Keresés

Részletes keresés

manhattani Creative Commons License 2014.10.25 0 0 413305

>a repülésről is, ott meg jó pénzt fizetnek az utasnak, ha le kell őket szállítani a gépről.

 

OFF: Ez nem jellemző, inkább az, hogy szállodát fizetnek neki, és másnap business osztályon viszik.

Előzmény: PanzerMk5 (413304)
PanzerMk5 Creative Commons License 2014.10.25 0 0 413304

Na itt most akkor ki a hunyó? 2-3 kocsival hosszabb vonatra nincs keret, pedig már annyi pénzt kiszórtak utasszámlálásra, hogy tudhatnák melyik vonattal szeret a nép utazni. A másik megoldás (a kevésbé népszerűbb) az lenne, ha a helyjegy nélküli utasoknak mélyebben kellene a bukszájukba nyúlniuk. Ettől előbb-utóbb elfogynának.

 

 

Itt volt korábban szó a repülésről is, ott meg jó pénzt fizetnek az utasnak, ha le kell őket szállítani a gépről.

http://m.uzletresz.hu/tudomany/P2AZHK/20141020-on-leszallna-a-repulorol-szazezerert.html

Előzmény: kopaszsop (413302)
Törölt nick Creative Commons License 2014.10.25 0 0 413303

Nagyjából ugyanezt mondta...

Előzmény: orangutan (413301)
kopaszsop Creative Commons License 2014.10.25 0 0 413302

Egyébként a belföldi helyjegy köteles IC-n miért vannak -főleg hétvégén- álló utasok?

 

elmesélem:

felszállsz egy taurus-os ingára előre megváltott menet- és pót/hely(akármilyen)jeggyel. leülsz, nyomorogsz és szorongsz, mert már megint állnak, az te újságodat olvassák és a nyakadba lihegnek.

és közben várod a kallert, hogy rendet tegyen - azaz a nem megfelelő jeggyel utazókat szépen letegye. vagy legalább a hangosítást használva felszólítsa erre őket. de nem, a vonat elindul, te meg nem mered meghúzni a nagy piros kallantyút, mert a tömeg már úgyis lincshangulatban van.

és akkor jön a kaller, az álló utasok pedig ártatlanul közlik, hogy nem kaptak már helyjegyet, de a pénztárban azt mondták, hogy nyugodtan szálljanak fel, csak a különbözetet kell megfizetni büntetés nélkül.

és jajj, mit ad isten, a kaller rutinosan nyúl a nyomtatóért és a pénztárcáért, az utasok pedig még rutinosabban pont annyi apróval rendelkeznek, mint amennyit fizetni kell...

Előzmény: PanzerMk5 (413282)
orangutan Creative Commons License 2014.10.25 0 0 413301

hogy esetleg kevesebb lesz a fizető utas??? ...az ugy is mind1 a vasútnál.

 

Nem mindegy, hiszen látod, hogy csak a probléma van vele, inkább az a jó a vasútnak, ha minél kevesebben vannak.

Előzmény: misi967 (413293)
1047 005-2 Creative Commons License 2014.10.25 0 0 413300

"Csakhogy a repülésnél a résztvevő felek közös érdeke megoldani a felmerülő problémákat,"

 

 

Másként hallani,csak ott adott esetben a brutális árengedményért magasabb a fájdalomküszöb.

Előzmény: vrobee (413292)
orangutan Creative Commons License 2014.10.25 0 0 413299

Kihagytad a legfontosabbat: akkora van az ÖBB-vel megállapodása. A többi ehhez képest kutyafüle. (Még akár a kocsik kérdése is)

Ugyanez a helyzet Splittel vagy Burgasszal kapcsolatban is: a Start szeretne több napon, több kocsival menni - de nem tud engedély hiányában.

Szeretne menni újra Velencébe, de az olaszokkal lehetetlenség együttműködni.

Ha nem érted, vagy nem akarod érteni, akkor ennyi...

 

A velenceit meg a többit kár idekeverni, ha egyszer nem sikerült velük megállapodni, hát nem lesz több vonat, ez érthető.

 

Azt nem értem, hogy ha adventre sikerült megállapodni, akkor okt 23-ra miért nem. Illetve dehogynem értem, az adventi zsúfoltságról több éve is cikkeztek az újságok, azügyben a Start illetékesei régebben kezdeményeztek már valamit, mig október 23-án a sajtóban eddig másféle hirek domináltak. Amig az újság nem ir róla, addig minek intézkedni, jóazúgy.

