20 ezerből megúsztam egy nagy szakszervizt (30 eKm-est). Ez nekem nem tűnik soknak, mert évente egyszer kibírom. Az egyéb felmerülő javításokat meg én magam elvégzem.
Seatosoknak ajánlom, hogy ha esedékes egy szerviz, akkor érdemes érdeklődni a szakszervizeknél a tavaszi szervizakció után! Amiről tudok: a pécsi SEAT-nál 06.15.-ig szervizakció van. Persze ezt ügyesen titkolják
Amúgy ha nem olajcsere, vagy ellenőrző szervizt kell csinálni a kocsin, akkor megéri körbetelefonálni az alkatrészekért, és pár száz forintért beszereltetni valami szakival.
Macibb!
Óra szerint 79eKm van benne. Szervizkönyv 45e-ig vezetve. 5 ajtó, riasztó, rádiósmagnó, zöldített üvegek, új gumik +4 db alig használt téligumi gyári felnivel +dísztárcsával, kifogástalan állapot, friss műszaki. Mindez 1,23M-ért.
Azért elég sokban van még az átírás. Eredetvizsga 12e, illeték 8e, átírás14e. Tehát 34 ezret legombolnak az emberről a semmiért! Ha veszel egy trabit 60 ezerért, akkor még arra is plusz 20 ezret rászámolhatsz.
Na mindegy. Eddig minden OK a gépegységgel. De azért egy szervizt hamarosan megejtek.
Jártam Székesfehérváron a Samu által ajánlott szerelőnél. Az utolsó 3 fogyasztási adat: 5,73 - 6,66 - 6,18 l/100 km. Érdemes összevetni a 7. sz. hozzászólásban szereplő számokkal. Szóval le a kalappal a pasas előtt.
Nem to'm pontosan hol kellene utánállítani, a kézifékkar alatt a bowden végén fityeg valami állító, de azt hiába csavargatom. Emelkedőn indulás: fékről villámgyorsan le, gázra át. Igyexem nem megállni emelkedőn.
Nekem elég szépen csökkent miután állított rajta a faszogány, igaz nem is volt túl jó. A bő 8 l-es étvágyat levitte 7.5 alá (nyári vegyes). Kicsit lomhább lett tőle a vas. Otthagytam nála egy napra, akkor bűvészkedett vele, késöbb utánállításra csak begurultam és az megvolt 5-10 perc alatt. A száma: (22) 337-615. Ne számíts valami szuper-felszerelt csoda műhelyre, de min. 15 éve foglalkozik porlasztóval, van tapasztalata.
A kézifékem ugyanazt csinálja, mint a tiéd. Kötélcsere, egy darabig OK, aztán madárfing...
Kíváncsian hallgatlak. A gyújtása be lett állítva, de a fogyasztás nem csökkent érdemileg. (adatok a 17. sz. hozzászólásban) Szóval kérem a szerelő-tipped. Az ő porlasztóvarázslata milyen hatású a fogyasztásra?
A kéziféked szar volta mit jelent? Mert az enyém az új kötéllel egy darabig fogott, most teljesen 0 (nulla).
Szia macibb!
Az enyém fiatalabb: 1995-ös, és 1.6-os motorja van.Két éve az enyém ( illetve majd ha kifizettem a részleteket) 2 éves korában - szerelem volt az első látásra. Nem csalódtam benne.Mióta nekem megvan, két kollégám csatlakozott az Ibizások táborához)))
Láttátok a Seat honlapot? Sok hasznos információ , újdonságok,fejlsztések, stb.
www.seat.hu vagy www.seat.com
Mit jelent az, hogy harap a kézifékkötélért? Éppen kérdezni akartam:
az újat beépítette a szerelő. anyázott rendesen, mert a tank felett van elvezetve. egy darabig fogott, aztán most megint sebességbe rakva lehet csak rögzíteni. hogyan lehet ezt a gyengeséget kiküszöbölni? miből áll az a "konstrukciós hiba"?
Netán meg tudod adni a szerelő koordinátáit? Igaz, nekem fontosabb a gazdaságos és megbízható üzem. (Azért jólesik, ahogyan a Kis Dög ugrik a Formannal összehasonlítva ;-)
A gyertya, légszűrő, egyéb trivilális cseréken túl vagyok. Mit segíthet egy jó porlasztóbeállítás? Samu ígért ehhez egy címet, azt várom.
A vezetési stílusomról annyit, hogy előtte Skoda Formanom volt (amíg el nem lopták), azzal ugyanilyen stílusban rendre 1,5-2 literrel kevesebből kijöttem.
Vele csak az a baj, hogy eddig még mindig ott kellett hagynom a verdát nála. Persze, biztos lehet vele beszélni, hogy másképp legyen. Ha érdekel, megadom a számát.
"Te jó ég, már Skodát is lopnak?" Nalátod, én is ezt mondtam. A székesfehérvári porlasztó-szakember egyébként nem olyan nagy kitolás nekem, mert Szombathely és Budapest között rendszeresen teszem meg a távot.
Olaj és szűrő 2 hete volt (átvétel után rögtön), vezérműszíj a felsorolt cuccokkal együtt hétfőn esedékes. Akkor kiegészítem léxűrővel és gyertyákkal a bevásárlólistát.
Az előző autóm (ellopták :-( ) Skoda Forman volt, kicsit öregurasabb dinamikával és sokkal nagyobb szekrénnyel 1-1,5 literrel kevesebbet fogyasztott az említett értékeknél. Lehet, hogy elkényeztetett ezzel???
Ezen még biztosan. Kezdésként hajítsd ki a levegőszűrőt és a gyertyákat (+olaj, szűrő, és ellenőriztessed a vezérműszíjat), ki tudja mikor voltak cserélve. Esetleg gyujtás állítás. Ha ez sem segít, meg kell sasoltatni porlasztóra szakosodott szerelővel. Budapesten nem tudom hova érdemes vinni, Fehérváron viszont ismerek egy jót. Amúgy a városi fogyasztás nem tünik rossznak, az autópályáshoz nem igazán tudok szólni, mert ilyenkor csak autópályán nem használom a gépet, de úgy érzésre sokallom.