Keresés

Részletes keresés

-Smiley- Creative Commons License 2014.10.28 0 0 413505

Jó csinálgatják, de szerintem mindenki azon a véleményen van, hogy ez kevés.  Nagyon kevés.  Számos vonalon duplázható lenne a forgalom normális menetrenddel, normális - legalább 80-as pályával.

Egyébként ha már úgyis elbontják teljesen az alépítményt sok helyen, miért nem lehet megoldani némi vágánykorrekciót, hogy a vonat a falvakhoz közelebb kerüljön?  Ha úgyis 0-ról kell újjáépíteni nem lenne célszerű egy átgondolt, sokak által kedvezőbb helyre építeni a vonalat, mint a régit konzerválni? 

 

EU nem ad pénzt vasúfejlesztésre olyan célból hogy ahol indokolt és volna rá lehetőség (pl Veszprém, Szécsény, Balassagyarmat, stb) minél közelebb kerüljön a vasúti pálya a városhoz/faluhoz, vagy épp új peron, új megálló épüljön?

Előzmény: DJ. Bakter (413494)
jwkllr Creative Commons License 2014.10.28 0 0 413504

Jó pályán /Kürtös-Lökösháza OH/ meg sem mozdul.

Előzmény: r1232 (413501)
koller andor Creative Commons License 2014.10.28 0 0 413503

Nekünk a legnagyobb problémánk a 10-es vonali altatás volt. Az olyan helyeket mint a 30 és 20 elkerüljük.

Előzmény: r1232 (413502)
r1232 Creative Commons License 2014.10.28 0 0 413502

Pedig pont az ellenkezőjét mondják (és tapasztaljuk)...

Előzmény: koller andor (413500)
r1232 Creative Commons License 2014.10.28 0 0 413501

Mondjuk pályaoldalról lehet elég drága, hogy 80 tonna pattog, mint a nikkelbolha...

Jó pályán nem pattog. Viszont a hibahelyeket hamar előhozza. :-)

Előzmény: vrobee (413497)
koller andor Creative Commons License 2014.10.28 0 0 413500

Persze a pályavasút most is tud keresztbe tenni, de szerencsére ez egyre ritkábban fordul elő.

Előzmény: r1232 (413499)
r1232 Creative Commons License 2014.10.28 0 0 413499

Ezt szvsz gondold át. :-)

Előzmény: koller andor (413491)
Lovrin Creative Commons License 2014.10.28 0 0 413498

A "Kikerült felépítményi anyagok felhasználásával átépített vonalak" listában 6-8 éves átépítések is benne vannak. (Görögszállás-Tiszalök 2005 körül?) Nem túl fényes eredmények ennyi idő alatt, sokkal többre lenne szükség. Különösen mellékvonalakon, amik a 121-est, 142-est kivéve a közeljövőben nem fognak profitálni ezekből a munkákból. A meglévő anyag pedig elegendő lenne a megmaradt c sínes vonalak átépítésére.

 

Látszik, hogy nem az anyaghiány, hanem a pénz hiánya hátráltatja a vissznyereményi anyagok beépítését.

 

Százmilliós összegeket mutat ki a Start egyes mellékvonalakra éves üzemeltetési költségként, amit láthatóan el is hisz a politika. (Noha sem 2007-ben 2009-ben vagy 12-ben nem jött be a várt megtakarítás, de mindegy, megpróbáljuk jövőre is...) Ugyanennyi költség lenne ha egy adott évben vonatközlekedés helyett a MÁV pályavasút venné kezelésbe a vonalat, ráérős tempóban mondjuk 80-as pályát varázsolna a bézé alá Nyíregy-Nyírbátor közé, ahol 20 és 30 között ingadozik a sebesség. Csak mondjuk a következő évben már használható kapcsolatot tudna adni a 113-mas vonal térségi gerincjáratként Mátészalkáraés a szalkán túli települések felé. Ez ugye elképzelhetetlen, inkább használjuk végletekig a 80 éves felépítményt, úgy könnyebb lesz bezárni...

