És az Ikarusz 414 ami a BKV-nak van és a régi 7-es és 7a meg 7 vonalán járt az is ilyen volt? Mert én egy olyat káttam télen????????? akkor csak káprázott a szemem??? :) :(
A Ganz-Transelektro nem szállítja a buszokat a BKV-nak, mert-mint kiderült-a Solaris tavaly szeptember óta egyetlen karosszériát nem adott át a Ganznak. ezt a BKV és DKV gyártásközi ellenőrzése buktatta ki.
Sokat én sem tudok elmondani, csak a pálya egyik végéből a másikba vittek minket. Hangja szinte egyáltalán nincs, szerintem azért is nagyrészt a hatalmas hűtőventilátorok a felelősek. Menetteljesítményben sincs semmi különös, olyan mint egy troli :)
Elvileg a gázreakciók lényegesen lassabbak, de ezt csak a sofőr tudhatja.
Gondolom rajtad kivül közüllünk más még nem ült üzemannyag cellás buszon, ezért pár mondatban elmondhatnád, hogy mit tapasztaltál a buszon. Észre lehet venni utazás közben, hogy másmilyen motor van bene? Mennyire hangos? Hogy gyorsul (milyenek a menetteljesítmények)? Stb.
Olvastam egy érdekes hírt (de az újságíró nem szakmabeli lehetett, mert elég érdekesen használta a szakkifejezéseket, valószínűleg lövése sem volt a témához, mentségére szóljon, hogy gazdasági lapban volt benne), ezért nem teszem be a Gasolin Press hírei közé, hogy egy pécsi vállakozás, a Biokom Kft., és Ganz Transelekro közösen hibrid elektromos kommunális tehergépjárművet akar gyártani. A gyártás a jövő évben indulna be és 2010-ig 100db-ot szeretnének gyártani. A projekthez kaptak 85mFt támogatást is az államtól.
Másik hír bár nem teherautós de ha már szóba került a Ganz Transelektro. A Ganz Tranelektro nagy pénzügyi nehézséggel köszködik, ezért az államhoz fordult segítségért. Az egyik állami tulajdonú bank az egyik tulajdonosa a cégnek és azt szeretnék elérni, hogy további tőkeemelés útján szerezzen a bank még nagyobb tulajdont a cégben, segítve ezzel kilábalni a pénzügyi gondokból. (a Ganz Transelektro szállítja a BKV-nak a Solaris Trolino trolibuszokat.
Meghívott a Merci egy rendezvényre, ahol ki lehetett próbálni a folyamatban lévő fejlesztéseiket. Különböző hibrideket (üacellás citarót sajna nem, abban csak utazhattunk :(), elektromos, gázos Sprintert, sávfigyelőt, radaros vészfékező cuccost, különböző kormányműveket/futóműveket. Ott volt kiállítási darab.
Manapság a csuklós buszok többségénél a C tengely van hajtva (ezért hívják tolócsuklósnak).
A buszokba be van építve egy becsukásgátló (régen hidraulikus volt, szerintem ma már valószínűleg van elektromos változata is).
A 435-ös Ikarus-okba ha jól emlékszem az AUTOKÚT által fejlesztett és gyártott szerkezet került beépítésre.
Az ujabb buszokban tényleg a C- tengely hajtott, a kitörés ellen pedig valami tutti szerkezet van (okosabbak megmondják) beépítve hogy ne bicskázzon a szekér.
