Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Pavel Creative Commons License 2006.02.28 0 0 12099
Igen, kb erre lehetett számítani, de azért nagyon tanulságos teszt.
Előzmény: Roadtrain (12096)
Roadtrain Creative Commons License 2006.02.28 0 0 12098

Arra már nem lenne tippem,de tényleg érdekes lehet.

Erről a Wastegate szelepről lehetne többet tudni??

Nem vagyok otthon turboban.

Csak pár szóban érdekelne.

A Wastegate szelep mikori fejlesztés?

Előzmény: Gasolin (12097)
Gasolin Creative Commons License 2006.02.28 0 0 12097
Érdekes lenne egy V6 - V8 összehasonlítás is. Egy 1848-as és egy 1850-es Actros közt.
Előzmény: Roadtrain (12096)
Roadtrain Creative Commons License 2006.02.28 0 0 12096

Azért ennek örülök,hogy ott fent az okosok is vették a fáradságot és rájöttek erre.

Érdekes tanulmány mindenesetre.

Megmondom őszintén,hogy ilyesmire tippeltem :ĐĐĐĐĐĐĐĐ

Előzmény: Gasolin (12095)
Gasolin Creative Commons License 2006.02.28 0 0 12095
Eléggé hülyére sikerült az elöző hozzászólás. Na de a lényeg.


Adva van 2db MB Actros nyergesvontató Megaspace fülkével.
Mindkettő EURO5-ös V6-os motorral szerelve. Az egyik 1836, a másik 1848-as jelzéssel.
Ugyanazzal a híddal szerelve elől-hátul, még gumiabroncs mérete is ugyanaz.
Különbség: a kisebb motor egy normál turbofeltöltővel volt szerelve, míg a nagyobb egy Wastegate szeleppel (magasabb fordulatszámon a kipufogógáz egy részét egy szelep nem engedi a turbina felé, így biztosítva alacsonyabb fordulatszámon a jobb feltöltést) szerelt.
A motornál a nagyobb teljesítményt ezen kívül pusztán a motorvezérlés átprogramozásával érték el.
Nagyobb a különbség a nyomatékváltónál.(a nagyobb bemenő nyomaték miatt van szükség 2 különböző váltóra) A nagyobb motor olyan váltót kap, amiben a mozgó alkatrészek másmilyen anyagminőségben (erősebb) készülnek, és másmilyen olajjal is van feltöltve.
A cél az volt megnézzék, mi a különbség a 2 jármű közt. Többet fogyaszt az erősebb? Megéri a felárat?

Ott ahol 25t hasznos terheléssel a 1848-as az utolsó fokozatban még 1000 1/min fordulatszámon erőteljesen húz köszönhetően a nyomatékos motornak, ott a kisebb 1836-os motor már rég 1500 1/min fordulatszámon dolgozik egyel alacsonyabb fokozatban.
Gyorsulás: 0-85km/h teljes terheléssel a gyengébb motornak 9s több időre van szüksége, 60-85km/h sebességre gyorsulásnál az utolsó fokozatban a kisebb motornak 20s több időre van szüksége.
Ha a vezethetőséget nézzük a kisebb motorral szerelt járműnél sokkal többször kell a sebességváltóhoz nyúlni és kapcsolgatni mint a nagyobb motornál, azaz erősebb motorral szerelt autó sokkal jobban (kényelmesebben) vezethető.

A szokásos tesztútvonalat a kisebbik motoros jármű 3km/h alacsonyabb átlagsebességgel abszolválta mint a nagyobb. Ugyan ez nem nagy különbség, de ha figyelembe vesszük a napi 9 órás limitet, akkor ez kb. 25-30km mínuszt jelent.

Fogyasztás: a tesztútvonalat a 1836-os, 28,5L/100km -es fogyasztással abszolválta 83,1Km/h-s sebességgel, míg a 1848-as 28,7L/100km-es fogyasztással 85,6Km/h átlagsebességgel.
Ha azt nézzük, hogy minden egyes 1km/h-s átlagsebesség növekedés kb. 1%-os fogyasztásnövekedést is jelent akkor elmondhatjuk, hogy a nagyobb motor még fajlagosan kevesebbet is fogyaszt mint a kisebb motor.

