Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

manf2000 Creative Commons License 2006.01.20 0 0 11858
És az Ikarusz 414 ami a BKV-nak van és a régi 7-es és 7a meg 7 vonalán járt az is ilyen volt? Mert én egy olyat káttam  télen????????? akkor csak káprázott a szemem??? :) :(  
Előzmény: _Globetrotter (11842)
Pavel Creative Commons License 2006.01.20 0 0 11857
Juteszembe, van egy Flex Dakar Team falinaptáram, ha valaki értékeli az ilyesmit, 9. kerületbe fáradjon el érte :) 
Gasolin Creative Commons License 2006.01.20 0 0 11856
Lehet jobban jártak volna, ha szegedről vették volna a trolikat...
Előzmény: MALWIN (11855)
MALWIN Creative Commons License 2006.01.20 0 0 11855
A Ganz-Transelektro nem szállítja a buszokat a BKV-nak, mert-mint kiderült-a Solaris tavaly szeptember óta egyetlen karosszériát nem adott át a Ganznak.
ezt a BKV és DKV gyártásközi ellenőrzése buktatta ki.
Előzmény: Gasolin (11850)
Pavel Creative Commons License 2006.01.20 0 0 11854

Sokat én sem tudok elmondani, csak a pálya egyik végéből a másikba vittek minket. Hangja szinte egyáltalán nincs, szerintem azért is nagyrészt a hatalmas hűtőventilátorok a felelősek. Menetteljesítményben sincs semmi különös, olyan mint egy troli :)

Elvileg a gázreakciók lényegesen lassabbak, de ezt csak a sofőr tudhatja.

 

Előzmény: Gasolin (11852)
Gasolin Creative Commons License 2006.01.19 0 0 11853
Még kiváncsibbá tettél!
Előzmény: Pavel (11851)
Gasolin Creative Commons License 2006.01.19 0 0 11852
Gondolom rajtad kivül közüllünk más még nem ült üzemannyag cellás buszon, ezért pár mondatban elmondhatnád, hogy mit tapasztaltál a buszon.
Észre lehet venni utazás közben, hogy másmilyen motor van bene? Mennyire hangos? Hogy gyorsul (milyenek a menetteljesítmények)? Stb.
Előzmény: Pavel (11848)
Pavel Creative Commons License 2006.01.19 0 0 11851
Szoktam írni különböző lapokba, mint "újságírót" hívtak meg.
Előzmény: Gasolin (11849)
Gasolin Creative Commons License 2006.01.19 0 0 11850
Olvastam egy érdekes hírt (de az újságíró nem szakmabeli lehetett, mert elég érdekesen használta a szakkifejezéseket, valószínűleg lövése sem volt a témához, mentségére szóljon, hogy gazdasági lapban volt benne), ezért nem teszem be a Gasolin Press hírei közé, hogy egy pécsi vállakozás, a Biokom Kft., és Ganz Transelekro közösen hibrid elektromos kommunális tehergépjárművet akar gyártani.
A gyártás a jövő évben indulna be és 2010-ig 100db-ot szeretnének gyártani.
A projekthez kaptak 85mFt támogatást is az államtól.

