Feltaláltam és kifaragtam a botkormányos sárkányt. Hamarosan elkészül a harmadik változat. Kb három hét mulva készülők el. Az már kétszemélyes lessz, csónak testü trike 100 lovas subaru motorral. Természetesen a trapéz le van rögzítve. A gobéhoz tudnám hasonlítani.
Trabantmotoros sárkány tandem gyári főtengelyes!! kettő karburátoros C -19 tranzisztoros gyujtással három ágú aviatika légcsavarral eladó.. ár: 230000 ft képet tudok küldeni tel: 30/298-02-21 repulostomi@freemail.hu
Ha gyalogos pilóta vagy, csak egy átképzést kell csinálnod, ami max. 2 óra, és utána beírják a motoros jogosítást a startkönyvedbe.
Amikor még én tanultam repülni, annyi volt a motoros átképzés, hogy a földön elmagyarázták mit kell másképp csinálni mint a gyalogszárnnyal, és rögtön egyedül lehetett repülni. Néhány célraszállás után én is megkaptam a motoros jogsit.
Egyébként lehet , h nem vagyok képben, de valami brutál árajánlatokat kaptam oktatásügyben egyes helyekről. Létezik, h majdnem fél millát kifizet vki egy sárkányos jogsiért? Mert ha télleg ennyi, akkor maradok gyalogos. :(
Ha elfogadsz egy tanácsot, egy pilóta növendéktől, akkor ne legyen elsődeleges szempont a helyszin. Én soproni létemre egy veszprémi oktatónál tanulok, a repüléseinket pedig az ország különböző repterein végezzük. Fertőszentmiklós, Tapolca, Akali, Tokorcs, stb. Minden csak szervezés kérdése. Nem a pár plusz kilóméter számít, hanem az oktatás alapossága és minősége !
Ha gondolod, gyere el egyszer, nézz meg egy oktatást, beszélgess az oktatóval, a növendékekkel, tedd ezt meg más reptereken is, aztán úgyis kialakul benned a kép ....
További ifókért dobj egy mail-t, az m.zsolnay@axelero.hu-ra !
Bocs T.o.m.i A belinkelést elcsesztem, és olyan képeket akarok mutatni neked amikre a te segítségeddel bukkantam a neten. Balfasz vagyok, nincs mentségem.
Az orosz gyártótól kaptam a kukacra egy super ajánlatot: tavaly juliusban gyártott azóta 65 órát repült orosz "Pegazus", "Atléta" szervós szárnnyal, G-10 (Geo) 60 LE motorral, visszatérítő rendszerrel, monodisplay műszerfallal, 8500 USD áron eladó. (Moszkvában) Ez vámmal, leszállítással is megéri.
Affene, nincs html? Szóval a WooDoo által említett Koncsár Gy.-vel probálj inkább csináltatni egyet (leömlő+dob egybe), így esetleg bele is tudsz szólni a tervezésbe. Bizonyára nézegettél megoldásokat a neten, ha gondolod átküldök pár képet.
<a href="http://www.janokipufogo.hu/tuning.php">sportleömlők, ugy tudom Geo is van sablonból</a> A kihajtóművet Moszkvából cipelem, gyár nem árusítja, nekem protekciós:-)
Ha jól sejtem a Suzuki főtengelye az óramutató járásával ellentétesen forog, ha ráteszed a fogaskerekes áttételt, éppen jó lennne rá a 3 tollú szlovák műanyag légcsavar. Nemrég egy ismerősom ajánlott egy új 3 tollú srófot 85e Ft-ért, az aggyal együtt. Bár nem vagyok elájulva a szlovák tollak minőségétől, láttam már jobbat is, de azok sokkal drágábbak. Nálunk van akinek 5-6 éve ilyen légcsavarja van, és még soha nem volt vele gondja, de volt olyan is, aminek 5 óra után szétnyílt a vége.
Ha alkatrészt rendelsz a sárkányodhoz, nem szabad megmondani hogy mibe kell, mert vagy beijednek, vagy rögtön drágább lesz. Jobb ha azt mondod traktort barkácsolsz a hétvégi telekre, akkor megértőbbek lesznek.
Egyébként a hardy tárcsás rotax áttétel tökéletes lesz, csak kicsit húzós az ára. Ha viszont csak egy db áttételt akarsz csinálni, nem biztos hogy drágább mint a fogazottszíjas, mert a kisérletezéssel elmegy egy csomó idő, meg elsőre ritkán szokott jó lenni.
A kisérleti gyártásnál az első databnál már akkor tudom hogy nem lett jó, amikor még el sem készült teljesen, a második már jól működik, de még lehet rajta csinosítani. Általában a 3. már tökéletes szokott lenni. Nekem megérte kisérletezni a saját fogazottszíjas áttételemmel, mert nem lehetett semmilyen gyári áttételt kapni a motoromhoz, és úgy terveztem, több gépet is fogok építeni, ezért majd meg fog térülni a befektetett munka.
Jo, hogy igy gondolod es megerositettel abban amit elkepzektem, rozsdamentes sport leomlo (keszen kapni, nem tul draga, garancia van ra es nagyon profi kivitel)+1 sport hatsodob. Attol tartottam eleinte, hogy beegnek a kipu. szelepek, de szerintem a szivooldalon egy jo sportlegszuro fellelegezteti a motort. A kihajtomu megiscsak egy hardy tarcsas fogaskerekes C lesz, direkt a Geohoz kesziti a gyar. A nemetek a Powerbeltnel vallaltak a fogasszijas tervezeset, de mikor megtudtak mire kell akkor a nagy felelossegre hivatkozva visszaleptek. Legparnas jarmuvet kellett volna megadnom.