Előzmény: István Gyuri (413279)
manhattani Creative Commons License 2014.10.25 0 0 413298

>A vasutat sokkal több nemzetközi szabály sújtja mint a repülést? (nem tudom kérdezem, mindenesetre furcsa lenne)

 

Ezen én is csodálkoznék... A repülés a legkeményebben szabályozott közlekedési ág.

A vasutakat főleg a saját maguk hozta ostoba szabályok korlátozzák.

Előzmény: Siemens113 (413290)
trizs77 Creative Commons License 2014.10.25 0 0 413297

a példádban szereplő járművezető pont úgy dolgozott, ahogy a szabályzat előírja.

dícséret neki.

 

sajnos ott is van pár trehány ember.

 

 

Előzmény: koller andor (413296)
koller andor Creative Commons License 2014.10.25 0 0 413296

Nemrégiben egy ilyen hosszú hétvége előtti estén a népligeti autóbuszpályaudvaron a kettes kocsiállásba beállt a makói busz. A sofőr az elővételben váltott menetjeggyel rendelkező utasokat szólította, amely egyben helyjegy is. Velük nagyjából tele is lett a busz. Ezután a Makóra utazó előre váltott jeggyel nem rendelkezőket hívta. A mögé beállt Hódmezővásárhelyig közlekedő másodrész elvitte a vásárhelyi utasokat. A szentesieknek a harmadrész jutott és a negyedik busz vitte a csongrádiakat. (erre feljutott pár kecskeméti utas is. :-)

 

Erről ennyit.

 

Iskolaidőben több járat is másod - harmadrésszel közlekedik pénteken és vasárnap. Nem nagy művészet ez, csak van ahol számít az utas is, és nem tekintik zavaró tényezőnek.

 

 

Előzmény: gertam (413283)
trizs77 Creative Commons License 2014.10.25 0 0 413295

5*

 

Szívemből szólottál.

 

 

Előzmény: DJ. Bakter (413287)
Lovrin Creative Commons License 2014.10.25 0 0 413294

Amennyiben a Railjet járatok 1%-a túlzsúfolt, akkor vetessünk helyjegyet a többi utassal is? Akár azon az áron is, hogy több utast riasztunk el vele, mint amennyinek egyébként állnia kellene?

Előzmény: misi967 (413293)
misi967 Creative Commons License 2014.10.25 0 0 413293

Azért untat, mert ugyanazt a gumicsontot rágjátok...

 

Csak leírom erre is: Felejtsük már egyszer és mindenkorra ezt a újjal mutogatást!  Honi részről miért nem lehet egy olyan szabályt bevezetni ill. alkalmazni az ilyen járatokra(ami régebben talán volt) hogy : Helyjegy váltása kötelező!! ...máris 1 problémával kevesebb.

Jaaa... hogy esetleg kevesebb lesz a fizető utas??? ...az ugy is mind1 a vasútnál.

Előzmény: István Gyuri (413279)
vrobee Creative Commons License 2014.10.25 0 0 413292

Dehogy... és ott is sokszor kerül sor kenyértörésre, és néha elhallatszik a sajtóig is. Csakhogy a repülésnél a résztvevő felek közös érdeke megoldani a felmerülő problémákat, ami az állami vasútvállalatokra finoman szólva nem teljesen áll.

Előzmény: Siemens113 (413290)
orangutan Creative Commons License 2014.10.25 0 0 413291

Mi történne a Népligetben, ha pl. 2014 október 31-én 213 ember a 9:20-kor a Pécsre menő autóbuszhoz felsorakozna, mert nem november 1-én akar menni a temetőbe?

 

Mindenki meglepődne rajta, ellentétben október 23-ával, amikor az utasok pontosan akkor jelentkeztek, amikor arra számitani lehetett, a 4 napos ünnep első napjának reggelén.

Előzmény: gertam (413283)
Siemens113 Creative Commons License 2014.10.25 0 0 413290

A vasutat sokkal több nemzetközi szabály sújtja mint a repülést? (nem tudom kérdezem, mindenesetre furcsa lenne)

 

 

Előzmény: István Gyuri (413279)
Siemens113 Creative Commons License 2014.10.25 0 0 413289

Ha annyira fontos utazni, tessék elővételben a HELYJEGGYEL együtt biztosítani az utazás lehetőségét!!!

 

És biztos hogy ez CSAK az utas feladata?

Előzmény: gertam (413283)
vrobee Creative Commons License 2014.10.25 0 0 413288

Azért untat, mert ugyanazt a gumicsontot rágjátok...