Ár: a 1848-as kb. 12.000Euroval drágább mint a 1836-os.
Ha azt nézzük, hogy 4-5év múlva egy 1836-ost sokkal nyomottabb (alacsonyabb) áron lehet eladni mint egy erősebb 1848-as, akkor már nem is biztos, hogy olyan nagy a különbség.
Összegezve több szempontot a tesztelők arra a következtetésre jutottak, hogy az erősebb motorral szerelt jármű jobb alternatíva, mert a forgalomban sokkal agilisabban tud részt venni, magasabb átlagsebességet lehet vele elérni, a járművezetőt jobban tehermentesíti (kevesebb munkával vezethető), azaz hosszabb távon gazdaságosabb..
Előzmény: Gasolin (12094)
Gasolin Creative Commons License 2006.02.28 0 0 12094
Mindjárt bemásolom a MB összehasonlításért.
Ha valaki már hiányolta attól bocsi a késésért!
Garfield007 Creative Commons License 2006.02.27 0 0 12093
KODI Creative Commons License 2006.02.25 0 0 12092

hahó!!

most néztem a híreket, és szomorúan néztem, hogy megint az alkohol miatt volt egy nem kis baleset. sajnálom az embert aki meghalt....

 

Kodi 

Roadtrain Creative Commons License 2006.02.25 0 0 12091

Nem tudom hol készült a kép,öcsémtől kaptam e-mailbe.

De ha jobban megnézitek a palin frankón női ruha van :o)))

Lehet a poén kedvéért csinálták,nemtudom.

Előzmény: sáfrányos (12087)
_Gabesz Creative Commons License 2006.02.25 0 0 12090
Mondasz valamit...
Rám is simán rámgyorsit egy 90-es előzés közben a kavicsos, vagy az épp 85-öző furgonos. Meg szerintem az itthonlévők közt nincs is akkora "összetartás" mint azok közt akik kint vannak. Aztán lehet csak rosszul látom és tényleg csak bebeszélem magamnak. Nade nem akarok ebből vitát csinálni, úgyse vezetne sehova.
Előzmény: bx16trs (12086)
manf2000 Creative Commons License 2006.02.25 0 0 12089

Na bammmmeeeeegggggg. Ez.................. na neeee :(

A csávó kamionos vagy csak raktáros? Mert anyira nem értek hozzád de tudtommal tűsarkúban nem lehet nyomni a gázt nameg ha egyészznap ezt csinálja mint raktáros akkor megint csak a tűsarkú a bibi tehát én remélem, hogy ez a hapi csak a vicc kedvéért engette "ezt" megcsináltatni vele.

Előzmény: Roadtrain (12083)
deps Creative Commons License 2006.02.25 0 0 12088

bréékóó roadtrain!

 

a cikket vhogy eljuttatom hozzád, de előbb beszkennelem! ja a cikkek amiket igértem fennvannak a táramon, van vagy 50db.

 

a cég amit mondasz az a LIDL központja. próbálkoztam nálluk, mint alkalmazott, de láttam hogy nincs értelme, egyebek miatt amit nem akarok itt leirni! nem tudom hogy halad, mert már régen jártam ott, de amikor jártam akkor is csak elsuhantam mellette a biciklimmel..... :) állítólag a közeljövőben már kéne üzemelnie, de lehet, hogy még a felvett alkalmazottak előképzésen vannak székesfehérváron és vhol ausztriában, ha jól tudom az utóbbit.

 

a cikkről meg majd intézkedem!

 

cisszzzzzz

Előzmény: Roadtrain (12085)
sáfrányos Creative Commons License 2006.02.25 0 0 12087

Szevasztok kamionosok.

 

Te Roadtrain, hol készültek azok az iszonyat képek a XXI. századi munkaruháról és hordójukról?

Hogy még véletlenül se járjak arra felé!

 

Előzmény: Roadtrain (12083)
bx16trs Creative Commons License 2006.02.24 0 0 12086
Inkább tényleg csak simán köcsög volt, mert du 1/2 4 volt, szóval jó látási viszonyok, de biztos, ami biztos alapon, volt hátsó lámpám is! Mind1!
Azt veszem észre, hogy a nemzetközi kamionosok kevésbé csinálnak ilyeneket, inkább a belföldiek, egyébként csak kiemeltem ezt az esetet, mert a kamionok "rémisztőbbek", de az autósokról, akkor már szólni sem szabadna, mert az katasztrófa!
Folyamatosan megy a harc az utakon, pedig lehetne kultúráltan is közlekedni!
De ez csak álom!
Előzmény: _Gabesz (12082)
Roadtrain Creative Commons License 2006.02.24 0 0 12085

Jöhet az adat minden mennyiségben :o)))

Te deps barátom!!!

Milyen logisztikai központnak tűnő dolog van ott felétek???

Az M3-on ha jösz Debiből :o)) és ha emlékeim nem csalnak Hejőpapi lejáró környékén a pályáról látni ezt a nagy kócerájt.

Igaz kamiont még nem láttam,de hogy van vagy 20 rampás beálló ezen a felén az tuti .

