Én is erre gondoltam. Sőt bízok bennetek most is. (meg már meg is vettem az olajat tőletek, rajta a hologram)
Csak olvastam egy cikket ami bekavart nálam és ott azt írták, hogy a Total azt ajánlja, hogy a linken lévő kereskedőktől vásároljanak elsősorban. Vagy valahogy így vol megfogalmazva.
Köszönöm a gyors választ és az ajánlatot, nincs részecskeszűrő. "megvenném az először kezembe akadó 5W-40-es olajat" Azé' egy turbódízel motorba kicsit nagyobb igényességgel választanék :)
Mivel az autó nagy valószínűséggel nem részecskeszűrős, ACEA A3/B3 olajat ír elő a gyártó (5,9 liter egyébként).
(Ha mégis részecskeszűrős volna, fussunk neki újra az adatoknak!)
Ilyen olajat kis túlzással bármelyik sarki közértben találsz. Ha az én autóm volna, megvenném az először kezembe akadó 5W-40-es olajat, aminek többé-kevésbé ismert gyártója van, és beletölteném.
Hogy konkrétumokról is essen szó, én elsőre Mannolt tennék bele, persze hazabeszélve, de bármi jó lehet, ami a fentieknek megfelel.
Mert fogalmunk sem volt róla, hogy van ilyen lista. (Nem állítom, hogy nagyon kerestük...) Nyilván nem is jelent kizárólagosságot, mert az egész Autogroupnak szállítanak, és a nyolc cégből felraktak a listára kettőt, hát szép teljesítmény :)
Írok egy méltatlankodó mélt mindjárt, de nem hiszem, hogy mondjuk hétfő délutánra felraknának, nem szokott ez ilyen gyors lenni.
" ... ez a hologramos matrica csík miért is garancia (ha az) az eredetiségre? Én úgy gondolnám, hogy ha már valakiknek van anyagi erejük arra, hogy legyártatják a flakont, meg a cimkéket, akkor ezt a matricát sem nehezebb legyártatni ... "
A Castrol olajok biztonsági jegyei kiegészültek a kupak és a zárószalag között áthúzódó Castrol felirattal valamint a kupak alatt, a flakon tetején lévő hőfóliával.
erről jut eszembe, ez a hologramos matrica csík miért is garancia (ha az) az eredetiségre?
Én úgy gondolnám, hogy ha már valakiknek van anyagi erejük arra, hogy legyártatják a flakont, meg a cimkéket, akkor ezt a matricát sem nehezebb legyártatni, rátenni egy hamisítványra.
Hasonlóval kínlódom. Ford Focus 1.6 TDCI 115 LE B6 váltóval
Kb 55-60 ekm-nél kezdett "tutulni" valami, amit főleg 5.-ben és 6.-ban hallok, kb 1700 rpm-től kezdődően, egészen addig zavaróan, míg a sebesség miatti motorzaj, szélzaj, futóműzaj el nem nyomja. De ezzel úgy általában mégis megemelkedett a zaj. (sebességtartásnál, gyorsításnál, lassításnál, emelkedőn, sík úton, lejtőn egyaránt van)
Kikényszerítettem a váltóolaj cseréjét gariban (nem ezt akartam, én javítást kértem és kérek még mindig, de nem hajlandók rá, a folyadék cserénél nem hajlandók tovább lépni).
Semmi nem változott.
A szerelő tudni véli, hogy a váltó támcsapágya(i) szoktak ilyet okozni, de a műszaki vezető folyamatosan lepattint - szerinte egyébként semmi hang nincs, baromi jó, kifogástalan minden. A szerelő hallja, mondta is a "főnökének", hogy van, de gyorsan hozzá is tette, hogy talán ez azért nem hiba, ez valóban ilyen, kicsit zajossá válik (és hogy van ennél rosszabb is, pl a Fiesta-k ötös váltója sokkal hangosabb).
Most igazságügyi géjármű szakértővel és a témában járatos jogásszal egyeztetgetek, mert a Ford képviselet annyit tett, hogy segítség-kérő/panaszoló leveleimet továbbította annak a szerviznek és műszaki vezetőnek, aki nagy igyekezettel próbál hülyét csinálni belőlem. Pedig felajánlottam, hogy bárhova viszem vizsgálatra az autót, mondják meg, hogy hova és mikor.
Kizártnak tartom, hogy 14 ekm-es autóban a váltóolaj okozna bármilyen jelenséget, ha csak el nem "fogyott".
Fekete folyadékot eresztettünk le a Rulettkerék 4. Audi A6 TDI-jének motorjából és elvittük egy profi laborba, alapos vizsgálatra. Az eredmény meglepő. Tovább »
Több beszerzési forrásunk is van, a piacon csak úgy lehetsz jó, ha mindenből megvannak a legjobb áraid. Ettől függetlenül azért arra figyelünk, hogy hiteles, megbízható cégektől vásároljunk. Tudomásom szerint még nem merült fel velünk kapcsolatban, hogy hamis olajat forgalmaznánk. (Jó, egyszer, nagyon-nagyon sok évvel ezelőtt, 2001-2 körül egy hivatalos Opel-kereskedő megpróbált eladni nekünk egy raklapnyi, 10W-40-es Opel flakonba csomagolt olajos vizet, de még a szállításkor kiderült a turpisság, már a mi raktárunkba sem került be. Nem is értem, mi volt a terv. Valószínűleg őket is átverték.)
A Total és Elf olajakat közvetlenül a Total Hungáriától vesszük, szerencsére elég nagy forgalmat tudunk csinálni náluk ahhoz, hogy a legjobb árakat kapjuk.
Az olaj beszerzési forrásuk megbízhatósága miatt tettem fel a kérdést. Sokat lehet olvasni hallani a hamisított olajokról és én szeretnék kimaradni ezek megvásárlásából. Én mondjuk Total/Elf olajat vettem, a Castrol az amit leginkább szoktak hamisítani, ahogy én olvastam, de a Total is érintett. Szóval a beszerzési forrás megbízhatóságára lennék kíváncsi.
Sziasztok. 2.3-as masterba milyen váltó olajat tegyek? 75w80gl5 helyett mehet bele 75w90 gl5? Az autó 99%ban autópályán jár 130-as tempóval. A mennyiség is kérdéses, gyárilag 2,75 litert írnak, de külföldi fórumokon 3,25 litert ajánlanak.
A számokat, határértéket nem látom jól át itt, de ezt találtam: "Az SM olajokban alkalmazható adalékelemek foszfortartalma és kéntartalma a korábbi telejsítményszintekhez képest korlátozott, a jobb katalizátor-kompatibilitás érdekében." plusz üzemanyag takarékosság. Ez a SN-nél csak szigorodik.