bx16trs, Simán köcsög volt, vagy ha sötét volt és nem voltál rendesen kivilágitva későn vett észre. Tegnap épp ez utóbbi miatt én is majdnem elnyomtam egy bringást, hát nem kicsit "fáztam" utánna. Pedig "csak" majdnem volt...
Szia, általában ki szokták kerülni a bicigliseket a kamionosok jóó nagy ívben nehogy a levegő magaalá rántsa a bicóst. Hogy mér csinálta? Nem tom, a hejzetet látni kelett volna, de ha nem jött seni szembe akkor kikerülhetett volna. Tehát a légyeg a lényeg, hogy nem tudom. :(
Elmesélek egy nagyon kis rövid történetet: Ma Esztergomból kifelé biciklíztem Visegrád irányába, a 11-es út nem nagyon veszélyes, mert viszonylag alacsony a forgalma (pl a 10-eshez képest). Nyugodtan tekergetek, hallom hogy jön valami, hátranéztem, erre egy barom nagy olajszállító mocsok rámdudált és szabályosan lekotort az útról, pedig szemből senki nem jött, megtehette volna, hogy kultúráltan kikerül! Felemeltem mindkét kezem, mintegy kérdőre vonva: "haver mi a f@szt csinálsz, nem tudsz vezetni?" Erre lazán kitartotta a kezét és bemutatta a nemzetközi jelet!
Magyarázzátok már meg nekem, hogy miért kell ilyeneket csinálni, sokszor szorítanak le az útról, már-már felmerül bennem, hogy minden kamionos ilyen "okos".
Ne általánosítsatok, mert azt is tudom, hogy vannak hülye bringások, sőt nem is kevesen, de akkor is.........
Felnőt ember nem fogja fel, hogy balesetveszélyes, ha a 18 tonnás mocsokkal 5 cm-re megy egy instabil kerékpártól?? Mi van nem tanítottak neki fizikát???
poiuzf, Pedig az elöbb hazafelé ezembe jutottál. Az M1 mellett láttam vagy 6-7-8 pótos (olyant amivel te is jársz) Scaniat kifele irányban. Azt hittem köztük vagy.
A Gasolin Press hírszolgálat megszerezte a 2006-os várható fejlesztéseit.
DAF A tavaly bemutatott felfrissített XF után most a kicsiken a sor.
CF és az LF sorozat is kap egy kis faceliftinget.
Már futják a teszkörüket az LF-ek a ZF cég AS-Tronic Light (automata rendszerű) váltójával. Az LF sorozat Euro4/5 motorjai majd csak nyár végén felé lesznek rendelhetők.
A CF sorozat EURO4/5 motorjai azonban már tavasztól elérhetők lesznek Ad-Blue kivitelben. További újdonság lesz még az átdolgozott fék, új elektronika, és némi súlycsökkentés.
Iveco Már probapadon jár egy új motor amit Cursor15 név alatt emlegetnek és a teljesítménye 600LE felett jár.
A Cursor13 motornak várható egy 560LE körüli változata.
MAN Gondok vannak a kipufogógáz visszavezetéses motorokkal (fogyasztás kívánnivalót hagy maga után a versenytársakhoz képest), ezért hamarosan megjelennek a D20-as motorok Ad-Blue változatai 400 és 436LE-s teljesítménnyel.
Októberre várható a D26-os motor (a D2876-os motort váltja le) és felépítésében a D20-asal fog megegyezni. Teljesítménye 560LE-ig várható. Kipufogógáz (AGR) visszavezetéses lesz (Ad-Blue nélkül) és az MAN addigra meg akarja oldani a magasabb fogyasztás problémáját is.
A V10-es helyett jön a Liebherr-el közösen fejlesztett új V8-as eminek a teljesítménye 550-700LE között lesz.
Már néhány TG-A -ban fut tesztelés képpen egy 6 hengeres soros 600LE-s motor (amit az 530LE-s motorből alakítottak ki) amiben más befecskendező fuvókák, más tőmítés és kerámiabevonatú dugattyúk vannak. Ha báválik szériagyártás lehet belőle.
Az őszi IAA-ra belülről megújjul a TG-A.
MB A MB-nél is fejlesztik a motorokat és egy 650LE körüli V8-as szólnak mostanság a pletykák.
