Keresés

Részletes keresés

benbe Creative Commons License 2014.10.24 0 0 413234

Évekig jártunk a Wiener Walzerrel, mindig heringjárat volt, úgy kellett kihajítanunk a fülkénkbe hetediknek beköltözni vágyókat, a budiig eljutni öt-tíz perces kalandtúrák volt, a kétszer több utas miatt a légkondi persze hatástalan, és ez az osztrákot akkor persze nem érdekelte. Helyjegyes utas a vonaton csak magyar volt, folyosón álló "többletutas" csak osztrák. Nyílván az ő pártjukon álltak.

 

Most már több ülő- és fekvőkocsi van a Wieneren, nekem meg autóm lett, és jó eséllyel soha többet ÖBB-földön vonatra nem ülök, hacsak nem osztálykirándulás okán.

Előzmény: aruzsi (413227)
benbe Creative Commons License 2014.10.24 0 0 413233

A START szóvivője szerint több, mint egy héttel előre kértek erősítést az ÖBB-től, akik nem adtak. Innentől a START felelőssége pontosan nulla.

 

A nemzetközi távolsági forgalmat ne tessék megkülönböztetni a belföldi távolsági forgalomtól! Én Egerbe járok fősulira, azzal a vonattal jövök haza, amelyiket elérem - az óráim vége az órarendben meghirdetetthez képest ma például 5 órával volt ahmarabb, de általában +/- másfél órát simán szór. Akkor várjak öt órát, mert akkorra van helyjegyem?

 

Bécsbe ugyanúgy járnak tanulni magyarok (nekem is több korábbi tanítványom), sőt, iskolánk egyik tanára is Bécsből ingázik Pestszentlőrincre railjettel. A hirtelen ötlettől vezérelt vonatraszállás nemzetközi távolsági forgalomban sem ritka.

 

Ha pedig kirándulni, körutazáson, vagy uram bocsá' vonatot fényképezni volt az ember, tényleg akkor jön, amikor sikerül. Ha beüt a rossz idő, napokkal hamarább.

Német ajkú csótány Creative Commons License 2014.10.24 0 0 413232

Aruzsi : Igazad van, bár azt gondolom, hogy kb. 300 férőhelyes vonatra felvenni még kb 200 utast felvenni legalábbis necces. Másrészt meg, ha már felvették őket, akkor csak ezért leszállítani megint csak necces. Hogy az osztrák úgy döntött, hogy szerinte balesetveszélyes, hát biztos volt hozzá joga.

 

orangutan: Ha gondolkodom, és jót akarok magamnak, akkor bizony figyelembe veszem a környezeti hatásokat. Igen, azt is, hogy ünnep előtt sokan lesznek, (éppen most ugatja a csigabiga kettes tv, hogy minden hétvégén nagy a tömeg) és veszek helyjegyet. Azt még nem halottam, hogy a ceglédi zónázóról leszállítottak volna valakit, de volt rá példa, hogy Monoron inkább megvártam a helyit. Abban igazad van, hogy a vasútnak dolga sőt érdeke, hogy gondoljon rá, hogy el tudja vinni az utasokat (hozzá se merem tenni, hogy normálisan, uram bocsá' ülve), de úgy tűnik ez rendes hétvégén sem sikerül ezen a vonaton.

István Gyuri Creative Commons License 2014.10.24 0 0 413231

trizs77: Meg lehet beszélni az osztrák kollégákkal, hogy indítanak még egy 300-400 ülőhelyet, 5 percen belül.

Szerintem maradj meg a régi történetek elbeszélésénél, azok legalább aranyosak, szórakoztatóak (igaz, kb. ugyanúgy nem igazak, mint ez a beszólásod, de hát a régmúltat mindig megszépíti az idő...), felesleges a dezinformálás.

Ha az ÖBB nem fogadja, akkor nem lehet kiküldeni plusz vonatot - sem előre tervezetten, sem operatívan.

Előzmény: trizs77 (413201)
M63 010 Creative Commons License 2014.10.24 0 0 413230

Emlékszem rá. Állóhely sem volt, én 'Shalomban szálltam fel némi küszködés után!

