Keresés

Részletes keresés

tomxxtom Creative Commons License 2005.06.12 0 0 438
  Feltaláltam és  kifaragtam  a  botkormányos  sárkányt.  Hamarosan elkészül a harmadik változat.  Kb  három hét  mulva  készülők el.  Az már  kétszemélyes lessz, csónak testü  trike  100  lovas subaru  motorral.  Természetesen  a trapéz le van  rögzítve.   A  gobéhoz  tudnám hasonlítani.
tomxxtom Creative Commons License 2005.06.12 0 0 437
Trabantmotoros  sárkány  tandem   gyári   főtengelyes!!  kettő karburátoros  C -19  tranzisztoros  gyujtással   három ágú  aviatika   légcsavarral  eladó..    ár: 230000  ft   képet tudok küldeni     tel: 30/298-02-21     repulostomi@freemail.hu
kalala Creative Commons License 2005.05.26 0 0 436

Sziasztok!

 

UL piac: "

A Suzuki motoros Apolló Racer GT trike elkelt. Mindenkinek köszönöm az érdeklődését.
Üdv: Koncsár György"
Hát egen ez már itt áll a garázsban.

 

Ezért az alatta lévő hirdetés:

 

"Név: Kis Zoltán
Telefon: 75-312-284
Helységnév: Paks
Hirdetés: Motoros sárkányrepülő eladó: Hódgép trike Molson motorral -rotax gyujtás, berántó- CX-19-es szárnnyal.Kipróbálható előzetes megbeszélés szerint.
Irányár: 160.000"

 


 

kopaszgyik Creative Commons License 2005.05.23 0 0 435

Mármint nem gyalogos pilóta (gyalogsárkányos) maradok, hanem szimpla gyalogjáró.

Gyalogsárkánnyal még az A vizsga előtt sikeresen összetörtem magam (sajnos), meg különben is túl sokáig tart megszerezni a pilóta minősítést... 

Előzmény: WooDoo (434)
WooDoo Creative Commons License 2005.05.23 0 0 434

 

Ha gyalogos pilóta vagy, csak egy átképzést kell csinálnod, ami max. 2 óra, és utána beírják a motoros jogosítást a startkönyvedbe.

 

Amikor még én tanultam repülni, annyi volt a motoros átképzés, hogy a földön elmagyarázták mit kell másképp csinálni mint a gyalogszárnnyal, és rögtön egyedül lehetett repülni. Néhány célraszállás után én is megkaptam a motoros jogsit.

Előzmény: kopaszgyik (432)
kopaszgyik Creative Commons License 2005.05.23 0 0 433
Küldtem mailt!
Előzmény: AN650_MiQ (431)
kopaszgyik Creative Commons License 2005.05.23 0 0 432
Konkrétan?

Egyébként lehet , h nem vagyok képben, de valami brutál árajánlatokat kaptam oktatásügyben egyes helyekről. Létezik, h majdnem fél millát kifizet vki egy sárkányos jogsiért? Mert ha télleg ennyi, akkor maradok gyalogos. :(

gyik
Előzmény: ha-lo (430)
AN650_MiQ Creative Commons License 2005.05.22 0 0 431

Ha elfogadsz egy tanácsot, egy pilóta növendéktől, akkor ne legyen elsődeleges szempont a helyszin. Én soproni létemre egy veszprémi oktatónál tanulok, a repüléseinket pedig az ország különböző repterein végezzük. Fertőszentmiklós, Tapolca, Akali, Tokorcs, stb. Minden csak szervezés kérdése. Nem a pár plusz kilóméter számít, hanem az oktatás alapossága és minősége !

 

Ha gondolod, gyere el egyszer, nézz meg egy oktatást, beszélgess az oktatóval, a növendékekkel, tedd ezt meg más reptereken is, aztán úgyis kialakul benned a kép ....

 

További ifókért dobj egy mail-t, az  m.zsolnay@axelero.hu-ra !

Előzmény: kopaszgyik (429)
ha-lo Creative Commons License 2005.05.21 0 0 430
Gyere Hevesbe!
Előzmény: kopaszgyik (429)
kopaszgyik Creative Commons License 2005.05.13 0 0 429
Hali!

SZékesfehérvár - Csákvár - Oroszlány - Tatabánya vonzáskörzetében tud vki sárkányos oktatásról (motoros)?

thnx

gyík
T.o.m.i Creative Commons License 2005.05.09 0 0 428


" 65 órát repült orosz "Pegazus", "Atléta" szervós szárnnyal, G-10 (Geo) 60 LE motorral, visszatérítő rendszerrel, monodisplay műszerfallal, 8500 USD áron eladó. (Moszkvában)

Ez vámmal, leszállítással is megéri."

