Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

tökfejű Creative Commons License 2016.11.21 0 2 64279

 

 

 

A még gyártásban lévő Bi VAN/CAN rendszerű járművek BSI vezérlőegység néhány teljesítmény kimenet szoftveres túláram védelmének aktiválása.

MEGÁLLAPÍTÁS / ÉRINTETT TÍPUSOK:

Ez az Info, csak a még gyártásban lévő, és a világ bármely előállított, Bi VAN-CAN elektromos rendszerű Citroën gyártmányokra vonatkozik.

 

MEGOLDÁS:

Kövesse e feljegyzésben leírt műveleteket és magyarázatokat.

FIGYELEM:

Ez a funkció a BSI szoftverének egyszerű frissítésével aktiválható.

Ezek a - maximum 9-szer visszakapcsolható - túláramkapcsolók, látják el a BSI 10 teljesítmény kimenetének elektronikus védelmét.

A leoldás következményeként a kimenet kétszintű letiltás fordulhat elő.

• Ideiglenes letiltás: A testzárlat észlelésekor (átmeneti vagy állandó jellegű hiba), a meghibásodott kimenet, leold (letiltott kimenet) és ezzel párhuzamosan a BSI állandó jelleggel eltárolja a hibakódot. A meghibásodott kimenet visszakapcsolására (manuális visszakapcsolás), kövesse a "MEGOLDÁS / Egy vagy több kimenet visszakapcsolásának folyamata" fejezetet. Ez a visszakapcsolás csak akkor lehetséges, ha a kiment letiltása nem végleges.!

• A végleges letiltás:

A túláramkapcsoló 9 visszakapcsolása után (ideiglenes letiltás), ugyanazon a kimeneten jelentkező következő zárlat (hibakód memorizálása), véglegesen letiltja ezt a kimenetet és az érintett kimenettel vagy kimentekkel kapcsolatos "BSI belső hiba: a kimenet használaton kívül" hibát tárolja el a BSI vezérlőegység.

 

A BSI normális működésének visszaállítására, kövesse a "MEGOLDÁS / Egy vagy több kimenet visszakapcsolásának folyamata" fejezetben leírt műveleteket.

MEGJEGYZÉS:

A visszakapcsolás számláló a LEXIA/PROXIA diagnosztikai műszerekkel lekérdezhető (lásd e dokumentum "Műszer menük" fejezetét).

 

 

A VONATKOZÓ HIBÁK FELSOROLÁSA Elnevezés

A megjelenés feltételei és a hozzátartozó csökkentett üzemmódok

Ellenőrizendő elemek

BSI belső hiba: a kimenet használaton kívül

9 manuális visszakapcsolás valamelyik kimenet testzárlatának észlelését követően. (hibakód eltárolása)

A kapcsolódó funkció többé nem áll rendelkezésre. A BSI-t ebben az estben sajnos ki kell cserélni!

 

 

Ez a hiba, kötelezően társul az alábbi hibákhoz, vagy a hibák valamelyikéhez.

Lásd a társított hibakódokat.

Csomagtartó-világításának hibája - Veszély: Testzárlat

A tesztzárlat észlelése és a csomagtartó-világítása nem működik

- Működtető vezeték(ek) és csatlakozók.

- Égőtartó(k).

Az első mennyezet-világításának hibája - Veszély: Testzárlat

A tesztzárlat észlelése és az első mennyezet-világítás nem működik

A hátsó szélvédő nyitásvezérlésének hibája - Veszély: Testzárlat

A tesztzárlat észlelése és a és a hátsó szélvédő kinyitása nem lehetséges.

- Működtető vezeték(ek) és csatlakozók.

- A hátsó szélvédő nyitásának beavatkozói..

A csomagtartófedél nyitásvezérlésének hibája - Veszély: Testzárlat

A tesztzárlat észlelése és a csomagtartófedél kinyitása nem lehetséges.

- Működtető vezeték(ek) és csatlakozók.

- A csomagtartófedél nyitásának beavatkozói..

A légkondicionáló kompresszor vezérlésének hibája - Veszély: Testzárlat

A tesztzárlat észlelése és a légkondicionáló kompresszor nem kapcsol be és nincs hidegtermelés.

- Működtető vezeték(ek) és csatlakozók.

- Légkondicionáló kompresszor

Jobb első és hátsó helyzetjelző lámpa hiba - Veszély: Testzárlat

A tesztzárlat észlelése és a jobb első helyzetjelző lámpa nem működik.