 

Gumicsont, vagy nem: létező probléma. Lehet, hogy nem változik semmi, ha beszélünk róla. Ha viszont mindenki kussol, akkor ez egészen biztos.

 

A busz, a repülő, a Bubi stb. sem tud minden extrém utazási igényt maximálisan kielégíteni - miért pont a sokkal több (nemzetközi) szabályozástól sújtott vasúttól várjátok el ezt?!

 

Idézet klasszikusoktól: "Bár nem szerencsés az ilyen helyzet, és szinte biztosan kezelni lehetett volna, szerintem alapvetően nem elfogadhatatlan az, hogy évente 1-2 alkalommal extrém módon megugró igénynek a vasút esetleg nem tud megfelelni. A baj itt elsősorban azzal van, ahogy ez az utas tudomására jut: a helyszínen nem fér fel, ha mégis, akkor út közben esetleg leszállítják. Ez az, amit tényleg mindenképp el kellene kerülni."

Előzmény: István Gyuri (413279)
DJ. Bakter Creative Commons License 2014.10.25 0 0 413287
Meg mindig nem ertek egyet.
A vonataink nagy resze az elovaros es pentek,vasarnap kivetelevel ures, itt vegre lenne utas, nehany "vasutbarat" pedig mindenaron bizonygatni proballja, hogy helyes, hogy nem tudunk nekik szolgaltatni. Nem az a nagy baj h ez 1x megtortent, hanem az, hogy meg sokszor meg fog.
Előzmény: gertam (413283)
misi967 Creative Commons License 2014.10.25 0 0 413286

Annyira bírom a vasúthoz közelállók véleményeit.

Egy igazi "megmagyarázom és minden jó ahogy van"ország vagyunk.

Amugy minek engedték felszállni azokat az utasokat akik nyilvánvalóan nincs helyük(?)egy olyan vonatra ami elvileg álló utasokat nem szállít.Végülis mind1 nem az Én dolgom megoldást keresni alkalmi problémákra csak jókat mosolygok nagykönyvből idézett álláspontokon.Azért felvetődhet egy laikus eszében egy egyszerű kérdés.: A 21.században itt még most sem ismernek olyat hogy rugalmasság?Persze visszább bizonygatva lett hogy nem,mert szigorú szabályok vonatkoznak ide....

Azért meg lett az is magyarázva hogy a Splitből utazóknak meg hiába volt helyjegyük....ott volt más indok a megmagyarázásra.

Addig még közpénzből nagyon sokan elvannak a vasútnál addig semmi változás nem várható...ha egy embert sem szállít a vasút és addig is legombolják a prémcsiket addig elég a magyarázkodásra pazarolni a drága időt,nem probléma megoldásokra.(Bár ha sok baj van egy vonallal azt+ bezárjuk és atruházzuk a volánokra...)

 

vmarczi Creative Commons License 2014.10.25 0 0 413285

Gratulálok, a számból vetted ki a szót!

Előzmény: gertam (413283)
Lovrin Creative Commons License 2014.10.25 0 0 413284

A vonat közlekedik, a jegy az utas kezében van, tehát fel lehet rá szállni.

 

Ha eljut a vonat Bécsig, már jobb, mint két órát ácsorogni Kelenföldön.

Ha nem jut el - és az utasok 99%-ának semmi fogalma nem volt arról hogy az osztrákok leszállíthatnak mindenkit - akkor hegyeshalomban várhat 2 órát a következő Railjetre. Mintha Kelenföldön állna ugyannyit.

 

Ráadásul arra sincs garancia, hogy a következő RJ nem lesz ugyanannyira tele.

Hegyeshalomban meg fel lehet szállni az EUrégióra is végszükség esetén.

 

Szóval nem értem a hőbörgést hogy miért az utas a hülye.

Az utas logkusan döntött.

Előzmény: vmarczi (413280)
gertam Creative Commons License 2014.10.25 0 0 413283

PANTOGRÁFOSAT!

 

....miért pont a sokkal több (nemzetközi) szabályozástól sújtott vasúttól várjátok el ezt?!...

 

ITT van a PIROS PONT!

 

Mi történne a Népligetben, ha pl. 2014 október 31-én 213 ember a 9:20-kor a Pécsre menő autóbuszhoz felsorakozna, mert nem november 1-én akar menni a temetőbe?

 

Lenne azonnal autóbusz?

Lenne később autóbusz????

 

Ha annyira fontos utazni, tessék elővételben a HELYJEGGYEL együtt biztosítani az utazás lehetőségét!!!

 

Nem kell siránkozni, a kalandvágyók, és a szenzációhajhászok a túloldalon vannak.