Előzmény: aruzsi (413227)
vrobee Creative Commons License 2014.10.24 0 0 413229

Ez nem a Railroad Tycoon, ahol az állomáson megjelenő utasok boldogan felszállnak bármilyen vonatra.

 

Az állomáson már nem. De alapvetően igaz, hogy a kínálat szül keresletet, ezt bárki megmondja, aki utaztatással foglalkozik, vagy elég csak megnézni, hogy felfutottak a fapadosok által frekventált célpontok pár év alatt. A hosszú hétvégét sokan nem úgy tervezik, hogy kinéznek X helyet, és odamennek mindenáron. Hanem hogy keresnek egy olyan helyet, programot, ami érdekesnek ígérkezik, és el tudnak jutni oda vállalható időn belül és elfogadható áron. Igenis számít az, hogy hány férőhely van és mennyiért.  Bécsnek nyilván nem Nagykáta az alternatívája, hanem például Pozsony, Prága, vagy esetleg egy "velnesz-hétvége" Magyarországon...

Előzmény: orangutan (413225)
orangutan Creative Commons License 2014.10.24 0 0 413228

Igen, de minimális tájékozottságot azért feltételeznék, minden sátoros ünnep előtt az folyik a csapból is, hogy tömeg lesz a vonatokon.

 

Ha mindenki ennek alapján döntene, akkor ünnepnapokon üresen járnának a távolsági vonatok. Hétköznap meg az elővárosiak.

 

És persze, ők is gondolhatnak arra, hogy nekiindul a magyar szerdán Bécsnek, tehát hosszabb vonat menjen.

 

Az a különbség, hogy a vasútnál nemcsak a csapból folyik, hanem hivatalból is ismerniük kell a vonatok kihasznátságát.

Előzmény: Német ajkú csótány (413226)
aruzsi Creative Commons License 2014.10.24 0 0 413227

Állítom, hogy ebből semmilyen botrány nem lett volna, ha a Jeti szépen elfuvarozza a full tele népet Bécsig és nem állnak 2h-t Hegyesben 3 nem szállítgatják le/át őket.

 

Az se az ÖBB-t, se a Startot nem érdekli, hogy sokan vannak-e vagy se és hogy állnak-e vagy sem.

 

Elméleti kérdés: ha pl. csak helyjeggyel utaztak volna, de valamiért éppen mindenki felállt volna és a folyosón/WC-n/kajáldában "állt" volna, akkor az osztrák kaller bizonyos mennyiséget erőnek erejével leültetett volna, vagy őket is leszállítja?

 

2004. 05. 01.-én már az indulás előtt fél órával felszállni se lehett az ER-ekre és mégse szállítottak le senkit!

Előzmény: Német ajkú csótány (413226)
Német ajkú csótány Creative Commons License 2014.10.24 0 0 413226

Igen, de minimális tájékozottságot azért feltételeznék, minden sátoros ünnep előtt az folyik a csapból is, hogy tömeg lesz a vonatokon. Abban igazad van, hogy a vasútnak (akár zrt, akár nem) meg vagy vigyázni kell, hogy annyi jegyet adjon el, amennyit el is tud vinni, vagy - ha úgy tetszik - annyi helyet mozgasson, amennyi jegyet eladott. És persze, ők is gondolhatnak arra, hogy nekiindul a magyar szerdán Bécsnek, tehát hosszabb vonat menjen. Ha kell, akkor menjen két  vonat.

Előzmény: vrobee (413224)
orangutan Creative Commons License 2014.10.24 0 0 413225

 jó részük elment volna előbb, később, máshova.

 

vagy ugyanakkor, ugyanoda, de más közlekedési eszközzel. Ez nem a Railroad Tycoon, ahol az állomáson megjelenő utasok boldogan felszállnak bármilyen vonatra. A fenti állitás mintha azt feltételezné, hogy az utazik vonattal, akinek nincs más lehetősége.