- Működtető vezeték(ek) és csatlakozók (Jármű és utánfutó vezetékköteg)

- Égőtartó(k) (Jármű és utánfutó).

FIGYELEM: Újabb fogyasztó bekötése ebbe a körbe, hibatárolást eredményezhet. !

 

Bal első és hátsó helyzetjelző lámpa hiba - Veszély: Testzárlat

A tesztzárlat észlelése és a bal első helyzetjelző lámpa nem működik.

A hátsó ködlámpák hibája - Veszély: Testzárlat

A tesztzárlat észlelése és a hátsó ködlámpák nem működnek.

Bal oldali irányjelző hiba - Veszély: Testzárlat.

A tesztzárlat észlelése és a bal oldali irányjelző nem működik.

- Működtető vezeték(ek) és csatlakozók (Jármű és utánfutó vezetékköteg)

- Égőtartó(k) (Jármű és utánfutó).

Jobb oldali irányjelző hiba - Veszély: Testzárlat.

A tesztzárlat észlelése és a jobb oldali irányjelző nem működik.

 

 

MEGOLDÁS

Egy vagy több kimenet visszakapcsolása:

FIGYELEM:

- Ezt a műveletsort, csak a zárlat vagy zárlatok megjelenése után kell elvégezni (maximum 9 visszakapcsolási lehetőség a BSI vezérlőegység kötelező cseréje előtt).

Ha egyidőben több memorizált hibakód is található a BSI memóriájában, akkor a visszakapcsolási műveletsor elindítása előtt azokat kötelezően kezelni kell (Lásd "Különleges esetek" fejezetet).

- A kijelzett hibakódok állandó jelleggel memorizálásra kerülnek, még akkor is, ha a zárlat maga csak átmeneti volt. Tehát az áramkör diagnosztikája nem korlátozódhat csak a meglévő hiba megkeresésére.

FONTOS: Az utánfutó vezetékköteggel felszerelt járműveknél, ha az eltárolt hibakód a világítással / jelzésekkel kapcsolatos, ne mulassza el az utánfutó vezetékköteg és nem utolsó sorban a magának az utánfutónak az ellenőrzését sem.

1) A hiba vagy hibák eredetének megtalálása és kijavítása vagy a meghibásodott elem vagy elemek cseréje.

2) Álló járműnél vegye le a gyújtást és csukja be a jármű ajtajait.

3) Nyissa ki a vezető ajtót.

4) Adja rá a gyújtást (a motor beindítása nélkül).

5) A következő egy percben, egyidejűleg kapcsolja be az első szélvédőmosót és a fénykürtöt.

6) Tartsa a kapcsolókat kb. 3 másodpercig, a hangjelző visszaigazoló hangjelzésének megszólalásáig bekapcsolva.

7) Ellenőrizze a korábban hibás kimenet vagy kimenetek működőképességét.

 

Egy vagy több, véglegesen letiltott kimenet visszakapcsolása:

FIGYELEM:

A BSI vezérlőegység kicserélése előtt feltétlenül meg kell javítani a hibás kimenetet vagy kimeneteket.

A megfelelő működés visszaállítására, a műveleteket mindenképpen a következő sorrendben végezz el:

- A testzárlat kijavítása (Keresse meg a meglévő vagy átmeneti hibát).

- Cserélje ki a BSI vezérlőegységet.

MŰSZER MENÜK

Útvonal a BSI vezérlőegység hibaolvasás menüjének eléréséhez (Lexia és Proxia diagnosztikai műszerek):

• Általános teszt

• BSI vezérlőegység

• Hibaolvasás

 

Útvonal a BSI vezérlőegység kimenet visszakapcsolás számláló értékének kiolvasásához (Lexia és Proxia diagnosztikai műszerek):

• Általános teszt

• BSI vezérlőegység

• Paramétermérések

• Tápellátások

• Egyes teljesítmény kimenetek állapota

 

MEGJEGYZÉS:

Az "Egyes teljesítmény kimenetek állapota" menü a CD41 frissítő CD-től lesz elérhető a Berlingo 2 és a Xsara Picasso Bi VAN-CAN, és a CD42 frissítő CD-től a többi járműtípus számára.

 

KÜLÖNLEGES ESETEK

FIGYELEM:

Négy kimenetnek (Lásd az alábbi felsorolást), amelyek működését ugyanaz az elektronikus összetevő felügyeli, működése nagyon speciális.

