Én minden felöl azt hallom,h kicsi lett az motor az átlag 2-3tonna önsúlyhoz,ezért elóbb-utóbb széthullik,függ attól ki mennyire terhel(te)i még pluszba
Tehát valamilyen szinten igaz a hír. Hogy a magasnyomású rendszerrel gondok lehetnek, az még csak csak.
Az olajzás hiánya, és a főtengely törés nekem új.
Tippelgetek magamban, hogy az olajszivattyú adja-e meg magát, és utána mint a piros hete mindent visz, vagy túl laza illesztésű a motor, és az olajba kerülő gázolaj nagyon felhigítja, és akkor valami viszkózus xW/50 olaj kéne bele sűrű olajcserével, vagy tervezési hiba és nem lehet védekezni ellene.
( Igaz, fel tettem más topikban is a kérdést, remélem nem gond)
Kedves ismerősömmel ( autószerelő) beszélgettünk a motor olajokról és szóba hozta, hogy egy másik - közös ismerős - szerelőnek kellett már kétszer is kölcsönadnia a műhely egy részét, mert a Mercedes Sprinter csak ide fért be.
A hiba másodszor is z volt, hogy a főtengely nyugvó csapágyai berágódtak annyira, hogy gyakorlatilag motor cserés lett. 10.000 Km-ként volt olajcserés, hogy mit tettek bele, azt nem tudom.
Csak nem hagyott nyugodni a dolog, így keresgettem a neten, és hamar adott mindjárt két találatot is:
Sőt, azt mondta, hogy a Sprintereknél elő szokott fordulni a főtengely törés is. Ha jól emlékszem CDI 220 motorokat, (2003-2009) vagy épp az újabbakat? említette.
A kérdésem az lenne, hogy ez típushiba lenne, vagy esetleg simán csak rossz olajat használnának?
Urak! Van egy Skoda Felicia 1.3 1996-os első szériás még a rotoros gyújtás van benne, stb... megfagyasztotta a tulaja a gépet. 3 db fagydugó van benne a hengerfejben a szelepsor alatt. A középsőt kilőtte. vettem bele újat 20 mm átmérőjű megy bele, stimmel is helyére ment, de magas fordulaton kilőtte a helyéről. Elsőre egyből, másodjára egy pár km-es próbaút során.
Valami tipp hogy mivel ragaszthatnám be ami megfogja? Már nagyon gáz mert a harmadszor ömlik össze az olaj a vízzel... és csak dobom ki a pénzt az anyagra...
Van egy Skoda Octavia 2-es 2007 .11 . BXE havi 1.9 pdtdi (105 LE de át lett irva a softver 136 LE így ,de már jó pár éve)265 ezer km van benne új turbó 12 ezret ment eddig a turbó és pd sor.
Amióta ilyen hideg van alapjáraton semmi baja ,de mikor 3-as ban 2000-es fordulatnál kerepelő hangot hallani ,de csak bentről,mentem lehuzott ablakkal semmi ,kiszálltam alapjáratnál semmi,nem fullad ,húz rendesen,a viselkedése olyan mint mindig csak ez a hang....akkor adja mikor ippen csak nyomom a gázt inkább 3. ban 2000-es fordulatnál ,de ha padlózom nem adja sem ha bátrabban adom rá a gázt.
4 napja elé nehezen kapta el a minuszok leszívták az aksit ,azóta csinálja.
Eddig 240 ezret autopalyan tettem bele ezzel jártam ki németbe és Ausztriába fél éve használjuk rövidebb távokra .müszakin 2 hónapja volt minden rendben volt.
Tudom hogy ez elég kevés ,de hátha ez egy tipikus pdtdi hiba vagy jelenség amivel nem egyszer találkoztatok köszönöm az infokat.