Előzmény: DJ. Bakter (413494)
vrobee Creative Commons License 2014.10.28 0 0 413497

Az IC+ nem, de a Flirt vontatójárművet is kivált. Motorvonatból még sokkal több elkelne a vasútnál, mint amennyi most van.

A V43 meg lehet, hogy elavult, de a célnak jobb híján úgy-ahogy megfelel*. Ez nem mondható el azokról a járművekről, amikben a "hasznos teher" utazik...

 

* Mondjuk pályaoldalról lehet elég drága, hogy 80 tonna pattog, mint a nikkelbolha...

Előzmény: V43-1379 (413467)
vrobee Creative Commons License 2014.10.28 0 0 413496

Igen, a lényeg a fel- és leszállás, nem véletlen akkor "tartanak rendet" a gépen. Az, hogy turbulencia esetén az ember eltaknyolhat, kisebb baj - szvsz. nem nagyobb a kockázat, mint buszon, vonaton. Kényszerleszállás, baleset esetén nagyon nem mindegy, hogy milyen helyzetben vagy. (Itt is látszik, hogy mekkora csúsztatás, amit a O'Leary mond, hogy nem a biztonsági öv fog megmenteni. A biztonsági szabályokat sok-sok szomorú gyakorlati tapasztalat alapozza meg. A balesetek jó része egyáltalán nem feltétlenül végzetes. Túlnyomó részük -kb. háromnegyedük- fel/leszállás közben vagy a földön történik. A maradék esetben pedig sokszor van idő fölkészülni a kényszerleszállásra. A maradék kb. 10-15% lehet az, amikor tényleg egészen biztosan tökmindegy, hogy ülsz vagy állsz...)

Előzmény: v_peti (413490)
Gulper Creative Commons License 2014.10.28 0 0 413495

Az elmúlt években még szokása volt néhányunknak elmesélni, hogy merre vonatoztak az autómentes napon. Én szeretnék hű maradni ehhez a hagyományhoz:

 

Autómentes vonatozás

DJ. Bakter Creative Commons License 2014.10.28 0 0 413494

Ezen a linken a zip-et kicsomagolva van egy erről szóló előadás, igen részletesen (árakkal, megépült és tervezett munkákkal, meglévő használt anyag mennyiséggel):

http://www.ktenet.hu/download.php?edid=325

 

 

 

Előzmény: -Smiley- (413468)
koller andor Creative Commons License 2014.10.28 0 0 413493

A nyári szabadságpénz osztáskor (13.havi) beszéltük éppen a kereskedelmi igazgatónkkal, hogy ha nem történik meg idejében a váltás, most hol ülnénk és mit csinálnánk. :-)

Előzmény: manhattani (413492)
manhattani Creative Commons License 2014.10.28 0 0 413492

Pedig micsoda virbliket tudna ott is csinálni... :-)

Előzmény: koller andor (413491)
koller andor Creative Commons License 2014.10.28 0 0 413491

A teherfuvarozás köszöni jól elvan a máv nélkül.

Előzmény: V43-1379 (413467)
v_peti Creative Commons License 2014.10.27 0 0 413490

Felszállásnál és leszállásnál tudomásom szerint nem lehet álló utas.

Előzmény: Dzsokijuuing (413489)
Dzsokijuuing Creative Commons License 2014.10.27 0 0 413489

Álló utas most is van bőven a repülőn ilyen esetekre:

-végig állva beszélget valami ismerőssel aki mellett nem tudott leülni

-gyerek mászik a folyosó közepén egész úton

-kimegy WC-re éppen

-leszállás előtt már a teljes csomag átrendezést előkészítést végrehajtja

-álló utast is lehet rögzíteni ha kell és így jóval kevesebb helyet foglal :)

 

Előzmény: manhattani (413475)
Gulper Creative Commons License 2014.10.27 0 0 413488

(Én nem értek hozzá, csak egyszer véletlenül találtam terveket az "állóhelye székekről". Előrehajolni meg már a mai sortávolságon sem lehet vészhelyzetben.)