Ha e négy kimenet valamelyike pozitívzárlatos, akkor az érintett kimenetre vonatkozóan nem lesz eltárolt hiba a BSI vezérlőegységben, de a három másik kimenet - tévesen - testzárlatos kimenetnek lesz nyilvánítva (a 3 hibakód eltárolása és a 3 kimenet letiltása).

Ebben a különleges esetben, ne vegye figyelembe a három eltárolt hibát, viszont keresse meg és javítsa ki a negyedik kimenet pozitívzárlatát (nem szerepel a BSI hibakód felsorolásában).

Az érintett kimenetek hibái:

1) Az első mennyezet-világításának hibája - Veszély: Testzárlat

2) A légkondicionáló kompresszor vezérlésének hibája - Veszély: Testzárlat

3) Csomagtartó-világításának hibája - Veszély: Testzárlat

4) A csomagtartófedél nyitásvezérlésének hibája - Veszély: Testzárlat

1. sz. példa: A BSI vezérlőegység által eltárolt hibakódok, 1, 2 és 3 => A csomagtartófedél nyitásvezérlés pozitívzárlatának elsődleges keresése.

2. sz. példa: A BSI vezérlőegység által eltárolt hibakódok, 1, 2 és 4 => A csomagtartó-világítás pozitívzárlatának elsődleges keresése.

FONTOS:

FIGYELEM, ha a jármű utánfutó vezetékköteggel rendelkezik, akkor ez utóbbinak Citroën gyártmányúnak kell lennie! Máskülönben, fennáll néhány BSI vezérlőegység kimenet ideiglenes vagy végleges leoldásának veszélye (BSI üzemen kívül), amikor az utánfutót a járműhöz csatlakoztatja.

Az eredeti utánfutó vezetékköteg, hátsó ködlámpa (Csak a Xsara Picasso) és a jobb és a bal oldali helyzetjelző lámpák kimenete (ezen által érintett valamennyi járműtípus) teljesítmény relével van szerelve, ami biztosítja, hogy a BSI vezérlőegység érintett kimenetei, ne legyen túlterhelve.

 

Előzmény: szaki871 (64277)
vakrepulo2 Creative Commons License 2016.11.21 0 0 64278

fel a fejjel!  ahogy tusko hopkins mondaná...

 

az enyém 25.000 km-t nyikorgot, de már beállt, szóval neked is van esélyed, csak ki kell várni

(mielőtt megkérdeznéd, nem tudom milyen, még anno egy bcsabai márkaszervízbe rakták be 40ezer km-rel ezelőtt, illetve a hátsó sosem nyikorgott, viszont benne van 40ezer km városi forgalomban, szóval legalább tartós a hanghatássokat ellensúlyozandó)

 

mondjuk még azt vettem észre, hogy különböző vezetsi stílusoknál máshogyan nyikorog, pl ha nagyon finom vagyok vele, akkor jobban, de 5-10 sportosabb fékezés után megjavul egy ideig

 

 

Előzmény: joco81 (64274)
szaki871 Creative Commons License 2016.11.21 0 0 64277

Sziasztok!

 

Van egy imádott citroen xsara break kocsim (1.4 HDi) 2004-es évjárat. Vonóhorgot szerettem volna tetetni rá, fel is rakták nekem, de lehalt a központi egység. Valaki meg tudja nekem erősíteni, hogy CAN-BUS-os már ez a kocsi? A vonóhoroghoz is a CAN-BUS-os bekötésre van szükségem? Mert bekötötte a szerelőm a sima, egyszerű vonóhorog kábelköteggel és zárlatos lett a BSI-m(ez az első diagnózis autocomputer specialista által...). Az egyszerű BOSAL-AUTOFLEX Vonóhorog elektromos tartozék (VOB00-05) -t használták.

 

 

Köszönöm a válaszotokat. Esetleg tudtok segíteni, hogy milyen elektronika kellene neki?

 

Köszi,

Attila

mediprofil Creative Commons License 2016.11.19 0 0 64276

Sziasztok!
Olyan problémám van már hónapok óta, hogy nagyobb tempónál (80 fölött) erősebb fékezéskor valami dübög elölről mintha ütne a fék. A pedálon nem érezni és a kormány se remeg. Futóműbe cserélve lett minden, szilentek, stab pálca,rúdfej, talpas, toronycsapágy szilenttel, féktárcsa (TRW). Most felraktam a téli gumit lemezfelnin centírozva továbbra is üt valami. Ha ötlete van valakinek megköszönöm. (xsara 2 1.6 16v  2001).