 

Szerintem is jó ár érte. Kár, hogy nincs ennyi pénzem a sárkányra (se).

Azért ha látsz egy kiscsávót Geo áttétellel a hóna alatt, pofozd föl és hozd el nekem (az áttételt ) :-)

Előzmény: tabulator (426)
tabulator Creative Commons License 2005.04.28 0 0 427
Ötágú, 165 cm átmérőjű. Kösz az ajánlatot, ha mégis szükség lesz rá, visszatérek a témához.
Előzmény: WooDoo (421)
tabulator Creative Commons License 2005.04.28 0 0 426
Bocs T.o.m.i
A belinkelést elcsesztem, és olyan képeket akarok mutatni neked amikre a te segítségeddel bukkantam a neten. Balfasz vagyok, nincs mentségem.

Az orosz gyártótól kaptam a kukacra egy super ajánlatot: tavaly juliusban gyártott azóta 65 órát repült orosz "Pegazus", "Atléta" szervós szárnnyal, G-10 (Geo) 60 LE motorral, visszatérítő rendszerrel, monodisplay műszerfallal, 8500 USD áron eladó. (Moszkvában)
Ez vámmal, leszállítással is megéri.
Előzmény: T.o.m.i (423)
tabulator Creative Commons License 2005.04.28 0 0 425
Affene, nincs html?
Szóval a WooDoo által említett Koncsár Gy.-vel probálj inkább csináltatni egyet (leömlő+dob egybe), így esetleg bele is tudsz szólni a tervezésbe.
Bizonyára nézegettél megoldásokat a neten, ha gondolod átküldök pár képet.
Előzmény: T.o.m.i (423)
tabulator Creative Commons License 2005.04.28 0 0 424
<a href="http://www.janokipufogo.hu/tuning.php">sportleömlők, ugy tudom Geo is van sablonból</a>
A kihajtóművet Moszkvából cipelem, gyár nem árusítja, nekem protekciós:-)
Előzmény: T.o.m.i (423)
T.o.m.i Creative Commons License 2005.04.27 0 0 423

"A kihajtomu megiscsak egy hardy tarcsas fogaskerekes C lesz, direkt a Geohoz kesziti a gyar. "

 

"rozsdamentes sport leomlo (keszen kapni, nem tul draga, garancia van ra es nagyon profi kivitel)+1 sport hatsodob"

 

Beszerzési forrás?

Ár?

 

T.

Előzmény: tabulator (419)
WooDoo Creative Commons License 2005.04.26 0 0 422

Ezt most találtam az ul piacon. ( http://ulpiac.uw.hu )

 

Név: Koncsár György
Telefon: +36 30 9013 000
E-mail cím: universum3000@universum3000.hu
Helységnév: Biatorbágy
Hirdetés: Eladó egy 2005 februárban épített egyedi gyártásu saválló és rozsdamentes acélból épített Suzuki 1000cm3 50-60 HP motorral (5000 Km futott motor)gyártott trike. Rendelésre gyártva. Repülési tulajdonságai nagyon jók. Fényképet küldök.
Irányár: 1560000
Bejegyzés ideje: 2005. április 22. péntek, 19:13:23

WooDoo Creative Commons License 2005.04.26 0 0 421

Milyen légcsavart teszel a motorodra?

Ha jól sejtem a Suzuki főtengelye az óramutató járásával ellentétesen forog, ha ráteszed a fogaskerekes áttételt, éppen jó lennne rá a 3 tollú szlovák műanyag légcsavar. Nemrég egy ismerősom ajánlott egy új 3 tollú srófot 85e Ft-ért, az aggyal együtt. Bár nem vagyok elájulva a szlovák tollak minőségétől, láttam már jobbat is, de azok sokkal drágábbak. Nálunk van akinek 5-6 éve ilyen légcsavarja van, és még soha nem volt vele gondja, de volt olyan is, aminek 5 óra után szétnyílt a vége.

Előzmény: tabulator (419)
WooDoo Creative Commons License 2005.04.26 0 0 420

Ha alkatrészt rendelsz a sárkányodhoz, nem szabad megmondani hogy mibe kell, mert vagy beijednek, vagy rögtön drágább lesz. Jobb ha azt mondod traktort barkácsolsz a hétvégi telekre, akkor megértőbbek lesznek.