 

Ha a vasút úgy gondolja, neki az a problémája, hogy bizonyos viszonylaton, bizonyos időszakban túl sok az utasa, akkor megpróbálhatja ezeket az utasokat igy vagy úgy az utazástól távol tartani. Ettől sajnos ezek az utasok nem fognak máskor, vagy másik vonattal utazni. Aki csütörtökön nem tudott elutazni Bécsbe, az nem fog kedden menni, mert akkor nem ér rá, és Nagykátára sem fog utazni, mert ott meg semmi dolga. Marad otthon a fenekén, vagy elmegy autóval. Legközelebb pedig eszébe sem jut vonatozni.

 

Előzmény: Siemens113 (413221)
vrobee Creative Commons License 2014.10.24 0 0 413224

Akinek minimális esze van felfedezi, hogy egy vonatra lehet helyjegyet venni. Tudja, hogy hosszú hétvége előtt akar utazni.

 

Ez nem ész, hanem a MÁV-val való tapasztalat kérdése.

Amúgy sem az a kérdés, hogy kinek mennyi esze van, hanem hogy hogyan lehet elkerülni fizető utasok tömeges sz*patását.

Szerintem.

Előzmény: Német ajkú csótány (413223)
Német ajkú csótány Creative Commons License 2014.10.24 0 0 413223

Akinek minimális esze van felfedezi, hogy egy vonatra lehet helyjegyet venni. Tudja, hogy hosszú hétvége előtt akar utazni. Ebből logikusan következik, hogy nem sok esélye van, ha nem biztosította a helyét. Az valóban nagy baj, hogy a jegy nem az adott vonatra szól, egy nemzetközi vonaton azért ez megoldható lenne. Amelyik szolgáltatónak minimális esze van, és észreveszi, hogy kétszer annyi ember vár egy vonatra, mint ahány felfér, meg kell tudni oldania, hogy mindannyian minimális késéssel eljuthassanak a céljukhoz. Nem mentség, hogy olyan jegyet adott ki, hogy bármelyik vonatra felszállhat vele az utas. Nem kellett volna. Úgy gondolom, hogy gondolkodni képtelen utasok vitatkoznak gondolkodni képtelen szolgáltatóval. Megérdemlik egymást.

Előzmény: vrobee (413214)
kis59vasutas Creative Commons License 2014.10.24 0 0 413222

Ez a szétszervezés "előnye", olyan lett (rosszabb), mint a k.u.k hadsereg.

Előzmény: 1047 005-2 (413209)
Siemens113 Creative Commons License 2014.10.24 0 0 413221

Lehet. De ha én nem tudok jegyet venni a három hét múlva induló vonatra, akkor megyek máshogy vagy máshova. Ha induláskor nem engednek fel, akkor el van szúrva a megtervezett hosszú hétvégém.

 

Ez nagyon fontos. Ha ezek az utasok tudták volna hogy fognak utazni, jó részük elment volna előbb, később, máshova.

Előzmény: vrobee (413219)
vrobee Creative Commons License 2014.10.24 0 0 413220

Ha RJ 333 ülőhelyes (mindegy menni) akkor a 334. eladott jegynél szólaljon meg a várótermekben a tűzjelző, kezdjen el vörösen villogni a képernyő, és nemi izgalmat okozó rezgésbe kezdjen a pénztáros kislányok feneke alatt a szék.

 

Ez egy lehetőség.

Ehhez első körben az kell, hogy minden jegy konkrét vonatra szóljon, és ne legyenek pusztán viszonylati jegyek.

Második körben meg hogy ne utólag jusson az eszükbe... a húsz kivezényelt ember ezen már nem segít.

 

Amúgy meg ha -a javaslatod szerint- miniszteri szintre érdemes a probléma, akkor elég valószínű, hogy a mentesítést is meg lehetett volna  oldani.

Előzmény: trizs77 (413216)
vrobee Creative Commons License 2014.10.24 0 0 413219

 Ha korlátozzák a kiadott jegyek számát, akkor az utasok egy része ugyanúgy nem jut el Bécsbe.

Lehet. De ha én nem tudok jegyet venni a három hét múlva induló vonatra, akkor megyek máshogy vagy máshova. Ha induláskor nem engednek fel, akkor el van szúrva a megtervezett hosszú hétvégém.