_Twins_ Creative Commons License 2016.11.17 0 0 64275

Ezeknek nem igazán lenne szabadna nyikorogni.. Ellenőrizni kellene a kerékagy felfekvő felületét, a féknyereg állapotát és a betétek helyes beszerelését (rézpaszta alkalmazása?).

 

Előzmény: joco81 (64274)
joco81 Creative Commons License 2016.11.17 0 0 64274

Sziasztok!

 

Milyen tárcsa+betét párost ajánlott használni? (Xsara 1.6 16V, 2002)

Kb. 5000Km után is iszonyatosan nyikorog az első fék.

Jelenleg ez van beépítve

Féktárcsa - FERODO PREMIER DDF1140
Fékbetét - FERODO PREMIER FDB1399

 

Mit cseréljek hogy halkabb legyen?

Hamarosan cserés lesz a hátsó is és tanácstalan vagyok, hogy milyen márkát, típust válasszak.

peti.olah Creative Commons License 2016.11.16 0 1 64273

Kétféle van elvileg, mindkettő a jobbos féltengelyről kapja a hajtást. Tehát "csak" a féltengelyt kell kihúzni.

 

Előzmény: xsarajb (64272)
xsarajb Creative Commons License 2016.11.16 0 0 64272

Sziasztok!                                                                                                                                                              Régi olvasója vagyok a fórumnak,de olyan hibáról amit az én II-es xarám produkál, még nem olvastam.                  A hiba: a kilométeróra mutató főleg 90 km fölött ablaktörlőnek képzeli magát.Ingadozik 90 -120 között,anélkűl,hogy a sebesség és a fordulat változna.Ilyenkor a tempomat sem működik,elejti,mintha a fékre léptem volna. Autovillamossági szerelő jeladót cserélt a váltóban,de a hiba továbbra is fennáll.Azt mondta,hogy valószínűleg a váltóban lévő meghajtás a hibás,aminek cseréjéhez szét kell szedni a váltót.Találkozott már valaki ezzel a problémával?Tényleg csak a váltó szétszerelése az egyetlen javítási lehetöség?A válaszokat előre is köszönöm!                                                                                                                                  

ferkoczy33 Creative Commons License 2016.11.16 0 0 64271

hello Gyurma85,

 

bocs a kései válaszért...

 

a fő baj valahol a motor környékén keresendő, de nem áldoztam rá, hogy pontos diagnózist állítsanak fel :-(

az biztos, hogy az egyik henger kompressziója nagyon alacsony, vagyis egy generál valószínűleg ráférne.

 

katalizátor is kuka, szét van hullva a belseje, kuplungszettet kellene cserélni, hátsó híd felújítás is aktuális.

 

van egy jó adag apróság is, ami nem létszükséglet, de akkor is idő/költség: kesztyűtartó zárszerkezet, bal hátsó kilincs törött, jobb H7es foglalatot cserélni kell, ilyenek.

 

arra jutottam, ha ezt mind megcsinálom/csináltatom, akkor is egy 15 éves, és ki tudja, mi egyéb jön elő.

 

Előzmény: Gyurma85 (64210)
joco81 Creative Commons License 2016.11.15 0 0 64270

A megoldás engem is érdekel. A jelenség nálam is hasonló, jobb elől fagyasztja a lábat.

Előzmény: Béka44 (64266)
francecoupe Creative Commons License 2016.11.15 0 0 64269

Pollenszűrő és a takaró fedele a helyén van?

Előzmény: Béka44 (64266)
juve1971 Creative Commons License 2016.11.14 0 0 64268
Befogom vizualni. Koszi :-)
Előzmény: Kárász00 (64267)
Kárász00 Creative Commons License 2016.11.14 0 0 64267

A motor hátsó részén van ez az öntvény a gumibakkal.

A gumibak egy U alakú vasdarabbal van összekötve a kasztnival. De az U alakú vasdarab kasztni felőli végében is van egy gumibak.