Nincs valami infód róla??

Előzmény: deps (12080)
Roadtrain Creative Commons License 2006.02.24 0 0 12084

Az első négy képen láthatjuk a XXI.század munkaruháját :o))))))))

A másik sorozat pedig csak úgy :o)))))))))

Előzmény: Roadtrain (12083)
Roadtrain Creative Commons License 2006.02.24 0 0 12083
_Gabesz Creative Commons License 2006.02.24 0 0 12082
bx16trs,
Simán köcsög volt, vagy ha sötét volt és nem voltál rendesen kivilágitva későn vett észre. Tegnap épp ez utóbbi miatt én is majdnem elnyomtam egy bringást, hát nem kicsit "fáztam" utánna. Pedig "csak" majdnem volt...
Előzmény: bx16trs (12078)
manf2000 Creative Commons License 2006.02.24 0 0 12081
Szia, általában ki szokták kerülni a bicigliseket a kamionosok jóó nagy ívben nehogy a levegő magaalá rántsa a bicóst. Hogy mér csinálta? Nem tom, a hejzetet látni kelett volna, de ha nem jött seni szembe akkor kikerülhetett volna. Tehát a légyeg a lényeg, hogy nem tudom. :(
Előzmény: bx16trs (12078)
deps Creative Commons License 2006.02.24 0 0 12080

bréékóó roadtrain!

 

nekem egy ilyen cikkem azthiszem van. egy laob-os

 

cisszzzzz

Előzmény: Roadtrain (12074)
Pavel Creative Commons License 2006.02.23 0 0 12079
Nem én voltam :)
Előzmény: bx16trs (12078)
bx16trs Creative Commons License 2006.02.23 0 0 12078
Üdv. Mindenkinek!

Elmesélek egy nagyon kis rövid történetet:
Ma Esztergomból kifelé biciklíztem Visegrád irányába, a 11-es út nem nagyon veszélyes, mert viszonylag alacsony a forgalma (pl a 10-eshez képest).
Nyugodtan tekergetek, hallom hogy jön valami, hátranéztem, erre egy barom nagy olajszállító mocsok rámdudált és szabályosan lekotort az útról, pedig szemből senki nem jött, megtehette volna, hogy kultúráltan kikerül! Felemeltem mindkét kezem, mintegy kérdőre vonva: "haver mi a f@szt csinálsz, nem tudsz vezetni?" Erre lazán kitartotta a kezét és bemutatta a nemzetközi jelet!

Magyarázzátok már meg nekem, hogy miért kell ilyeneket csinálni, sokszor szorítanak le az útról, már-már felmerül bennem, hogy minden kamionos ilyen "okos".

Ne általánosítsatok, mert azt is tudom, hogy vannak hülye bringások, sőt nem is kevesen, de akkor is.........

Felnőt ember nem fogja fel, hogy balesetveszélyes, ha a 18 tonnás mocsokkal 5 cm-re megy egy instabil kerékpártól?? Mi van nem tanítottak neki fizikát???

_Gabesz Creative Commons License 2006.02.23 0 0 12077
poiuzf,
Pedig az elöbb hazafelé ezembe jutottál.
Az M1 mellett láttam vagy 6-7-8 pótos (olyant amivel te is jársz) Scaniat kifele irányban. Azt hittem köztük vagy.
Előzmény: poiuzf (12059)
Gasolin Creative Commons License 2006.02.23 0 0 12076
Tán nagy autót akarsz venni? :o)

Ma már nem, te holnap megprobálom beírni (most el kell mennem a szerkesztőségből).
Előzmény: Roadtrain (12074)
Roadtrain Creative Commons License 2006.02.23 0 0 12075
Ja meg ha netán lenne egy picit több infó a matchboxokal kapcsolatban akkor azt is szivesen olvasnám.
Persze csak ha nem gond :o)))
Előzmény: Gasolin (12073)
Roadtrain Creative Commons License 2006.02.23 0 0 12074
Érdekel valakit MB 1836 és MB 1848-as Actros összehasonlítás gazdasági lapon. Megéri-e a nagyobbat megvenni, vagy a nagyobb többet is fogyaszt?

Engem igen!!!
Előzmény: Gasolin (12073)
Gasolin Creative Commons License 2006.02.23 0 0 12073
A Gasolin Press hírszolgálat megszerezte a 2006-os várható fejlesztéseit.