 

Évekig ment ez a műsor minden hétvégén a belföldi IC-ken, amig szépen el nem koptak az utasok.

Általánosságban véve nem hiszem, hogy elkoptak az utasok. Inkább megnőtt a férőhelykínálat.

Előzmény: orangutan (413217)
Siemens113 Creative Commons License 2014.10.24 0 0 413218

Egyelőre olyan alapdolgok sem mennek mint a jövő évi menetrend publikálása. (arról beszélünk ami az ÖBB, DB-nél már nem csak hogy publikus de kifejezetten reklámozzák a karácsonyi ajánlataikat)

 

Ezzel szemben a Máv-Start a mai napon sem tudja megmondani mikor fogja kezdeni a jegyárusítást a következő menetrendi időszakra, annyit tudnak mondani, hogy majd keressem őket én 2 hét múlva megint. :))

Előzmény: trizs77 (413216)
orangutan Creative Commons License 2014.10.24 0 0 413217

a probléma az, hogy az utasok jelentős részének nincs helyjegye

 

Nem, a probléma az, hogy a vasút nem képes elszálltani a fizető utasokat. Ha korlátozzák a kiadott jegyek számát, akkor az utasok egy része ugyanúgy nem jut el Bécsbe.

 

Évekig ment ez a műsor minden hétvégén a belföldi IC-ken, amig szépen el nem koptak az utasok.

Előzmény: vrobee (413214)
trizs77 Creative Commons License 2014.10.24 0 0 413216

A plusz jegyeket a MÁV, a START adta el.

 

Nem milliókat, nem tízmilliókat hanem százmilliókat költ a vasúttársaság informatikai fejlesztésre.

 

Ha RJ 333 ülőhelyes (mindegy menni) akkor a 334. eladott jegynél szólaljon meg a várótermekben a tűzjelző, kezdjen el vörösen villogni a képernyő, és nemi izgalmat okozó rezgésbe kezdjen a pénztáros kislányok feneke alatt a szék.

 

Ne adja el a 334, a 335, és a többi jegyet.

 

Azért fizet a MÁV (START) jó két századnyi, kb. 200 fő informatikust.

 

 

Előzmény: vrobee (413214)
Siemens113 Creative Commons License 2014.10.24 0 0 413215

Mint kiderült, a probléma az, hogy az utasok jelentős részének nincs helyjegye.

 

A probléma igazából az, hogy kisebb a rendelkezésre álló kapacitás mint amekkora az igény. Lehet kapacitást növelni vagy valahogy megpróbálni elosztani arányosan. Mindkettőre van bőven megoldás, de igazából itt érdemben semmi nem történt. Szokásos Máv-os módon. :)

Előzmény: vrobee (413214)
vrobee Creative Commons License 2014.10.24 0 0 413214

A baj az, hogy a javaslatoddal csak annyi van megoldva, hogy az osztrákok nem pampognak majd, és akinek történetesen helyjegye van, az időben odaér. Mint kiderült, a probléma az, hogy az utasok jelentős részének nincs helyjegye. De ezek az utasok rendelkeznek érvényes jeggyel, elterveztek egy utazást, be van osztva az idejük. Nekik senki nem szólt, hogy "gyerek, ne vegyél aznapra jegyet, mert nem fogsz fölférni a vonatra".

Előzmény: trizs77 (413212)
orangutan Creative Commons License 2014.10.24 0 0 413213

De ha egy vasúti vezető 22 óra alatt nem tud 20 főt berendelni 34.000-ből akkor ne legyen vasúti felső vezető.

 

Hogy 2014 október 23 Magyarországon munkaszüneti nap lesz, az nem 22 órával előtte derült ki, hanem 25 éve.

 

A szabadnapok áthelyezéséről szóló rendelet sem tegnap jelent meg, hanem talán valamikor az előző év végén, azaz több mint 10 hónappal ezelőtt.

 

Ennyi idő nem volt elég a felkészülésre. Nem órák, hanem hónapok, évek.

