commons License 2014.11.06 0 0 413681

Nem lenne elég összeadni az emelt családi pótlékot és a fogyatékossági támogatást kapók számát? Meg akik még idetartoznak?

 

Előzmény: trizs77 (413680)
trizs77 Creative Commons License 2014.11.06 0 0 413680

Kik kaphatják ezt az igazolványt?

 

-----------------------

 

két fajta ember kaphatja.

 

boldog

és boldogtalan.

 

az államkincstár legutóbb azt se tudta megmondani a miniszternek, hogy mennyit adott ebből ki.

Azt meg, hogy kinek, pláne nem tudja.

 

Elméletileg ott is van sok milliárdért telepített, évente fejlesztett számítógépes nyilvántartási háttér, valóságban csak saccolni tudják, hol, mennyi MÁK igazolvány van forgalomban.

 

 

Előzmény: Rollende Landstrasse (413679)
Rollende Landstrasse Creative Commons License 2014.11.06 0 0 413679

Köszi! Erre nem gondoltam. Kik kaphatják ezt az igazolványt?

 

(Bár eddig a legjobban az országgyűlési képviselők ingyenes utazása irritált engem. Talán azért, mert egy ciklusban rendszeresen együtt utaztam egy olyan képviselővel, akinek pártja egyébként erősen vasútellenes lobbit folytatott. De az ingyenes első osztály és a mellé járó utazási költségtérítés jól jött neki.)

Előzmény: István Gyuri (413678)
István Gyuri Creative Commons License 2014.11.06 0 0 413678

MÁK = Magyar Államkincstár

Az ilyen igazolványal rendelkező rászoruló ingyenes helyi, illetve 90%-os kedvezményű helyközi utazásra jogosult (egy fő kosérővel).

Előzmény: Rollende Landstrasse (413677)
Rollende Landstrasse Creative Commons License 2014.11.06 0 0 413677

WTF MÁK?

Előzmény: Törölt nick (413675)
manhattani Creative Commons License 2014.11.06 0 0 413676

És mi lenne, ha számottevően megvágnák a kedvezményeket? Azt gondolod, hogy akkor azok mind teljes árú jegyet vennének? Nagy részük nem utazna (vagy nem vasúton...)

 

Tegnap utaztam a 80-as vonalon, a Keletiből 12 órakor induló sebesvonat olyan 20%-os feltöltöttségű volt. Aszódon megelőzött bennünket valami IC-féle, az meg olyan átlátszó volt, mint a színtelen nejlonfólia.

Előzmény: Törölt nick (413675)
manhattani Creative Commons License 2014.11.06 0 0 413674

Ez azoknak a száma, akik után a MÁV szociálpolitikai jegyárkárpótlást kér.

Előzmény: _Nyuszi (413669)
chicagoi Creative Commons License 2014.11.06 0 0 413673

Tudsz valami statisztikát a  helyközi/ távolsági vonatok  és autóbuszok esetére.

Hogyan oszlik meg  a kedvezményezettetek köre / beleértve a közalkalmazottakat  is. / ?

Egyébként igaz lehet , hogy ez mentené meg a VOLÁN -at és a MÁV -ot :-)))

De azért érdekes, hogy az EU országok mindegyikében van utazási kedvezmény / pld Szlovákiában éppen mostanság csökkentik  /

http://www.otvenentul.hu/penzugyek/73359

Nagy baj van már nálunk a fejekben :-)))

Előzmény: v_peti (413670)
chicagoi Creative Commons License 2014.11.06 0 0 413672

Tudod te egyáltalán hányféle kedvezmény van : a VOLÁN -nál több mint húsz.

Remélem te is tömeg közlekedel.:-))

Előzmény: Arkimbz (413668)
vrobee Creative Commons License 2014.11.05 0 0 413671

Nyilván az ország gazdasága nem omlana össze, de azért tömegeket szívatna meg a dolog pl. a budapesti elővárosban. A távolsági forgalomnak is odatenne, de azt valahogy talán elvihetnék a volánok, ahogy korábban.

Előzmény: manhattani (413661)
v_peti Creative Commons License 2014.11.05 0 0 413670

Ne örülj korán! Korábban már szóba jött, de akkor sietve hozzátették, hogy a 65 éven felülieké továbbra is megmarad. De ami a durva, hogy pár napja a Face-n egyesek pont a 65 éven felüliek kedvezménye miatt aggódtak. Azzal kéne kezdeni! Amíg ahhoz nem nyúlnak, addig semmi máshoz ne nyúljanak!

Előzmény: Arkimbz (413668)
_Nyuszi Creative Commons License 2014.11.05 0 0 413669

Ez a 3 millió... Ez a jogosultak száma vagy a ténylegesen utazók száma?