DAF
A tavaly bemutatott felfrissített XF után most a kicsiken a sor.
CF és az LF sorozat is kap egy kis faceliftinget.
Már futják a teszkörüket az LF-ek a ZF cég AS-Tronic Light (automata rendszerű) váltójával. Az LF sorozat Euro4/5 motorjai majd csak nyár végén felé lesznek rendelhetők.
A CF sorozat EURO4/5 motorjai azonban már tavasztól elérhetők lesznek Ad-Blue kivitelben. További újdonság lesz még az átdolgozott fék, új elektronika, és némi súlycsökkentés.

Iveco
Már probapadon jár egy új motor amit Cursor15 név alatt emlegetnek és a teljesítménye 600LE felett jár.
A Cursor13 motornak várható egy 560LE körüli változata.

MAN
Gondok vannak a kipufogógáz visszavezetéses motorokkal (fogyasztás kívánnivalót hagy maga után a versenytársakhoz képest), ezért hamarosan megjelennek a D20-as motorok Ad-Blue változatai 400 és 436LE-s teljesítménnyel.
Októberre várható a D26-os motor (a D2876-os motort váltja le) és felépítésében a D20-asal fog megegyezni. Teljesítménye 560LE-ig várható. Kipufogógáz (AGR) visszavezetéses lesz (Ad-Blue nélkül) és az MAN addigra meg akarja oldani a magasabb fogyasztás problémáját is.
A V10-es helyett jön a Liebherr-el közösen fejlesztett új V8-as eminek a teljesítménye 550-700LE között lesz.
Már néhány TG-A -ban fut tesztelés képpen egy 6 hengeres soros 600LE-s motor (amit az 530LE-s motorből alakítottak ki) amiben más befecskendező fuvókák, más tőmítés és kerámiabevonatú dugattyúk vannak. Ha báválik szériagyártás lehet belőle.
Az őszi IAA-ra belülről megújjul a TG-A.

MB
A MB-nél is fejlesztik a motorokat és egy 650LE körüli V8-as szólnak mostanság a pletykák.
Jönnek az új 12 és 16 fokozatú automata rendszerű váltók (Powershift néven)

Scania
A Scanianál is gondban vannak a kipufogógáz visszavezetéssel (magasabb fogyasztás) ezért ott is jön az SCR (Ad-Blue) technika R420 és az R500-asokban

Volvoés Renault
Várható új 5 és 7 literes motor ami az új FL sorozatba (midlum technikára alapozva) kerül és nagy valószínűséggel ezek a motorok majd megjelennek a Midlumban is.


Pár szót a Matchbox-okról is.
Megújjul a Ducato-Jumper-Boxer trió is.
Nagyobb tágasabb fülkét kapnak.

Iveco
Átdolgozzák a Daily elejét (orrészét) is.


Az orosz RusPromAvto és a Renault Truck megállapodást írt alá, melyszerint az oroszok megveszik a dCi11-es motor (Renault Premium, Kerax) licencét.
Az oroszok megveszik a gépeket és az egyik futószalagot is a Lyon-i üzemből és a motorokat saját járműveikbe fogják beszerelni várhatóan Jaroszlavban.
A tervek szerint évi 20-30.000db motort fognak gyártani. A jövőre nézve elképzelhető, hogy a dCi4 és dCi6-os (Midlum) motorok licencét is megvásárolják.
(a lépés a Renult részéről logikus, mert a Premiumban már nem a dCi11-es motorkat szerelik hanem a Volvo fejlesztésű új motorokat így gazdaságosan megszabadulhatnak a gyártósoroktól)




Egyenlőre ennyit a hírekről.
Érdekel valakit MB 1836 és MB 1848-as Actros összehasonlítás gazdasági lapon. Megéri-e a nagyobbat megvenni, vagy a nagyobb többet is fogyaszt?
deps Creative Commons License 2006.02.23 0 0 12072

bréékóó urak!

 

határátkelői irodából étterem! ez a mai nap vicce, de ha komolyan veszem, akkor már érdemes lesz állni a határokon! :D de ha a söfőrúr benn fog enni, ki fog sorbaállni??????? :D:D

 

cisszzzzz

manf2000 Creative Commons License 2006.02.22 0 0 12071

:) Ez a gödrös ez jó! :))))) :)))) :]]]]]]]]] :]

 

De a vicc utáni szöveget már nem neked szántam hanem a többieknek! :) 

T.boy Creative Commons License 2006.02.22 0 0 12070
Jó vicc volt (ismertem). Az utólsó részét az írásodnak nem értettem, vagy nagyon talányos, vagy nem nekem szántad, vagy bakfitty. Itt létem egyik tanulsága: "Épp amikor kezdtem megszokni a tegnapot, hát nem eljött a mai!" és a másik: "A gödrök első törvénye- hogyha benne vagy, akkor hagyd abba az ásást." Sziasztok
Előzmény: manf2000 (12057)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!