Másik hír bár nem teherautós de ha már szóba került a Ganz Transelektro.
A Ganz Tranelektro nagy pénzügyi nehézséggel köszködik, ezért az államhoz fordult segítségért. Az egyik állami tulajdonú bank az egyik tulajdonosa a cégnek és azt szeretnék elérni, hogy további tőkeemelés útján szerezzen a bank még nagyobb tulajdont a cégben, segítve ezzel kilábalni a pénzügyi gondokból.
(a Ganz Transelektro szállítja a BKV-nak a Solaris Trolino trolibuszokat.
Gasolin Creative Commons License 2006.01.19 0 0 11849
De oda akárkit nem hívnak meg! Kiváncsivá tettél...
Előzmény: Pavel (11848)
Pavel Creative Commons License 2006.01.19 0 0 11848
Meghívott a Merci egy rendezvényre, ahol ki lehetett próbálni a folyamatban lévő fejlesztéseiket. Különböző hibrideket (üacellás citarót sajna nem, abban csak utazhattunk :(), elektromos, gázos Sprintert, sávfigyelőt, radaros vészfékező cuccost, különböző kormányműveket/futóműveket.
Ott volt kiállítási darab.
Előzmény: Gasolin (11845)
Gasolin Creative Commons License 2006.01.19 0 0 11847
A tevékenység menűpontot kell választani!
Előzmény: Gasolin (11846)
Gasolin Creative Commons License 2006.01.19 0 0 11846
Van egy kis info a becsuklásgátlóról AUTÓKUT oldalán.
Előzmény: Gasolin (11843)
Gasolin Creative Commons License 2006.01.19 0 0 11845
Azt is elmondhatnád, hogy hol futottál bele ebbe a kamionba?
Előzmény: Pavel (11833)
Gasolin Creative Commons License 2006.01.19 0 0 11844
Úgy tudom a MÁV nem nagyon erőltette ezeknek a ROLA kocsiknak a vásárlását, mert nagyon drágák.
Régen is döntően bérelték az ilyen kocsikat.
Előzmény: _Gabesz (11837)
Gasolin Creative Commons License 2006.01.19 0 0 11843
Manapság a csuklós buszok többségénél a C tengely van hajtva (ezért hívják tolócsuklósnak).
A buszokba be van építve egy becsukásgátló (régen hidraulikus volt, szerintem ma már valószínűleg van elektromos változata is).
A 435-ös Ikarus-okba ha jól emlékszem az AUTOKÚT által fejlesztett és gyártott szerkezet került beépítésre.
Előzmény: Gerob (11840)
_Globetrotter Creative Commons License 2006.01.19 0 0 11842
Az ujabb buszokban tényleg a C- tengely hajtott, a kitörés ellen pedig valami tutti szerkezet van (okosabbak megmondják) beépítve hogy ne bicskázzon a szekér.
Előzmény: Gerob (11840)
manf2000 Creative Commons License 2006.01.19 0 0 11841

Én anyira nem értek a buszokhoz de láttam már far motoros buszt hóban és az biztos, hogy a B tehát a középső kerék pörgött mint az állat és akkor ugye ez a hajtott. Na a csuklónál/elforduló résznél egy gömdcsukló van, sztem, mert csak gondolj bele ez a legegyserűbb megoldás, nem? :)

De ha nekem nem hiszel akkor kérdez szét a fórumokban vagy buszos oldalakon? :) ;) 

Előzmény: Gerob (11840)
Gerob Creative Commons License 2006.01.19 0 0 11840
Szevasztok!

1-2 dolgot írok én is az alábbi témákról!

Először is vizibicaj. Jó ötlet Gabesz! Összelehetne szedni innen a Balcsiról a vizibringákat, úgyis ilyenkor csak parlagon állnak, aztán tekertetni fel vele a parasztot a Dunán, hogy vidd az árut a kamion helyett, Ápdéjt Norbi meg kiabálna a parton, hogy Égjen a zsír, égjen a zsír....:DDDDD

Buszok: rendszeres Dunaújváros-Siófok útvonalon utazva buszpark tekintetében annyit tudok elmondani (elsősorban az Alba Volánról), hogy nagyon vegyes kép! Az Albának van még jóóópár 280-as Ikarusa, de ezek helyett már láttam Fehérváron a pótlásokat csuklós Merci Connectek személyében. Lenn Újvárosban még tartják magukat a 280-as Ikarusok, de már lenn is megjelent 1-2 csuklós Volvo.
Ami nekem nem fér a fejembe az az, hogy hogyan megoldva a hajtásuk a csuklósoknak? Az oké, hogy a középmotoros 280-as Ikarusoknak a B tengelye a hajtott, ez világos, mint a nap! De itt vannak az új külföldi gyártmányú csuklósok. Azoknak a motorja a busz leghátuljában van, ott hogyan oldják meg a hajtást? A C tengely a hajtott? De akkor hogy nem bicskázik be az egész szerelvény egy kanyarban, mikor gyorsít a sofőrcsávó? Vagy csak én vagyok gyenge felfogású aztán ellent akarok beszélni a fizikának?? :DDD
Amúgy az Albánál van sok-sok Volvo 8700-as (asszem) buszocska is (jó kis E95-ös ellenfele...).

Vonatok: addig meg ne is álmodozzanak szerintem nagyon átfogó növekedésről-bővülésről, amíg ilyen ratyi kocsikkal közlekednek. Én mikor mondjuk jöttem haza Pestről vonattal mindig "vonatszagom" lett, ami nem szokott kellemes lenni...