Előzmény: Arkimbz (413668)
Arkimbz Creative Commons License 2014.11.05 0 0 413668

Végre belepiszkálhatnának már abba is, hogy milyen alapon utazgat alanyi jogon Magyarország lakosságának közel egyharmada teljesen ingyen.

 

Félek azonban, hogy ez már örökre így marad, 3 millió ember érdeksérelmét egyik kormány sem fogja felvállalni.

 

Sőt, valószínűleg a teljes árat fizető utasok fogják jegyáremelés címszó alatt a többi kedvezmény fedezetét is biztosítani...

Előzmény: Törölt nick (413662)
hmsoft Creative Commons License 2014.11.05 0 0 413667

Aha, ez olyan lesz, mint a Stirlitzben:

Szigorúan titkos. Személyügyi gyűjtő. xy vasúti járművezető. Tisztafajú elegytovábbító, megközelítően államvasúti típus, sztrájkolós. Csak a kátai élőre osztható be. Munkatársaival jó kapcsolatot alakított ki. Sportember, a Zbr kar-távdobás TVSZK-bajnoka.

hm

Előzmény: manhattani (413666)
manhattani Creative Commons License 2014.11.05 0 0 413666

Tényleg, a tehervonatokat már nem a sztrájkra hajlamosak viszik! :-)

Előzmény: koller andor (413664)
jazzcool1,2 Creative Commons License 2014.11.05 0 0 413665
koller andor Creative Commons License 2014.11.05 0 0 413664

Ha a pályavasúti dolgozók nem vesznek részt benne, akkor pont a teherfuvarozók lesznek azok, akik profitálhatnak belőle. :-) Na meg az állami költségvetés. :-D

Előzmény: manhattani (413661)
schlumbergerrrr Creative Commons License 2014.11.05 0 0 413663

Tudod: rendes kormány nem csak ígérget, hanem be is tart!

Előzmény: Törölt nick (413662)
manhattani Creative Commons License 2014.11.05 0 0 413661

Egy magyarországi MÁV-sztrájk, azon túl, hogy megszívatná a Rail Cargo-t, megmutatná, hogy milyen kis szükség van Magyarországon a vasútra. A végén még megkérdezné valaki, hogy "miért is fizetünk ezeknek évi 200 milliárd forintot?"  :-)

Úgyhogy csak óvatosan.

 

(Emléxem, tán tavaly valami érdekérvényesítő egy pénteken útlezárást csinált a budaörsi úton, az autók a Petőfi-hídtól totyogtak. Aztán az érdekérvényesítés a tervezettnél hamarabb véget ért, mert egy egyet nem értő autós az egyiket úgy pofánvágta, hogy gyorsan eltakarodtak az útról.)

hmsoft Creative Commons License 2014.11.04 0 0 413660

Hadd foglaljam össze, magyarországi vasúti személyszállításra vonatkozóan:

 

1. Munkabér/létszám, infrahasználat: első közelítésben fogadjuk el, hogy erre megállapíthatók és ellenőrizhetők az adatok.
2. Üzemanyag, alvállalkozásba adás: Fogadjuk el, hogy erre részben megállapíthatók és ellenőrizhetők az adatok. Részben viszont nem, mert a városi elektromos járművekkel, amelyekre van/lehet adat, nehezen hasonlítható össze.
3. Üzemeltetési költségek, egyéb költségek: Nem lévén alternatív vasúti személyszállítási társaság Magyarországon, itt az "indokolt költség" nemes célja fogja magát és megbukik. Meg kell várni, amíg a Manhattani Rail megerősödik. Akkor aztán az ő adataival ütköztethetők lesznek az állami szolgáltató adatai. De addig az állami szolgáltató annyit kér, amennyit nem szégyell. (És ahogy az ábra mutatja... :) )
4. "Szolgáltató által bejelentett tény" című tételek: kösz...

hm

Előzmény: trizs77 (413658)
trizs77 Creative Commons License 2014.11.04 0 0 413659

A Deutsche Bahn vasúttársaság mozdonyvezetőit képviselő szakszervezet minden eddiginél hosszabb, 109 órás sztrájkot jelentett be kedden.

 

Az egész Németországra kiterjedő munkabeszüntetés szerdán kezdődik és jövő hétfőig tart.

 

A szakszervezet közleménye szerint a teherszállító vonatok mozdonyvezetői szerdán délután 15 órakor hagynak fel a munkával, a személyszállító vonatokat vezetők pedig csütörtökön hajnal 2 órakor lépnek sztrájkba. A munkabeszüntetés hétfőn reggel 4 órakor ér véget.

 

A sztrájk idejére rendkívüli menetrendet állítanak össze, reményeik szerint minden harmadik járat közlekedik majd.