 

Egyébként a hardy tárcsás rotax áttétel tökéletes lesz, csak kicsit húzós az ára. Ha viszont csak egy db áttételt akarsz csinálni, nem biztos hogy drágább mint a fogazottszíjas, mert a kisérletezéssel elmegy egy csomó idő, meg elsőre ritkán szokott jó lenni.

A kisérleti gyártásnál az első databnál már akkor tudom hogy nem lett jó, amikor még el sem készült teljesen, a második már jól működik, de még lehet rajta csinosítani. Általában a 3. már tökéletes szokott lenni. Nekem megérte kisérletezni a saját fogazottszíjas áttételemmel, mert nem lehetett semmilyen gyári áttételt kapni a motoromhoz, és úgy terveztem, több gépet is fogok építeni, ezért majd meg fog térülni a befektetett munka.

Előzmény: tabulator (419)
tabulator Creative Commons License 2005.04.26 0 0 419
Jo, hogy igy gondolod es megerositettel abban amit elkepzektem, rozsdamentes sport leomlo (keszen kapni, nem tul draga, garancia van ra es nagyon profi kivitel)+1 sport hatsodob. Attol tartottam eleinte, hogy beegnek a kipu. szelepek, de szerintem a szivooldalon egy jo sportlegszuro fellelegezteti a motort.
A kihajtomu megiscsak egy hardy tarcsas fogaskerekes C lesz, direkt a Geohoz kesziti a gyar. A nemetek a Powerbeltnel vallaltak a fogasszijas tervezeset, de mikor megtudtak mire kell akkor a nagy felelossegre hivatkozva visszaleptek. Legparnas jarmuvet kellett volna megadnom.
Előzmény: WooDoo (418)
WooDoo Creative Commons License 2005.04.25 0 0 418

Szerintem egy 4 ütemű motornál nem kell sokat vacakolni a kipufogó méretezésével. Jó ha minnél kisebb az ellenállása, ezért a legjobb megoldás egy egyenes cső lenne. A salakmotorokon is ilyen volt régebben, de most már azokon is van hangtompító.

Az eredeti kipufogórendszert biztosan nem használnám, és le kellene lökni a motorról a dögnehéz öntvény kipufogócsonkot is, helyette rozsdamentes acélcsőből kellene hegesztetni egy másikat. Egy kisméretű dobot, és egy üveggyapottal töltött tompítót még beépítenék, mert jobban szeretem a csendesebb motorokat.

Előzmény: tabulator (415)
Pierre2cv Creative Commons License 2005.04.23 0 0 417
Ez a nyár a sárkányozás jegyében fog telni az már biztos, a hogyanra remélem közben kialakul a válasz :))
Előzmény: ha-lo (416)
ha-lo Creative Commons License 2005.04.21 0 0 416

Úgy látom nincsen túl nagy kínálat.

Javaslom csinálj egyet sk!

Előzmény: Pierre2cv (387)
tabulator Creative Commons License 2005.04.20 0 0 415
Helló WooDoo!
Őszintén irigyellek. De nem úgy mint engem egy fickó a tesco parkolójában, amikor aszonta a nejének: nézd milyen verdája van, hogy dögölne meg. Az autó nem is az enyém. Sőt nekem nincs is autóm.
Szóval, mindössze hároméves vitorlázó pályafutásom allatt, én is megéltem ilyeneket.
Pl. a gomoly alatt kavarog a hó, lejjebb ez már eső, aztán meg száraz minden, az eső szétpárolgott. A légi kalandoknak vége szakadt, ezután kezdődött Életem Legnagyobb Repülős Élménye, de ez itt nem az a topik.
Most az foglalkoztat leginkább, mit kezdjek a kipufogóval?
Tudom, hogy minden elemének fontos funkciója van node a sárkányhoz túúúl hosszú. Mi a teendő szerintetek, hajtsam össze? (vajon a 4 ütemű Rotaxban hogy van ez megoldva?)
Tab.
Előzmény: WooDoo (414)
WooDoo Creative Commons License 2005.04.18 0 0 414

Ez még 2002 májusában volt, abban az időben még sokat repültem vontatásból.