 

Előzmény: juve1971 (64265)
Béka44 Creative Commons License 2016.11.14 0 0 64266

Üdv! Ömlik be a jéghideg levegő az anyós oldali ülés előtt a kozépkonzolnál legbelülről, ahová (akár) a talpam támasztom. Álló helyben is és akkor is, ha haladok. A klíma, vagy csak símán a bejövő levegő klíma nélkül is tűzforróra állítva, de zúdul be onnan a szó szerint jég hideg. Ha állok egy helyben vele, akkor is eléggé jól érezhető, de most asszonyságnak hátra kellett ülnie, mert megfagyott a lába... A középkonzol, ahol a szűrő van, a váltónál és azon a részen minden mintha fagyna.. Mi a fene baja lehet? Kicsivel halványabb a meleg is, ami kiáramlik a szellőzőkön..

juve1971 Creative Commons License 2016.11.14 0 0 64265
Hogy erted,hogy hatul? Pontosabban? Koszonom.
Előzmény: Kárász00 (64264)
Kárász00 Creative Commons License 2016.11.14 0 0 64264

Hátul két gumibak van. Egy kb. 3cm-es, meg egy kb. 7cm-es.

 

Előzmény: juve1971 (64261)
BXtwelve Creative Commons License 2016.11.14 0 0 64263

Nincsenek.

Én is végigjátszottam, amit ti.

Előzmény: juve1971 (64262)
juve1971 Creative Commons License 2016.11.14 0 0 64262

A bölcsőnek nincsenek szilentjei?   Nem is néztük azt, csak egy kérdés, hátha!

juve1971 Creative Commons License 2016.11.14 0 0 64261

Bölcső csavarok, minden áthúzva, teljesen jó! A hátsó motortart gumibak ami ugye a váltót is fogja szinte uj. Tavaly télen cseréltük.  Ha arra gondoltál eggyáltalán!

Előzmény: Kárász00 (64259)
vakrepulo2 Creative Commons License 2016.11.14 0 0 64260

az is lehet, de nem biztos, hogy erre a kotyogásra az a megoldás

mikor nekem elkezdett kotyogni, akkor elsőnek azt cseréltettem, mert szakadt volt, most nem szakadt de továbbra is kotyog, igaz, határozottan kisebb intenzitással

 

most pár héten belül szilent csere is lesz, kíváncsi vagyok azt mit tesz vele, majd visszajelzek

Előzmény: Kárász00 (64259)
Kárász00 Creative Commons License 2016.11.13 0 0 64259

A motor hátsó kitámasztó kis gumibakját néztétek? Meg a "bölcső" csavarokat?

 

Előzmény: juve1971 (64245)
mondtam, hogy nem kéne. Creative Commons License 2016.11.13 0 0 64258

jó, de ha először szarul rakta össze valaki, mittudomén, nincs már előttem, de rosz sorrend, alátét fordítva, bármifaszom), aztán meg a következő cserénél megfigyeli a srác, hogyan volt összerakva (szarul) és megint ugyanúgy összerakja, akkor azért csak előfordulhat ilyesmi hiba.

Előzmény: BXtwelve (64257)
BXtwelve Creative Commons License 2016.11.13 0 0 64257

Már én is gondolkodtam rajta. Közben volt teló csere (hibátlan volt), toronycsapágy újra. Tényleg minden 2X.

Előzmény: mondtam, hogy nem kéne. (64256)
mondtam, hogy nem kéne. Creative Commons License 2016.11.13 0 0 64256

akkor azért elgondolkodnék, hogy jól van-e összerakva az a gólyaláb.

Előzmény: BXtwelve (64255)
BXtwelve Creative Commons License 2016.11.13 0 0 64255

Sosem volt tökéletes ilyen szempontból a Xsara.

Nekem a rugó csere óta ilyen.

 

Előzmény: juve1971 (64251)
juve1971 Creative Commons License 2016.11.13 0 0 64254
Minden uj, hogy a jo edes anyukajat rakosgassa....... :-)
Előzmény: Szrb18 (64250)
juve1971 Creative Commons License 2016.11.13 0 0 64253
Mire gondolsz a kormanymunel?
Előzmény: _Twins_ (64248)
juve1971 Creative Commons License 2016.11.13 0 0 64252
Kipufogo rendben....
Előzmény: toji76 (64247)
juve1971 Creative Commons License 2016.11.13 0 0 64251
Fasza! Sokszor nekem is hasonlo az erzes. 6 ev, jol birod:-)
Előzmény: BXtwelve (64246)
Szrb18 Creative Commons License 2016.11.13 0 0 64250

Neke I Xsara van ugyanígy zörgött, a szilentek neke se ozdultak meg addig míg a szerelő szét nem szedte es akkor kiderült,hogy az a rossz,csere után megeszünt a kopogás. Azt hiszem,hogy a lengőkaré volt

Előzmény: juve1971 (64245)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!