Előzmény: trizs77 (413201)
trizs77 Creative Commons License 2014.10.24 0 0 413212

Ma is.

 

A szolgálatok azért vannak, azért ülnek ott, hogy döntsenek.

Ha úgy ítélik meg, hogy a meghozandó döntés túlmutat az Ő kompetenciájukon, akkor NEM lehetőségük, hanem kötelességük a döntésre jogosultat azonnal tájékoztatni.

 

Sőőőt.

 

Bár a maiak munkaköri leírását nem ismerem, a 10 évvel ezelőttieknek biztosan benne volt, hogy a döntésre jogosult tájékoztatásával egyidejűleg, 1-3 megoldási javaslatot is kell tenniük.

 

Az, hogy a döntésre jogosult megfogadja vagy nem, javaslataikat az már nem az Ő bajuk.

Ők megtették, lenaplózták, onnan kezdve nem náluk pattog a labda.

 

De ha nem tettek semmit akkor hétfő reggel Ilona a szőnyeg szélére rendelheti őket, és igaza lesz az elnök-vezérigazgató asszonynak.

 

 

Előzmény: koller andor (413210)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2014.10.24 0 0 413211

Bar idei utazasaimmal osszevetve nem volt durva, de a tegnapi Rippl-Ronai is relative tomve volt - mas kerdes, hogy oktober 23-an meglepoen eros nemzetkozi forgalom melle az unnepi belfoldi forgalom elvitelet egy, azaz 1 darab masodosztalyu, egy elsoosztalyu ulokocsival es egy etkezokocsival kivanta a vasut megoldani. Az eredmeny egy ures 1. o. kocsi, egy tomott masodosztaly es egy 100 szazalekon kihasznalt etkezo volt - el is fogyott a sor a nagy hideg ellenere is.

koller andor Creative Commons License 2014.10.24 0 0 413210

Nem tudom, hogy mostanában mi a szolgálati út a mávnál, de a kilencvenes évek első felében símán forgalomba tudtam helyezni- az említett főmenetirányító hathatós segítségével egy + RoLa vonatot - néhány óra alatt. Ehhez a mozdony kivételével az összes eszközt az ÖBB küldte mivel nekünk akkor nem volt semmink .

 

Egészen addig közlekedett, amíg a felgyűlt kamionokat el nem hordta.

Előzmény: trizs77 (413195)
1047 005-2 Creative Commons License 2014.10.24 0 0 413209

"De ha egy vasúti vezető 22 óra alatt nem tud 20 főt berendelni 34.000-ből akkor ne legyen vasúti felső vezető."

 

 

Nem tud.

 

 

 

"erre a MÁV-nál (más vasutaknál is) ügyeleti szolgálatok vannak,"

 

 

Csak az ügyeleti szolgálatosnak,nincs mozdonya,kocsija,mozdvez jogsija és nem tud még vjv is lenni.

Előzmény: trizs77 (413201)
M63 010 Creative Commons License 2014.10.24 0 0 413208

Tehát akkor a magyaroknak kellett volna 2/3 részben erősíteni, 1/3 részben meg az osztrákoknak! Vagy miért nem tudták most is közlekedtetni az ádventi vonatot!

Előzmény: Törölt nick (413203)
Törölt nick Creative Commons License 2014.10.24 0 0 413207
És bizony van is egy csomó vonat Bécs-München között...
Előzmény: PanzerMk5 (413206)
PanzerMk5 Creative Commons License 2014.10.24 0 0 413206

Ha a Bp-Münchent vesszük alapul, nem biztos, hogy a magyarországi a legtöbb megtett kilométer.

Előzmény: Törölt nick (413203)
Törölt nick Creative Commons License 2014.10.24 0 0 413205

"Ad = (gondolom én) amire szól a szerződés az ÖBB és a Start között."

 

Így van. Amit szerintem teljesít is rendre. Ha valaki ennél többet akar, akkor majd lép. Ha A Start szerint ez kevés, akkor állapodjanak meg máshogy, vagy indítson saját járatot Bécsbe...

Előzmény: Siemens113 (413204)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!