Én anyira nem értek a buszokhoz de láttam már far motoros buszt hóban és az biztos, hogy a B tehát a középső kerék pörgött mint az állat és akkor ugye ez a hajtott. Na a csuklónál/elforduló résznél egy gömdcsukló van, sztem, mert csak gondolj bele ez a legegyserűbb megoldás, nem? :)
De ha nekem nem hiszel akkor kérdez szét a fórumokban vagy buszos oldalakon? :) ;)
Először is vizibicaj. Jó ötlet Gabesz! Összelehetne szedni innen a Balcsiról a vizibringákat, úgyis ilyenkor csak parlagon állnak, aztán tekertetni fel vele a parasztot a Dunán, hogy vidd az árut a kamion helyett, Ápdéjt Norbi meg kiabálna a parton, hogy Égjen a zsír, égjen a zsír....:DDDDD
Buszok: rendszeres Dunaújváros-Siófok útvonalon utazva buszpark tekintetében annyit tudok elmondani (elsősorban az Alba Volánról), hogy nagyon vegyes kép! Az Albának van még jóóópár 280-as Ikarusa, de ezek helyett már láttam Fehérváron a pótlásokat csuklós Merci Connectek személyében. Lenn Újvárosban még tartják magukat a 280-as Ikarusok, de már lenn is megjelent 1-2 csuklós Volvo. Ami nekem nem fér a fejembe az az, hogy hogyan megoldva a hajtásuk a csuklósoknak? Az oké, hogy a középmotoros 280-as Ikarusoknak a B tengelye a hajtott, ez világos, mint a nap! De itt vannak az új külföldi gyártmányú csuklósok. Azoknak a motorja a busz leghátuljában van, ott hogyan oldják meg a hajtást? A C tengely a hajtott? De akkor hogy nem bicskázik be az egész szerelvény egy kanyarban, mikor gyorsít a sofőrcsávó? Vagy csak én vagyok gyenge felfogású aztán ellent akarok beszélni a fizikának?? :DDD Amúgy az Albánál van sok-sok Volvo 8700-as (asszem) buszocska is (jó kis E95-ös ellenfele...).
Vonatok: addig meg ne is álmodozzanak szerintem nagyon átfogó növekedésről-bővülésről, amíg ilyen ratyi kocsikkal közlekednek. Én mikor mondjuk jöttem haza Pestről vonattal mindig "vonatszagom" lett, ami nem szokott kellemes lenni...
Tudod mekkora kátyúkat csinálnak a teherhajók???? Elárulom, egy kékbálna összegömbölyödve simán elfér bennük :))))))
Egyébként meg ha tutajon vinnék őket, akkor az lenne a baj, hogy milyen sok fát kell ahhoz kivágni (jahh...esetleg jó alternativa lehet még a vizibicikli). Mindenesetre az látszott az emberen, hogy fogalma sincs az egészről, csak mondta azt a demagóg szöveget amia prospektusukban is benne volt. De végülis kipótoltak vele vagy 2 percet a hirekben.
A levegő munkacsoportnak eszébe sem jut, hogy kamionokat nem csak vasúton lehet szállítani, hanem hajón is.Mi több, hajón alighanem többet, mint a vasúton. Vagy, ha netán tudják, akkor meg azért nem szólnak, nehogy a saját farkukba harapjanak. Közben ugyanis vérmes kollégáik épp a hajózást akarják ellehetetleníteni, ugyanolyan érvere támaszkodva, mint levegőék. Másszóval, menjen vasúton, mert a közutat rongálja,büdös, és hangos, de ne menjen hajón, mert az meg tönkreteszi a Dunát.
Ja nem tudom láttátok-e, de tegnap volt a hiradóban a levegő munkacsoport. Biztosak benne, hogy az utakat a kamionok teszik tönkre (nem az, hogy szarból próbálnak várat épiteni...áááá dehogy) és mint kiderült, a MÁV-nak összvissz 6 működőképes rola kocsija van :D Esetleg innen 6 jelentkező???? Vagy senki se szeretne vonatozni? Szerintem ennyire már csoportos kedvezményt is adnának :))))))))
Az Ikarus-os hozzászólásra nem reagálok, mert több sebből vérzik és legalább 1óra kellene, hogy tisztába tegyem a dolgokat, amire most sem időm, sem kedvem nincs.
MÁV
A múlt héten írta a sajtó, hogy az egyik MÁV csúcsvezetőt valami ex politikus (a nevét nem tudom, a másik pedig Gaál Gyula /2db volt eddig/)) elbocsátják, 80 milliós végkielégítés jár neki, de Kóka lealkudta 10mFt-ra.
Gaál Gyula (szintén ex országgyülési képviselő) elnők/vezérigazgató pedig havi 3,2mFt-ért "dolgozik" a MÁV-nál.