Jönnek az új 12 és 16 fokozatú automata rendszerű váltók (Powershift néven)
Scania A Scanianál is gondban vannak a kipufogógáz visszavezetéssel (magasabb fogyasztás) ezért ott is jön az SCR (Ad-Blue) technika R420 és az R500-asokban
Volvoés Renault Várható új 5 és 7 literes motor ami az új FL sorozatba (midlum technikára alapozva) kerül és nagy valószínűséggel ezek a motorok majd megjelennek a Midlumban is.
Pár szót a Matchbox-okról is.
Megújjul a Ducato-Jumper-Boxer trió is.
Nagyobb tágasabb fülkét kapnak.
Iveco Átdolgozzák a Daily elejét (orrészét) is.
Az orosz RusPromAvto és a Renault Truck megállapodást írt alá, melyszerint az oroszok megveszik a dCi11-es motor (Renault Premium, Kerax) licencét.
Az oroszok megveszik a gépeket és az egyik futószalagot is a Lyon-i üzemből és a motorokat saját járműveikbe fogják beszerelni várhatóan Jaroszlavban.
A tervek szerint évi 20-30.000db motort fognak gyártani. A jövőre nézve elképzelhető, hogy a dCi4 és dCi6-os (Midlum) motorok licencét is megvásárolják.
(a lépés a Renult részéről logikus, mert a Premiumban már nem a dCi11-es motorkat szerelik hanem a Volvo fejlesztésű új motorokat így gazdaságosan megszabadulhatnak a gyártósoroktól)
Egyenlőre ennyit a hírekről.
Érdekel valakit MB 1836 és MB 1848-as Actros összehasonlítás gazdasági lapon. Megéri-e a nagyobbat megvenni, vagy a nagyobb többet is fogyaszt?
határátkelői irodából étterem! ez a mai nap vicce, de ha komolyan veszem, akkor már érdemes lesz állni a határokon! :D de ha a söfőrúr benn fog enni, ki fog sorbaállni??????? :D:D
Jó vicc volt (ismertem).
Az utólsó részét az írásodnak nem értettem, vagy nagyon talányos, vagy nem nekem szántad, vagy bakfitty. Itt létem
egyik tanulsága:
"Épp amikor kezdtem megszokni a tegnapot, hát nem eljött a mai!"
és a másik:
"A gödrök első törvénye- hogyha benne vagy, akkor hagyd abba az ásást." Sziasztok
acdc vel rámész, hogy nagyító és el tudod olvasni! van méf ilyen mint egy rakat, csak az a baj, hogy ezt is 15 percig töltötte fel harmadjára! lehet, hogy felteszem majd a képtáramra és ott lehet majd szemezni, madj szólok!
amúgy mi újs az anno megemlített újsággal????? tudod, még küldtél is egy dolgot, hogy vmit ki kell tölteni......
Ebből is látszik, hogy a TESCO-nál állandó a "pörgés"... :-BBB
Amúgy faterom szabin van, azt elhúzott tegnapi napon GARTNER-os kollégával Angliába, engem itt esz a méreg a koleszban fősulin...:) Majd írok úti élményeket (meg képek is lehet lesznek!)
A kamionsofőr a telefonfülkéből föltárcsázza a központot. - Főnök, van egy kis baj! Kitört a bal oldali visszapillantó tükröm. - Hát cserélje ki! - Nem lehet. Rajta fekszik az egész kamion!
Az autószállító merci meg hát nehezen lehet vele közlekednie nekem is volt egy ehez hasonló játék kamionom azon meg lehetett nézni, hogy menyire nyúlt ki, (hát nem oly nagyon). :)
Ez a mondás se rossz: "Már látom a fényt az alagút végén! De miért dudál…..?"
Aki még nem ismerné a két kedvenc viccem nektek.
Egy kamion beszorult a híd alá, arra megy a rendőr és kérdezi nevetve: -Beszorultunk, beszorultunk! Nem ba...meg hidat szállítok.
A pingvin bemegy a kocsmába: -Nem láttátok a testvérem? Nem találom sehol . Kocsmáros: - Hogy nézett ki? -Szerinted?!
Vigyázz ha elterjed Tequila tudja majd -a keleti évek után-, hogy ő találta ki, (fel? mint a meleg vízet, hogy megszünjön a koszos gyerek) és szerzői jogdíjat fog kérni :)))) Üdv.