Szerintem egy 4 ütemű motornál nem kell sokat vacakolni a kipufogó méretezésével. Jó ha minnél kisebb az ellenállása, ezért a legjobb megoldás egy egyenes cső lenne. A salakmotorokon is ilyen volt régebben, de most már azokon is van hangtompító.
Az eredeti kipufogórendszert biztosan nem használnám, és le kellene lökni a motorról a dögnehéz öntvény kipufogócsonkot is, helyette rozsdamentes acélcsőből kellene hegesztetni egy másikat. Egy kisméretű dobot, és egy üveggyapottal töltött tompítót még beépítenék, mert jobban szeretem a csendesebb motorokat.
Helló WooDoo! Őszintén irigyellek. De nem úgy mint engem egy fickó a tesco parkolójában, amikor aszonta a nejének: nézd milyen verdája van, hogy dögölne meg. Az autó nem is az enyém. Sőt nekem nincs is autóm. Szóval, mindössze hároméves vitorlázó pályafutásom allatt, én is megéltem ilyeneket. Pl. a gomoly alatt kavarog a hó, lejjebb ez már eső, aztán meg száraz minden, az eső szétpárolgott. A légi kalandoknak vége szakadt, ezután kezdődött Életem Legnagyobb Repülős Élménye, de ez itt nem az a topik. Most az foglalkoztat leginkább, mit kezdjek a kipufogóval? Tudom, hogy minden elemének fontos funkciója van node a sárkányhoz túúúl hosszú. Mi a teendő szerintetek, hajtsam össze? (vajon a 4 ütemű Rotaxban hogy van ez megoldva?) Tab.
Ez még 2002 májusában volt, abban az időben még sokat repültem vontatásból.
Aznap gyönyörű idő volt, kicsit élénk széllel, rohantam is ki a reptérre. Nagy meglepetésemre a vontatópilótám a toronyban ücsörgött és beszélgetett a többi sárkányossal. Azt mondták túl nagy a szél. Megnéztem a műszert, 5 m/s átlag, 8-as lökésekkel, ez éppen jó távrepülésre, le is mentünk gyorsan a hangárhoz. Szerencsére nálunk nyitva lehet tárolni a gépeket, ezért néhány perc múlva már startoltunk is. Kb. 600 m-en oldottam egy tuti emelésben, ebből rögtön kitekertem 3000 m magasra. Még volt kb. 100 m a felhőalapig, de nem volt kedvem befelhőzni, mert majd meg fagytam a napon is. Bomba idő volt aznap, csak tekerni kellett a 4-5 m-es emeléseket, utána meg lehetett jó nagyokat siklani. Aznap Debrecenből egészen az ukrán határig repültem. Térkép, gps nem volt nálam, de emlékeztem, hogy a Tiszát még átrepülhetem, mert az bejön magyar területre. Utána óvatosan haladtam, figyeltem hogy merre mennek az utak, és végül a határsávban szálltam le. Gyönyörű volt a délutáni napfényben fürdő kárpátaljai hegyek látványa, az ilyen élményekért érdemes repülni.
"Helló T.o.m.i! Lehet hogy láttad? http://www.bilsamaviation.com/ suzuki konverzió Lengyel, fogaskerekes hajtómüvel http://www.airbridge.narod.ru/index.html angol verziója elég ramaty"
A boltban kapható tárcsákkal csak két gond van, drágák, és nagyon nehezek, mert szürkeöntvényből (vas) készülnek. Az én áttételem nehezebb lett volna mint a motorom, ha a készen kapható tárcsákat használtam volna. Ha esetleg az 1 darabos gyártás miatt nem is lenne sokkal olcsóbb a tárcsa legyártása, egy csomó súlyt akkor is megspórolsz. Ráadásul a kész tárcsákban csak egy vezető furat van, azt még ki kell esztergáltatnod a tengelynek, vagy a csapágyháznak megfelelő méretűre, és azt sem csinálják meg ingyen.
A motoros szárnyakban nem vagyok kompetens, nálunk csak apollók vannak, meg 1 AirCreation. Keresni kellene valakit, aki repül a Bogdola szárnyaival, Ő biztosan tudna Nekem egy ukrán Poiszk-06 gépem volt, néhány évig repkedtem vele, de nem kedveltem meg igazán a motoros repülést. Most is csak azért van a hátam mögött motor, hogy ne kelljen egy vontatópilótának könyörögnöm azért, hogy a levegőbe jussak.
Érdekes, hogy motorral még csak 2200 m-ig emelkedtem, motor nélkül pedig már voltam 3000 m felett is!
Egy 1600 cm3-is citroen dieselmotort szereltek be egy egyedi trájkba, de nagyon gyenge volt. Szereltek rá turbót, de azzal sem lett sokkal jobb. Később már intercooler is volt rajta, de végül tönkrement a motor a sufnituningtól.
Az alapötlet (a diesel motor) szerintem nem volt rossz, de a kivitelezés nagyon gyatrán sikerült. Borzalmas kókányolás volt az egész trike, tele konstrukciós hibákkal. Pl. a fa légcsavart a közvetlenül a ledkerékre szerelték, úgy hogy az eredeti ledkerékfelfogató csavarokat kicserélték hosszabbakra. Persze a fába semmilyen távtartót nem tettek, és a gagyi 5.6-os tövigmenetes csavarok eltörtek, a ledkerék meg lerepült. Még szerencse hogy agyon nem ütött valakit!
1:200 000 méretarányú autóstérkép (esetleg reptérkép) a legjobb. A reptérképeken sok olyan infó van amlyik nem segíti, hanem bonyolítja a navigációt. A hasznavehető infót másold át az autóstérképre, de az is jó ha útvonal tervet rajzolsz és azt használod.