Aznap gyönyörű idő volt, kicsit élénk széllel, rohantam is ki a reptérre. Nagy meglepetésemre a vontatópilótám a toronyban ücsörgött és beszélgetett a többi sárkányossal. Azt mondták túl nagy a szél. Megnéztem a műszert, 5 m/s átlag, 8-as lökésekkel, ez éppen jó távrepülésre, le is mentünk gyorsan a hangárhoz. Szerencsére nálunk nyitva lehet tárolni a gépeket, ezért néhány perc múlva már startoltunk is. Kb. 600 m-en oldottam egy tuti emelésben, ebből rögtön kitekertem 3000 m magasra. Még volt kb. 100 m a felhőalapig, de nem volt kedvem befelhőzni, mert majd meg fagytam a napon is. Bomba idő volt aznap, csak tekerni kellett a 4-5 m-es emeléseket, utána meg lehetett jó nagyokat siklani. Aznap Debrecenből egészen az ukrán határig repültem. Térkép, gps nem volt nálam, de emlékeztem, hogy a Tiszát még átrepülhetem, mert az bejön magyar területre. Utána óvatosan haladtam, figyeltem hogy merre mennek az utak, és végül a határsávban szálltam le. Gyönyörű volt a délutáni napfényben fürdő kárpátaljai hegyek látványa, az ilyen élményekért érdemes repülni.

Előzmény: Jesu (413)
Jesu Creative Commons License 2005.04.18 0 0 413
3000m felett? :) WoW Leírnád ez hogy, és milyen körülmények között jött össze? Engem (meg biztosan mást is) nagyon érdekelne! Akár magánban is!
Előzmény: WooDoo (411)
T.o.m.i Creative Commons License 2005.04.18 0 0 412

"Helló T.o.m.i! Lehet hogy láttad?
http://www.bilsamaviation.com/ suzuki konverzió Lengyel, fogaskerekes hajtómüvel
http://www.airbridge.narod.ru/index.html angol verziója elég ramaty"

 

Ezeket nem ismertem, ahonnan én lopom az ötleteket: http://www.airtrikes.net/klass.shtml

 

Itt  akár kitet is rendelhetsz a Suzuki konverzióhoz.

 

Üdv: T


 

Előzmény: tabulator (406)
WooDoo Creative Commons License 2005.04.17 0 0 411

A boltban kapható tárcsákkal csak két gond van, drágák, és nagyon nehezek, mert szürkeöntvényből (vas) készülnek. Az én áttételem nehezebb lett volna mint a motorom, ha a készen kapható tárcsákat használtam volna. Ha esetleg az 1 darabos gyártás miatt nem is lenne sokkal olcsóbb a tárcsa legyártása, egy csomó súlyt akkor is megspórolsz. Ráadásul a kész tárcsákban csak egy vezető furat van, azt még ki kell esztergáltatnod a tengelynek, vagy a csapágyháznak megfelelő méretűre, és azt sem csinálják meg ingyen.

A motoros szárnyakban nem vagyok kompetens, nálunk csak apollók vannak, meg 1 AirCreation. Keresni kellene valakit, aki repül a Bogdola szárnyaival, Ő biztosan tudna Nekem egy ukrán Poiszk-06 gépem volt, néhány évig repkedtem vele, de nem kedveltem meg igazán a motoros repülést. Most is csak azért van a hátam mögött motor, hogy ne kelljen egy vontatópilótának könyörögnöm azért, hogy a levegőbe jussak.

Érdekes, hogy motorral még csak 2200 m-ig emelkedtem, motor nélkül pedig már voltam 3000 m felett is!

Előzmény: tabulator (405)
WooDoo Creative Commons License 2005.04.17 0 0 410

Nálunk már készült diesel motoros trike!

Egy 1600 cm3-is citroen dieselmotort szereltek be egy egyedi trájkba, de nagyon gyenge volt. Szereltek rá turbót, de azzal sem lett sokkal jobb. Később már intercooler is volt rajta, de végül tönkrement a motor a sufnituningtól.

Az alapötlet (a diesel motor) szerintem nem volt rossz, de a kivitelezés nagyon gyatrán sikerült. Borzalmas kókányolás volt az egész trike, tele konstrukciós hibákkal. Pl. a fa légcsavart a közvetlenül a ledkerékre szerelték, úgy hogy az eredeti ledkerékfelfogató csavarokat kicserélték hosszabbakra. Persze a fába semmilyen távtartót nem tettek, és a gagyi 5.6-os tövigmenetes csavarok eltörtek, a ledkerék meg lerepült. Még szerencse hogy agyon nem ütött valakit!

 

Előzmény: Jesu (404)
tabulator Creative Commons License 2005.04.17 0 0 409
1:200 000 méretarányú autóstérkép (esetleg reptérkép) a legjobb. A reptérképeken sok olyan infó van amlyik nem segíti, hanem bonyolítja a navigációt. A hasznavehető infót másold át az autóstérképre, de az is jó ha útvonal tervet rajzolsz és azt használod.
Előzmény: MiQ AN650 (407)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!