Ha valamit kihagytam, akkor majd pótlom! :)
_Gabesz Creative Commons License 2006.01.19 0 0 11839
Tudod mekkora kátyúkat csinálnak a teherhajók????
Elárulom, egy kékbálna összegömbölyödve simán elfér bennük :))))))

Egyébként meg ha tutajon vinnék őket, akkor az lenne a baj, hogy milyen sok fát kell ahhoz kivágni (jahh...esetleg jó alternativa lehet még a vizibicikli).
Mindenesetre az látszott az emberen, hogy fogalma sincs az egészről, csak mondta azt a demagóg szöveget amia prospektusukban is benne volt. De végülis kipótoltak vele vagy 2 percet a hirekben.
Előzmény: MALWIN (11838)
MALWIN Creative Commons License 2006.01.19 0 0 11838
A levegő munkacsoportnak eszébe sem jut, hogy kamionokat nem csak vasúton lehet szállítani, hanem hajón is.Mi több, hajón alighanem többet, mint a vasúton.
Vagy, ha netán tudják, akkor meg azért nem szólnak, nehogy a saját farkukba harapjanak. Közben ugyanis vérmes kollégáik épp a hajózást akarják ellehetetleníteni, ugyanolyan érvere támaszkodva, mint levegőék.
Másszóval, menjen vasúton, mert a közutat rongálja,büdös, és hangos, de ne menjen hajón, mert az meg tönkreteszi a Dunát.



Előzmény: _Gabesz (11837)
_Gabesz Creative Commons License 2006.01.19 0 0 11837
Ja nem tudom láttátok-e, de tegnap volt a hiradóban a levegő munkacsoport.
Biztosak benne, hogy az utakat a kamionok teszik tönkre (nem az, hogy szarból próbálnak várat épiteni...áááá dehogy) és mint kiderült, a MÁV-nak összvissz 6 működőképes rola kocsija van :D
Esetleg innen 6 jelentkező???? Vagy senki se szeretne vonatozni? Szerintem ennyire már csoportos kedvezményt is adnának :))))))))
_Gabesz Creative Commons License 2006.01.19 0 0 11836
Én tudok.
Hétfőn vizsgázik az autóm, azt ha minden OK hétvégén már mehetek is az utakat rongálni :D

Egyébként meg a buszos MÁV-os dolgokhoz nem tudtam hozzászólni, nem élek egyikkel se :)
Előzmény: Roadtrain (11835)
Roadtrain Creative Commons License 2006.01.19 0 0 11835

Elkérhetted volna a kulcsot is :o)))))

Akkor tuti lenne töb kép :ĐĐĐĐĐĐĐ

 

Különben meg hová tünt Gabesz?????

Tud valaki valamit róla???

Ennyire megindult Európának :o)))))

Előzmény: Pavel (11833)
sáfrányos Creative Commons License 2006.01.18 0 0 11834

Nagyon köszi a kimeritő válaszokat. Hát én igazából Ren fun vagyok és ebböl adódoan sajnálom hogy nem lesz sorozatban.

 Balesetmentes jó utat mindenkinek!

Előzmény: Gasolin (11803)
Pavel Creative Commons License 2006.01.17 0 0 11833
Nincs, csak egy létráról lehetett fotózni, arról ennyi látszott :)
De ahogy melékszem nem sok minden volt, gondolom elsősorban HUD lesz.
Előzmény: Roadtrain (11831)
MALWIN Creative Commons License 2006.01.17 0 0 11832
Dehogynem.:-PPP
Előzmény: Roadtrain (11831)
Roadtrain Creative Commons License 2006.01.17 0 0 11831

Köszi :o)))

Műszerfalról nincs kép???

Nem vagyok telhetetlen mi?? :o))))))))

Előzmény: Pavel (11830)
Pavel Creative Commons License 2006.01.17 0 0 11830
Előzmény: Roadtrain (11799)
Gasolin Creative Commons License 2006.01.17 0 0 11829
Az Ikarus-os hozzászólásra nem reagálok, mert több sebből vérzik és legalább 1óra kellene, hogy tisztába tegyem a dolgokat, amire most sem időm, sem kedvem nincs.


MÁV
A múlt héten írta a sajtó, hogy az egyik MÁV csúcsvezetőt valami ex politikus (a nevét nem tudom, a másik pedig Gaál Gyula /2db volt eddig/)) elbocsátják, 80 milliós végkielégítés jár neki, de Kóka lealkudta 10mFt-ra.
Gaál Gyula (szintén ex országgyülési képviselő) elnők/vezérigazgató pedig havi 3,2mFt-ért "dolgozik" a MÁV-nál.
Előzmény: deps (11828)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!