 

A csaknem 200 ezer embert foglalkoztató vasúttársaság 20 ezer dolgozóját képviselő szakszervezet egyebek mellett 5 százalékos béremelést követel a munkaadótól, és azt akarja elérni, hogy ne csak a mozdonyvezetők, hanem más területeken dolgozó vasutasok, például a jegykezelők nevében is tárgyalhasson a bérekről.

 

Ezt azonban a gazdasági érdekképviseletek és pártok is bírálták. A német kereskedelmi és iparkamarák szövetsége helyettes ügyvezető igazgatója, Achim Dercks szerint "ami a vasútnál történik, az méreg a gazdaságnak", hiszen a vasúti áruszállítás felfüggesztése már néhány napon belül is termelési zavarokhoz vezet.

 

A GDL az utóbbi hónapokban már négyszer szervezett sztrájkot, legutóbb, október közepén 50 órás munkabeszüntetést tartottak, akkor utasok milliói rekedtek a pályaudvarokon, mert a távolsági vonatok kétharmada nem közlekedett.

 

trizs77 Creative Commons License 2014.11.04 0 0 413658

http://www.borsodvolan.hu/modules/kozszolgaltatas/zaradek_2013_2.pdf

 

4.pontot érdemes ez ügyben olvasni.

 

 

Előzmény: manhattani (413657)
manhattani Creative Commons License 2014.11.04 0 0 413657

Hehehe :-)

 

>- A bevétellel nem fedezett, indokolt költség megtérítése,

 

Mi újság a jelentős pazarlásból, hozzá nem értésből, teszek rá típusú munkakultúrából származó költségekkel? Azok indokolt költségek? Mert eddig azokat is fillérre megtérítették ám :-)

Meg indokolt költség-e a néhány utassal futkosó vonat költsége? Vagy az a  költségtérítés a magyar nemzet bőkezű ajándéka a MÁV számára? :-)

 

>- a szektorban jellemző haszon,

 

A vasúti szállítás szektorban jellemző haszon? Ebben a szektorban talán a világon egyedül a nagy amerikai teherszállító magántársaságok és a japán IC forgalom a nyereséges :-))

 

>NINCS benne (nem EU követelmény), hogy milyen sebességgel legyen biztonságosan járható az a pálya

 

Vagyis a lassújel kitűzésének a költségét meg kell téríteni, azon felül minden pályaköltség ajándék. Ettől kezdve átértékelődik a "zsaroló lassújel" fogalma :-)

 

Fogadok, hogy amit írtál, MÁVos fogalmazta :-))

Előzmény: trizs77 (413656)
trizs77 Creative Commons License 2014.11.04 0 0 413656

És mennyi járt volna neki?

 

-----------

 

Mai ismereteink szerint a kormánytól a közszolgáltatási személyszállítást  végző vasútnak jár :

 

 - A bevétellel nem fedezett, indokolt költség megtérítése,**

 - a szektorban jellemző haszon,***

 - hatósági intézkedésből adódó bevétel kiesés megtérítése,****

 

** = az indokolt költség fogalma igen részletesen szabályozott, meghatározott, nem szabadon választott.

 

*** = a szektorban jellemző haszonról is van már EU bírósági állásfoglalás. A közösségi (helyközi) közlekedésben a bíróság ezt 2-3%-ban határozta meg,

 

**** = a hatósági intézkedés (magyarul kedvezmények) miatti bevétel kiesést 100%-ra kell megtéríteni.

 

------------

 

A pályát működtető társaságnak jár a pálya biztonságos működtetéséhez szükséges összeg.

Itt sajnos NINCS benne (nem EU követelmény), hogy milyen sebességgel legyen biztonságosan járható az a pálya, ezt nemzeti hatáskörként ismeri el az EU.

 

 

 -

manhattani Creative Commons License 2014.11.04 0 0 413655

>... ha ennyiért megéri, akkor miért nem csinálnák?

 

Úgy látszik, jobban megéri úgy, hogy Hegyeshalomig elvisznek mindenkit, egymás lábán állva, ott a nagyját leszállítják, és megy két vagy több órával később, nem reggel, amikor akart.

 

Ahol meg nem akarnak fölszállni egymás nyakában állva, azt a kocsit meg megszűntetik.

Előzmény: M63 010 (413653)
manhattani Creative Commons License 2014.11.04 0 0 413654

>... nem fizették meg a MÁV-nak ami járt volna neki, ...

 

És mennyi járt volna neki? Amennyit kér? Vagy annyi, amennyit elkölt, miközben ezt az eléggé vacak szolgáltatást nyújtja? Vagy?

Előzmény: trizs77 (413651)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!