12-kor nyitottak, 11-kor, amikor minden elő volt készítve a nyitásra
Itt van a kutya elásva: Gundel délben nyitott, viszont a mozdonyjavítás a rossz munkaszervezés miatt jóval korábban kezdődik. Ezért a dolgozónak nemcsak ebédelnie, hanem tízóraiznia is kell. Ha nem tízóraizhat, még a végén elkezdi csipkedni a mozdony bélszínjét gázolaját.
Amint kolléga említette, sok a szubjektív tényező,, egyes fűtőházak régen sem dolgoztak jól, míg mások a bezárásig jól dolgoztak, vagy dolgoznak ma is.
Ha lehívták volna az opciós 25 Traxxot (meg anno azt a 6 vagy 7 opciós Teknőt), akkor azért jobb lenne a helyzet. Min. 100 Szilit lehetne kukázni. Főleg ha még mondjuk 1-1,5 éven belül lenne min. kéttucat IC+ kocsi... Kár, hogy sok a "ha"...
>Annakidején nálunk a gyárban a csoportvezető sose az üzemi étkezdében evett, hanem a gép mellett 1-1 szedvics.
Egyszer hallottam a rádióban Gundel munkaszervezési módszereit, akinek egy ölég vacak étterme volt a Városligetben :-)
12-kor nyitottak, 11-kor, amikor minden elő volt készítve a nyitásra, az egész csapat, kuktáktól a pincéreken át Gundelig, leült egy nagy asztal köré és megebéldeltek.
"Éhes dolgozó nem dolgozik jól, meg a konyhában csipkedi a bélszínt" mondta Gundel.
Ha valakinek a gép mellett kell ebédelnie, ott nagyon rosszul szervezték meg a munkát.
Egyszer a DGKUm szervezte vasúti intézmény látogatáson bejutottunk Fradi mozdonyjavító csarnokába. Benn állt egy Gigant, és mellette egy dolgozó tízóraizott.
Egy vasúti kapcsolatokkal nem rendelkező látogató elkezdte böködni az oldalam:
-Ott a mozdony, ott a szerszám, miért nem dolgozik??
Mondtam neki, hogy többet kéne látogatnia MÁV-os intézményeket, akkor megértené, hogy miért.
Amikor jött a csuklós Bz, abból kelett volna kéttucatnyi, ezzel lehetett volna egy kicsikét javítani a járműpark állapotán. Persze nem ártana azért még egy-két tucatnyi Desirot is beszerezni, na meg még venni pár 5047/5147-est sógoréktól.
Jó, de ha Bhv classic-ok számát nézzük, akkor kiderül, hogy még van mit kiváltani, és az ősrégi Sziliket sem ártana már leselejtezni, hogy csak a papagájok/fecskék és hasonlóak maradjanak.
Már megint sikerült megtalálni a legjobb pénzégetési módot.
Ez a 6+15 kis befogadóképességű motorvonat elővárosi szegmensben fel sem fog tűnni. Nyíregyháza és Miskolc környékén meg marad a bhv-roncsderbi, a mellékvonalakon a bézé - mindörökké, ámen.
39 milliárdból kivitelezhető lenne több száz használt, de jó minőségű nyugati kocsi és motorvonat megvásárlása, amellyel meg lehetne szüntetni a regionális és távolsági forgalomban a 40 éves roncsok közlekedését, ugrásszerűen feljavítva a szolgáltatási szintet a vasúthálózat nem-elővárosi további 80%-án. Ez megint nem fontos. De az új motorvonatoknak is nagyobb haszna lenne a V43+1-2 kocsis személyvonatok kiváltásán a regionális forgalomban.
6+15 darab kisbefogadóképességű villamos motorvonat 39 Mrd Ft A járművek elhelyezéséről gazdaságossági számítás dönt. Lehetséges alternatívák: • 150-es vonal • Budapest-Tatabánya egész nap, félóránkénti ütem • Oroszlány-Tatabánya-Kelenföld-Vecsés • Körvasúti S-bahn (Piliscsaba-Angyalföld-Ferencváros- Kelenföld/Kunszentmiklós • Budapest-Eger • Budapest - Veszprém/Siófok
50 darab hatrészes villamos motorvonat 137 Mrd Ft
Lehetséges elhelyezési javaslatok: • Budapest – Vác – Szob • Budapest – Monor – Cegléd – Szolnok • Budapest – Sülysáp – Nagykáta – Szolnok
itt említeném meg a személyvonattalanított Semmeringbahn-t
Ezt hogy érted? Rendszeresen járok a Semmeringen, és mindig találkozom személyvonatokkal. Vagy ez már egy ritkított állapot? (Az igaz, hogy egyszer vonattal akartam eljutni Semmeringből Mürzuschlagba, és nem sikerült, mert két órát kellett volna rá várni)
"Nyilván van, aminek a rovására fejlesztünk máshol (itt említeném meg a személyvonattalanított Semmeringbahn-t, ahol ugye a túrista megb..zhatja, vagy megy autóval, vagy meg megy autóval)."