 

S mielőtt megszólnátok, természetesen van vis maior is!

De nem több száz embernek!!!

 

 

Üdv

 

 -gertam -

 

 

Előzmény: István Gyuri (413279)
PanzerMk5 Creative Commons License 2014.10.25 0 0 413282

Szegény START örült mint majom a farkának, hogy mennyi jegyet eladtak! Dől a lé! (csak nem nekünk)

Az ÖBB nem adott be előző nap este egy dupla Jetit, a Start meg szart rá ,hogy különvonatot rendeljen. Ennyi az egész történet. nem kell itt egyiknek sem a másikra mutogatnia!

Egyébként a belföldi helyjegy köteles IC-n miért vannak -főleg hétvégén- álló utasok? Megint csak a bevétel a fontos?

aruzsi Creative Commons License 2014.10.25 0 0 413281

Mikor mentél azzal utoljára?

 

Szolnokon át, szombatokon délelőtt az 1. o.-n éppen le tudtunk ülni, úgy hogy fel állítottuk az ottülőket.

Előzmény: chicagoi (413255)
vmarczi Creative Commons License 2014.10.25 0 0 413280

Hát az emberek gondolkodásmódja, hogy akkor is utazni fogok, csak azért is, akármilyen körülmények is vannak. Aztán meg jól megszívja, és mindenki hibás, és hülye.

Azért már Kelenföldön ha full tele volt a vonat, miért szálltak fel sokszázadiknak?

 

"Nehogymár pontén maraggyak le, külömben is kaptyabe a vasút, menni akarok, és lexarok mindennt!"

Előzmény: Siemens113 (413277)
István Gyuri Creative Commons License 2014.10.25 0 0 413279

orangutan: Adventkor lesz rá lehetőség, de kb 6 héttel előtte nincs? Akkor lesz rá szerelvény, személyzet, menetvonal, kutyafüle?

Kihagytad a legfontosabbat: akkora van az ÖBB-vel megállapodása. A többi ehhez képest kutyafüle. (Még akár a kocsik kérdése is)

Ugyanez a helyzet Splittel vagy Burgasszal kapcsolatban is: a Start szeretne több napon, több kocsival menni - de nem tud engedély hiányában.

Szeretne menni újra Velencébe, de az olaszokkal lehetetlenség együttműködni.

Ha nem érted, vagy nem akarod érteni, akkor ennyi...

 

vrobbee: Ha a téma téged untat

Azért untat, mert ugyanazt a gumicsontot rágjátok...

A busz, a repülő, a Bubi stb. sem tud minden extrém utazási igényt maximálisan kielégíteni - miért pont a sokkal több (nemzetközi) szabályozástól sújtott vasúttól várjátok el ezt?!

Előzmény: orangutan (413274)
Siemens113 Creative Commons License 2014.10.25 0 0 413278

A Start kommunikációja abban mindenképpen gyenge volt, hogy itt lett volna a ragyogó alkalom előjönni, hogy majd lesz adventi különvonat, meg a menetrendváltástól csúcsidőkben órás követés Bp-Bécs között...)

 

Majd decemberben, ráér. :) Egyelőre azt se tudják, mikor indul a jegyárusítás dec 13 utánra. Nemhogy publikus menetrend lenne. (az meg, hogy proaktívan ráfűzzenek egy ilyen helyzetre.... esélytelen)

Előzmény: István Gyuri (413270)
Siemens113 Creative Commons License 2014.10.25 0 0 413277

Hm, ez hogy kapcsolódik ide?

Előzmény: vmarczi (413276)
vmarczi Creative Commons License 2014.10.25 0 0 413276

Lehet, hogy nem szorosan ide tartozik, de volt tavaly egy március 15-e...

Egy kollégám mesélte, hogy a RJ 64  csak Budaörsig jutott, ahol egy érdekes dologgal találkozott, ott volt a sajtó, TV és felháborodottan nyilatkoztak az utasok, és szidták a vasutat keményen, hogy mennyire megszívatta őket.

A legjobban egy fiatal pár szidta, aki arról panaszkodott, hogy előző nap Fehérvárról busszal indult, de Bodajk környékén visszafordult a busz, mert nem engedték tovább a 81-es úton, majd felutazott Pestre, és kocsival indultak volna Bécsbe aznap késő este, de Tatabányánál visszafordították őket, így délelőtt a vonattal próbálkozott, de az sem jött össze..... Arra a kérdésre, hogy hová ment volna, a válasz az volt, hogy körülnézni, kirándulni Bécsben.....

Előzmény: vrobee (413275)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!