Manapság a csuklós buszok többségénél a C tengely van hajtva (ezért hívják tolócsuklósnak).
A buszokba be van építve egy becsukásgátló (régen hidraulikus volt, szerintem ma már valószínűleg van elektromos változata is).
A 435-ös Ikarus-okba ha jól emlékszem az AUTOKÚT által fejlesztett és gyártott szerkezet került beépítésre.
Az ujabb buszokban tényleg a C- tengely hajtott, a kitörés ellen pedig valami tutti szerkezet van (okosabbak megmondják) beépítve hogy ne bicskázzon a szekér.
Én anyira nem értek a buszokhoz de láttam már far motoros buszt hóban és az biztos, hogy a B tehát a középső kerék pörgött mint az állat és akkor ugye ez a hajtott. Na a csuklónál/elforduló résznél egy gömdcsukló van, sztem, mert csak gondolj bele ez a legegyserűbb megoldás, nem? :)
De ha nekem nem hiszel akkor kérdez szét a fórumokban vagy buszos oldalakon? :) ;)
Először is vizibicaj. Jó ötlet Gabesz! Összelehetne szedni innen a Balcsiról a vizibringákat, úgyis ilyenkor csak parlagon állnak, aztán tekertetni fel vele a parasztot a Dunán, hogy vidd az árut a kamion helyett, Ápdéjt Norbi meg kiabálna a parton, hogy Égjen a zsír, égjen a zsír....:DDDDD
Buszok: rendszeres Dunaújváros-Siófok útvonalon utazva buszpark tekintetében annyit tudok elmondani (elsősorban az Alba Volánról), hogy nagyon vegyes kép! Az Albának van még jóóópár 280-as Ikarusa, de ezek helyett már láttam Fehérváron a pótlásokat csuklós Merci Connectek személyében. Lenn Újvárosban még tartják magukat a 280-as Ikarusok, de már lenn is megjelent 1-2 csuklós Volvo. Ami nekem nem fér a fejembe az az, hogy hogyan megoldva a hajtásuk a csuklósoknak? Az oké, hogy a középmotoros 280-as Ikarusoknak a B tengelye a hajtott, ez világos, mint a nap! De itt vannak az új külföldi gyártmányú csuklósok. Azoknak a motorja a busz leghátuljában van, ott hogyan oldják meg a hajtást? A C tengely a hajtott? De akkor hogy nem bicskázik be az egész szerelvény egy kanyarban, mikor gyorsít a sofőrcsávó? Vagy csak én vagyok gyenge felfogású aztán ellent akarok beszélni a fizikának?? :DDD Amúgy az Albánál van sok-sok Volvo 8700-as (asszem) buszocska is (jó kis E95-ös ellenfele...).
Vonatok: addig meg ne is álmodozzanak szerintem nagyon átfogó növekedésről-bővülésről, amíg ilyen ratyi kocsikkal közlekednek. Én mikor mondjuk jöttem haza Pestről vonattal mindig "vonatszagom" lett, ami nem szokott kellemes lenni...
Tudod mekkora kátyúkat csinálnak a teherhajók???? Elárulom, egy kékbálna összegömbölyödve simán elfér bennük :))))))
Egyébként meg ha tutajon vinnék őket, akkor az lenne a baj, hogy milyen sok fát kell ahhoz kivágni (jahh...esetleg jó alternativa lehet még a vizibicikli). Mindenesetre az látszott az emberen, hogy fogalma sincs az egészről, csak mondta azt a demagóg szöveget amia prospektusukban is benne volt. De végülis kipótoltak vele vagy 2 percet a hirekben.
A levegő munkacsoportnak eszébe sem jut, hogy kamionokat nem csak vasúton lehet szállítani, hanem hajón is.Mi több, hajón alighanem többet, mint a vasúton. Vagy, ha netán tudják, akkor meg azért nem szólnak, nehogy a saját farkukba harapjanak. Közben ugyanis vérmes kollégáik épp a hajózást akarják ellehetetleníteni, ugyanolyan érvere támaszkodva, mint levegőék. Másszóval, menjen vasúton, mert a közutat rongálja,büdös, és hangos, de ne menjen hajón, mert az meg tönkreteszi a Dunát.
Ja nem tudom láttátok-e, de tegnap volt a hiradóban a levegő munkacsoport. Biztosak benne, hogy az utakat a kamionok teszik tönkre (nem az, hogy szarból próbálnak várat épiteni...áááá dehogy) és mint kiderült, a MÁV-nak összvissz 6 működőképes rola kocsija van :D Esetleg innen 6 jelentkező???? Vagy senki se szeretne vonatozni? Szerintem ennyire már csoportos kedvezményt is adnának :))))))))
Az Ikarus-os hozzászólásra nem reagálok, mert több sebből vérzik és legalább 1óra kellene, hogy tisztába tegyem a dolgokat, amire most sem időm, sem kedvem nincs.