Előzmény: vrobee (413487)
vrobee Creative Commons License 2014.10.27 0 0 413487
Előzmény: Gulper (413480)
r1232 Creative Commons License 2014.10.27 0 0 413486

Én meg azt szeretném megkérdezni, hová tűnt a bontott anyag a 30-as, 100-as, 120-as, 2-es vonalból? Ha jól számolom legalább 800 km szárnyvonalat lehetne felújítani belőle legalább 80-as  sebességre,

 

A 30-as és 2-es vonalból kiépített anyag (főleg az utóbbiból) leginkább már semmi ilyenre nem volt jó.

 

Amúgy meg átépült pl. a 44-es, és sok helyen állomási vágányok is megújultak.

Előzmény: -Smiley- (413468)
vrobee Creative Commons License 2014.10.27 0 0 413485

OFF Gondolom, nem sokkal előtte kapaszkodhattak ki, az ugrást szinkronizálandó. Biztos nem úgy szálltak föl, gyorsan kékülnének az ujjak...:)

Előzmény: manhattani (413483)
vrobee Creative Commons License 2014.10.27 0 0 413484

Már hogy miért nem lehet? mert pl. a vészhelyzetben követendő eljárások úgy kezdődnek, hogy ül az ember a s*ggén, sérülésveszélyt mérséklendő. Az életben nem engedélyezte volna ezt a FAA/EASA/nemtommicsoda, és ezt ők is tudták, blöff volt az egész "mi mindenhol az ócsítás lehetőségét keressük" jeligére.

Előzmény: Gulper (413482)
manhattani Creative Commons License 2014.10.27 0 0 413483

Nem játékfilm volt, hanem dokumentum...

De félek, hogy kidobnak minket innen OFFolásért.

Előzmény: GOLAZ111 (413479)
Gulper Creative Commons License 2014.10.27 0 0 413482

Kíváncsivá tettél :)

Előzmény: vrobee (413481)
vrobee Creative Commons License 2014.10.27 0 0 413481

azt sem lehetett volna, elég nyilvánvaló okokból...

Előzmény: Gulper (413480)
Gulper Creative Commons License 2014.10.27 0 0 413480

"... Repülőn nem lehet ..."

Nem csak úgy álltak volna, "állószékeket" terveztek bele. Ugyanúgy öv meg támla meg minden, csak állsz, hogy kisebb legyen a sortávolság.

Előzmény: manhattani (413475)
GOLAZ111 Creative Commons License 2014.10.27 0 0 413479

Sajnos azt a filmet nem láttam. De van egy még jobb (tébolyultabb) a Cár bomba robbanásáról.

 

De most megnéztem a Hughes féle H-4 Herculest, azon nem állóhelyek voltak? Mert 700 embert tudott szállítani.

Előzmény: manhattani (413478)
manhattani Creative Commons License 2014.10.27 0 0 413478

Hogy náluk mi volt....

Azok vittek deszantosokat a szárnyon (filmfelvételt láttam róla). Kapaszkodtak a belépőélbe, ejtőernyővel a hátukon, aztán parancsra elengedték.

 

Előzmény: GOLAZ111 (413477)
GOLAZ111 Creative Commons License 2014.10.27 0 0 413477

Oroszországban állítólag voltak állóhelyek a helyijáratú repülőgépeken.

Előzmény: orangutan (413465)
manhattani Creative Commons License 2014.10.27 0 0 413476

Az drága lenne a légitársaságnak. A szálló és a másnapi business jegy, vagy a kártérítés.

Az ÖBB meg könnyen szórakozik.

Előzmény: vrobee (413474)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!