MÁV
A múlt héten írta a sajtó, hogy az egyik MÁV csúcsvezetőt valami ex politikus (a nevét nem tudom, a másik pedig Gaál Gyula /2db volt eddig/)) elbocsátják, 80 milliós végkielégítés jár neki, de Kóka lealkudta 10mFt-ra.
Gaál Gyula (szintén ex országgyülési képviselő) elnők/vezérigazgató pedig havi 3,2mFt-ért "dolgozik" a MÁV-nál.
meg lehet érteni azt hogy régen az ikarus név volt! és még az is csak mivel a múlt rendszernek hátránya volt, hogy mindent meg lehetett csinálni(tiszaújvárosból mentek fel faterom cimborái fékdobokért, hogy itthon felszabályozzák őket majd visszavitték azoka pestre, nem egyszer, mert azt akkor meg lehetett csinálni, mert elbírta....)
ameddig ezen dolog működött, addig nem volt kérdéses ez a dolog! nemde????
nem lett pénz belerakva, nem lett továbbvive, hogy jusson is és maradjon is......(útólag okosnak lenni mindíg veszélyes....)
ez látszott is a cégen mikor úgymond váltás volt, mert annyira volt pénz, hogy az ikarus-classicokat megcsinálják....... ja hogy volt alvázas megoldás, hogy a scaniától vagy mástól vettek alvázat, az csak hobby, volt, hogy vmi legyen...... nem?????
most meg az ikarus nem tud versenyezni egy úgymond külföldivel.... ja már nem külföld, mert eu van..... szóval a magyar termék nem tud versenyezni a nemmagyarral, mert erre sem lett odafigyelve...... hajtották ezt az alvázra építünk és majd lesz vhogy (jóó közgázosok a srácok!!!!, meg gazdasági vezetők...., érekes én ilyeneket mint ők nem tanultam, pedig én is jártam/járok felsőoktatásba.. lehet, csak járok??!!!..... hm....)
nem tudom ha netalántán visszakerülne az ikarus vmi folytán a piacra, szerintem nem venne olyan senki, mert már el van árasztva az ország mercikkel, meg emáenekkel....... csak itt borsodban látszik, hogy merci csuklós, meg emáen szoló van mint állat....... ikarus meg sehol... már a rábás-kirándulót is levették a menetrendből.... tudjátok akit anno mondtam, hogy a bá milyen szépen tolja neki gázfrööcscsel.... meg a mocifék, meg a kipufogófék... ba**a+!!!!!
akkor egy másik dolog a máv.....
most volt egy o.v. úr országjáráson, vagy még van.... hogy a máv-ot meg kell menteni, hogy ne privatizálják akárkik is....... el lehet olvasni a cikket, mert érdekes(*urvára nem akarok politizálni, mert a legmocskosabb amit érezhet az ember.. komolyan még a balaga is tisztább az embernek mint az ami a politikában van :-@ )
ez a máv dolog is... nem tudom, de mondjuk a privatizálást is meg lehetne úszni pölö azzal, hogy nem tiz közgázos palacsinta, meg 5 jogásznak nevezett dokik agyalnának azon hogy a francba lehet-NE megmenteni a céget/eket (malév)
mert ha mondjuk ki*asznák a fél vezetést, meg a mittudomén miylen vezetőket, meg a sallangot, és lenne egy jóó vezér (pölö gyuribá, nem??? :D) akkor nem lenne akkora cirkusz, másrészt ez igy *urvára nem iylen egyszerű, hogy most akkor "MI" mint leendő megváltók megváltjuk a mávot...... bár legyen szerencséjük, de ahogyan ismerjük ezeket nem fognak máshogy csinálni, mint idáig...... lehet, hogy utazási bérlettel kéne megajánékozni a vezetőket, meg az alkalmazottakat a mávnál, hogy milyen **art irányítanak?????!!!! lehet akkor máshogy állnának hozzá, és nem lenne északitengerszeles kocsi a se**ük alatt... nem irigységből mondtam......
Az irisbus elmehet a francba akarom mondani a franciákhoz meg az olaszokhoz és az ipari hulladékait árulhatja ott nekik.
Széles meg mehet utánnuk. Ha már olyan jól lebratyizott velük amikor eladta az Ikarus egy részét.
Az Ikarus alatt nem globálisan az egészet, csak egyes típusait értem A Volán-topicban kitárgyaltuk már, hogy nem gyárt az EAG E98-at, mert le van tiltva a típus, Irisbusilag.Erre vesznek inkább MAN-t, mint Irisbus cuccot. Érdekszövetségek persze vannak, leginkább a Volvo nyomul.Ami azt illeti, a Volvo buszban nem annyira jó, mint kamionban.
Az nem pletyka. Így volt.Ráadásul az egyik cég, aki ajtókat rendelt a 200-ashoz, és finanszírozta a gyártást, el sem tudja vinni az ajtajait. Az indulataidat ne fogd vissza, mert nem tesz jót. Széles seggébe egy esernyőt, aztán kinyitva kihúzni!
Reagálok én is gyorsan erre a buszos hírre.
Széles évente, félévente bedobja ezt a buszgyártást, meg azt, hogy már lenne is több száz buszra vevője a FÁK piacon.
Kérdem én, ha valakinek van többszáz buszra vevője, aminek az átalgos űzemi nyereségrátája 10-15%, akkor nem álna neki és gyártaná le a biztos profit reményében (egy 30mFt-os busz esetén ki lehet számolni ez mekkora összeg)?
Ha valóban komolyan gondolja a buszgyártást, akkor miért zárta be a szegedi Ikarus üzemet ahol a buszgyártáshoz szükséges alkatrészeket gyártották (mellesleg végkielégítést sem fizettet a mai napig a dolgozóknak)? Egyes pletykák szerint a szegedi cég már olyan anyagi helyzetben volt a bezárás előtt, hogy a megrendelést sem tudták előleg fizetés nélkül teljesíteni, mert annyi pénzük sem volt, hogy a gyártáshoz megvegyék a nyersanyagot. Néhány dolgozó ma is dolgozik a cégnél, csak már nem mint Ikarus alkalmazott, hanem mint egy székesfehérvári kft. alkalmazottjaként, ami szintés Széles érdekeltség.
Az ok általában az, hogy újra és újra bedobja a köztudatba ezt a buszgyártást az az, hogy amikor korábban megvette az Ikarus-t, igértett tett, hogy a dolgozokat tovább foglakoztatja, nem bocsátja őket el és erre pénzügyi garanciát adott az ÁPV-nek.
Persze nem tartotta magát a vállalt feltételekhez, ezért az ÁPV több milliárd forint és azok kamataira igényt tartott. Többszöri egyezkedés után, ez az összeg folyamatosan csökkent (mármint amit Szélesnek az ÁPV-nek kellett volna fizetni bűntetés gyanánt), de Széles még ezt a csökkentett összeget sem fizette ki.
Ma már az ügy bírósági szakaszban van, közben az Apeh is néhány ex Ikarus ingatlant megterhelt jelzálógal.
Persze Echo TV-re volt párszáz milliója.
Na nem folytatom tovább, meg elkapnak az indulatok és olyan jelzőket írók le amik nem idevalók.
Székesfehérváron arról beszélnek, hogy Széles visszavásárolja egykori cégét, amely egy 1999-es adásvétel után idővel a Fiat-csoporthoz tartozó Irisbus tulajdonában került, és amelyet Ikarusbus Rt.-re kereszteltek. Jelenleg ez a cég birtokolja az Ikarus márkanevet is. Mivel azonban Széles titoktartási nyilatkozatot írt alá, február elejéig nem sokat lehet tudni az ügyletről. A vállalkozó egyébként hosszú időn keresztül, többször is megpróbálta visszaszerezni az egykori autóbuszgyárat, de a tárgyalások nem hoztak eredményt.
Az Ikarusbus Rt. vezetői 2003 augusztusában jelentették be, hogy bezárják székesfehérvári gyárukat. A magyar piac folyamatos hanyatlása és a külföldi kereslet hiánya - még a cég olyan hagyományos "vadászterületein" is, mint Oroszország - késztették az Ikarusbus-csoportot erre a lépésre, legalábbis akkor ezzel indokolták a döntést. A székesfehérvári gyár az Ikarus márkájú helyközi buszok és autóbuszok hagyományos termékskáláját gyártotta, de a cég rendelésállományának folyamatos visszaesése miatt 2002 tavaszától fokozatosan leépítette dolgozóinak számát, majd 2002 novemberétől felfüggesztette a termelést.
Szélesnek egyébként - pontosabban a hozzá kapcsolódó Műszertechnika Holding Rt.-nek - már jó ideje van egy Hungarian Bus Kft. névre hallgató vállalkozása, amelynek kapcsán szintén többször felvetődött, hogy e cég égisze alatt kezd autóbuszok gyártásába a vállalkozó. Egy időben már arról is hallani lehetett, hogy a Hungarian Bus által készítendő járműveket Nova fantázianévvel hoznák forgalomba.
No megjártam Ausztriát, míg a múlthéten vagy fél órát álltam a határon, most szinte csak lassítani kellett. Az út egyetlen említésre méltó eseménye, hogy egy nem is fiatal Setra durván kielőzött 130-nál, aztán nem is láttam többször :)